IFRAME og CSS
Fra : Harald

Dato : 01-04-06 16:38

Jeg har en DIV
#topk { visibility: hidden; position: absolute; top: 5px; left: 450px;
width: 205px; height: 45px }
--></style>

i denne DIV har jeg en IFRAME:
<iframe name="topkif" src="" frameborder="0" scrolling="no" height="45"
width="200"></iframe>

Det virker fint men hvis jeg putter definitionen af #topk ind i min CSS så
bliver DIV´en smidt helt ud til venstre i browser vinduet, hvis jeg fjerner
IFRAMEN fra DIV ´en så er der ingen problemer med at bruge CSS?

/HK

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-04-06 21:38

Harald skrev:

> #topk { visibility: hidden; position: absolute; top: 5px; left:
> 450px; width: 205px; height: 45px }

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål. Du bruger visibility:hidden;
så er din <div> jo skjult

> <iframe name="topkif" src=""

Du henter slet ikke noget indhold ind i din <iframe>, men det
er måske ligegyldigt når den er skjult?

Giv et link til problemet, så er det nemmere at se hvad det er
du vil opnå, og i hvilken sammenhæng.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk - nu også med rss

Fra : Harald

Dato : 02-04-06 09:22

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål. Du bruger visibility:hidden;
> så er din <div> jo skjult

Om den er hidden eller ej er ikke vigtig det har ikke noget med problemet at
gøre.

> Du henter slet ikke noget indhold ind i din <iframe>, men det
> er måske ligegyldigt når den er skjult?

Der bliver smidt noget ind i iframen når der klikkes på nogle link men det
ændre ikke på problemet.

> Giv et link til problemet, så er det nemmere at se hvad det er
> du vil opnå, og i hvilken sammenhæng.

Problemet er ganske enkelt, definere jeg min #topk i min CSS så vises DIV´en
ude til venstre selv om jeg har defineret at den skal være 450px inde.

/HK

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-04-06 22:48

Harald wrote:

> #topk { visibility: hidden; position: absolute; top: 5px; left: 450px;
> width: 205px; height: 45px }

Det vil kun kunne give en centreret div i en ganske bestemt bredde
browservindue (definitionen hidden ufortalt), jeg gider ikke forsøge at
eksperimentere mig frem til hvilken. Men i den bredde browservindue, jeg
normalt har åbnet, vil div'ens venstre kant være flyttet 50px til højre for
browservinduets midterakse.

Skal du lave noget med en bredde på 205px, der er vandret centreret i alle
bredder browservinduer, skal det være sådan:

#topk {width:205px; margin:5px auto; height: 45px; }

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Harald

Dato : 02-04-06 09:24

> [...]
>
> Skal du lave noget med en bredde på 205px, der er vandret centreret i alle
> bredder browservinduer, skal det være sådan:

Jeg har ikke nævnt noget om at DIV´en skal være centreret, måske har jeg
ikke formuleret mit problem grundig nok.

/HK

Fra : jopa

Dato : 02-04-06 20:22

Harald skriblede bla:

> Jeg har ikke nævnt noget om at DIV´en skal være centreret, måske har
> jeg ikke formuleret mit problem grundig nok.

Du skriver den bliver smidt til venstre. Vil du have den til højre da.
Giv et link til siden
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Harald

Dato : 03-04-06 07:42

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> Harald skriblede bla:

> Du skriver den bliver smidt til venstre. Vil du have den til højre da.
> Giv et link til siden

Jeg vil have den til at være der hvor jeg skriver dvs.: top: 5px; left:
450px;
Jeg har ikke et link til siden da den ikk er lagt online endnu.

/HK

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-04-06 23:54

Harald skrev:

> Jeg vil have den til at være der hvor jeg skriver dvs.:
> top: 5px; left: 450px;

Det plejer også at fungere, men når du ikke vil vise det
frem, er det jo vanskeligt at hjælpe dig videre. Vi kan
ikke, ud fra den kodestump du har givet, forstå hvad du
vil opnå, og slet ikke når der står visibility:hidden; i
koden

> Jeg har ikke et link til siden da den ikke er lagt online
> endnu.

Jamen, det er jo kun det vi beder dig om, læg det i et
testkatalog, og send et link så vi kan se dit problem i en
sammenhæng!

Fra : Harald

Dato : 04-04-06 19:58

> [...]
>
> Jamen, det er jo kun det vi beder dig om, læg det i et
> testkatalog, og send et link så vi kan se dit problem i en

Jeg har forsøgt at genskabe problemet uden held, problemet var blevet løst
ved at flytte definitionen af DIV´en uden for min css fil, men hvis jeg nu
flytter den tilbage så virker det stadig.
Men tak for hjælpen, og til mit næste spørgsmål skal jeg nok sørge for at
lave en online test først

/HK

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-04-06 09:27

Harald skrev:

> Jeg har ikke et link til siden da den ikk er lagt online
> endnu.

Hvis du lægger den op, er det meget lettere at hjælpe dig. Se evt.
siden her: <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen