Skærme
Fijala 3554
Min skærm vender forkert
Fra : Tina

Dato : 10-05-06 20:49

Hjælp - jeg skal sidde med hovedet i 90 gr vinkel for at kigge på min skærm
(bærbar pc).
Hva har jeg dog trykket på.... Og mere vigtigt - hva skal jeg trykke på for
at skærmen drejes 90 gr tilbage igen ?? Mvh Tina

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 10-05-06 21:24

Tina skrev:
> [...]
> Hva har jeg dog trykket på.... Og mere vigtigt - hva skal jeg trykke på for
> at skærmen drejes 90 gr tilbage igen ?? Mvh Tina

Hvis du har et løst tastatur *kan* det da fungere...

Spøg til side - du har sandsynligvis ramt en genvejstast til at rotere
skærmbilledet.
Det er skærmindstillingerne du skal ha' fat, højreklik på skrivebordet
og vælg Egenskaber - Indstillinger - Avanceret.
Her fra er det så afhængig af hvilken type skærmkort du har, mit Nvidia
baserede har sit eget faneblad i avancerede indstillinger og derinde er
der en funktion som hedder Visningsretning.

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Fra : Tina

Dato : 10-05-06 21:43

> [...]
> baserede har sit eget faneblad i avancerede indstillinger og derinde er
> der en funktion som hedder Visningsretning.

Tak for det svar - men det kan ikke bruges. Når jeg vælger Skærmkort, så har
jeg ikke en funktion, der overhovedet minder om Visningsretning......
Andre forslag ??

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 10-05-06 21:52

"Tina" <Tina-news@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> jeg ikke en funktion, der overhovedet minder om Visningsretning......
> Andre forslag ??

i skærmkort Rotation ?
/ad

Fra : Peter Jensen

Dato : 11-05-06 08:24

> [...]
> for
> at skærmen drejes 90 gr tilbage igen ?? Mvh Tina

Prøv at holde CTRL og ALT nede og tryk på piletasterne og se om
ikke det ændrer på sagerne?
--
Peter J

Fra : Tina

Dato : 11-05-06 11:07

> Prøv at holde CTRL og ALT nede og tryk på piletasterne og se om
> ikke det ændrer på sagerne?
> --
> Peter J

Tak Peter - det var lige det, der skulle til ! Herligt med den hjælp, der er
at hente herinde. Mvh Tina