Søndag 2150 DR2TV Rindal. Få ham i wikiped~
Fra : Bo Warming

Dato : 01-04-06 15:38

"DEt splittede Danmark"hedder serien hvor ved titiden imorgen optræder
en af 1900-tallets største danskere, fodermester Peter Rindal fra
Kolding, der trængte gennem mediemuren 1965 da han samlede jyske
arbejdere til modstand mod statslig kunsstøtte til ting som meget få
skatteydere værdsatte.

Som et søm var Glistrup der og bakkede ham op(foreslog ham
partidannelse) , 6 år før Glistrup selv med endnu større effekt
bragede gennem mediemuren

Påstand om at Glistrup skabte parti blot for at få immunitet mod
skattesag, som han måske kunne ane var på vej vedr hans
lovmedsholdelige "skattecirkus" er altså helt ude i tovene.

Glistrup havde også i radioprogrammer før 1971 søgt at påvirke sit
fædrelands unoder, fx at kvinder efter skilsmisse forkæledes extremt
økonomisk som om manden har "stjålet de bedste år af hendes liv og
skylder hende kompensation"

Også på det felt - som på hundreder andre - har Glistrups indsats
betydet at lovene ikke er nær så samfundsskadelige som de ville have
været uden hans evne til som drengen i Kejserens Ny Klær at sige
forståeligt og overbevisende "Systemet har jo ikke tøj på"

Rindal er idag 83 år og aktiv i det desværre hensygnende
Fremskridtsparti, hvor jeg ofte har mødt ham ved landsmøder og indset
at de klogeste danskere sidder ikke i Folketinget.

Fra : NoTrabajo

Dato : 01-04-06 16:38

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i

> Påstand om at Glistrup skabte parti blot for at få immunitet mod
> skattesag, som han måske kunne ane var på vej vedr hans
> lovmedsholdelige "skattecirkus" er altså helt ude i tovene.

Det er utroligt hvad folk kan finde på at påstå om hædersmanden Mogens
Glistrup. Han ved da udmærket godt folketingsimmunitet ikke gavner en skid.
Folketinget vil altid ophæve immuniteten som en ekspeditionssag, uden at
tænke på rimeligheden deraf.

Kun Europaparlamentet viste sig voksent nok til ikke pr. automatik at
ophæve Mogens Camres immunitet, da det danske politi ville sigte ham for
"racisme". Sålænge en lovovertrædelse kun bestod af ord, så
Europaparlamentet ingen grund til ay ophæve hans immunitet. Han havde bare
fyret nogle sandheder om muhamedanerne af.

> Rindal er idag 83 år og aktiv i det desværre hensygnende
> Fremskridtsparti, hvor jeg ofte har mødt ham ved landsmøder og indset
> at de klogeste danskere sidder ikke i Folketinget.

Mange af dem, der sidder i Folketinget, virker da mere eller mindre som om
de har jord i hovedet.
--
NoTrabajo

Fra : Trans

Dato : 01-04-06 17:01

Bo Warming wrote:

> [...]
> Kolding, der trængte gennem mediemuren 1965 da han samlede jyske
> arbejdere til modstand mod statslig kunsstøtte til ting som meget få

Måske husker jeg forkert, men var Rindal ikke slagteriarbedjer?
Forveksler du ham ikke med en Poulsgård?

Bent

Fra : NoTrabajo

Dato : 01-04-06 17:31

Trans" <kongaead@my-deja.com> skrev i

> Måske husker jeg forkert, men var Rindal ikke slagteriarbedjer?
> Forveksler du ham ikke med en Poulsgård?

Jeg mener at huske, at han var lagerforvalter.

--
NoTrabajo

Fra : Bo Warming

Dato : 01-04-06 17:44

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> wrote in message

> Trans" <kongaead@my-deja.com> skrev i

> Jeg mener at huske, at han var lagerforvalter.

Sorry, det var jo Kresten Poulsgaard der var fodermester - Peter
Rinddal var lagerforvalter på noget Hør-tekstil-etellerandet

"Een Poulsgaard opvejer kvalitativt - men ikke kvantitativt - hele
seminaristflokken, som skæmmer Christiansborg med deres
skidtvigtigheder.
Deres position er katastrofesvanger i vor tid, hvor alle udviklinger
har
større dimensioner og foregår lynhurtigere end i nogen anden
tidsalder.
Gold mundhuggeriplapren træder i stedet for sagligt dybtgående,
fordomsfri
statsmandsindsats til forbedring af Trivselsklimaet i Danmark".
Glistrup

Ak - tænk at have prøvet noget så meningsfuldt som at fodre husdyr
eller forvalte lager. Robotter gør vel begge dele idag. Og det er godt
nok.

Så har vi andre tid at ordne verdenssituationen her på nettet

Millhouse(friend of the more clever kid, Barts friend)

"We got to spread this stuff around. Let us put it on the internet"
Bart: "No - we have to reach people , whose opinion actually matter."

The SimpsonsFamily, TV3+

Fra : @

Dato : 01-04-06 22:30

On 1 Apr 2006 08:01:03 -0800, "Trans" <kongaead@my-deja.com> wrote:

>Måske husker jeg forkert, men var Rindal ikke slagteriarbedjer?
>Forveksler du ham ikke med en Poulsgård

Peter Rindal var lagerforvalter,

tænk, efter så mange år, jeg troede han var død og borte

hvilken glæde at finde ud af at han stadig er iblandt os,

Rindal - en dansk hædersmand

som tør at tale eliten midt imod -

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/