/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
garmin 162 med mapsource-kort?
Fra : Peter D. Mortensen


Dato : 28-05-06 09:08

Hej alle


Jeg er kommet til at købe en brugt garmin 162, og et mapsource-kort----- men
jeg kan ikke få garmin-en til at acceptere kortet...... har søgt svar på
garmins faq-sider.... uden at finde en løsning!.....
Jeg har selv en grim fornemmelse af at kortet måske er for "nyt" til at den
gamle plotter vil kendes ved det?
Nogen der har en god ide?

m.v.h.
Peter





 
 
Rose (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Rose


Dato : 28-05-06 11:27

Hej.
Havde samme problem for godt et år siden. Det er noget med softwaren i 162,
som ikke er rettet til. Ring til Garmin, der er kompetente medarbejdere som
gerne hjælper med at løse problemet.
Mvh Claus
"Peter D. Mortensen" <peter@avidedit.dk> skrev i en meddelelse
news:44795a78$0$47042$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej alle
>
>
> Jeg er kommet til at købe en brugt garmin 162, og et mapsource-kort-----
> men jeg kan ikke få garmin-en til at acceptere kortet...... har søgt svar
> på garmins faq-sider.... uden at finde en løsning!.....
> Jeg har selv en grim fornemmelse af at kortet måske er for "nyt" til at
> den gamle plotter vil kendes ved det?
> Nogen der har en god ide?
>
> m.v.h.
> Peter
>
>
>
>



Bjarke Christensen (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 28-05-06 15:58

Du kan selv opgradere den til ver 3.60, hvis ikke den allerede er det.

Mon ikke det er så simpelt, at den 25 cifrede kode du har til kortet er til
en navigator med andet serienummer? De skal nemlig passe sammen, således at
man ikke kan købe en pakke software og bruge den i hele havnen.

(Når man køber mapsource softwaren får man en (7 cifret?) unlock kode og på
web'en taster man denne og navigatorens serienummer ind og får udleveret den
25 cifrede kode der får kombinationen af navifgator og software til at
virke)

/Bjarke

"Rose" <c.rose@webspeed.dk> wrote in message
news:44797ad8$0$128$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej.
> Havde samme problem for godt et år siden. Det er noget med softwaren i
> 162, som ikke er rettet til. Ring til Garmin, der er kompetente
> medarbejdere som gerne hjælper med at løse problemet.
> Mvh Claus
> "Peter D. Mortensen" <peter@avidedit.dk> skrev i en meddelelse
> news:44795a78$0$47042$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Hej alle
>>
>>
>> Jeg er kommet til at købe en brugt garmin 162, og et mapsource-kort-----
>> men jeg kan ikke få garmin-en til at acceptere kortet...... har søgt svar
>> på garmins faq-sider.... uden at finde en løsning!.....
>> Jeg har selv en grim fornemmelse af at kortet måske er for "nyt" til at
>> den gamle plotter vil kendes ved det?
>> Nogen der har en god ide?
>>
>> m.v.h.
>> Peter
>>
>>
>>
>>
>
>



Peter D. Mortensen (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Peter D. Mortensen


Dato : 28-05-06 19:09

Hej Bjarke
Jeg har fundet opgradering til 3.50 og installeret den..... ang.
serienummer.... kan da godt være jeg er blevet snydt der også.... ligesom
jeg er blevet med båden



"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
news:4479ba87$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Du kan selv opgradere den til ver 3.60, hvis ikke den allerede er det.
>
> Mon ikke det er så simpelt, at den 25 cifrede kode du har til kortet er
> til en navigator med andet serienummer? De skal nemlig passe sammen,
> således at man ikke kan købe en pakke software og bruge den i hele havnen.
>
> (Når man køber mapsource softwaren får man en (7 cifret?) unlock kode og
> på web'en taster man denne og navigatorens serienummer ind og får
> udleveret den 25 cifrede kode der får kombinationen af navifgator og
> software til at virke)
>
> /Bjarke
>
> "Rose" <c.rose@webspeed.dk> wrote in message
> news:44797ad8$0$128$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Hej.
>> Havde samme problem for godt et år siden. Det er noget med softwaren i
>> 162, som ikke er rettet til. Ring til Garmin, der er kompetente
>> medarbejdere som gerne hjælper med at løse problemet.
>> Mvh Claus
>> "Peter D. Mortensen" <peter@avidedit.dk> skrev i en meddelelse
>> news:44795a78$0$47042$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>> Hej alle
>>>
>>>
>>> Jeg er kommet til at købe en brugt garmin 162, og et mapsource-kort-----
>>> men jeg kan ikke få garmin-en til at acceptere kortet...... har søgt
>>> svar på garmins faq-sider.... uden at finde en løsning!.....
>>> Jeg har selv en grim fornemmelse af at kortet måske er for "nyt" til at
>>> den gamle plotter vil kendes ved det?
>>> Nogen der har en god ide?
>>>
>>> m.v.h.
>>> Peter
>>>
>>>
>>>
>>>
>>
>>
>
>



Bjarke Christensen (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 28-05-06 19:18

Snydt med båden ?? Det var da meget værre .... Forhåbentligt ikke for slemt
.....

ver 3.60 ligger på garmin.dk: http://www.garmin.dk/products/accept/3/57/445/

/Bjarke

"Peter D. Mortensen" <peter@avidedit.dk> wrote in message
news:4479e73c$0$47011$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej Bjarke
> Jeg har fundet opgradering til 3.50 og installeret den..... ang.
> serienummer.... kan da godt være jeg er blevet snydt der også.... ligesom
> jeg er blevet med båden
>
>
>
> "Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
> være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
> news:4479ba87$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Du kan selv opgradere den til ver 3.60, hvis ikke den allerede er det.
>>
>> Mon ikke det er så simpelt, at den 25 cifrede kode du har til kortet er
>> til en navigator med andet serienummer? De skal nemlig passe sammen,
>> således at man ikke kan købe en pakke software og bruge den i hele
>> havnen.
>>
>> (Når man køber mapsource softwaren får man en (7 cifret?) unlock kode og
>> på web'en taster man denne og navigatorens serienummer ind og får
>> udleveret den 25 cifrede kode der får kombinationen af navifgator og
>> software til at virke)
>>
>> /Bjarke
>>
>> "Rose" <c.rose@webspeed.dk> wrote in message
>> news:44797ad8$0$128$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>> Hej.
>>> Havde samme problem for godt et år siden. Det er noget med softwaren i
>>> 162, som ikke er rettet til. Ring til Garmin, der er kompetente
>>> medarbejdere som gerne hjælper med at løse problemet.
>>> Mvh Claus
>>> "Peter D. Mortensen" <peter@avidedit.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:44795a78$0$47042$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>> Hej alle
>>>>
>>>>
>>>> Jeg er kommet til at købe en brugt garmin 162, og et
>>>> mapsource-kort----- men jeg kan ikke få garmin-en til at acceptere
>>>> kortet...... har søgt svar på garmins faq-sider.... uden at finde en
>>>> løsning!.....
>>>> Jeg har selv en grim fornemmelse af at kortet måske er for "nyt" til at
>>>> den gamle plotter vil kendes ved det?
>>>> Nogen der har en god ide?
>>>>
>>>> m.v.h.
>>>> Peter
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>
>>
>
>



Peter D. Mortensen (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Peter D. Mortensen


Dato : 28-05-06 22:00

Det er slemt nok da........ båden er 5 år ældre end opgivet i slutsedlen...
og motoren har været frostsprængt..... forsøgt lappet.... og lapningen er så
ikke tæt.... men vil sige at jeg har sat min advokat til at jagte fyren!



"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
news:4479e953$0$60785$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Snydt med båden ?? Det var da meget værre .... Forhåbentligt ikke for
> slemt ....
>
> ver 3.60 ligger på garmin.dk:
> http://www.garmin.dk/products/accept/3/57/445/
>
> /Bjarke
>
> "Peter D. Mortensen" <peter@avidedit.dk> wrote in message
> news:4479e73c$0$47011$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Hej Bjarke
>> Jeg har fundet opgradering til 3.50 og installeret den..... ang.
>> serienummer.... kan da godt være jeg er blevet snydt der også.... ligesom
>> jeg er blevet med båden
>>
>>
>>
>> "Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
>> være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
>> news:4479ba87$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>> Du kan selv opgradere den til ver 3.60, hvis ikke den allerede er det.
>>>
>>> Mon ikke det er så simpelt, at den 25 cifrede kode du har til kortet er
>>> til en navigator med andet serienummer? De skal nemlig passe sammen,
>>> således at man ikke kan købe en pakke software og bruge den i hele
>>> havnen.
>>>
>>> (Når man køber mapsource softwaren får man en (7 cifret?) unlock kode og
>>> på web'en taster man denne og navigatorens serienummer ind og får
>>> udleveret den 25 cifrede kode der får kombinationen af navifgator og
>>> software til at virke)
>>>
>>> /Bjarke
>>>
>>> "Rose" <c.rose@webspeed.dk> wrote in message
>>> news:44797ad8$0$128$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>>> Hej.
>>>> Havde samme problem for godt et år siden. Det er noget med softwaren i
>>>> 162, som ikke er rettet til. Ring til Garmin, der er kompetente
>>>> medarbejdere som gerne hjælper med at løse problemet.
>>>> Mvh Claus
>>>> "Peter D. Mortensen" <peter@avidedit.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:44795a78$0$47042$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>> Hej alle
>>>>>
>>>>>
>>>>> Jeg er kommet til at købe en brugt garmin 162, og et
>>>>> mapsource-kort----- men jeg kan ikke få garmin-en til at acceptere
>>>>> kortet...... har søgt svar på garmins faq-sider.... uden at finde en
>>>>> løsning!.....
>>>>> Jeg har selv en grim fornemmelse af at kortet måske er for "nyt" til
>>>>> at den gamle plotter vil kendes ved det?
>>>>> Nogen der har en god ide?
>>>>>
>>>>> m.v.h.
>>>>> Peter
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>
>>
>
>



Bjarke Christensen (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 28-05-06 19:34

Peter,

Har du fået licenskortet med kuponkoden til mapsource softwaren ? I så fald
kan du slå det registrerede serienummer op på web'en. Når jeg slår min op
ser det således ud:

The coupon code you entered: V9FDPG6H

The mapping product with which this coupon code is associated: ATL BlueChart
v6 CD ROM

The regions you have already unlocked are: GPS Unit Unit ID Serial #
MapSource Product Region Action Coupon Code Unlock Code Date Unlocked
eTrex Venture 2743321199 2766571199 ATL BlueChart v6.5 CD ROM Region
EU021 - Denmark East and Sweden SE, JUL 04 Obtain Free V9FDPG6H
XYWXyyyyyyK53E3Pxxxxxxxxx Feb 21, 2005
GPSMAP 162 Int'l 3021230063 98207985 ATL BlueChart v6 CD ROM Region
EU021 - Denmark East and Sweden SE, JAN 04 Redeem Original V9FDPG6H
H4yyyyyyyRCHGDYVxxxxxxxx Sep 24, 2004
GPSMAP 162 Int'l 3021230063 98207985 ATL BlueChart v6.5 CD ROM Region
EU021 - Denmark East and Sweden SE, JUL 04 Unlock Update V9FDPG6H
SEZyyyyyBN8EXAJZxxxxxxJ Feb 21, 2005


(jeg har ændre/sløret koderne. kan ikke lige gennemskue om en spøgefugl kan
ødelægge noget for mig ...)

man kan komme til informationerne via mange veje på garmins hjemmeside, men
prøv: https://shop.garmin.com/cartography/mapsource/select_option.asp?

eller https://my.garmin.com/mygarmin/customers/myGarminHome.faces


/Bjarke


"Peter D. Mortensen" <peter@avidedit.dk> wrote in message
news:4479e73c$0$47011$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej Bjarke
> Jeg har fundet opgradering til 3.50 og installeret den..... ang.
> serienummer.... kan da godt være jeg er blevet snydt der også.... ligesom
> jeg er blevet med båden
>
>
>
> "Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
> være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
> news:4479ba87$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Du kan selv opgradere den til ver 3.60, hvis ikke den allerede er det.
>>
>> Mon ikke det er så simpelt, at den 25 cifrede kode du har til kortet er
>> til en navigator med andet serienummer? De skal nemlig passe sammen,
>> således at man ikke kan købe en pakke software og bruge den i hele
>> havnen.
>>
>> (Når man køber mapsource softwaren får man en (7 cifret?) unlock kode og
>> på web'en taster man denne og navigatorens serienummer ind og får
>> udleveret den 25 cifrede kode der får kombinationen af navifgator og
>> software til at virke)
>>
>> /Bjarke
>>
>> "Rose" <c.rose@webspeed.dk> wrote in message
>> news:44797ad8$0$128$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>> Hej.
>>> Havde samme problem for godt et år siden. Det er noget med softwaren i
>>> 162, som ikke er rettet til. Ring til Garmin, der er kompetente
>>> medarbejdere som gerne hjælper med at løse problemet.
>>> Mvh Claus
>>> "Peter D. Mortensen" <peter@avidedit.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:44795a78$0$47042$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>> Hej alle
>>>>
>>>>
>>>> Jeg er kommet til at købe en brugt garmin 162, og et
>>>> mapsource-kort----- men jeg kan ikke få garmin-en til at acceptere
>>>> kortet...... har søgt svar på garmins faq-sider.... uden at finde en
>>>> løsning!.....
>>>> Jeg har selv en grim fornemmelse af at kortet måske er for "nyt" til at
>>>> den gamle plotter vil kendes ved det?
>>>> Nogen der har en god ide?
>>>>
>>>> m.v.h.
>>>> Peter
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>
>>
>
>



Peter D. Mortensen (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Peter D. Mortensen


Dato : 28-05-06 21:59

Hejsa, det eneste jeg fik med var en cd.... og en vildt lang kode!?



"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
news:4479ed36$0$60780$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Peter,
>
> Har du fået licenskortet med kuponkoden til mapsource softwaren ? I så
> fald kan du slå det registrerede serienummer op på web'en. Når jeg slår
> min op ser det således ud:
>
> The coupon code you entered: V9FDPG6H
>
> The mapping product with which this coupon code is associated: ATL
> BlueChart v6 CD ROM
>
> The regions you have already unlocked are: GPS Unit Unit ID Serial #
> MapSource Product Region Action Coupon Code Unlock Code Date Unlocked
> eTrex Venture 2743321199 2766571199 ATL BlueChart v6.5 CD ROM Region
> EU021 - Denmark East and Sweden SE, JUL 04 Obtain Free V9FDPG6H
> XYWXyyyyyyK53E3Pxxxxxxxxx Feb 21, 2005
> GPSMAP 162 Int'l 3021230063 98207985 ATL BlueChart v6 CD ROM Region
> EU021 - Denmark East and Sweden SE, JAN 04 Redeem Original V9FDPG6H
> H4yyyyyyyRCHGDYVxxxxxxxx Sep 24, 2004
> GPSMAP 162 Int'l 3021230063 98207985 ATL BlueChart v6.5 CD ROM Region
> EU021 - Denmark East and Sweden SE, JUL 04 Unlock Update V9FDPG6H
> SEZyyyyyBN8EXAJZxxxxxxJ Feb 21, 2005
>
>
> (jeg har ændre/sløret koderne. kan ikke lige gennemskue om en spøgefugl
> kan ødelægge noget for mig ...)
>
> man kan komme til informationerne via mange veje på garmins hjemmeside,
> men prøv: https://shop.garmin.com/cartography/mapsource/select_option.asp?
>
> eller https://my.garmin.com/mygarmin/customers/myGarminHome.faces
>
>
> /Bjarke
>
>
> "Peter D. Mortensen" <peter@avidedit.dk> wrote in message
> news:4479e73c$0$47011$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Hej Bjarke
>> Jeg har fundet opgradering til 3.50 og installeret den..... ang.
>> serienummer.... kan da godt være jeg er blevet snydt der også.... ligesom
>> jeg er blevet med båden
>>
>>
>>
>> "Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
>> være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
>> news:4479ba87$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>> Du kan selv opgradere den til ver 3.60, hvis ikke den allerede er det.
>>>
>>> Mon ikke det er så simpelt, at den 25 cifrede kode du har til kortet er
>>> til en navigator med andet serienummer? De skal nemlig passe sammen,
>>> således at man ikke kan købe en pakke software og bruge den i hele
>>> havnen.
>>>
>>> (Når man køber mapsource softwaren får man en (7 cifret?) unlock kode og
>>> på web'en taster man denne og navigatorens serienummer ind og får
>>> udleveret den 25 cifrede kode der får kombinationen af navifgator og
>>> software til at virke)
>>>
>>> /Bjarke
>>>
>>> "Rose" <c.rose@webspeed.dk> wrote in message
>>> news:44797ad8$0$128$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>>> Hej.
>>>> Havde samme problem for godt et år siden. Det er noget med softwaren i
>>>> 162, som ikke er rettet til. Ring til Garmin, der er kompetente
>>>> medarbejdere som gerne hjælper med at løse problemet.
>>>> Mvh Claus
>>>> "Peter D. Mortensen" <peter@avidedit.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:44795a78$0$47042$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>> Hej alle
>>>>>
>>>>>
>>>>> Jeg er kommet til at købe en brugt garmin 162, og et
>>>>> mapsource-kort----- men jeg kan ikke få garmin-en til at acceptere
>>>>> kortet...... har søgt svar på garmins faq-sider.... uden at finde en
>>>>> løsning!.....
>>>>> Jeg har selv en grim fornemmelse af at kortet måske er for "nyt" til
>>>>> at den gamle plotter vil kendes ved det?
>>>>> Nogen der har en god ide?
>>>>>
>>>>> m.v.h.
>>>>> Peter
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>
>>
>
>



Bjarke Christensen (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 28-05-06 22:21

25 cifre ?? Sikkert. Du skal også have coupon koden. Så kan du på web'en
checke hvilken GPS serienummer den hører til.

Se evt.
http://www.garmin.com/support/faqs/faq.jsp?faq=255&webPage=Cartography&lang=en

Bjarke


"Peter D. Mortensen" <peter@avidedit.dk> wrote in message
news:447a0f09$0$47059$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hejsa, det eneste jeg fik med var en cd.... og en vildt lang kode!?
>
>
>



frank.wodstrup@magir~ (28-05-2006)
Kommentar
Fra : frank.wodstrup@magir~


Dato : 28-05-06 17:07

Hej Peter,

Jeg har selv overtaget en Garmin 162 (kun med oversigtskort). Selvom
Bluechart kort godtnok er sat ned til 2006 sæson synes jeg det er i
overkanten når jeg ikke ved hvordan en 162'er arter sig som
kortplotter. Jeg er derfor meget interesseret i at høre hvordan det
går for dig.

Evt. hvis du vil sælge halvdelen af dit kort ? Du kan vist nok åbne 2
Garmins med koden - fifty/fifty selvfølgelig.

Mvh
/Frank


Bjarke Christensen (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 28-05-06 18:14

Du kan jo bare prøve at sejle på oversigtskortet. Mapsource er jo det samme
bare med sømærker og dybdeangivelser. Det er så godt som 10*10cm i sort/hvid
kan blive. Største problem er at det på afstand er svært er se forskel på
røde og grønne sømærker på en lille sort/hvid skærm, men man ken sagtens se
at der "noget" og så sætte sig lidt tættere på så man kan se det. Til
"indendørs" motorbådsbrug vil jeg gætte på at den er helt fin og fortjener
et kort.

Bjarke


<frank.wodstrup@magirus.com> wrote in message
news:1148832390.237688.93580@j73g2000cwa.googlegroups.com...
Hej Peter,

Jeg har selv overtaget en Garmin 162 (kun med oversigtskort). Selvom
Bluechart kort godtnok er sat ned til 2006 sæson synes jeg det er i
overkanten når jeg ikke ved hvordan en 162'er arter sig som
kortplotter. Jeg er derfor meget interesseret i at høre hvordan det
går for dig.

Evt. hvis du vil sælge halvdelen af dit kort ? Du kan vist nok åbne 2
Garmins med koden - fifty/fifty selvfølgelig.

Mvh
/Frank



Bent Pedersen (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Bent Pedersen


Dato : 28-05-06 19:13

Som ejer af netop en 162 vil jeg sige, at den ikke kan bruges som plotter
uden Bluechart-kort lagt ind.

Og her kommer så dagens spare-tip:

Uden at ville opfordre til ulovligheder, kunne man tænke sig at man
anskaffer sig en gammel Bluechart-CD. Eller blot låner den.

Herefter vil det være muligt at købe en kode hos fx. gpsdiscount.com,
formedels $159. Denne sendes pr. email -> du slipper for told og moms.....
Jeg vil tro at man faktisk får 2 koder på denne måde, ligesom man normalt
gør, den anden kode kan man så beslutte hvad man vil gøre med...!

Bent

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
news:4479da56$0$60785$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Du kan jo bare prøve at sejle på oversigtskortet. Mapsource er jo det
> samme bare med sømærker og dybdeangivelser. Det er så godt som 10*10cm i
> sort/hvid kan blive. Største problem er at det på afstand er svært er se
> forskel på røde og grønne sømærker på en lille sort/hvid skærm, men man
> ken sagtens se at der "noget" og så sætte sig lidt tættere på så man kan
> se det. Til "indendørs" motorbådsbrug vil jeg gætte på at den er helt fin
> og fortjener et kort.
>
> Bjarke
>
>
> <frank.wodstrup@magirus.com> wrote in message
> news:1148832390.237688.93580@j73g2000cwa.googlegroups.com...
> Hej Peter,
>
> Jeg har selv overtaget en Garmin 162 (kun med oversigtskort). Selvom
> Bluechart kort godtnok er sat ned til 2006 sæson synes jeg det er i
> overkanten når jeg ikke ved hvordan en 162'er arter sig som
> kortplotter. Jeg er derfor meget interesseret i at høre hvordan det
> går for dig.
>
> Evt. hvis du vil sælge halvdelen af dit kort ? Du kan vist nok åbne 2
> Garmins med koden - fifty/fifty selvfølgelig.
>
> Mvh
> /Frank
>
>



Bjarke Christensen (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 28-05-06 19:26

Ja, det har du nok ret i. Jeg mente også bare at han kunne vurdere skærmens
anvendelighed uden kortene. Selvfølgelig skal den have kort.

