Musik på hjemmeside
Fra : Tidemann

Dato : 18-04-06 17:32

Hej NG

Hvordan kan jeg lave sådan at musikken spiller videre, selvom jeg skifter
side??
Jeg vil selvfølgelig ha´ en knap til at slukke med på hver side.

Jeg har forsøgt mig, men det er ikke godt!

Se: http://www.ragdollys-cat-link.dk

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-04-06 18:00

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev:

>Hvordan kan jeg lave sådan at musikken spiller videre, selvom jeg skifter
>side??

Kan kun laves med frames, hvor du så har musikfilen i en evt.
skjult rammeside.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Tidemann

Dato : 18-04-06 18:40

"Knud Gert Ellentoft"skrev

> Kan kun laves med frames, hvor du så har musikfilen i en evt.
> skjult rammeside.

Øv!!
Men tak...........

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 18-04-06 19:54

Tidemann wrote:
> "Knud Gert Ellentoft"skrev

> Øv!!
> Men tak...........

Til Hall of Shame med dig, når jeg sidder ved computeren om dagen, lytter
jeg primært til klassisk musik og om aftenen og natten så foretrækker jeg og
i høj grad min kone stilhed!

Og så skal en aller anden hjulbenet webdesigner, pukkelrygget letmatros,
vindbøjtel, hængerøv, hundehoved, den onde lyne mig ikke sende infernalsk
#"!!!+@ larm ud af mine højtalere. Det er vel rimeligt at forlange respekt
for ældre menneskers nattesøvn

format c: /u /c /s til dig, så bliver der da fred et stykke tid

Skal der være larm, så lad i det mindste brugeren bestemme om de vil høre
det, før det starter.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg
--
Det er brugeren der bestemmer http://www.webtilgængelighed.dk (på
dansk) = http://www.webaccessibility.dk (in english) Last: revision:

Fra : Tidemann

Dato : 18-04-06 21:10

"Johnny Winther Ronnenberg" skrev

> Det er vel rimeligt at forlange respekt
> for ældre menneskers nattesøvn

Ja!! Derfor er mine højtalere altid slukket

Men det er jo ikke min side og ikke mig der ønsker musikken, jeg føjer mig
bare efter hende der har siden )
Derfor ville det jo også være smartere at høre musikken i en jævn strøm, i
stedet for at starte forfra hver gang.

> format c: /u /c /s til dig, så bliver der da fred et stykke tid

Og så er jeg åbenbart ældre end gammel og tung i røven, for hvad betyder
ovenstående??

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-04-06 21:40

Tidemann wrote:

> Men det er jo ikke min side og ikke mig der ønsker musikken, jeg
> føjer mig bare efter hende der har siden )

Du har da lov til at komme med det råd at glemme nævnte uvæsen.

Som webdesigner er man ikke forpligtet til at lave det kunden beder om men
til at lave det, der giver kunden bedst respons på langt sigt - bl.a. ved
ikke at skræmme brugerne væk.

> Derfor ville det jo også være smartere at høre musikken i en jævn
> strøm, i stedet for at starte forfra hver gang.

I første omgang skal musikken slet ikke starte, når man kommer ind på siden.
Det var især det, Johnny opponerede imod. Giv brugerne en tilvalgsmulighed i
stedet for en fravalgsmulighed.

> Og så er jeg åbenbart ældre end gammel og tung i røven, for hvad
> betyder ovenstående??

"format c:" betyder "formater harddisken".

/u /c /s er nogle parametre til ovennævnte kommando. Jeg husker ikke hvad de
betyder (min DOS-håndbog er ikke lige i nærheden), men det skulle ikke undre
mig, om det er noget i retning af, at systemet ikke skal spørge først, om du
mener det alvorligt og at formateringen ikke skal kunne afbrydes, når den
først er startet.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Tidemann

Dato : 18-04-06 22:16

"Erik Ginnerskov" skrev

> Du har da lov til at komme med det råd at glemme nævnte uvæsen.

