/ Forside / Teknologi / Internet / Browser / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Browser
#NavnPoint
Klaudi 20366
molokyle 12124
o.v.n. 8114
miritdk 4839
stl_s 3840
refi 3598
dk 2598
arlet 2470
tedd 2383
10  webnoob 2075
blokering af bestemte sider (og servere)?
Fra : Sonnich


Dato : 11-05-06 09:44

Hejsa!

Hvis jeg gerne vil blokere en server, fx. denneher.com, hvordan gør
jeg så det?

Det skal også ske, hvis en side bruger et script eller noget, jeg
ønsker at blokere AL adgang til den server.

Under Options - Scurity - Rescrttited sites kan jeg blokere dem, men
hvis de åbnes som et scripts af en anden side, så kommer de igennem
alligevel.

Nærmere bestemt ønsker jeg at holde adtech.de langt væk. Også selv
om deres script og andre ting er på en anden side.

MVH
Sonnich


 
 
Kim Ludvigsen (11-05-2006)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 11-05-06 10:46

Den 11-05-06 10.44 skrev Sonnich følgende:

> Hvis jeg gerne vil blokere en server, fx. denneher.com, hvordan gør
> jeg så det?

Du kan tilføje serveren i filen hosts. Brug søgefunktionen i dit
styresystem til at finde filen. Den hedder blot hosts - uden filtype.
Åbn filen i en simpel tekstbehandler, fx Notesblok hvis du bruger Windows.
Tilføj den uønskede server med en linje som disse:

127.0.0.1 uønsketserver.com
127.0.0.1 adtech.de
127.0.0.1 endnuenirriterendereklameserver.dk

Gem filen og genstart din browser. I nogle styresystemer skal hele
styresystemet genstartes.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få nyheder serveret med RSS-læseren Feedreader.
http://kimludvigsen.dk

Benny Nissen (11-05-2006)
Kommentar
Fra : Benny Nissen


Dato : 11-05-06 11:27

Kim Ludvigsen ramte sit keyboard den 11-05-2006 11:46 og fik dette ud af
det:
> Den 11-05-06 10.44 skrev Sonnich følgende:
>
>> Hvis jeg gerne vil blokere en server, fx. denneher.com, hvordan gør
>> jeg så det?
>
> Du kan tilføje serveren i filen hosts. Brug søgefunktionen i dit
> styresystem til at finde filen. Den hedder blot hosts - uden filtype.

Hvis du kører Windows XP ligger den sikkert i :

c:\windows\system32\drivers\etc\


--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Jens Gyldenkærne Cla~ (11-05-2006)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 11-05-06 14:53

John skrev:

> Blot kigget i min IEs 'klassificerede' websteder, hvor der
> ligger en lang række adr med *.

Klassificerede websteder har ikke noget med hostfilen at gøre. Selv
om man muligvis kan bruge * til at angive klassificerede websteder,
kan man ikke gøre det i en hosts-fil.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

John (11-05-2006)
Kommentar
Fra : John


Dato : 11-05-06 15:11

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev i en
meddelelse

> Klassificerede websteder har ikke noget med hostfilen at gøre.
> Selv
> om man muligvis kan bruge * til at angive klassificerede
> websteder,
> kan man ikke gøre det i en hosts-fil.

- takker for info! :)

Mvh John


Sonnich (11-05-2006)
Kommentar
Fra : Sonnich


Dato : 11-05-06 11:40

Kim Ludvigsen wrote:
> Den 11-05-06 10.44 skrev Sonnich følgende:
>
> > Hvis jeg gerne vil blokere en server, fx. denneher.com, hvordan gør
> > jeg så det?
> Du kan tilføje serveren i filen hosts. Brug søgefunktionen i dit
> styresystem til at finde filen. Den hedder blot hosts - uden filtype.
> Åbn filen i en simpel tekstbehandler, fx Notesblok hvis du bruger Windows.
> Tilføj den uønskede server med en linje som disse:
>
> 127.0.0.1 uønsketserver.com
> 127.0.0.1 adtech.de
> 127.0.0.1 endnuenirriterendereklameserver.dk

Prøvet, virker ikke.
Den første linie var der, de andre har jeg tilføjet.

127.0.0.1 localhost
127.0.0.1 adtech.de<
127.0.0.1 adserver.adtech.de
127.0.0.1 adserver.adtech.info
127.0.0.1 adtech.info

Prøv at kigge på www.politiken.dk og de er der stadig.
Jeg kan også åbne www.adtech.de uden problemet.

Koden de bruger er denne:

<!-- ADTECH JavaScript TAG 2.0 for network: Ekstra Bladet (NW 323) ++
Website: Politiken ++ ContentUnit: Pol_Indland_Monster_750x90 (CU ID
92648) ++ Date: Thu Nov 06 14:21:45 CET 2003 -->
<script language="JavaScript"><!--
var myDate = new Date();
AT_MISC = myDate.getTime();
document.write('<scr' + 'ipt
src="http://adserver.adtech.de/?addyn|2.0|323|92648|1|277|target=_blank;loc=100;misc='
+ AT_MISC + ';">');
if (navigator.userAgent.indexOf("Mozilla/2.") >= 0 ||
navigator.userAgent.indexOf("MSIE") >= 0) {
document.write('<a
href="http://adserver.adtech.de/?adlink|2.0|323|92648|1|277|ADTECH;loc=200;"
target="_blank"><img
src="http://adserver.adtech.de/?adserv|2.0|323|92648|1|277|ADTECH;loc=200;"
border="0" width="2" height="2" alt="0"></a>');
}
document.write('</scr' + 'ipt>');// -->
</script>

MVH
Sonnich


Kim Ludvigsen (11-05-2006)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 11-05-06 12:49

Den 11-05-06 12.40 skrev Sonnich følgende:

>> 127.0.0.1 adtech.de
>
> Prøvet, virker ikke.

Har du haft genstartet? I så fald, prøv at gennemtvinge en
genopfriskning af siden, måske reklamerne hentes fra cacheen. Eller slet
evt. midlertidige internetfiler.

> 127.0.0.1 adtech.de<
> Jeg kan også åbne www.adtech.de uden problemet.

Jeg går ud fra, at "<" er for at markere linjen, og at du ikke har det i
med i din hosts-fil. I så fald /skal/ adgangen til serveren blive
stoppet (efter en genstart).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Really Slick Screeensavers: Flotte pauseskærme - med lydeffekter.
http://kimludvigsen.dk

Bertel Lund Hansen (11-05-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 11-05-06 12:57

Sonnich skrev:

> Prøvet, virker ikke.
> Den første linie var der, de andre har jeg tilføjet.

> 127.0.0.1 localhost
> 127.0.0.1 adtech.de<
> 127.0.0.1 adserver.adtech.de
> 127.0.0.1 adserver.adtech.info
> 127.0.0.1 adtech.info

> Prøv at kigge på www.politiken.dk og de er der stadig.
> Jeg kan også åbne www.adtech.de uden problemet.

Ja, der kræves en separat linje for hvert underdomæne.

127.0.0.1 adtech.de
127.0.0.1 www.adtech.de

På den måde er begge muligheder slagtet.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

John (11-05-2006)
Kommentar
Fra : John


Dato : 11-05-06 13:07

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse

> Ja, der kræves en separat linje for hvert underdomæne.
>
> 127.0.0.1 adtech.de
> 127.0.0.1 www.adtech.de
>
> På den måde er begge muligheder slagtet.

- eller måske:

127.0.0.1 *.adtech.de

Mvh John


Bertel Lund Hansen (11-05-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 11-05-06 14:16

John skrev:

> - eller måske:

> 127.0.0.1 *.adtech.de

Har du afprøvet det?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

John (11-05-2006)
Kommentar
Fra : John


Dato : 11-05-06 14:30

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse

> Har du afprøvet det?

Har jeg ikke, Bertel :(

Blot kigget i min IEs 'klassificerede' websteder, hvor der ligger
en lang række adr med *. (Lagt dér af IE-Spyad, lukker af for
meget skidt)

Mvh John


John (11-05-2006)
Kommentar
Fra : John


Dato : 11-05-06 12:31

"Sonnich" <sonnich.jensen@elektrobit.com> skrev i en meddelelse

Nærmere bestemt ønsker jeg at holde adtech.de langt væk. Også
selv
om deres script og andre ting er på en anden side.

Åbn fx http://www.jp.dk/ i IE.

