Forespørgsel
Fra : Silverflame

Dato : 14-06-01 22:18

Hej NG!

Ville lige benytte dette forum til at undersøge om der kunne tænkes at være
et 'marked' for hjemmegjorte akvariebaggrunde. Jeg finder mildest talt
Back-to-Nature's priser horrible, grænsende til fornærmende! Og de baggrunde
kunne nemt fremstilles, så de kunne sælges til under det halve. Jeg har
idéer nok, men mangler altså viden om markedet! Ville I f.eks. købe en
baggrund i god kvalitet, hvis den kostede under det halve af BTN's?
MVH SF

Fra : Aardvark

Dato : 14-06-01 22:32

I flg. hvad jeg kan se på indlæggene..så er det den der Alfix der koster en
herregård...så med mindre man finder et sted der har billig
maling...så...ja...for flamingo....er jo ikk' så dyrt...

/Brian

Fra : Silverflame

Dato : 14-06-01 22:45

"Aardvark" <aardvark@aardvark.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> herregård...så med mindre man finder et sted der har billig
> maling...så...ja...for flamingo....er jo ikk' så dyrt...

Joe... vist er Alfix og farvepulver dyrt... men der kan dælme også
produceres en del baggrunde på sådan en 25 kg sæk! Men ville du købe den?
Eks. 200x60 cm. til 1000-1500 kr.
SF.

Fra : Carsten Gall

Dato : 14-06-01 23:10

> [...]
> idéer nok, men mangler altså viden om markedet! Ville I f.eks. købe en
> baggrund i god kvalitet, hvis den kostede under det halve af BTN's?

Nu er Back to Nature ikke længere enerådende på markedet, det danske
firma Pangae er startet med nogle efter min mening flotte baggrunde.
Priserne på dem er meget forskellig alt efter hvor du spørger.
Nogle steder ca 3000 kr en på 200x60 andre steder blandt andet
Carsten i Aalborg sælger den samme for 1695,-

Carsten

Fra : Martin Heller

Dato : 15-06-01 20:12

Carsten Gall <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en
> [...]
> Nogle steder ca 3000 kr en på 200x60 andre steder blandt andet
> Carsten i Aalborg sælger den samme for 1695,-

Er det et særligt tilbud og er det incl moms? Jeg sidder her med en
prisliste fra Pangea, og deri er de vejledende priser på en baggrund i
de mål, alt efter typen, fra 2199 kr til 3299 kr.

Fra : Lasse Christiansen

Dato : 15-06-01 21:54

Jeg sidder her med en
> prisliste fra Pangea, og deri er de vejledende priser på en baggrund i
> de mål, alt efter typen, fra 2199 kr til 3299 kr.

Prøv at gå på hans hjemmeside www.carstens-dyrehandel.dk
Jeg har selv købt min derinde. Rocky 2. 200*60 1798,-
Han har vistnok forhandlingen af dem..

Lasse

Fra : Carsten Gall

Dato : 16-06-01 15:17

Martin Heller <heller@email.dk> skrev i en

> [...]
> prisliste fra Pangea, og deri er de vejledende priser på en baggrund i
> de mål, alt efter typen, fra 2199 kr til 3299 kr.

Så vidt jeg forstod på Carsten, er det hans normale udsalgs pris, og
derfor incl moms.

Prøv ellers at ringe til ham, så kan det blive afklaret.

Carsten

Fra : Martin Heller

Dato : 16-06-01 15:43

> Så vidt jeg forstod på Carsten, er det hans normale udsalgs pris, og
> derfor incl moms.
>
> Prøv ellers at ringe til ham, så kan det blive afklaret.

Jeg var inde på hans hjemmeside. Han er generelt *meget*
billigere end de vejledende priser. Et par eksempler på
priserne på en baggrund på 200x60:

Type: Pangea-katalog ~ Carstens dyrehandel

Amazonas; 3299,00 ~ 2498,00
Rocky I: 2199,00 ~ 1598,00
Rocky II: 2199,00 ~ 1798,00
Rocky III: 2199,00 ~ 1998,00
Lava I&II 3299,00 ~ 2298,00

Utroligt, at han kan ligge så meget under de vejledende
udsalgspriser!

Fra : Carsten Gall

Dato : 16-06-01 23:59

> Carsten Gall <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en

> Utroligt, at han kan ligge så meget under de vejledende
> udsalgspriser!

Eller osse har de andre bare en alt for høj avance.

Carsten er trods alt ikke kendt for at forære varene væk.

Carsten

Fra : Martin Heller

Dato : 14-06-01 23:11

> [...]
> idéer nok, men mangler altså viden om markedet! Ville I f.eks. købe en
> baggrund i god kvalitet, hvis den kostede under det halve af BTN's?

Hvordan og i hvilket materiale ville du fremstille dem?
Hvis du påtænker at lave afstøbninger af BTN's baggrunde, så er
det temmeligt sikkert ulovligt. Men hvis du har en metode til at lave
baggrunde, som kan måle sig med BTN's, til en rimelig pris, så er
der da temmeligt sikkert et marked.

Har du lavet nogle forsøg med materialer og støbemetoder, som
har givet gode resultater? Evt billeder og beskrivelser af udfaldet?