Baggrund i fuld bredde
Fra : Rene' Godskesen

Dato : 13-01-01 08:49

Jeg har brugt denne linie på en side (linkliste)
http://www.problembiler.subnet.dk

A:hover{text-decoration:none;background-color: #ffffff;color:#000000}

Men den ændrer kun baggrundsfarven i tekstens bredde.

Hvordan ændrer man baggrundsfarven i hele tabellens bredde,
så den hvide baggrund ikke ændrer størrelse (alt efter tekstens længde) når
man fører musen over de forskellige links?

Mvh.
Rene' Godskesen

Fra : Sune B. Fibæk

Dato : 13-01-01 10:13

"Rene' Godskesen" <godskesen@email.dk> skrev i
<93p1eg$316q$1@news.cybercity.dk>:

> A:hover{text-decoration:none;background-color: #ffffff;color:#000000}
>
> Men den ændrer kun baggrundsfarven i tekstens bredde.

det tager jeg dit ord for (gider ikke starte en windåse op for at se
det). Jeg mener i øvrigt ikke det umidelbart kan lade sig gøre at lade
en hover dække en hel table data (<td>), men en lidt hack-agtig måde at
gøre det på kunne være at lade linket dække hele cellen (f.eks. med
nogle &nbsp;'er (hvis du har noget serverside til rådighed kan du jo
bestemme længden af den længeste streng og udfra det bestemme hvor
mange non-breaking-spaces du har brug for )

Alternativt kan du jo lave en eller anden on mouse over javascript ting
med noget grafik noget (eller muligvis bare en <td>.

--
$finger sune
Login: sune Name: Sune B. Fibæk

Fra : Kjaer og Monsson

Dato : 13-01-01 15:57

> [...]
når
> man fører musen over de forskellige links?

Jeg mener ikke at det er muligt at gøre det med CSS. Du skal nok have gang i
noget javascript, desværre. Se på http://www.amtsgymnasiet.dk. Der bruget i
hvert fald det du søger. Men den virker ikke i Opera.

Hilsen Peter