Bent, jeg sad faktisk og spekulerede over, om man ikke får mulighed for at
genere en hel ny kode hvis man køber en update til 75 USD. Det er over 1 år
siden jeg købte en update, så jeg kan ikke huske det, men jeg mindes man
taster serienummer igen ??

/Bjarke



"Bent Pedersen" <bentp@email.dk> wrote in message
news:4479e811$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Som ejer af netop en 162 vil jeg sige, at den ikke kan bruges som plotter
> uden Bluechart-kort lagt ind.
>
> Og her kommer så dagens spare-tip:
>
> Uden at ville opfordre til ulovligheder, kunne man tænke sig at man
> anskaffer sig en gammel Bluechart-CD. Eller blot låner den.
>
> Herefter vil det være muligt at købe en kode hos fx. gpsdiscount.com,
> formedels $159. Denne sendes pr. email -> du slipper for told og moms.....
> Jeg vil tro at man faktisk får 2 koder på denne måde, ligesom man normalt
> gør, den anden kode kan man så beslutte hvad man vil gøre med...!
>
> Bent
>
> "Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
> være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
> news:4479da56$0$60785$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Du kan jo bare prøve at sejle på oversigtskortet. Mapsource er jo det
>> samme bare med sømærker og dybdeangivelser. Det er så godt som 10*10cm i
>> sort/hvid kan blive. Største problem er at det på afstand er svært er se
>> forskel på røde og grønne sømærker på en lille sort/hvid skærm, men man
>> ken sagtens se at der "noget" og så sætte sig lidt tættere på så man kan
>> se det. Til "indendørs" motorbådsbrug vil jeg gætte på at den er helt fin
>> og fortjener et kort.
>>
>> Bjarke
>>
>>
>> <frank.wodstrup@magirus.com> wrote in message
>> news:1148832390.237688.93580@j73g2000cwa.googlegroups.com...
>> Hej Peter,
>>
>> Jeg har selv overtaget en Garmin 162 (kun med oversigtskort). Selvom
>> Bluechart kort godtnok er sat ned til 2006 sæson synes jeg det er i
>> overkanten når jeg ikke ved hvordan en 162'er arter sig som
>> kortplotter. Jeg er derfor meget interesseret i at høre hvordan det
>> går for dig.
>>
>> Evt. hvis du vil sælge halvdelen af dit kort ? Du kan vist nok åbne 2
>> Garmins med koden - fifty/fifty selvfølgelig.
>>
>> Mvh
>> /Frank
>>
>>
>
>



Bent Pedersen (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Bent Pedersen


Dato : 29-05-06 17:33

Nja det skulle ligne Garmin dårligt...? Men hvis det er sådan lyder det som
den billigste måde.

Kan du ikke lige prøve, og lade os vide resultatet

Bent
"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
news:4479eb32$0$60782$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Ja, det har du nok ret i. Jeg mente også bare at han kunne vurdere
> skærmens anvendelighed uden kortene. Selvfølgelig skal den have kort.
>
> Bent, jeg sad faktisk og spekulerede over, om man ikke får mulighed for at
> genere en hel ny kode hvis man køber en update til 75 USD. Det er over 1
> år siden jeg købte en update, så jeg kan ikke huske det, men jeg mindes
> man taster serienummer igen ??
>
> /Bjarke
>
>
>
> "Bent Pedersen" <bentp@email.dk> wrote in message
> news:4479e811$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Som ejer af netop en 162 vil jeg sige, at den ikke kan bruges som plotter
>> uden Bluechart-kort lagt ind.
>>
>> Og her kommer så dagens spare-tip:
>>
>> Uden at ville opfordre til ulovligheder, kunne man tænke sig at man
>> anskaffer sig en gammel Bluechart-CD. Eller blot låner den.
>>
>> Herefter vil det være muligt at købe en kode hos fx. gpsdiscount.com,
>> formedels $159. Denne sendes pr. email -> du slipper for told og
>> moms.....
>> Jeg vil tro at man faktisk får 2 koder på denne måde, ligesom man normalt
>> gør, den anden kode kan man så beslutte hvad man vil gøre med...!
>>
>> Bent
>>
>> "Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
>> være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
>> news:4479da56$0$60785$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>> Du kan jo bare prøve at sejle på oversigtskortet. Mapsource er jo det
>>> samme bare med sømærker og dybdeangivelser. Det er så godt som 10*10cm i
>>> sort/hvid kan blive. Største problem er at det på afstand er svært er se
>>> forskel på røde og grønne sømærker på en lille sort/hvid skærm, men man
>>> ken sagtens se at der "noget" og så sætte sig lidt tættere på så man kan
>>> se det. Til "indendørs" motorbådsbrug vil jeg gætte på at den er helt
>>> fin og fortjener et kort.
>>>
>>> Bjarke
>>>
>>>
>>> <frank.wodstrup@magirus.com> wrote in message
>>> news:1148832390.237688.93580@j73g2000cwa.googlegroups.com...
>>> Hej Peter,
>>>
>>> Jeg har selv overtaget en Garmin 162 (kun med oversigtskort). Selvom
>>> Bluechart kort godtnok er sat ned til 2006 sæson synes jeg det er i
>>> overkanten når jeg ikke ved hvordan en 162'er arter sig som
>>> kortplotter. Jeg er derfor meget interesseret i at høre hvordan det
>>> går for dig.
>>>
>>> Evt. hvis du vil sælge halvdelen af dit kort ? Du kan vist nok åbne 2
>>> Garmins med koden - fifty/fifty selvfølgelig.
>>>
>>> Mvh
>>> /Frank
>>>
>>>
>>
>>
>
>



Rose (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Rose


Dato : 28-05-06 21:40

Her var lige et link til billige kort.
http://cgi.ebay.de/Garmin-BlueChart-Ostsee-Daenemark-Schweden-Goeteborg-ua_W0QQitemZ4630620082QQcategoryZ36647QQcmdZViewItem

Claus
"Peter D. Mortensen" <peter@avidedit.dk> skrev i en meddelelse
news:44795a78$0$47042$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej alle
>
>
> Jeg er kommet til at købe en brugt garmin 162, og et mapsource-kort-----
> men jeg kan ikke få garmin-en til at acceptere kortet...... har søgt svar
> på garmins faq-sider.... uden at finde en løsning!.....
> Jeg har selv en grim fornemmelse af at kortet måske er for "nyt" til at
> den gamle plotter vil kendes ved det?
> Nogen der har en god ide?
>
> m.v.h.
> Peter
>
>
>
>



frank.wodstrup@magir~ (29-05-2006)
Kommentar
Fra : frank.wodstrup@magir~


Dato : 29-05-06 07:12


Ja men det er egentlig ikke så meget skærmens formåen jeg er i tvivl
om. Jeg er mere interesseret i hvor stort et område man kan have af
gangen i den interne memory og evt. om enheden sløves væsentlig i
hastighed.

Mvh
/Frank


Bent Pedersen (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Bent Pedersen


Dato : 29-05-06 17:15

Indtil videre har jeg ikke været ude for at der ikke var plads til de kort
jeg ville have. Det er typisk Isefjord og Roskilde fjord. Hvor mange flere
der kan være ved jeg ikke, jeg synes ikke man kan se hvor meget hukommelse
der er brugt.

Den bliver en del langsommere i skærm-opdateringen når man scroller, men det
lever man med...

Jeg synes egentlig det er en OK lille sag til prisen, men selvfølgelig er
kortene ligeså dyre som hvis det var en stor plotter.

mvh
bent

<frank.wodstrup@magirus.com> skrev i en meddelelse
news:1148883091.705135.113720@j55g2000cwa.googlegroups.com...

Ja men det er egentlig ikke så meget skærmens formåen jeg er i tvivl
om. Jeg er mere interesseret i hvor stort et område man kan have af
gangen i den interne memory og evt. om enheden sløves væsentlig i
hastighed.

Mvh
/Frank



Bjarke Christensen (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 29-05-06 17:47

Når man sejler Sjælland rundt, så skal have kortene uploaded af 3 gange før
de kan være der og ruten skal opdeles i 3-4 etaper. - men det er jo også en
lang tur. Men man skal altsår have pc'en med på ferie.

Skærm scroll er langtsom på 162'eren (samt zoom in/out). Jeg har egentligt
ikke observeret at det hænger sammen med om memory er fuld aller halvtom....
Det har gamin forbedret væsentligt på de nye

Sød lille maskine, men som så meget andet elektronik, så får de jo hurtigt
baghjul af nye modeller.

Bjarke




"Bent Pedersen" <bentp@email.dk> wrote in message
news:447b1de7$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Indtil videre har jeg ikke været ude for at der ikke var plads til de kort
> jeg ville have. Det er typisk Isefjord og Roskilde fjord. Hvor mange flere
> der kan være ved jeg ikke, jeg synes ikke man kan se hvor meget hukommelse
> der er brugt.
>
> Den bliver en del langsommere i skærm-opdateringen når man scroller, men
> det lever man med...
>
> Jeg synes egentlig det er en OK lille sag til prisen, men selvfølgelig er
> kortene ligeså dyre som hvis det var en stor plotter.
>
> mvh
> bent
>
> <frank.wodstrup@magirus.com> skrev i en meddelelse
> news:1148883091.705135.113720@j55g2000cwa.googlegroups.com...
>
> Ja men det er egentlig ikke så meget skærmens formåen jeg er i tvivl
> om. Jeg er mere interesseret i hvor stort et område man kan have af
> gangen i den interne memory og evt. om enheden sløves væsentlig i
> hastighed.
>
> Mvh
> /Frank
>
>



Børge Wedel Müller (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Børge Wedel Müller


Dato : 29-05-06 19:40

Hvor meget memory kræves til det svarer til det fulde preprogrammerede
garmin kort, det der hedder noget i retning af MEU021R ?

http://www.garmin.dk/products/image/3/212/414/1/

mvh
/Børge

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
news:447b2578$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Når man sejler Sjælland rundt, så skal have kortene uploaded af 3 gange
> før de kan være der og ruten skal opdeles i 3-4 etaper. - men det er jo
> også en lang tur. Men man skal altsår have pc'en med på ferie.
>
> Skærm scroll er langtsom på 162'eren (samt zoom in/out). Jeg har egentligt
> ikke observeret at det hænger sammen med om memory er fuld aller
> halvtom.... Det har gamin forbedret væsentligt på de nye
>
> Sød lille maskine, men som så meget andet elektronik, så får de jo hurtigt
> baghjul af nye modeller.
>
> Bjarke
>
>
>
>
> "Bent Pedersen" <bentp@email.dk> wrote in message
> news:447b1de7$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Indtil videre har jeg ikke været ude for at der ikke var plads til de
>> kort jeg ville have. Det er typisk Isefjord og Roskilde fjord. Hvor mange
>> flere der kan være ved jeg ikke, jeg synes ikke man kan se hvor meget
>> hukommelse der er brugt.
>>
>> Den bliver en del langsommere i skærm-opdateringen når man scroller, men
>> det lever man med...
>>
>> Jeg synes egentlig det er en OK lille sag til prisen, men selvfølgelig er
>> kortene ligeså dyre som hvis det var en stor plotter.
>>
>> mvh
>> bent
>>
>> <frank.wodstrup@magirus.com> skrev i en meddelelse
>> news:1148883091.705135.113720@j55g2000cwa.googlegroups.com...
>>
>> Ja men det er egentlig ikke så meget skærmens formåen jeg er i tvivl
>> om. Jeg er mere interesseret i hvor stort et område man kan have af
>> gangen i den interne memory og evt. om enheden sløves væsentlig i
>> hastighed.
>>
>> Mvh
>> /Frank
>>
>>
>
>



Bjarke Christensen (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 29-05-06 20:06

MEU021R indeholder 519 søkort og fylder 18,2 MBytes. Men så har man også
meget mere med end hvad der loves på den grafiske oversigt, se fx:
GB2182A
NORTH SEA. SOUTHERN SHEET.
750000
United Kingdom
7/2001
2/2003
X

GB2182B
NORTH SEA. CENTRAL SHEET.
750000
United Kingdom
3/1999
2/2003
X



Jeg er ganske begejstret for Garmin's mapsource og mange af Garmins
produkter. Men efter at have være hos Fairpoint i dag, så må jeg sige at jeg
hader den danske distributør så meget, at jeg overvejer at droppe garmin.
Det var dog den mest usle behandling jeg længe har fået.

Sorry... jeg skulle lige have luft.

Bjarke



"Børge Wedel Müller" <boerge@myller_fjern.dk> wrote in message
news:447b3ffb$0$9301$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> Hvor meget memory kræves til det svarer til det fulde preprogrammerede
> garmin kort, det der hedder noget i retning af MEU021R ?
>
> http://www.garmin.dk/products/image/3/212/414/1/
>
> mvh
> /Børge
>
> "Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
> være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
> news:447b2578$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Når man sejler Sjælland rundt, så skal have kortene uploaded af 3 gange
>> før de kan være der og ruten skal opdeles i 3-4 etaper. - men det er jo
>> også en lang tur. Men man skal altsår have pc'en med på ferie.
>>
>> Skærm scroll er langtsom på 162'eren (samt zoom in/out). Jeg har
>> egentligt ikke observeret at det hænger sammen med om memory er fuld
>> aller halvtom.... Det har gamin forbedret væsentligt på de nye
>>
>> Sød lille maskine, men som så meget andet elektronik, så får de jo
>> hurtigt baghjul af nye modeller.
>>
>> Bjarke
>>
>>
>>
>>
>> "Bent Pedersen" <bentp@email.dk> wrote in message
>> news:447b1de7$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>> Indtil videre har jeg ikke været ude for at der ikke var plads til de
>>> kort jeg ville have. Det er typisk Isefjord og Roskilde fjord. Hvor
>>> mange flere der kan være ved jeg ikke, jeg synes ikke man kan se hvor
>>> meget hukommelse der er brugt.
>>>
>>> Den bliver en del langsommere i skærm-opdateringen når man scroller, men
>>> det lever man med...
>>>
>>> Jeg synes egentlig det er en OK lille sag til prisen, men selvfølgelig
>>> er kortene ligeså dyre som hvis det var en stor plotter.
>>>
>>> mvh
>>> bent
>>>
>>> <frank.wodstrup@magirus.com> skrev i en meddelelse
>>> news:1148883091.705135.113720@j55g2000cwa.googlegroups.com...
>>>
>>> Ja men det er egentlig ikke så meget skærmens formåen jeg er i tvivl
>>> om. Jeg er mere interesseret i hvor stort et område man kan have af
>>> gangen i den interne memory og evt. om enheden sløves væsentlig i
>>> hastighed.
>>>
>>> Mvh
>>> /Frank
>>>
>>>
>>
>>
>
>



Børge Wedel Müller (30-05-2006)
Kommentar
Fra : Børge Wedel Müller


Dato : 30-05-06 13:55

Hej Bjarke

Tak for info, gad vide om de har haft en dårlig dag, jeg har aldrig haft
noget at klage over i Allerød.
Måske lige bortset fra at de er ved at arve de nykker mam oplever hos andre
ledende virksomheder.

mvh
/Børge
PS har lige modtaget mit bluechart CD-set med 64mb ram.


"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
news:447b4632$0$60786$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> MEU021R indeholder 519 søkort og fylder 18,2 MBytes. Men så har man også
> meget mere med end hvad der loves på den grafiske oversigt, se fx:
> GB2182A
> NORTH SEA. SOUTHERN SHEET.
> 750000
> United Kingdom
> 7/2001
> 2/2003
> X
>
> GB2182B
> NORTH SEA. CENTRAL SHEET.
> 750000
> United Kingdom
> 3/1999
> 2/2003
> X
>
>
>
> Jeg er ganske begejstret for Garmin's mapsource og mange af Garmins
> produkter. Men efter at have være hos Fairpoint i dag, så må jeg sige at
> jeg hader den danske distributør så meget, at jeg overvejer at droppe
> garmin. Det var dog den mest usle behandling jeg længe har fået.
>
> Sorry... jeg skulle lige have luft.
>
> Bjarke
>
>
>
> "Børge Wedel Müller" <boerge@myller_fjern.dk> wrote in message
> news:447b3ffb$0$9301$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>> Hvor meget memory kræves til det svarer til det fulde preprogrammerede
>> garmin kort, det der hedder noget i retning af MEU021R ?
>>
>> http://www.garmin.dk/products/image/3/212/414/1/
>>
>> mvh
>> /Børge
>>
>> "Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
>> være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
>> news:447b2578$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>> Når man sejler Sjælland rundt, så skal have kortene uploaded af 3 gange
>>> før de kan være der og ruten skal opdeles i 3-4 etaper. - men det er jo
>>> også en lang tur. Men man skal altsår have pc'en med på ferie.
>>>
>>> Skærm scroll er langtsom på 162'eren (samt zoom in/out). Jeg har
>>> egentligt ikke observeret at det hænger sammen med om memory er fuld
>>> aller halvtom.... Det har gamin forbedret væsentligt på de nye
>>>
>>> Sød lille maskine, men som så meget andet elektronik, så får de jo
>>> hurtigt baghjul af nye modeller.
>>>
>>> Bjarke
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> "Bent Pedersen" <bentp@email.dk> wrote in message
>>> news:447b1de7$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>> Indtil videre har jeg ikke været ude for at der ikke var plads til de
>>>> kort jeg ville have. Det er typisk Isefjord og Roskilde fjord. Hvor
>>>> mange flere der kan være ved jeg ikke, jeg synes ikke man kan se hvor
>>>> meget hukommelse der er brugt.
>>>>
>>>> Den bliver en del langsommere i skærm-opdateringen når man scroller,
>>>> men det lever man med...
>>>>
>>>> Jeg synes egentlig det er en OK lille sag til prisen, men selvfølgelig
>>>> er kortene ligeså dyre som hvis det var en stor plotter.
>>>>
>>>> mvh
>>>> bent
>>>>
>>>> <frank.wodstrup@magirus.com> skrev i en meddelelse
>>>> news:1148883091.705135.113720@j55g2000cwa.googlegroups.com...
>>>>
>>>> Ja men det er egentlig ikke så meget skærmens formåen jeg er i tvivl
>>>> om. Jeg er mere interesseret i hvor stort et område man kan have af
>>>> gangen i den interne memory og evt. om enheden sløves væsentlig i
>>>> hastighed.
>>>>
>>>> Mvh
>>>> /Frank
>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>
>>
>
>



Bjarke Christensen (30-05-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 30-05-06 21:16

Ja, men det er jo lige præcis det de har. De forsøger at monopolisere deres
marked ved at afvise dem der ikke er 100% tro mod deres forretning. Sådan
oplevede jeg det i hvert fald.

Bjarke¨

"Børge Wedel Müller" <boerge@myller_fjern.dk> wrote in message
news:447c4099$0$8068$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> Hej Bjarke
>
> Tak for info, gad vide om de har haft en dårlig dag, jeg har aldrig haft
> noget at klage over i Allerød.
> Måske lige bortset fra at de er ved at arve de nykker mam oplever hos
> andre ledende virksomheder.
>
> mvh
> /Børge
> PS har lige modtaget mit bluechart CD-set med 64mb ram.
>
>
> "Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
> være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
> news:447b4632$0$60786$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> MEU021R indeholder 519 søkort og fylder 18,2 MBytes. Men så har man også
>> meget mere med end hvad der loves på den grafiske oversigt, se fx:
>> GB2182A
>> NORTH SEA. SOUTHERN SHEET.
>> 750000
>> United Kingdom
>> 7/2001
>> 2/2003
>> X
>>
>> GB2182B
>> NORTH SEA. CENTRAL SHEET.
>> 750000
>> United Kingdom
>> 3/1999
>> 2/2003
>> X
>>
>>
>>
>> Jeg er ganske begejstret for Garmin's mapsource og mange af Garmins
>> produkter. Men efter at have være hos Fairpoint i dag, så må jeg sige at
>> jeg hader den danske distributør så meget, at jeg overvejer at droppe
>> garmin. Det var dog den mest usle behandling jeg længe har fået.
>>
>> Sorry... jeg skulle lige have luft.
>>
>> Bjarke
>>
>>
>>
>> "Børge Wedel Müller" <boerge@myller_fjern.dk> wrote in message
>> news:447b3ffb$0$9301$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>>> Hvor meget memory kræves til det svarer til det fulde preprogrammerede
>>> garmin kort, det der hedder noget i retning af MEU021R ?
>>>
>>> http://www.garmin.dk/products/image/3/212/414/1/
>>>
>>> mvh
>>> /Børge
>>>
>>> "Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
>>> være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
>>> news:447b2578$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>> Når man sejler Sjælland rundt, så skal have kortene uploaded af 3 gange
>>>> før de kan være der og ruten skal opdeles i 3-4 etaper. - men det er jo
>>>> også en lang tur. Men man skal altsår have pc'en med på ferie.
>>>>
>>>> Skærm scroll er langtsom på 162'eren (samt zoom in/out). Jeg har
>>>> egentligt ikke observeret at det hænger sammen med om memory er fuld
>>>> aller halvtom.... Det har gamin forbedret væsentligt på de nye
>>>>
>>>> Sød lille maskine, men som så meget andet elektronik, så får de jo
>>>> hurtigt baghjul af nye modeller.
>>>>
>>>> Bjarke
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> "Bent Pedersen" <bentp@email.dk> wrote in message
>>>> news:447b1de7$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>>> Indtil videre har jeg ikke været ude for at der ikke var plads til de
>>>>> kort jeg ville have. Det er typisk Isefjord og Roskilde fjord. Hvor
>>>>> mange flere der kan være ved jeg ikke, jeg synes ikke man kan se hvor
>>>>> meget hukommelse der er brugt.
>>>>>
>>>>> Den bliver en del langsommere i skærm-opdateringen når man scroller,
>>>>> men det lever man med...
>>>>>
>>>>> Jeg synes egentlig det er en OK lille sag til prisen, men selvfølgelig
>>>>> er kortene ligeså dyre som hvis det var en stor plotter.
>>>>>
>>>>> mvh
>>>>> bent
>>>>>
>>>>> <frank.wodstrup@magirus.com> skrev i en meddelelse
>>>>> news:1148883091.705135.113720@j55g2000cwa.googlegroups.com...
>>>>>
>>>>> Ja men det er egentlig ikke så meget skærmens formåen jeg er i tvivl
>>>>> om. Jeg er mere interesseret i hvor stort et område man kan have af
>>>>> gangen i den interne memory og evt. om enheden sløves væsentlig i
>>>>> hastighed.
>>>>>
>>>>> Mvh
>>>>> /Frank
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>
>>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste