Problemer med SSI
Fra : Michael Nielsen

Dato : 13-04-06 10:11

Hej Nørder

Jeg har læst artiklen: http://www.html.dk/artikler/00001/ her på
siden om at inkluder den samme menu på flere sider, og prøvet det
i praksis uden større held - det virker simpelthen ikke!

Har undersøgt om mit webhotel understøtter SSI, og det gør det.

Har også undersøgt hvad filerne skal hedde, nemlig .shtml

Har brugt samme filer som i artiklen, men somsagt uden held!

Her er hvor filerne ligger:

http://www.danmarksinsekter.dk/test/side1.htm

http://www.danmarksinsekter.dk/test/menu.shtml

Hvad gør jeg forkert??? HJÆLP!!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Haase

Dato : 13-04-06 10:50

Michael Nielsen skrev dette den 13-04-2006 11:11:

> [...]
>
> Har også undersøgt hvad filerne skal hedde, nemlig .shtml
>
> Har brugt samme filer som i artiklen, men somsagt uden held!

Prøv at omdøb side1.htm til side1.shtml, da det er den side, som skal
undersøges for SSI kommandoer.
Se evt. <http://www.html.dk/tutorials/ssi/lektion3.asp>

--
Michael Haase

Fra : Michael Nielsen

Dato : 13-04-06 11:44

Michael Haase wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Prøv at omdøb side1.htm til side1.shtml, da det er den side, som skal
> undersøges for SSI kommandoer.

Har hermed gjordt det, men det virker heller ikke.

http://www.danmarksinsekter.dk/test/side1.shtml

??

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 13-04-06 12:15

"Michael Nielsen" <sokker@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Har hermed gjordt det, men det virker heller ikke.
>
> http://www.danmarksinsekter.dk/test/side1.shtml
>
> ??

i steder for

<!-- #include virtual="/menu.htm"-->

skal du bruge

<!--#include virtual="menu.htm"-->

læg mærke til at

<!--

blot er starten på en html-kommentar, mens

<!--#

er starten på en ssi-kommando

ovenstående antager at "menu.htm" ligger i roden på serveren

/Kasper

Fra : Michael Nielsen

Dato : 13-04-06 12:34

Tak Kasper det virker!! og tak for den uddybende forklaring.

Michael

PS (svarer på dette indlæg da man ikke kan svare på det sidste??)