/ Forside / Teknologi / Udvikling / HTML / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
HTML
#NavnPoint
molokyle 11184
Klaudi 5506
bentjuul 3377
severino 2040
smorch 1950
strarup 1525
natmaden 1396
scootergr.. 1320
e.c 1150
10  miritdk 1110
Frames
Fra : Michael Elm Westerga~


Dato : 15-04-06 22:16

Hej!

jeg har lagt mærke til når man trykker på et menupunkt på en
bestemt hjemmeside, så indlæses ikke hele siden igen når det nye
kommer frem, det er kun i midten. Men så vidt jeg ved kan det kun
gøres med frameset. Men er det muligt uden i HTML?

Hvis I har problemer med at forstår spørgsmålet vil jeg gerne
omformulere det.

Mvh. Michael Westergaard.

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

 
 
Michael Elm Westerga~ (15-04-2006)
Kommentar
Fra : Michael Elm Westerga~


Dato : 15-04-06 22:22

Michael Elm Westergaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hej!
>
> jeg har lagt mærke til når man trykker på et menupunkt på en
> bestemt hjemmeside, så indlæses ikke hele siden igen når det nye
> kommer frem, det er kun i midten. Men så vidt jeg ved kan det kun
> gøres med frameset. Men er det muligt uden i HTML?
>
> Hvis I har problemer med at forstår spørgsmålet vil jeg gerne
> omformulere det.
>
> Mvh. Michael Westergaard.
>
> --
> Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
> - Pædagogiske tutorials på dansk
> - Kom godt i gang med koderne
> KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Jeg mener ligesom på den her side: http://html-faq.dk
Der indlæses ikke hele siden igen når man trykker på en menu-knap.

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Dennis Munding (15-04-2006)
Kommentar
Fra : Dennis Munding


Dato : 15-04-06 22:35


"Michael Elm Westergaard" <michael_westergaard@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:44416402$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg mener ligesom på den her side: http://html-faq.dk
> Der indlæses ikke hele siden igen når man trykker på en menu-knap.

Der tror jeg så, at du tager gevaldig fejl - jeg er 99% sikker på, at hele
siden indlæses, men ellers kan Allan Vebel eller Erik Ginnerskov nok
fortælle os det...


Med venlig hilsen
--
Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.pe-vagtservice.dk/,
http://www.eds-denmark.dk/



Erik Ginnerskov (15-04-2006)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 15-04-06 23:49

Dennis Munding wrote:

>> Jeg mener ligesom på den her side: http://html-faq.dk
>> Der indlæses ikke hele siden igen når man trykker på en menu-knap.
>
> Der tror jeg så, at du tager gevaldig fejl - jeg er 99% sikker på, at
> hele siden indlæses, men ellers kan Allan Vebel eller Erik Ginnerskov
> nok fortælle os det...

Tag du bare den sidste procent med også. Jo, hele siden genindlæses hver
gang man bestiller en ny side.

Men menuen ligger serverside i en enkelt fil, der inkluderes på siderne
inden de sendes til brugerens browser - men det er en helt anden historie,
som Michael kan læse mere om her:

http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp?id=includen

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk/ - http://ginnerskov.dk/
http://html-faq.dk/



v0id (16-04-2006)
Kommentar
Fra : v0id


Dato : 16-04-06 07:09

Michael Elm Westergaard >
Nej, tror ikke det er muligt uden HTML.
Stortset alle hjemmesider har HTML indblandet, det er det der laver
strukturen.
Og det jeg tror du tænker på er ikke Frames, men iFrames.
De kan se således ud:
<iframe src="Siden der skal være.." frameborder="border tykkelse"
width="bredde" height="højde"></iframe>


Michael Elm Westerga~ (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Michael Elm Westerga~


Dato : 16-04-06 15:22

v0id wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Michael Elm Westergaard >
> Nej, tror ikke det er muligt uden HTML.
> Stortset alle hjemmesider har HTML indblandet, det er det der laver
> strukturen.
> Og det jeg tror du tænker på er ikke Frames, men iFrames.
> De kan se således ud:
> <iframe src="Siden der skal være.." frameborder="border tykkelse"
> width="bredde" height="højde"></iframe>
>
Hej tak for hjælpen. Så fandt jeg da ud af at det ikke kan gøres i
HTML.

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

jopa (16-04-2006)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 16-04-06 19:44

v0id skriblede bla:
> Stortset alle hjemmesider har HTML indblandet, det er det der laver
> strukturen.

Hvilke hjemmesider har ikke ?

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk




v0id (17-04-2006)
Kommentar
Fra : v0id


Dato : 17-04-06 08:55

Lav en tekstfil og lig den op, vups - hjemmeside uden HTML..


Benny Nissen (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Benny Nissen


Dato : 17-04-06 09:12

v0id ramte sit keyboard den 17-04-2006 09:54 og fik dette ud af det:
> Lav en tekstfil og lig den op, vups - hjemmeside uden HTML..
>

Det kommer da meget an på, hvordan man definerer en hjemmeside.
Jeg er tusindvis af tekstfiler liggende på min pc. Har jeg så flere
tusind hjemmesider ?

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

v0id (17-04-2006)
Kommentar
Fra : v0id


Dato : 17-04-06 09:33

Nej.
Der jeg vil hen med dette er bare at man godt KAN lave en hjemmeside
uden HTML, hvis man altså vil..


Benny Nissen (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Benny Nissen


Dato : 17-04-06 10:03

v0id ramte sit keyboard den 17-04-2006 10:32 og fik dette ud af det:
> Nej.
> Der jeg vil hen med dette er bare at man godt KAN lave en hjemmeside
> uden HTML, hvis man altså vil..
>

Tjo, men er det så en hjemmeside, eller bare en tekst ?

Jeg kan også bare smide et billede op på en server, og kalde det en
hjemmeside, men er det så det ? (f.eks. noget crap lavet i publisher).

Kig evt. på: http://bennynissen.dk/docs/trusser.jpg

Er det en hjemmeside ?

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Johnny Winther Ronne~ (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Johnny Winther Ronne~


Dato : 17-04-06 17:52

Benny Nissen wrote:
> Jeg kan også bare smide et billede op på en server, og kalde det en
> hjemmeside, men er det så det ? (f.eks. noget crap lavet i publisher).
>
> Kig evt. på: http://bennynissen.dk/docs/trusser.jpg
>
> Er det en hjemmeside ?

Ja da, alle kender da den fejlmelding

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg
--
Det er brugeren der bestemmer http://www.webtilgængelighed.dk (på
dansk) = http://www.webaccessibility.dk (in english) Last: revision:
http://www.webaccessibility.dk/webaccessibility/userutilities/dublincore.htm
and http://www.webtilgængelighed.dk/webaccessibility/upcomingwork.asp



jopa (17-04-2006)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 17-04-06 10:05

v0id skriblede bla:
> Nej.
> Der jeg vil hen med dette er bare at man godt KAN lave en hjemmeside
> uden HTML, hvis man altså vil..

Vis mig en hjemmeside uden HTML

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk
www.jp-web.dk




Benny Nissen (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Benny Nissen


Dato : 17-04-06 10:11

jopa ramte sit keyboard den 17-04-2006 11:05 og fik dette ud af det:
> v0id skriblede bla:
>> Nej.
>> Der jeg vil hen med dette er bare at man godt KAN lave en hjemmeside
>> uden HTML, hvis man altså vil..
>
> Vis mig en hjemmeside uden HTML
>

Tja, hvad med: http://bennynissen.dk/docs/jopa/

Men igen er spørgsmålet: Er det en hjemmeside eller hvad ?

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

jopa (17-04-2006)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 17-04-06 10:36

Benny Nissen skriblede bla:
>
> Tja, hvad med: http://bennynissen.dk/docs/jopa/
>
> Men igen er spørgsmålet: Er det en hjemmeside eller hvad ?

Det er ikke hvad jeg forstår ved en hjemmeside

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk
www.jp-web.dk




v0id (17-04-2006)
Kommentar
Fra : v0id


Dato : 17-04-06 11:01

Lad os nu ikke lave en stor diskution ud af dette.
Men..
Et billede vil jeg ikke kalde en hjemmeside da det bare er et billede,
men et tekstdokument, som er lagt om på en side, f.eks.
www.EtEllerAndetDomæne.dk/index.txt,
med noget information eller andet om personen, vil jeg godt kalde en
hjemmeside, det er bare ikke en god en af slagsen.


Johnny Winther Ronne~ (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Johnny Winther Ronne~


Dato : 17-04-06 18:08

v0id wrote:
> Lad os nu ikke lave en stor diskution ud af dette.
> Men..
> Et billede vil jeg ikke kalde en hjemmeside da det bare er et billede,
> men et tekstdokument, som er lagt om på en side, f.eks.
> www.EtEllerAndetDomæne.dk/index.txt,
> med noget information eller andet om personen, vil jeg godt kalde en
> hjemmeside, det er bare ikke en god en af slagsen.

Det er faktisk en hjemmeside og det er faktisk en god en

Alle browsere vil gengive en ren tekst fil fuldstændig ensartet. Derudover
opfylder den et af kravene for tilgængelig, nemlig at en ren tekstversion
skal være til stede. Det er der faktisk Det sjove er så, at blinde
syntes at rene tekstfiler stinker, fordi de mangler struktur og navigations
informationer.

At noget er simpelt betyder ikke, at det er ringe. Langt de fleste RFC's er
i rent tekst format og de kan tilgåes af alle, de kan endda hentes via FTP
og læses selv om man ikke har en browser

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg
--
Det er brugeren der bestemmer http://www.webtilgængelighed.dk (på
dansk) = http://www.webaccessibility.dk (in english) Last: revision:
http://www.webaccessibility.dk/webaccessibility/userutilities/dublincore.htm
and http://www.webtilgængelighed.dk/webaccessibility/upcomingwork.asp



v0id (17-04-2006)
Kommentar
Fra : v0id


Dato : 17-04-06 18:15

Hehe, endelig fik jeg lidt medhold i at det er en hjemmeside..


jopa (17-04-2006)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 17-04-06 18:33

v0id skriblede bla:
> Hehe, endelig fik jeg lidt medhold i at det er en hjemmeside..
Hmm han har været til Påskefrokost og kan ikke se ud af øjnene
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste