Off Topic
Fra : EnjoyNews

Dato : 11-04-06 19:26

Hej allesammen.

Jeg har modtaget gode råd fra jer herinde, og ville lige spørge jer tilråds.

Mine 3 sider som alle ligger på web10.dk er pludselig blevet lukket ned.
Jeg har så fundet ud af at det er fordi at der i løbet af i dag har været
250000 request på min side.

Det er som sådan fair nok at serveren lukker ned for den slags, men
problemet er at de skriver til mig at jeg skal nedbringe belastningen så jeg
kan få siden op at køre igen.
Jeg kan se i log filen som pludselig fylder 99 Mb at der fra kl 8 i morges
er forskellige IP adresser der har forsøgt at hente 8-9 forkellige filer i
en mappe der hedder '1', sådan ca. 10 gange i sekundet.
Jeg har ikke nogen mapper der hedder det, og heller ikke nogler filer der
hedder det de prøver at hente.

Jeg forstår ikke helt at det er mig der skal gøre noget her. Jeg må da mene
at det er dem der har et problem i deres firewall, og de må kunne lukke af
for det hos dem, og ikke mig der skal gøre noget.
Jeg har jo ikke bedt 250000 mennesker om at hente filer der ikke existerer.

Derud over er det alle 3 sider, hvor den ene af dem intet har med de to
andre at gøre. De linker ikke til hinanden eller noget. Derfor synes jeg det
virker lidt sært at det er dem alle 3. Jeg har ikke nået at hente en
statistik fra de 2 andre sider inden de gik ned, så jeg ved ikke om det er
de samme filer der.

Men er der nogen andre der har prøvet noget lignende. ?

Mit problem er jo nu at de er gået hjem for idag, og ingenting virker. fedt.

Så mit næste spørgsmål er jo så om der er nogle der kender et godt billigt
webhotel, helst med telefon support og en god oppetid.
Jeg synes nemlig også at web10 ret tit har småproblemer.

Håber det er OK at jeg lige spørger i denne gruppe. Jeg ved der er mange af
jer der har ret godt tjek på markedet, og mange års erfaring med
hjemmesider.

Michael

Fra : jopa

Dato : 11-04-06 19:19

EnjoyNews skriblede bla:
> Hej allesammen.
>
> Jeg har modtaget gode råd fra jer herinde, og ville lige spørge jer
> tilråds.

Ja du er totalt OT i denne gruppe.
Spørg i den rigtige
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-04-06 19:39

Den 11-04-06 20.19 skrev jopa følgende:

> Spørg i den rigtige

Alternativt kan han prøve i news:dk.admin.netmisbrug - det lyder
umiddelbart som om, hjemmesiden er blevet hacket og brugt til at sprede
filer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
34 tips & tricks til Internet Explorer.

Fra : jopa

Dato : 11-04-06 19:48

Kim Ludvigsen skriblede bla:
> Alternativt kan han prøve i news:dk.admin.netmisbrug - det lyder
> umiddelbart som om, hjemmesiden er blevet hacket og brugt til at
> sprede filer.

Mit svar gik nok mest på dette:
(Så mit næste spørgsmål er jo så om der er nogle der kender et godt billigt
webhotel, helst med telefon support og en god oppetid.
Jeg synes nemlig også at web10 ret tit har småproblemer.)
ps lyder af beskrivelsen som et DDOS angreb

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : EnjoyNews

Dato : 11-04-06 20:52

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg synes nemlig også at web10 ret tit har småproblemer.)
> ps lyder af beskrivelsen som et DDOS angreb

Hej igen.

Jeg har prøvet i nogle af de andre i skrev... Tak for linket.

Og det var da rart at en anden også havde lidt problemer på web10

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 11-04-06 23:01

jopa wrote:
> EnjoyNews skriblede bla:

> Ja du er totalt OT i denne gruppe.
> Spørg i den rigtige

Det er jeg nu ikke så sikker på. Jeg har været
ude fo rnoget lignende, hvor mit webhotel ringede
til mig sagde, at Google indekserede mine sider
flere tusinde gange i timen.

Så vidt vi kunne konstatere havde jeg et eller
andet sted en forkert sti, noget i retning af

på forsiden
/filer/index.php

og i denne en sti
/index.php

elle rnoget lignende. Remediet var tveægget:

En søg-og-erstat på alle forekomster af
/index.php erstattet med
/

samt en stump script, som mit webhotel
lavede til mig:

<?php
# Fanger trailing paths og giver 404-fejl
if(isset($PATH_INFO)) {
header("HTTP/1.0 404 Not Found");
echo "404 Siden ikke fundet\n";
exit();
}
?>

indsat øverst på siderne.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : EnjoyNews

Dato : 12-04-06 00:32

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> flere tusinde gange i timen.
>
> Så vidt vi kunne konstatere havde jeg et eller
> andet sted en forkert sti, noget i retning af

Jeg har fundet ud af at det er et såkaldt DoS attack.

Det er bare helt vildt frustrerende når ens sider ikke virker, og det
ligesom er igennem dem ens kunder kommer... Men nu må vi se hvad supporten
siger i morgen tidlig.