Hjælp til Tabeller - Ikke tag den neden ~
Fra : Martin Reenberg

Dato : 03-04-06 16:22

Jeg vil gerne lave en hjemme side, men kan ikke finde ud af at
lave en tabel som jeg gerne vi havde den:

--> http://img440.imageshack.us/img440/8410/klade5ob.jpg <--

Det er min idé! men hvordan laver man sådan en tabel?
Har brug for noget hjælp :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 03-04-06 16:35

Martin Reenberg skriblede bla:
> Jeg vil gerne lave en hjemme side, men kan ikke finde ud af at
> lave en tabel som jeg gerne vi havde den:
>
> --> http://img440.imageshack.us/img440/8410/klade5ob.jpg <--

http://www.thenoodleincident.com/tutorials/box_lesson/basic4.html

CSS ville jeg bruge
--
Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : David Trasbo

Dato : 03-04-06 18:45

Martin Reenberg skrev:

> --> http://img440.imageshack.us/img440/8410/klade5ob.jpg <--
>
> Det er min idé! men hvordan laver man sådan en tabel?
> Har brug for noget hjælp :)

Du vil have trespaltet layout med lige høje spalter. Carsten linkede til
Jørgen Farum Jensens forslag til hvordan man kunne lave det:
http://webdesign101.dk/csslayout/favorit2005-3.php. Supplement:
http://html-faq.dk/2003.asp.

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet-bruger. http://usenet.dk/netikette.

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 03-04-06 20:20

Martin Reenberg wrote:
> [...]
>
> --> http://img440.imageshack.us/img440/8410/klade5ob.jpg <--
>
> Det er min idé! men hvordan laver man sådan en tabel?

Du får ikke meget hjælp i de danske webdesing grupper til et tabel design.

Men du kan tage et kig her:

http://www.ronnenberg.dk/webaccessibility/whytables.asp?lan=danish

Her finder du lidt af foklaringen på hvorfor du ikke får hjælp og en
grundlæggende forklaring på, hvorledes det gøres, så det fungerer for alle.

Jeg kan se af din tegning, at du du vil opdele sidemenuerne i selvstændige
celler, det kan du ikke! Med mindre du gerne vil have tæsk med sømbeslået
baseballbat dyppet i flydende lava

Celle opdelingen af sidemenuerne må du klare med <div> alene

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg
--
Det er brugeren der bestemmer