Adresselinien
Fra : Henrik Lange

Dato : 11-04-06 21:31

Hej....

Jeg har en hjemmeside og ønsker at lave lidt om i det der står i
adr-linien..

feks står der når den er på "en joke i forumet" :
http://highonlife.dk/forum/viewthread.php?forum_id=42&thread_id=10

-- og ønsker at der skal stå ( uanset hvilken side man er på ) :
Http://highonlife.dk
dvs UDEN filnavn osv....

Nogen der ved hvordan jeg gør dette ??
--

Mvh.

Henrik Lange
http://highonlife.dk

11-04-2006 22:29:47

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 11-04-06 21:49

Henrik Lange wrote:

> -- og ønsker at der skal stå ( uanset hvilken side man er på ) :
> Http://highonlife.dk
> dvs UDEN filnavn osv....
>
> Nogen der ved hvordan jeg gør dette ??

Pak siden ind i en enkelt frame.

Det har så også den effekt at folk ikke længere kan lave links til
interessante undersider på dit site, hvorved du generer dine brugere og
får færre besøgende.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Konrad

Dato : 12-04-06 10:39

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> wrote in message

> Pak siden ind i en enkelt frame.
>
> Det har så også den effekt at folk ikke længere kan lave links til
> interessante undersider på dit site, hvorved du generer dine brugere og
> får færre besøgende.

Nu kan man jo strengt taget chekke om en request henviser til et frame eller
index-siden. Hvis den henviser til et frame, kalder man indexsiden og viser
den forespurgte side i "main"-framet (eller hvad man nu har kaldt det). På
den måde kan der linkes udefra til undersider, selvom de ligger i en
framestruktur, og f.eks genereres dynamisk. Men det er serversidesnak.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-04-06 21:08

Konrad wrote:

> [...]
> man nu har kaldt det). På den måde kan der linkes udefra til
> undersider, selvom de ligger i en framestruktur, og f.eks genereres

Næ, det er clientside-snak. Man kan ikke på serveren tjekke, om en side som
er beregnet til at blive vist i et frameset også bliver det hos brugeren.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-04-06 23:10

Henrik Lange wrote:

> [...]
> http://highonlife.dk/forum/viewthread.php?forum_id=42&thread_id=10
>
> -- og ønsker at der skal stå ( uanset hvilken side man er på ) :

Af hvilken grund må dine besøgende ikke se adressen på den side, de er på?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Henrik Lange

Dato : 12-04-06 06:52

On Wed, 12 Apr 2006 00:10:01 +0200, Erik Ginnerskov wrote:

> Af hvilken grund må dine besøgende ikke se adressen på den side, de er på?

Syntes bare det på en måde ser rodet ud... og har oplevet på andre sider at
den underside de er på stadig kan linkes til ved feks Copy / paste
--

Mvh.

Henrik Lange
http://highonlife.dk

12-04-2006 07:50:14

Fra : Konrad

Dato : 12-04-06 10:41

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote in message

> Af hvilken grund må dine besøgende ikke se adressen på den side, de er på?

Det kunne jo f.eks være, at man ikke ønskede at nysgerrige typer fik den
gode ide at kalde siden med de parametre de har afluret fra adresselinien -
er der ingen sikkerhedscheck indbygget (såsom, er kaldet lovligt, hvor
kommer det fra osv) kunne man jo godt forestille sig at det kunne være
temmelig skadeligt.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-04-06 10:47

Konrad skrev:

> [...]
> indbygget (såsom, er kaldet lovligt, hvor kommer det fra osv)
> kunne man jo godt forestille sig at det kunne være temmelig

Det er en helt bagvendt måde at indbygge sikkerhed på. Det tager
kun et øjeblik at finde parametre der er skjult i en ramme - så
hvis det er den eneste sikkerhed man indbygger, er man ilde stedt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Konrad

Dato : 12-04-06 11:09

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> Det er en helt bagvendt måde at indbygge sikkerhed på. Det tager
> kun et øjeblik at finde parametre der er skjult i en ramme - så
> hvis det er den eneste sikkerhed man indbygger, er man ilde stedt.

Ja, helt enig. Man bør under alle omstændigheder, før kald eksekveres, sørge
for at checke om et flag er sat i $_SESSION (når nu det handler om PHP). Et
flag der kun kan være sat af ens eget system, er en rimelig god stopklods,
imho! Det er min egen lille kæphest [ret mig hvis det er helt forkert, for
jeg er ret nysgerrig efter at høre hvad nadre bikser med] Selv foretrækker
jeg at "vise" nogle få men (for brugeren) centrale parametre af pædagogiske
grunde, medens de mere essentielle (f.eks et ID) hentes fra
session-variabler. I øvrigt har jeg fået gode ideer fra denne udmærkede side
http://www.devshed.com/c/a/PHP/PHP-Security-Mistakes/