Jeg er helt sikker på at Dolly har siden for sin egen førnøjelses skyld!!
Og hun VIL ha´ musik, lige som hun også ville ha´ alle de blomster og ting

Jeg har frarådet det, men det er det hun ønsker.......................

> I første omgang skal musikken slet ikke starte, når man kommer ind på siden.
> Det var især det, Johnny opponerede imod. Giv brugerne en tilvalgsmulighed i
> stedet for en fravalgsmulighed.

Ja, men )

> [...]
> mener det alvorligt og at formateringen ikke skal kunne afbrydes, når den

Nåeh...........
Tak

Fra : per christoffersen

Dato : 19-04-06 08:12

> Som webdesigner er man ikke forpligtet til at lave det kunden beder om men
> til at lave det, der giver kunden bedst respons på langt sigt - bl.a. ved
> ikke at skræmme brugerne væk.

Hvis man har indgået en aftale om at lave en side efter kundens anvisninger,
så er man forpligtiget til at gøre det.
Ellers er vi ude i noget med et aftalebrud.
At man samtidig godt kan komme med et godt råd er noget andet.

/Per

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-04-06 17:29

per christoffersen wrote:

> Hvis man har indgået en aftale om at lave en side efter kundens
> anvisninger, så er man forpligtiget til at gøre det.

Man har da lov til at tale kunden fra dårlige ideer, inden den endelige
aftale indgåes. Så er ingen aftaler brudt og alle er glade.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 19-04-06 19:08

Tidemann wrote:
> "Johnny Winther Ronnenberg" skrev
>>

> Og så er jeg åbenbart ældre end gammel og tung i røven, for hvad
> betyder ovenstående??

Tak skal du have, så må jeg være pensionsmoden

format c: formaterer første partion på første drev

/u betyder unconditional hvilket betyder at unformat ikke virker. Gdisk fra
Norton kan dog klare en rekonstruktion.

/c checker alle sektorer og gendanner sektorer der fejlagtigt er markeret
som defekte

/s laver en bootsector og overfører command.com og io.sys til disken efter
formatering. Dermed kan maskine boote af egen kraft.

Og dos findes i alle versioner af Windows selv de nyeste, men man skal
aktivt installere det, hvis man vil boote til dos fra W2K og op. Det gøres
med winnt32 /cmdcon , men lige som fejlsikret tilstand, kræver
administrative rettigheder gør dos mode det også, nogle kommandoer er lidt
giftige

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-04-06 21:47

Tidemann skrev:

> Og så er jeg åbenbart ældre end gammel og tung i røven, for
> hvad betyder ovenstående??

Du er måske snarere for ung.

Format er den kommando man brugte i DOS[1] til at formatere et drev.
Format c: vil slette alle filer på c- drevet - der traditionelt er
systemdrevet (og tit det eneste drev). "/u /c /s" er parametre til
formatkommandoen - jeg har ikke den præcise betydning i hovedet, men
/u er vist noget med at forhindre at man kan køre en unformat
efterfølgende.

Noter:
======

[1] Den bruges principielt stadig i Windows, men her køres den sjældent
fra en kommandoprompt
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Louis

Dato : 18-04-06 21:05

> Hvordan kan jeg lave sådan at musikken spiller videre, selvom jeg skifter
> side??
> Jeg vil selvfølgelig ha´ en knap til at slukke med på hver side.

Pyha, en side hvor udgangspunktet er, at der kommer noget ud af højtalerne

Heldigvis har jeg et børnefilter på min pc. Det sørger for at filtrere
uartige og larmende sider fra inden de når min skærm.

Jeg ved godt, at det ikke var det du spurgte om, men jeg kunne ikke dy
mig...

I stedet for at lave en knap, hvor man slukke, så vil jeg foreslå dig at
lave en knap, som aktiverer musikken.

Louise