CSS popup uden JavaScript
Fra : Louis

Dato : 16-04-06 12:21

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at lave noget ala
http://www.webdesign101.dk/css/eksempler/eksempel4.php
http://www.damebadet.dk/

Teksten til linksene under nyheder skal gerne vises til venstre for det
grønne felt.
Det dur ikke. Hvad gør jeg forkert?

Louise

Fra : Louis

Dato : 16-04-06 13:04

> Teksten til linksene under nyheder skal gerne vises til venstre for det
> grønne felt.
> Det dur ikke. Hvad gør jeg forkert?

Har fået det til at fungere, men ikke i IE. ??

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-04-06 22:37

Louis wrote:
> [...]
> på http://www.damebadet.dk/
>
> Teksten til linksene under nyheder skal gerne vises til venstre for det

Det er ikke til at side, især ikke når det virker i FF.

Prøv at lave en side kun med den effekt, renset for alt
mulig andet, og eksperimenter med en anden placering for
se, hvor det er det går galt - forkert stakkeorden (z-index)
eller noget lignende.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Louis

Dato : 18-04-06 20:58

> [...]
> eksperimenter med en anden placering for
> se, hvor det er det går galt - forkert stakkeorden (z-index)

Jeg gik frem i små trin, og jeg opdagede, at fejlen opstod, da jeg
definerede background-color: Inherit; under #nyheder a:hover. Jeg fandt ud
af, at baggrundfarven skal defineres ligesom under #nyheder a:hover span.
Det giver til gengæld en anden uønsket effekt, når curseren bevæges over
linket. Måske havde det været nemmere, hvis jeg havde undværet
baggrundsbilledet...

Louise