Sgr. hjælp til koder i scc - billeder til ~
Fra : anders

Dato : 03-04-06 21:24

Hej

Håber der er en herinde, der kunne hjælpe mig med en kode tl hvordan jeg får
tekste under de fire billeder op op stå til venstre for billederne i stedet?
(tag jer ikke af farverne. De er udelukkende for at hjælpe mig med at holde
lidt styr på hvor de forskellige elementer er i forhold til hinanden, og
hvor store de er)

http://www.mwsmykker.dk/xot/test.htm

Stylesheet:

body {background-color: #FFCC66;
background-image: url("background.gif");
background-attachment: fixed;}

#side {
position: relative;
margin-top: 50 px;
margin: auto;
width: 800px;
background-color: #FF0066;
}

#menu {
border: 0px solid black;
padding-top: 15px;
padding-bottom: 0px;
word-spacing: 10px;
font-size: 30px;
height: 100%;
display: block;
background-color: #00CC66;
}

#billeder {
padding-top: 20px;
margin-left: 5px;
padding-bottom: 10px;
background-color: #44CC00;
}

a {
color:black;
font-family:"Monotype Corsiva",serif;
padding: 0px;
word-spacing: 0em;
text-decoration:none;
font-variant: small-caps;
}

#billeder img {
margin: 5px;
border-width: 10px;
border-color: black;
border-style: solid;
background-color: #004400;
}

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 03-04-06 22:38

anders wrote:
> [...]
> lidt styr på hvor de forskellige elementer er i forhold til hinanden, og

Du laver to blokelementer ved hjælp af to div'er med en id.
De skal fylde hele bredden af siden ud, og derfor
stå under hinanden.

Du skal fjerne de to blok-elementer og dernæst
lave en formdeklaration for dine billeder:

img.pix {
float:left;
width:[billedets bredde]
}
I kildekoden skal dine tekstlinks derefter
sættes ind efter hvert billede, og have følgende
formdeklaration:
a#text1 {
float:left;
width:[passende bredde til tekst 1]
}
a#text2 {
float:left;
width:[passende bredde til tekst 1]
}
osv.

Men du må nok regnemed at skulle gøre det overordnede
element lidt bredere, hvis det hele skal være på én
linie.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..