Endnu et operahus i København - på Refshal~
Fra : Per Rønne

Dato : 01-04-06 04:08

I dagens Berlingske Tidende kan man på:

<http://www.berlingske.dk/grid/indland/artikel:aid=717146>

se at islænderne går med planer om at bygge endnu et operahus i
København; kapaciteten i operahuset på Dokøen synes at være alt for
lille i forhold til efterspørgslen [som abonnent kan jeg tilføje, at det
har været nødvendigt at inddrage også lørdage og søndage i
opførelses-skemaet], og så kan man jo altid håbe på at et ekstra
operahus vil gøre, at instruktørerne vil blive tvunget til også at give
publikum det det allerhelst vil have: traditionelle opførelser. Altså
ikke noget med at Verdis Maskebal skal foregå på et offentligt toilet

Det er planerne at det nye operahus, der møder støtte også fra den
fremtidige konkurrent på Dokøen, skal opføres på fuldt ud kommercielle
vilkår. På Refshaleøen. De islandske investorer regner med at kunne
tjene penge på operaopførelser i København, og siger, at der er to
steder man kan tjene dem: På billetprisen og på salget af drikkevarer
som hvid-, rød- og portvin.

Der planlægges bygningen af en gangbro fra Indre By til det nye
operahus, betalt ud af det samlede budget. Det skulle kunne gøres for
mindre end 2% af dette.

Kultorborgmester Martin Geertsen har allerede givet de islandske
bygherrer en »indledende, præliminær godkendelse«, og ingen
godkendelsesproblemer synes at øjnes.

Den nye operabygning skulle kunne stå 90% klar allerede til april næste
år, og Det kongelige Teaters kommunikations- og marketingschef Kresten
Schultz-Jørgensen er med i planlægningen, der fuldt ud støttes af Det
kongelige Teaters direktør Michael Christiansen.

FUT dk.kultur.musik.klassisk {som naturligvis kan overrules}.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Aage Andersen

Dato : 01-04-06 06:38

""Per Rønne"" >
> islænderne går med planer om at bygge endnu et operahus i
> København; >

Islændingene er et driftigt folkefærd ogsaa den første april.

Aage

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 01-04-06 07:23

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> [...]
> publikum det det allerhelst vil have: traditionelle opførelser. Altså
> ikke noget med at Verdis Maskebal skal foregå på et offentligt toilet

Er Ran Slirpa bygherre på dette byggeri?

Fra : Kert Rats

Dato : 01-04-06 08:59

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
>
> Er Ran Slirpa bygherre på dette byggeri?

Ham kender jeg godt

Venligst

Kert Rats

Fra : Jim

Dato : 01-04-06 12:04

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Er Ran Slirpa bygherre på dette byggeri?

Jepper, og ligeledes på det byggeri, som skal forvandle København til et
Nordens New York med Amager som Manhattan.
Tegningerne til et World Trade Center på Amager ligger allerede på bordet.
http://www.finansnyheder.dk/News/ShowNewsstory.aspx?StoryID=9338884
Ran Slirpa er for nylig blevet ansat hos Sjælsø Gruppen.

J.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 01-04-06 09:04

Per Rønne skrev:
> [...]
>
> Der planlægges bygningen af en gangbro fra Indre By til det nye
> operahus, betalt ud af det samlede budget. Det skulle kunne gøres for

Okay, jeg tror vist at der er al grund til at blive alvorligt
datoparanoid!

(Så kan man da i øvrigt snildt bruge en hel lørdag på at tjekke
nyhedshjemmesider for spøjse påhit i dagens anledning! Gad blot vide
hvornår vi mon oplever at knap så kritiske journalister når at får
viderebragt andres historier uden at tjekke efter? Det synes i hvert
fald mere og mere sandsynligt at vi vil få det at se, så hurtigt - og
følgelig desværre også relativt ukritisk - som nyheder spredes, især på
nettet...)

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 01-04-06 18:34

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> [...]
> fald mere og mere sandsynligt at vi vil få det at se, så hurtigt - og
> følgelig desværre også relativt ukritisk - som nyheder spredes, især på

Debattørerne på dk.politik syntes at mene at Politikens ranslirpa-spøg
var Marianne Jelveds udspil om en velfærdsreform med VKO, og uden S, og
med:

1. Gebyr på 75 kroner per lægebesøg.
2. Gebyr på 100 [eller 150] per besøg på skadestue.
3. Højere dagpengedækning for højtlønnede, men med nedtrapning.
4. Dagpengeperiode reduceret fra 4 til 2,5 år.
5. Afskaffelse af efterlønnen; som erstatning indføres en øget adgang
til førtidspension for nedslidte 60-64 årige. Men kun hvis nedslidningen
kan dokumenteres.
6. Svjh skulle folkepensionsalderen igen hæves til 67 år.

Men ok, dette vedrører kun dk.politik, så jeg FUTer dertil. Medmindre
dette overrules komme eventuelle svar kun der.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk