Udskriftsvenlig side
Fra : Henrik Lange

Dato : 06-04-06 17:27

Hej derude....

Jeg skal ha lavet således mine besøgende kan komme til at se en
"udskriftsvenlig side"
dvs de skal kunne klikke feks i bunden og så skulle en popup komme frem med
en "UV- side"...

Anyone ??

Fra : Benny Nissen

Dato : 06-04-06 17:36

Henrik Lange ramte sit keyboard den 06-04-2006 18:27 og fik dette ud af det:

> Jeg skal ha lavet således mine besøgende kan komme til at se en
> "udskriftsvenlig side"
> dvs de skal kunne klikke feks i bunden og så skulle en popup komme frem med
> en "UV- side"...

Du skal ikke lave en speciel knap til det. Browsere har allerede
mulighed for at udskrive. Mange har endda et ikon i menu-baren til det.

Du laver så et css-ark til udskrift. Der bestemmer du, hvad der skal
udskrives og hvordan. Altså kan du sætte dispaly:none; på menu'er
o.s.v., som ikke skal udskrives.

Dette css-ark linker du så til på samme måde som et 'normalt' css-ark,
men med parametren medie="print". Så vil browseren brude det, når den
skal udskrive siden.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Henrik Lange

Dato : 06-04-06 17:53

Benny wrote :
> [...]
>
> Dette css-ark linker du så til på samme måde som et 'normalt' css-ark, men
> med parametren medie="print". Så vil browseren brude det, når den skal

Hmm..... og dette CSS laver jeg hvordan ?? og skal man lave et CSS-ark til
hver enkelt side ?
Det er min far det skal bruge det og ham bruger normalt Frontpage så er ikke
så meget inde i HTML

--

Mvh.

Henrik Lange

http://highonlife.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-04-06 20:59

Henrik Lange skrev:

> Hmm..... og dette CSS laver jeg hvordan ?? og skal man
> lave et CSS-ark til hver enkelt side?

Prøv at læse http://html-faq.dk/2012.asp, her skulle det være
forklaret.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Henrik Lange

Dato : 07-04-06 10:06

On Thu, 6 Apr 2006 21:59:23 +0200, Allan Vebel wrote:

> Prøv at læse http://html-faq.dk/2012.asp, her skulle det være
> forklaret.

Takker... Dette kunne jeg bruge og så er det jo bare at komme igang jo....

Mvh.
Henrik Lange