Interval-slankning?
Fra : per

Dato : 09-05-06 22:59

Jeg er klar over, at skal man forbedre sin vægt og sin sundhed permanent bør
man spise sundt og få tilstrækkeligt med motion.
Og ingen af delene er gældende p.t.

Det er vist velkendt, at en længerevarende slankekur automatisk medfører at
stofskiftet bliver sat ned, hvilket jo gør det vanskeligere at tabe sig!

Lad os sige, at jeg
1. sætter mit kalorieforbrug ned
2. sætter min motion op

begge dele til en størrelse, som gør det muligt at forblive på min
idealvægt.
Men i stedet for at følge en decideret kur tager jeg en 'kold tyrker' f.eks.
en gang om ugen, hvilket måske??? medfører at stofskiftet ikke går ned? I så
fald ville det måske være en mere effektiv måde at tabe sig på?

Hvilken indflydelse har det i øvrigt på slankeaktiviteten som foreslået
eller en 'normal' slankekur, at jeg har fået fjernet min skjoldbruskkirtel
og må tage 3 X 100 mikrogram om dagen for stofskiftet.

mvh per

Fra : per

Dato : 09-05-06 23:06

"per" <flask@f-andersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller en 'normal' slankekur, at jeg har fået fjernet min skjoldbruskkirtel
> og må tage 3 X 100 mikrogram om dagen for stofskiftet.

'kold tyrker' = faste , eller meget lidt føde, men dog væske

3 X 100 mikrogram Eltroxin (kunstigt stofskiftehormon)

Fra : per

Dato : 07-06-06 10:33

> [...]
> eller en 'normal' slankekur, at jeg har fået fjernet min skjoldbruskkirtel
> og må tage 3 X 100 mikrogram om dagen for stofskiftet.

For dem, der måtte være interesseret skal jeg oplyse, at fraværet af
skjoldbuskkirtel medfører, at stofskiftet udelukkende reguleres ved det
kunstige stofskiftehormon Eltroxin.
I forbindelse med en slankekur betyder det så, at stofskiftet ikke går ned,
som hos alle normale.

mvh per