Fra Bianca 27 til Ørnvik 510
Fra : henrik@bianca27.dk

Dato : 21-05-06 18:42

Hej NG

Ja det er sandt, jeg har sat min dejlige bianca 27 til salg, og har
planer om at køre en Ørnvik kabinebåd i stedet for. Mine krav har
ændret sig fra lange ture i en søstærk sejlbåd, til hurtige
fisketurer samt div. vandsjov.

Først tænkte jeg på en Ørnvik 460, men da der er en million til
salg af dem gætter jeg på at den er for lille. Jeg har værtet nede i
en 510, og den virker helt anderledes rummelig.

Jeg har set flere 510´er tilsalg omkring 115.000, jeg vil gerne prøve
at have en nyere båd, efter flere år i en gammel dame som biancaén.

Jeg er faldet pladask for ørnvikkens robuste og buttede udseende.

Hvordan er kvaliteten af disse både ?
Er der andre alternativer i samme kategori ? pengepungen stopper
omkring de 115.000
Er det virkelig nødvendig med 60 - 75 hk på en båd på 600 kg ?
eller kan 25-30 hk gøre det.
Hvor let er de at hive op og ned af traileren - hvis man vil slippe for
en havneplads ?

Vh Henrik

Fra : claus

Dato : 25-05-06 14:18