14 uger gammel tævehvalp stjålet
Fra : Jlitgov

Dato : 01-04-06 20:14

Hej alle

Jeg har modtaget denne mail og viderebringer den her i håb at nogen
måske kan hjælpe. Hvem fanden stjæler hunde på den måde. Jeg blir
bare så arrig over sådan noget.

Hilsen Janne

::::::::::::::::::::::::

Subject: Hjælp os! - Vi har fået stjålet vores 14 uger gammel
tævehvalp fra vores privatbolig i Roskilde

Hej alle sammen,

Jeg har en STOR bøn! - Dette er ikke en aprilsnar, det er desværre en
sandfærdig hændelse.

Vi har været udsat for noget af det værste en hundeejer kan udsættes
for. Vi har den 31/3-06 haft indbrud, og de tog vores lille tævehvalp
(Welsh Corgi Cardigan) på 14 uger incl. snor, halsbånd samt alle
hendes papirer/stambog samt lidt andre småting.

Jeg vil gerne appellere til indbrudtyven om, at aflevere hunden
tilbage. Alle hundeorganisationer samt hundeinteresseret er
informeret....denne tragiske nyhed løber som steppebrand på nettet i
øjeblikket. Du, indbrudstyv...behøver ikke at aflevere hende til os,
find den nærmeste dyrlæge, politistation eller dyreinternat....jeg
beder dig, hvalpen er endnu ikke vaccineret, hvilket kan være farligt
for hende. Alle dyrlæger ved besked, da Den Danske Dyrlægeforening er
også informeret.

Jeg vil bede alle til, at videresende denne mail til alle i Jeres
adressebog - Vi håber at få så meget hjælp som muligt overhovedet
muligt, og håber dette kan forhindre at hvalpen sælges videre til 3
part. - Desto mere der bliver gjort opmærksom på at denne ny
indkøbte hvalp kunne være stjålet, jo større chancer er der for at
vi får hende hjem igen.

Det er en svær tid for os voksne, men værre er det for vores 3 piger
på 5, 7 og 10 år. Hvordan forklarer man sit barn, at verden nogle
gange kan være frygtelig og hård, og at de risikere, at miste noget
af det dyrebareste de nogensinde har fået!?

Her er lidt information:
Vi har d.d. hos kennel Vistruphus i Roskilde oplevet det at have
indbrud. Denne gang gik man åbenbart efter noget mere end bare lige et
kamera. Vores Lille Amélie på blot 14 uger er blevet stjålet,
endvidere alle reg. papirer heriblandt stambog, desuden har man taget
sig den frækhed at tage hendes halsbånd og hundesnor med. Amie er
endnu ikke vaccineret, da hun har haft lidt maveonde, dette bekymrer
mig meget. Jeg er i chok og kan ikke fatte hvad der her er sket..... -
JEG BEDER ALLE: Hjælp os, hold øjne og ører åbne, vi vil så gerne
have vores Amie hjem igen! - Dusør gives kr. 3000,- læs evt. mere på
vor hjemmeside www.vistruphus.dk

Jeg håber I kan hjælpe os!....hvalpen er også efterlyst via
www.corgi.dk , www.hunde-info.dk, www.dru.dk samt mange andre
hjemmesider og organisationer. Endvidere er politiet, DKK,
hunderegistret og Den Danske Dyrlægeforening kontaktet.

Jeg søger så meget hjælp som overhovedet muligt - Det skal ikke
være nogen hemmelighed at jeg i går kl. 22.00 kontaktede politiet for
at høre hvorledes det stod til, om man havde fundet noget nyt i sagen.
Jeg er skuffet og såret over den måde man tackler en sådan
situation...det er jo en hund ikke et barn vi taler om ((

Mange hilsner,
Henriette Vistrup Sørensen
www.vistruphus.dk

Fra : pwh

Dato : 01-04-06 20:41

Jlitgov wrote:
> [...]
>
> Hilsen Janne
>

> Subject: Hjælp os! - Vi har fået stjålet vores 14 uger gammel
> tævehvalp fra vores privatbolig i Roskilde

Man går jo ligefrem ind for dødstraf når man hører om den slags,
lad os endelig hører om hvordan det går.

/Jens

Fra : LH

Dato : 01-04-06 20:53

I kan jo alle være med til at videresende denne mail!!!! Måske forgæves, men
måske kan det hjælpe.
Ord kan ikke beskrive hvad jeg føler når jeg læser sådan noget, men tager
jeg fejl?.. eller er der ikke ved at være noget om at der stjæles flere og
flere hunde/hvalpe? Er vi der nu hvor man ikke bare skal efterlade sin
nyindkøbte hundehvalp, især hvis den er ægte? Mon ikke der er penge, der får
folk til at stjæle dem. Sådan nogle afstumpede tåber......

LH

Fra : H. Jensen

Dato : 01-04-06 21:21

> [...]
> flere hunde/hvalpe? Er vi der nu hvor man ikke bare skal efterlade sin
> nyindkøbte hundehvalp, især hvis den er ægte?

I kan bare alle flytte til Bornholm og bo, det kunne da være hyggeligt - og
her har vi vores hunde i fred ;0) Ellers kender alle jo alle, så det bliver
intet problem..

Ej det er ikke til at spøge med.. De folk der stjæler hunde og kidnapper
børn osv. osv. burde få en ordenlig omgang med Dolf's kølle. Der er slet
ikke ord der beskriver hvor meget had man kan have til sådanne mennesker...

Heidi

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 02-04-06 09:55

"H. Jensen" <heidijensen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> børn osv. osv. burde få en ordenlig omgang med Dolf's kølle. Der er slet
> ikke ord der beskriver hvor meget had man kan have til sådanne

hvis alle kender alle på Bornholm kan jeg ikke forstå man ikke har kunnet
finde min hund, der blev stjålet for 2 år siden af en, der bor på Bornholm
!!!!!!

Pia

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 03-04-06 13:06

Heidi - jeg kan godt forstå du ikke svarer - for det er da noget vrøvl du
skriver -

Pia

Fra : H. Jensen

Dato : 03-04-06 13:53

www.hundevennerne.dk
"Pia Palmblad Wright" <fallohide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Heidi - jeg kan godt forstå du ikke svarer - for det er da noget vrøvl du
> skriver -

Sorry, havde ikke set der var kommet flere besvarelser på..

Jeg mindes overhovedet heller ikke at have hørt om en stjålen hund
herover... Men hvor på øen bor du?

Heidi

Fra : fam. Ager

Dato : 03-04-06 13:30

> [...]

> finde min hund, der blev stjålet for 2 år siden af en, der bor på Bornholm

------------

bare af interesse, da jeg også bor herovre på øen, jeg kan ikke mindes at
have hørt, set eller læst nogen efterlysning af nogen stjålen hund
herovre?,blev der gjort noget for at finde din hund?, det lyder da
forfærdeligt..
mvh. marie

Fra : Jlitgov

Dato : 02-04-06 11:50

Hej igen

Jeg synes jeg en gang har læst om nogle chip til dyr, som man kan
finde via GPS eller lignende.

Måske skal vi til at give vores hunde sådan en så vi kan finde dem
hvor som helst?

Er der nogen der ved mere om dem og hvor man evt. kan få dem?

Hilsen Janne

Fra : Jlitgov

Dato : 03-04-06 21:35

Faldt over endnu en sørgelig historie om hvalpetyveri:
http://www.hvidschaeferhundeklub.dk/sidste_nyt/stjaalne_hunde.PDF

Er det en ny trend at man bare stjæler hvalpe?

Hilsen Janne

Fra : LH

Dato : 04-04-06 06:17

Måske skulle man gå lidt stille med dørene omkring emnerne om at stjæle
hvalpe. Kan godt forstå man gør alt for at få sin hund igen, men der sidder
mange svage sjæle som bliver gjort opmærksom på at der kan være penge i
racehunde også. Skidt med en død ting som et tv (selvom jeg ikke går ind for
at man stjæler generelt), men levende væsener, det kan jeg slet ikke
acceptere og forstår ikke hvor folk har deres hjerter og forstand henne. Har
selv kendskab til én der fik stjålet sin racekat (perserkat) i København på
åben gade for nogle år siden. Hun havde været til dyrlæge med den, og havde
den i en transportkasse, men i et fodgængerfelt blev kassen revet fra hende.
Katten så hun aldrig mere. Så det er både godt og ondt at vores kære dyr
koster en del penge, for det udnytter svage personer sig åbenbart af og
tager ikke hensyn til om det er et lille levende væsen. Og hvor havner disse
dyr?!...
LH

Fra : Jlitgov

Dato : 04-04-06 14:05

HVALPEN ER FUNDET

Den stjålne hvalp afleveret til TV2. Se Go' aften Danmark i aften
(tirsdag) kl. 18.25.

Hilsen Janne

Fra : x Vuf x

Dato : 05-04-06 22:18

On 4 Apr 2006 06:04:45 -0700, "Jlitgov" <villrikke@hotmail.com> wrote:

>HVALPEN ER FUNDET
>Den stjålne hvalp afleveret til TV2. Se Go' aften Danmark i aften
>(tirsdag) kl. 18.25.

Det var den bedste nyhed længe!
Da jeg fik mailen om hendes forsvinden, satte det mit pis voldsomt
i kog, og jeg kan i den forbindelse ikke forstå, at når jeg forsøger
at hjælpe, hvorfor jeg så skal ha' en idiotisk mail i min mailbox.
Man sku' tro, vedkommende havde dårlig samvittighed!

--
Vh Sonja http://www.sonpet.dk/

PAPILLON-hvalpe. 4 piger født 17/3 kan snart ses på min HP