Lodret centrering af div
Fra : |-|enning

Dato : 05-04-06 18:06

Jeg har en div som skal fylde hele sidebredden ud.
Det virker fint nok.

Men hvordan får jeg den til at ligger midten, i den lodrette akse?
I den vandrette fik jeg hjælp herfra, ved hjælp at dette:

div.minDiv {
margin-left: auto;
margin-right: auto;
}

Hvilket virkede perfekt :)
Men kan ikke bare sige:

margin-top: auto;
margin-bottom: auto;

Så nogen der har et forslag?

- Henning Horn / ricaplaza.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-04-06 18:51

|-|enning skrev:

>Men hvordan får jeg den til at ligger midten, i den lodrette akse?
>I den vandrette fik jeg hjælp herfra, ved hjælp at dette:
>Så nogen der har et forslag?

Ja, det første er det, du ikke bryder dig om at høre, glem det.

Jvis det skal laves med valid kode og uden brug af frames, så kan
du se i kildekoden på http://ellentoft.1go.dk/centrer/

Metoden kræver, at du kender den præcise højde af den <div>, du
vil have centreret og den placerer man så ved hjælp af negative
margener.

Den største ulempe er, at såfremt indholdet fylder en del i
højden, så vil siden skride i mindre opløsninger (prøv at gøre
browservinduet mindre i ovenstående eksempel).
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : |-|enning

Dato : 06-04-06 15:33

Knud Gert Ellentoft skrev:

> [...]
> højden, så vil siden skride i mindre opløsninger (prøv at gøre
> browservinduet mindre i ovenstående eksempel).

Så tror jeg "bare" at holder mig til en fast margin-top.
Og derved må jeg håbe på det bedste, men tak for forslaget : )

- Henning Horn / www.ricaplaza.dk