Baggrund med gradient
Fra : Martin

Dato : 04-04-06 13:13

Hej gruppe.

Jeg sidder og udtænker en hjemmeside, dog har jeg et spørgssmål til
hvordan man via css kan lave en gradient baggrund.

Dvs. at siden næsten skal være hvid oppe i toppen og blive mere og mere blå.

Er der nogen der har en god idé til hvordan det kan laves?

Fra : Benny Nissen

Dato : 04-04-06 13:19

Martin ramte sit keyboard den 04-04-2006 14:13 og fik dette ud af det:
> [...]
> blå.
>
> Er der nogen der har en god idé til hvordan det kan laves?

Et stykke grafik, som bruges til baggrund og repeteres i x-retningen.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Martin

Dato : 04-04-06 13:24

Benny Nissen wrote:
> Et stykke grafik, som bruges til baggrund og repeteres i x-retningen.

X retningen er ikke noget problem, problemet ligger kun i y-retningen.

Problemet er jo så bare at hver enkelte side ikke er altid har en fast
længde.

Så nogen sider vil kun ende med en lyseblå, og andre med en mørkeblå.

Kan det laves på en eller anden finurlig måde?

Fra : Benny Nissen

Dato : 04-04-06 13:31

Martin ramte sit keyboard den 04-04-2006 14:24 og fik dette ud af det:

> [...]
>
> Så nogen sider vil kun ende med en lyseblå, og andre med en mørkeblå.
>
> Kan det laves på en eller anden finurlig måde?

Nej, ikke umiddelbart.

Du må lave grafikken så høj, at den dækker højden på de lange sider, og
så affinde dig med, at de korte sider ikke har så meget gradient.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Kai

Dato : 07-04-06 22:01

Du kan evt. bruge en kode så baggrunden står fast og at det kun er det andet
der kan flyttes
bare et forslag