Lige margin i begge sider?
Fra : Jakob Munck

Dato : 09-04-06 07:13

Er det muligt i html at formattere tekst, så der bliver lige margin både i
højre og venstre side på samme tid?

v.h.
Jakob

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-04-06 08:01

Jakob Munck skrev:

> Er det muligt i html at formattere tekst, så der bliver lige margin både i
> højre og venstre side på samme tid?

Ja, men jeg vil ikke råde dig til at benytte det. Det sker på
bekostning af mellemrummene mellem ordene som bliver forskelligt
lange, og det sænker læsehastigheden.

Jeg har prøvet at benytte bløde bindestreger (det betyder én der
kun ses på skærmen hvis den er nødvendig ved orddeling), men de
behandles ikke ens af alle browsere (nogle viser dem hele tiden).
Hvis man kunne benytte blød bindestreg, ville man kunne
kompensere for forskelle i linjernes ombrydning og opnå en lige
højremargin uden at ødelægge læseligheden

(Det er så besværligt at indsætte bindestregerne i hånden bl.a.
fordi man ikke på forhånd ved hvor de skal bruges, så jeg gad
ikke selv om det virkede).

--
Bertel

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 09-04-06 08:28

On 09-04-2006 08:12 Jakob Munck wrote:
> Er det muligt i html at formattere tekst, så der bliver lige margin både i
> højre og venstre side på samme tid?

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : David Trasbo

Dato : 09-04-06 18:03

Mikkel Z. Herold skrev:

> [...]

Ja, men det er stadig en dårlig ide.

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet-bruger. http://usenet.dk/netikette.

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-04-06 02:35

Jakob Munck skrev:

> Er det muligt i html at formattere tekst, så der bliver lige
> margin både i højre og venstre side på samme tid?

Ja, det findes, men som andre har været inde på, så undlad
at bruge det!

Lad bare din tekst følge den boks den nu engang er lagt i,
så må vi tage den herfra.

Et link til den side der giver problemer vil altid udløse et
bedre svar end noget vi skal gætte os til.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk