NN dør på valideret html :-(
Fra : Morten Tovborg

Dato : 15-01-01 10:06

Jeg har lige uploaded en test af en ny side.
Den validerer, men har tre nested tabeller, som jeg helst ikke vil lave
om på da det vil gøre opdatering besværligt. Ellers har jeg ikke noget
besværligt (troede jeg).

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor NN4.7 går _helt_ ned på
siden?? (Mac og PC)

siden er: http://tovborg.dk/2001.shtml

På forhånd tak

Morten

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-01-01 11:31

Morten Tovborg <tovborg@crc.dk> skrev:

> Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor NN4.7 går _helt_ ned på
> siden?? (Mac og PC)

Det er noget i din css der gør det. Jeg prøvede lige at gemme siden lokalt
og fik ikke i første omgang din style.css med - og så fungerede det i NN. Da
jeg hentede den gik den ned.

Jeg kan ikke umiddelbart se hvad der er galt, men prøv at udelukke
css-definitionerne en efter en til du rammer den/de rigtige.

Hvorfor
list-style-image : url(http://home11.inet.tele.dk/bbroch/pics/prik.gif);
når du kan nøjes med
list-style-image : url(pics/prik.gif);?

--
Allan Vebel
allan@vebel.dk

Fra : Morten Tovborg

Dato : 15-01-01 11:55

Ok, jeg må gå mit stylesheet igennem.

Allan Vebel wrote:

> Hvorfor
> list-style-image : url(http://home11.inet.tele.dk/bbroch/pics/prik.gif);
> når du kan nøjes med
> list-style-image : url(pics/prik.gif);?

Jeg har kun 100k at øsle af på tovborg.dk, derfor sparer jeg så meget som
muligt. Alle mine billeder ligger på TeleDk, hvor jeg jo egentlig også kunne
lægge mit style.css.

Morten

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-01-01 12:11

Morten Tovborg <tovborg@crc.dk> skrev:

> Ok, jeg må gå mit stylesheet igennem.

God fornøjelse. Giv lige et hint til hvad det var der fik NN til at dø.

> Jeg har kun 100k at øsle af på tovborg.dk, derfor sparer jeg så meget som
> muligt. Alle mine billeder ligger på TeleDk, hvor jeg jo egentlig også
kunne
> lægge mit style.css.

Forståeligt nok. Det hænger jo meget godt sammen

--
Allan

Fra : Morten Tovborg

Dato : 15-01-01 14:00

Allan Vebel wrote:

> Giv lige et hint til hvad det var der fik NN til at dø.

Det var noget padding til en tekst den ikke kunne lide. Jeg kan undvære det og
har slettet det. Jeg troede fint man kunne have padding på tekst.

Morten

Fra : Klaus Seidenfaden

Dato : 15-01-01 12:20

Morten Tovborg skrev i meddelelsen <3A62D709.FA290834@crc.dk>...
>Ok, jeg må gå mit stylesheet igennem.

Til orientering: I IE4.71 rykker hele teksten når man "hoverer" over
linket "Regnskab". Desuden er linkene i topbjælken kun synlige når man
peger på dem.

-- Klaus.

Fra : Morten Tovborg

Dato : 15-01-01 13:57

Klaus Seidenfaden wrote:

> Til orientering: I IE4.71 rykker hele teksten når man "hoverer" over
> linket "Regnskab".

Tak. Jeg har set det. Jeg har fjernet noget med bold i hover, det var for
svært at styre (og ikke pænt)

> Desuden er linkene i topbjælken kun synlige når man
> peger på dem.

Ja det var et problem. Det skulle virke i IE nu, men jeg har meget svært
ved at få ændret mine <a href> i menuen og topbjælken så det kan ses i NN4.
De følger resten af dokumentets indstillinger...

Jeg har følgende i css:
A:link.m {
color : red;
text-decoration : none;
}
etc.

og kalder med:

Morten

Fra : Morten Tovborg

Dato : 15-01-01 14:32

Morten Tovborg wrote:

> [...]
> ved at få ændret mine <a href> i menuen og topbjælken så det kan ses i NN4.
> De følger resten af dokumentets indstillinger...

Jeg har løst det. Nu er mit css:
..m a:link {}

og i koden: