Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Binaer gruppe om foto - tilslutning ?
Fra : Kim Østrup

Dato : 14-06-01 22:39

Hej alle

Jeg har kigget lidt på reglerne omkring en ny gruppe, og udfra
standardformularen formuleret nedenstående OTD (Oplæg til diskussion).
Det er meningen at den sendes til dk.admin, hvor debatten så skal
foregå, men kunne vi forinden se om vi kunne finde nogenlunde fodfæste.

Vi bliver selvfølgelig ikke alle enige om det præcise indhold, men vi
skulle nødig begrænse os for meget i fundatsen, da det jo er den
*grundlov* som vi fremover skal leve med - hvis det da bliver til noget.

Kom endelig med Din mening - hvad enten du synes det er en god eller
dårlig idé. Det ville være tåbeligt at sende det til dk.admin, hvis
ingen efterfølgende ønsker at sende billeder til kritik ol.

Det skal siges at gruppen også kan bruges til diskussion omkring teknik,
såsom scanning eller digitale indstillinger mv.

1. Emne:

Foto

2. Beskrivelse:

Binaer gruppe vedr. foto

3. Fundats:

Formålet med denne nyhedsgruppe er, at give fotointeresserede mulighed
for at fremvise deres billeder med henblik på debat omkring
komposistion, billedsyn og teknik mm. Debat omkring de indsendte
billeder foregår i gruppen.

Der fordres meget høj netetikette, idet usaglig kritik meget let vil
kunne ødelægge gruppen.

I gruppen må der kun fremvises billeder af en rimelig størrelse.
Billederne skal overholde dansk lovgivning, men der må ikke fremvises
billeder af pornografisk karakter. Sådanne indlæg henvises til
dk.binaer.erotik.

4. Begrundelse:

I gruppen news.dk.fritid.foto foregår der debat omkring foto, men da der
ikke må vises billeder i gruppen har de fotointeresserede ikke mulighed
for at modtage kritik af fotointeressens egentlige produkt - billedet.

Billeder til kritik har været henvist til den til dk.fritid.foto hørende
hjemmeside, men der kan kun stilles et billede til debat om ugen.

Ved at oprette en binær fotogruppe vil debat omkring billedsyn,
komposition og optage-, fremkaldelse, komprimerings- og scannings teknik
mv. i relation til et egentligt billede, kunne foregå i dk.binaer.foto,
mens debat omkring udstyr eller foto generelt kan fortsætte i
dk.fritid.foto.

5. Eksisterende trafik:

Den trafik som der pt. foregår vedrørende billedkritik forgår i
news.dk.fritid.foto. Billederne vises enten på gruppens egen hjemmeside
(http://fotokritik.jirty.dk/index), i dk.binaer eller på abonnentens
egen side.

6. Forslag til navn(e):

dk.binaer.foto

7. Moderering:

Nej

8. Forslagsstiller:

Max. 5

9. Debatperiode:

Mindst 21 dage

Fra : Lasse Tørnkvist

Dato : 15-06-01 07:22

Hej Kim
Umiddelbart synes jeg det er en god ide .Jeg tror det ville være en god ide
at indføre noget a la det de gør på shutters.com med at du ikke kan lægge
billeder ind uden at give kritik.Men jeg kan så også se at det måske bare
vil blive kritik som : flot , jeg kan godt lide det osv.Det kan man ikke
bruge til så meget.Eller der skulle måske være en begrænsning på måske 2
billeder pr uge (pr. mand/kvinde) så det ikke bliver oversvømmet af billeder
og så der er tid til at give kritik . Men det kan nok ikke lade sig gøre.
Personligt finder jeg stor inspiration ved at se andres billeder og den
(seriøse) kritik der evt. gives, samtidig med at vedkommende der har lavet
billedet fortæller lidt om hvad hun / han har gjort.
Håber det bliver til noget.
med venlig hilsen
Lasse

Fra : Frank Larsen

Dato : 15-06-01 22:52

en go ide som jeg tror mange kan tilslutte sig, håber det kan lade sig gøre.
Frank

Fra : Leif Elsborg

Dato : 16-06-01 07:59

Jeg kan kun tilslutte mig iden

Mvh. Leif Elsborg

Frank Larsen <frankhel@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:rrvW6.3040$VQ4.339985@news010.worldonline.dk...

Fra : Aagaard

Dato : 16-06-01 09:09

> en go ide som jeg tror mange kan tilslutte sig, håber det kan lade sig
gøre.
> Frank

Jeg er med på ideen, og vil deltage i debatten om OTD i dk.admin.

Mvh.
Aagaard

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 17-06-01 12:11

Det lyder godt. Du har selvfølgelig min støtte.

Tim Lerche Sørensen

Kim Østrup <kojphoto@get2net.dk> skrev i en