Formular der kører over flere sider, og se~
Fra : Martin Ingemann

Dato : 10-04-06 10:15

Skal have lavet en formular som kan køre over flere sider, og til
sidst sendes fra den sidste side. Den sidste side skal den altså
kunne huske eller hente, hvad brugeren har indtastet på de
forrige sider..

Jeg har prøvet med dette, men det virker ikke:

---------------side a1----------------------

<head>

<title> a1 </title>

</head>
<form method="post" action="b1.asp">
<input type="text" name="felt1">
<input type="submit" name="Send">
</form>

---------------side b1----------------------

<title> b1 </title>

<head>
</head>

<FORM METHOD=POST ACTION="mit cgi-script">

<input type="hidden" name="felt1" value=
<% Response.Write(Request.Form("felt1")) %>

<input type="text" name="felt2">

<input type="submit" name="Send">

</form>

Er det måden at gøre det på - i givet fald, hvor er fejlen?? Er
der andre måder det kan laves på?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-04-06 10:27

Martin Ingemann skrev i html-gruppen:

> [...]
> sidst sendes fra den sidste side. Den sidste side skal den altså
> kunne huske eller hente, hvad brugeren har indtastet på de

Problemet skal løses via din formhandler - altså på serversiden. Da
du benytter asp, krydsposter jeg med opfølgning til asp-gruppen.
Find svaret i asp-gruppen og fortsæt tråden dér.

> <input type="hidden" name="felt1" value=
> <% Response.Write(Request.Form("felt1")) %>

Nu ved jeg ikke hvilke værdier du får fra felt1 - men ovenstående
kan let gå galt. Dels sætter du ikke anførselstegn om værdien og
dels har du ikke sikret dig mod html-tegn. Prøv i stedet med:

<input type="hidden" name="felt1"
   value="<%= Server.HTMLencode(Request.Form("felt1")) %>">

Krydspostet til 2 grupper, opfølgning (FUT) til:
Ordforklaringer: <http://usenet.dk/ord/lokal.html#fut>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Ingemann

Dato : 10-04-06 13:35

Okay, problemet kan altså ligge i, at serveren ikke understøtter asp?

Har faktisk ikke spor forstand på asp, og har fået disse koderne
indeholdende asp af en kammerat..

Hmm, kan jeg evt. lave det i ren html?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-04-06 13:49

Martin Ingemann skrev:

> Okay, problemet kan altså ligge i, at serveren ikke
> understøtter asp?

Ja - hvis serveren ikke understøtter asp, kan du ikke anvende en
asp-baseret form-handler (action="b1.asp").

> Hmm, kan jeg evt. lave det i ren html?

Nej. Du kan evt. lave en javascriptbaseret løsning hvor du ikke
skifter side, men bare udskifter indholdet på siden (a la en tab-
løsning). En anden mulighed er at lave et cgi-script der kan
håndtere skiftet mellem de første to sider.

[bundcitat]

Du overså tilsyneladende ovenstående - samt min signatur. Hvis du
ikke vil/kan arbejde i asp, kan du prøve at spørge efter hjælp i
clientsidegruppen hvis du vil have hjælp til en javascript-løsning
- eller i serversidegruppen hvis du vil have hjælp til at lave det
i cgi.

I begge tilfælde vil det være en god ide at give et link til din
side.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Ingemann

Dato : 10-04-06 14:45

Tak for svarene, Jens.

Så godt du refererede til én af de andre grupper, og læste også din
signatur - men hvis det nu kunne laves i ren html, så skulle jeg jo
blive i denne tråd

Jeg prøver lykken med asp eller java.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-04-06 14:53

Martin Ingemann skrev:

> Så godt du refererede til én af de andre grupper, og læste
> også din signatur

- men du forstod åbenbart ikke noget af signaturen.

Hvis du gerne vil have hjælp en anden gang, er det en dårlig ide at
ignorere henstillinger om at følge netiketten.

Jeg kan se at du skriver via html.dk - og vil derfor foreslå dig at
læse siden her:
<http://www.html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen