IE visnings problem
Fra : Swoop

Dato : 17-04-06 17:52

Hej
Jeg har en side hvor indtil for nyligt det hele fungerede fint i alle
browsere.
Dog viste behovet for at tilføje en række gennemsigtige .gif billeder
over headeren (som er en baggrund) sig, da elementer i headeren skulle
linke. Dette fungerede også fint for Firefox, men nu er der i Internet
Explorer et mellemrum mellem headeren og indholdet.
Jeg har prøvet at lave en rød border omkring diverse elementer for at
seom jeg kunne finde fejlen, men kommer forgæves til ingen løsninger.

www.nowell.dk/index2.html

Som det ses i IE er der et mellemrum som ikke skal være der.
Hvis jeg fjerne alle de header billeder fra koden virker det hele igen.
Dog kan jeg virkelig ikke se fejlen, og har faktisk ingen ide om hvordan
jeg fixer det... håber nogen kan hjælpe!
på forhånd tak

Venlig Hilsen
Swoop

Fra : Swoop

Dato : 17-04-06 18:32

For det ikke skal være helt løgn står jeg pludselig med samme problem i
Firefox.. i hvert fald lokalt.
Sad og legede med css filen og opdaterede løbende i IE, og nu selvom jeg
har restored filen til originale udgangspunkt viser FF også det
mellemrum jeg snakker om :(
HJÆLP! ;) ved at blive lidt forvirret over det tror jeg :(

Swoop

Fra : Swoop

Dato : 17-04-06 18:43

Okay jeg var lidt for hurtigt ude der :)
FF viser stadig fint nok, glemte at sætte height i css.
Dog virker det jo så til at det netop snævrer problemet ind, da begge
browsere viser det samme problem uden at sætte height.

#headcontainer {
   margin: 0px auto 0px auto;
   padding: 0px 0px 0px 0px;
   width: 721px;
   height: 0px;
   border: none;
   text-align: left;
}

sådan ser head container ud nu, og uden height virker det ikke for nogen
af dem.
Nogen ideer ?!

Swoop

Fra : Swoop

Dato : 17-04-06 20:28

Okay efter mange stive timer jeg løst problemt til min tilfredshed.
Udnyttede at det var IE som ignorerede height, så satte height (som Ie
tolker som height-min ?!) til at være 175px , og så satte jeg margen på
næste element til at være det mindre.. fungeer i hvert fald..
Ellers tak for hjælpen dem som ikke nåede at skrive hehe ;)

Swoop

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-04-06 21:24

Swoop wrote:
> Okay efter mange stive timer jeg løst problemt til min tilfredshed.

> Ellers tak for hjælpen dem som ikke nåede at skrive hehe ;)

Du får nu lidt hjælp alligevel - for det tilfælde at du kigger.

Du har på din forside to steder i teksten, hvor du bruger tegnet & - det
skal i teksten skrives sådan: & (inklusive semikolon). Ellers er det
ikke muligt at validere din css.

Har du brugt samme tegn andre steder i dine sider, skal de også skrives som
kode.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-06 21:30

"Swoop" <swoop@cool.dk> skrev i en meddelelse

> www.nowell.dk/index2.html

Hmm... Synes det er en noget akavet måde du laver overskrifter på siden. Du
opmærker dem korrekt med h-tags, men skjuler dem så med css, og indsætter et
baggrundsbillede i stedet for. Er det særligt hensigtmæssigt?

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk