Skærme
Fijala 3554
19" skærm - hvad skal den kunne
Fra : Thomas gade

Dato : 24-04-06 22:22

Jeg stå for at skal købe en 19" skærm, men ved ikke så meget om det.

Budgettet ligger på ca.2500,-

Et par spørgsmål:

1. Hvilken opløsning bør den køre?

2. Er DVI at foretrække over vga og hvis ja hvorfor?

3. HVilke mærker er "gode" og hvilke skal jeg holde mig fra.

4. hvis skærmen skal klare tv og spil hvad er så en acceptabel responstid.

Hvis der er andre ting der bør tages højde for så skriv enedelig.

--
Mvh Thomas

Fra : JK

Dato : 24-04-06 23:55

On Mon, 24 Apr 2006 23:21:41 +0200, Thomas gade
<placeit-fjern-@gmail.invalid> wrote:

>Jeg stå for at skal købe en 19" skærm, men ved ikke så meget om det.
>
>Budgettet ligger på ca.2500,-
>
>Et par spørgsmål:
>
>1. Hvilken opløsning bør den køre?

alle er 1280x1024, mig bekendt

>2. Er DVI at foretrække over vga og hvis ja hvorfor?

lækkert, hvis den har begge.

>3. HVilke mærker er "gode" og hvilke skal jeg holde mig fra.

Umuligt at besvare (og det er noget man ved).

Gode: samsung, eizo, philips (lg), acer, .....

>4. hvis skærmen skal klare tv og spil hvad er så en acceptabel responstid.

bedre end 16 msec. Alt længere må siges at være dybt forældet

>Hvis der er andre ting der bør tages højde for så skriv enedelig.

Du kan checke specifikationer på:
http://www.prad.de/guide/hersteller_start.html

Display-typer:

6 bits farver har: TN paneler (de billigste)

8 bits farver har s-ips paneler (de dyreste).

Til grafiske formål kan s-ips være at foretrække. De kan ofte komme op
på 16 msec.

En god kontrast ligger på 1:700 eller bedre.

mvh

John

Fra : Thomas gade

Dato : 25-04-06 21:52

JK wrote:

> [...]
> på 16 msec.
>
> En god kontrast ligger på 1:700 eller bedre.

Jeg siger tak for info.

--
Mvh Thomas

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 25-04-06 16:48

Thomas gade skrev:

Helt kort vil jeg bare lige anbefale dig Samsung 940B - den koster
2500,- har både vga og DVI indgang - Pivot funktion - lav respons tid og
et kanont billede.

Har selv haft én på test - valgte dog en Viewsonic VP930 istedet - men
det var ikke nødvendigvis mit livs bedste beslutning. Har 940B'eren på
kontoret og den er vildt lækker.

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Thomas gade

Dato : 25-04-06 21:52

Uffe S. Callesen wrote:
> [...]
>
> Har selv haft én på test - valgte dog en Viewsonic VP930 istedet - men
> det var ikke nødvendigvis mit livs bedste beslutning. Har 940B'eren på

Den ligner et rigtig godt bud på en ny skærm. Jeg takker.

--
Mvh Thomas