Skærme
Fijala 3554
Ny TFT til all round brug
Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 28-05-06 18:09

Min gamle CRT-skærm er endegyldigt stået af, og det er derfor tvingende
nødvendigt for mig at få mig en ny skærm. Umiddelbart hælder jeg mest
til, at min nye skærm skal være en fladskærm, da jeg er tilhænger af
det rolige billede.

Skærmen skal hovedsaligt bruges til almindeligt windowsbrug, let
fotoredigering, hvor det ikke er altafgørende, at farverne rammes 100%
men det skal være "godt nok" samt lidt spilleri, men det sidste er ret
begrænset.

Jeg har desværre et ret begrænset budget til indkøb af den nye skærm
dvs. ikke over 2.500,- og helst mindre. Og jeg vil foretrække en 19"
skærm, da jeg synes tingene bliver lidt for små på en 17".

Umiddelbart har jeg kig på
LG L1970H
Hvor 17"-udgaven får en god anmeldelse på http://www.flatpanels.dk
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1144065163&arch
ive=&start_from=&

Hvor væsentligt er det i forbindelse med billedbehandling at der er
tale om et 6bit TN panel fremfor 8-bit S-IPS og (M/P)VA paneler? Er det
noget man bemærker når det er til hobbybrug?

Er der andre oplagte bud i nævnte prisklasse?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Hagar

Dato : 28-05-06 19:24

"Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget man bemærker når det er til hobbybrug?
>
> Er der andre oplagte bud i nævnte prisklasse?

Jeg har bestilt 2 af disse her
http://www.itonline.dk/Index.aspx?prodid=S3396703 Det skulle i følge
nuværende venner være en god skærm, når jeg så får dem, så vil det vise sig
om venskabet holder
Den kan spille, hastigheden er hurtig på dem, og jeg roder selv med grafik
og billedredigering, og som jeg har forstået det, så er de også gode til
det.

Hagar

Fra : Per R.

Dato : 01-06-06 20:22

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og billedredigering, og som jeg har forstået det, så er de også gode til

Har du fået dem?
Er du tilfreds? Nogen pixelsfejl?

--
Per R.

Fra : Hagar

Dato : 01-06-06 21:17

> Har du fået dem?
> Er du tilfreds? Nogen pixelsfejl?
>
> --
> Per R.

Jeg har fået dem, de var sorte som ønsket, og ikke en eneste pixelfejl, så
jo, jeg er tilfreds

Hagar

Fra : Peter Caspersen

Dato : 28-05-06 19:30

Bare lige et lille spørgsmål kan man kun købe LG skærme på nette eller er
der også nogle af computerbutikker der sælger dem så man kan se en sådan
skærm inden man køber den ?

med venlig hilsen

Peter Caspersen

Fra : Hagar

Dato : 29-05-06 01:13

"Peter Caspersen" <pc@caspernet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der også nogle af computerbutikker der sælger dem så man kan se en sådan

Der er næsten ikke andet at gøre, hvis du ikke får andre svar, end at kigge
på LG skærme her http://shortlink.co.uk/8oq og se om der er andet end net
butikker. Der er dog en her hvor jeg bor, hvor jeg kan gå ind og se dem, men
det bliver nok en for dyr og lang rejse for dig til det formål.

Hagar

Fra : Rudi Stegen

Dato : 30-05-06 16:49

Hej Peter Caspersen, du skrev i dk.edb.hardware.skaerm:

> Bare lige et lille spørgsmål kan man kun købe LG skærme på nette
> eller er der også nogle af computerbutikker der sælger dem så man
> kan se en sådan skærm inden man køber den ?

Zitech har dem, fx
<http://www.zitech.dk/Product/SubCategory.aspx?SubCategoryID=428&ProductCategoryID=280>

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Peter Caspersen

Dato : 30-05-06 19:03

tak for det jeg bor i nærheden af AAlborg og der har vi en Zitech

Peter

Fra : Hagar

Dato : 30-05-06 17:01

> [...]
> noget man bemærker når det er til hobbybrug?
>
> Er der andre oplagte bud i nævnte prisklasse?

En anden ting du skal være opmærksom på, det er farven. Jeg har nu i 14 dage
forsøgt at få svar på om en LG Electronics - 19" Flatron L1932P-BN er sort,
som teksten siger, eller den er som på billedet der vises af den i
sølv/sort. Jeg fik svar fra en af dem jeg kontaktede, og de fortalte at
billedet ikke passede, og at den var sort, så nu er jeg spændt på i morgen
hvor de kommer, om de så også er sorte

Hagar