Nederst på skærmen:

Dobbeltklik det røde 'Indkørsel forbudt' skilt (med det mundrette
navn: 'Rapport om beskyttelse af personlige Oplysninger')

Højreklik uønskede adresser, fx adtech, gallup m fl, og vælg
'afvis altid cookies fra dette websted'

Mvh John





Bertel Lund Hansen (11-05-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 11-05-06 12:59

John skrev:

> Højreklik uønskede adresser, fx adtech, gallup m fl, og vælg
> 'afvis altid cookies fra dette websted'

Det forhindrer ikke at man ser deres reklamer.

Det er i øvrigt nemmere at vælge at cookies skal slettes hver
gang man lukker sin browser.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

John (11-05-2006)
Kommentar
Fra : John


Dato : 11-05-06 13:14

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse

> Det forhindrer ikke at man ser deres reklamer.

Jeg bruger Maxthon browser (6x reklame- og pop-up stopper), og
plages derfor ikke af rekvalmer :)

> Det er i øvrigt nemmere at vælge at cookies skal slettes hver
> gang man lukker sin browser.

N..joee.. giver dog problemer på nogle sider. Denne fx
http://www.dr.dk/tjenester/programoversigten/w3c/epg.asp kan ikke
huske mine foretrukne indstillinger, hvis cookies slettes.

Mvh John


Bertel Lund Hansen (11-05-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 11-05-06 14:19

John skrev:

> Jeg bruger Maxthon browser (6x reklame- og pop-up stopper), og
> plages derfor ikke af rekvalmer :)

Det er vel ingen grund til at poste råd til andre der ikke virker
(mod det som de har brug for hjælp til)?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Sonnich (11-05-2006)
Kommentar
Fra : Sonnich


Dato : 11-05-06 13:31

Diverse mennesker har skrevet:

> > Ja, der kræves en separat linje for hvert underdomæne.
> >
> > 127.0.0.1 adtech.de
> > 127.0.0.1 www.adtech.de
> >
> > På den måde er begge muligheder slagtet.
>
> - eller måske:
>
> 127.0.0.1 *.adtech.de

Jeg her genstartet og gjort alt, har samtlige muligheder i min fil
(*.... og www. og alt andet). Men der er ingen problemer med at åbne
siden www.adtech.de eller diverse aviser - alt går fint igennem.

Jeg spekulerer om adtech har en aftale med M$ om at de altid kan komme
igennem.

Endnu har jeg ikke set nogen forhindring der virker. Jeg har XP her og
98 hjemme, skal prøve i aften.

MVH
Sonnich


John (11-05-2006)
Kommentar
Fra : John


Dato : 11-05-06 14:04

"Sonnich" <sonnich.jensen@elektrobit.com> skrev i en meddelelse

> Endnu har jeg ikke set nogen forhindring der virker.

Jamen så må vi jo se, om vi kan komme efter dem! Du burde vel ku'
blokere ip-adressen i din firewall..?

Men prøv evt at kigge på dette gratis program:
http://www.geocities.com/ecg81/screenshot.gif

Det omskriver domæne-adresser til ip-adresser, er beregnet til at
speede-up, men kan også blokere web-sider.

Hjemmeside: http://www.geocities.com/ecg81/fastdns.html

Jeg bruger programmet til at speede-up (jo, det har nogen
effekt!), og har ikke prøvet blokér-funktionen. Måske forsøget
værd..?

Mvh John


Bertel Lund Hansen (11-05-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 11-05-06 14:17

Sonnich skrev:

> Jeg her genstartet og gjort alt, har samtlige muligheder i min fil
> (*.... og www. og alt andet). Men der er ingen problemer med at åbne
> siden www.adtech.de eller diverse aviser - alt går fint igennem.

Jeg afprøvede mit råd før jeg skrev det, og det virker. Du må
gøre noget forkert.

Lagde du mærke til at filen kun skal hedde "hosts"? Der må ikke
være punktum eller andre tegn i, og intet efternavn.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

jodleren (04-06-2006)
Kommentar
Fra : jodleren


Dato : 04-06-06 16:46

Hejsa!

Jeg vil høre om der er nogle bedre forslag hertil?

Jeg har prøvet at probleke dem under Rescrited Sites under Security,
uden held.
Jeg har også prøvet at rette filen hosts (hosts.sam i win98) uden
held.

www.politiken.dk kommer deres reklamer fra adserver.adtech.de
stadig fint igennem, jeg har stadig ikke fundet nogen effektiv måde at
holde den server ude.
Måske er der en måde at forhinde Flash i at bruge de servere?

MVH
Sonnich

PS: læs i øvrigt http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=457364




Sonnich wrote:
> Hejsa!
>
> Hvis jeg gerne vil blokere en server, fx. denneher.com, hvordan gør
> jeg så det?
>
> Det skal også ske, hvis en side bruger et script eller noget, jeg
> ønsker at blokere AL adgang til den server.
>
> Under Options - Security - Rescrttited sites kan jeg blokere dem, men
> hvis de åbnes som et scripts af en anden side, så kommer de igennem
> alligevel.
>
> Nærmere bestemt ønsker jeg at holde adtech.de langt væk. Også selv
> om deres script og andre ting er på en anden side.
>
> MVH
> Sonnich


Kim Ludvigsen (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 04-06-06 16:53

Den 04-06-06 17.46 skrev jodleren følgende:

> Jeg har også prøvet at rette filen hosts (hosts.sam i win98) uden
> held.

Prøv i stedet at rette i filen hosts - altså uden filtype.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar smelter internettet sammen med din computer.
http://kimludvigsen.dk

Jens Gyldenkærne Cla~ (06-06-2006)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 06-06-06 09:30

jodleren skrev:

> 127.0.0.1 *.adform.net
>
> bl.a. viste det sig at *.adtech.de ikke virker, det skal være
> den præsice server.

Ja, det er den eneste mulighed i en hosts-fil.

Du har ikke skrevet hvilken browser du benytter - der findes nemlig
også muligheder for at blokere reklamer direkte fra browseren.

Bruger man Firefox og udvidelsen AdBlock, kan man blokere reklamer
langt mere effektivt end via en hosts-fil. Dels kan man benytte
wildcards til at ramme mange servere (*.adserver.de,
ad*.blabla.com), og dels kan blokere dele af en server uden at
fjerne alt fra den (fx www.goodsite.com/ads/*).


> PS: det har dog en negativ effekt - det får ekstrabladet til
> gå fuldstændig i stå,

Det problem har jeg også oplevet med hosts-filer. Adblock-
filtrering giver derimod ikke den slags problemer (dog kan det være
nødvendigt at whiteliste sider med specielle java-applets - typisk
for loginsiden til en netbank).

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Chr. Bohr-Halling (06-06-2006)
Kommentar
Fra : Chr. Bohr-Halling


Dato : 06-06-06 10:39

Den 06.06.2006 kl. 10:30:29 skrev Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid>:

> også muligheder for at blokere reklamer direkte fra browseren.
> Bruger man Firefox og udvidelsen AdBlock, kan man blokere reklamer

Eller Opera 9, hvor blokering er indbygget. Præ-9 må lege med
http://operawiki.info/BlockAdvertisements

--
Sendt med Operas banebrydende postklient: http://www.opera.com/mail/

Jens Gyldenkærne Cla~ (06-06-2006)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 06-06-06 11:31

Chr. Bohr-Halling skrev:

> Eller Opera 9, hvor blokering er indbygget.

Det ser meget godt ud. Jeg savner dog en enkel måde at tilføje og
fjerne blokeret indhold (kan ikke umiddelbart se noget i
højrekliksmenu el. lign.)
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Christian Bohr-Halli~ (06-06-2006)
Kommentar
Fra : Christian Bohr-Halli~


Dato : 06-06-06 12:35

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> posting:

>> Eller Opera 9, hvor blokering er indbygget.
>Det ser meget godt ud. Jeg savner dog en enkel måde at tilføje og
>fjerne blokeret indhold (kan ikke umiddelbart se noget i
>højrekliksmenu el. lign.)

Af en eller anden grund (kunne i øvrigt være, jeg burde bugge det,
da det ikke virker logisk) skal du *ikke* højreklikke på det, du vil
fjerne. Du skal højreklikke på noget "bart", hvorefter du via et
blokeringsmenupunkt får flg. frem:
http://cbh.softwolves.dk/temp/o9blok.png

Du kan få en lokal oversigt over blokeringer via knappen "detaljer"
.. Ønsker du en kompelt oversigt, skal du have fat i Funk -> Avan ->
Blok. ind.
Bemærk i øvrigt, at der er en fejl i weekly 8455/win, så man ikke
kan se sine blokeringer.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life. -Ukendt

- http://opera.softwolves.dk/da-transtest/disclaimer.html -

Jens Gyldenkærne Cla~ (06-06-2006)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 06-06-06 13:26

Christian Bohr-Halling skrev:

> Af en eller anden grund (kunne i øvrigt være, jeg burde bugge
> det, da det ikke virker logisk) skal du *ikke* højreklikke på
> det, du vil fjerne. Du skal højreklikke på noget "bart",

Ah - sådan. Det virker bestemt ikke logisk, men når først
blokeringsvisningen dukker op, virker det til gengæld upåklageligt
(flash-indhold kan også blokeres - fornemt).

Hvis Opera-folkene kunne finde en ledig tastaturgenvej til
blokeringsfunktionen, ville det være helt optimalt.
Blokeringsvisningen dækker jo hele siden, så det er underordnet
hvor musen er placeret.


> Du kan få en lokal oversigt over blokeringer via knappen
> "detaljer" .

Man kan også se det en ramme der markerer det indhold der er
blokeret - og klikker man på den, fjernes blokeringen igen - meget
intuitivt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Christian Bohr-Halli~ (06-06-2006)
Kommentar
Fra : Christian Bohr-Halli~


Dato : 06-06-06 19:21

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> posting:

>Hvis Opera-folkene kunne finde en ledig tastaturgenvej til
>blokeringsfunktionen, ville det være helt optimalt.

http://cbh.softwolves.dk/temp/knap-genvej-blok.html

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life. -Ukendt

- http://opera.softwolves.dk/da-transtest/disclaimer.html -

Jens Gyldenkærne Cla~ (06-06-2006)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 06-06-06 21:48

Christian Bohr-Halling skrev:

>>Hvis Opera-folkene kunne finde en ledig tastaturgenvej til
>>blokeringsfunktionen, ville det være helt optimalt.

> http://cbh.softwolves.dk/temp/knap-genvej-blok.html

Takker.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

jodleren (04-06-2006)
Kommentar
Fra : jodleren


Dato : 04-06-06 18:42



En sådan findes ikke, men jeg kopierede hosts.sam og så virker det
faktisk.

Jeg har tilføjet linierne:

127.0.0.1 adserver.adtech.de
127.0.0.1 statistik-gallup.net
127.0.0.1 secure-dk.imrworldwide.com
127.0.0.1 *.adform.net

bl.a. viste det sig at *.adtech.de ikke virker, det skal være den
præsice server. Gallups kommer dog stadig igennem... men det er så
ok.

Og siden er markant hurtigere nu.

MVH
Sonnich

PS: det har dog en negativ effekt - det får ekstrabladet til gå
fuldstændig i stå, men den avis kan jeg leve uden. Politiken er der
ikke problemer med.

Kim Ludvigsen wrote:
> Den 04-06-06 17.46 skrev jodleren følgende:
>
> > Jeg har også prøvet at rette filen hosts (hosts.sam i win98) uden
> > held.
>
> Prøv i stedet at rette i filen hosts - altså uden filtype.
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Desktop Sidebar smelter internettet sammen med din computer.
> http://kimludvigsen.dk


jodleren (04-06-2006)
Kommentar
Fra : jodleren


Dato : 04-06-06 18:44


Jeg rettede lidt og fik

127.0.0.1 adserver.adtech.de
127.0.0.1 statistik-gallup.net
127.0.0.1 secure-dk.imrworldwide.com
127.0.0.1 track.adform.net
127.0.0.1 ads.metropol.dk
127.0.0.1 ad.dk.doubleclick.net
127.0.0.1 ad.doubleclick.net
127.0.0.1 cl214.v4.adaction.se

det blokerer størstedelen af de reklamer der er

> Og siden er markant hurtigere nu.
>
> MVH
> Sonnich
>
> PS: det har dog en negativ effekt - det får ekstrabladet til gå
> fuldstændig i stå, men den avis kan jeg leve uden. Politiken er der
> ikke problemer med.
>
> Kim Ludvigsen wrote:
> > Den 04-06-06 17.46 skrev jodleren følgende:
> >
> > > Jeg har også prøvet at rette filen hosts (hosts.sam i win98) uden
> > > held.
> >
> > Prøv i stedet at rette i filen hosts - altså uden filtype.
> >
> > --
> > Mvh. Kim Ludvigsen
> > Desktop Sidebar smelter internettet sammen med din computer.
> > http://kimludvigsen.dk


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste