Hvad gør man mon med en korrupt betjent?
Fra : Kim2000

Dato : 31-03-06 21:48

En korrupt person er et problem, en korrupt betjent er ikke kun et problem
men et gigantisk problem. Nu er der en betjent der er blevet idømt 8
måneders fængsel. Man kan vel ikke fuldt alvor smide ham ind i et
almindeligt fængsel, han risikerer jo at blive lynchet. Man kan vel heller
ikke mene at manden skal sidde 8 måneder i isolation, så kommer han da ud
som en rablende galning.

Hvad gør man egentlig med sådan en gut?

mvh
Kim

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 31-03-06 22:55

Kim2000 wrote:

> [...]
> ikke mene at manden skal sidde 8 måneder i isolation, så kommer han da ud

Vælger ham til folketinget; der vil han være blandt ligesindede.

Men for at besvare spørgsmålet ordentligt: gør det noget at han bliver
lynchet - eller forvandlet til galning? Manden er jo forbryder!

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : Jim

Dato : 31-03-06 22:14

"Stefan W. Christensen" <swcMEN_FJERN_DETTE@soton.ac.uk> skrev i en
meddelelse news:442d96ec$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...

> Vælger ham til folketinget; der vil han være blandt ligesindede.

Ja, men det vil i så fald være for enhedslisten, som jo i forvejen ikke
bryder sig om politi og andre autoriteter.

J.

Fra : Rea721

Dato : 31-03-06 23:03

I news:442d96ec$0$15784$14726298@news.sunsite.dk
skrev Stefan W. Christensen følgende tekst:

> Men for at besvare spørgsmålet ordentligt: gør det noget at han bliver
> lynchet -

Mig bekendt er lynching ikke en del af den straf man blir idømt i danmark.

> eller forvandlet til galning?

Han skal jo ud i samfundet ign på et tidspunkt....men det er måske en del af
dit menneskesyn du her gir udtryk for??

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Denmark needs your support.
http://www.supportdenmark.com

Fra : Anonym

Dato : 31-03-06 23:13

"Rea721" <skod3[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
>I news:442d96ec$0$15784$14726298@news.sunsite.dk

> Mig bekendt er lynching ikke en del af den straf man blir idømt i danmark.

Det er det heller ikke for almindelige kriminelle.
Jeg kan ikke se nogen grund til, at der skulle gælde nogen mildere
dobbeltstandard for korrupte politibetjente.

> Han skal jo ud i samfundet ign på et tidspunkt....men det er måske en del
> af dit menneskesyn du her gir udtryk for??

Ville det også være forkert at sige det samme om Peter Lundin? Han er jo
heller ikke blevet idømt lynchning, men ikke desto mindre kunne jeg udmærket
forestille mig, at mange ville finde ulovlig lynchning af Lundin helt
rimelig.

Fra : Kim2000

Dato : 01-04-06 00:17

"Anonym" <anonym@anonym.com> skrev i en meddelelse

> "Rea721" <skod3[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse

> Det er det heller ikke for almindelige kriminelle.
> Jeg kan ikke se nogen grund til, at der skulle gælde nogen mildere
> dobbeltstandard for korrupte politibetjente.

Der er det gældende at manden kan nemt risikere at møde folk han har sat bag
tremmer, de ønsker måske hævn. Det må være rimeligt at en person kan afsone
uden at risikere liv og lemmer.

> [...]
> heller ikke blevet idømt lynchning, men ikke desto mindre kunne jeg
> udmærket forestille mig, at mange ville finde ulovlig lynchning af Lundin

Det er muligt, endda sandsynligt, men ligesom en barnemorder, en pædofil, en
voldtægtsforbryder og andet skravl "burde klynges op" så er det vigtigt at
man forholder sig til at de ret til at betale deres gæld til samfundet under
fornuftige forhold, som også gør at der er en rimelig sandsynlighed for at
vi slipper en gal person løs. Vi kan ikke give efter for hævntørst.

Fra : Anonym

Dato : 01-04-06 01:08

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der er det gældende at manden kan nemt risikere at møde folk han har sat
> bag tremmer, de ønsker måske hævn. Det må være rimeligt at en person kan

Det er en pointe, men isolationsfængsel er da også en mulighed, hvis
afsoneren ønsker det.
Personligt mener jeg, at hjemmeafsoning ville være både billigere og bedre
end afsoning i fængsler, som både er farlig og dyr i drift for samfundet.
Problemet er så, at mange almindelige mennesker har den holdning, at
mishandling er en underforstået tillægsstraf for visse typer personer,
selvom den idømte straf faktisk kun er frihedsberøvelse.
Det, som mange finder helt uacceptabelt ved fængselslivet, når det rammer en
pæn samfundsborger vækker ikke samme følelser, når ofret er en almindelig
kriminel lavest på den sociale rangstige.
Denne dobbeltstandard er ikke et retssamfund værdigt.
Naturligvis er der en risiko for, at den korrupte politibetjent kan komme
til at møde folk, han tidligere har været med til at få dømt, men det samme
problem er i lige så høj grad tilstede med hensyn til gengangerne.
Forskellen er den, at politibetjenten løber en risiko, for det han har gjort
i samfundets tjeneste, hvorimod den hårde kriminelle genganger eller svage
stofmisbruger udsættes for vold af andre grunde.
Men det burde da ikke gøre nogen forskel, for hvilke særlige hensyn fængslet
skal tage til afsoneren.
Vold er lige uacceptabelt, uanset hvilken fortid offeret har haft.

> [...]
> for at vi slipper en gal person løs. Vi kan ikke give efter for hævntørst.

Nej, men denne sag er da ikke noget særligt graverende eksempel.

Fra : Rea721

Dato : 01-04-06 13:50

I news:442da959$0$15787$14726298@news.sunsite.dk
skrev Anonym følgende tekst:

> Det er det heller ikke for almindelige kriminelle.

Nej.

> Jeg kan ikke se nogen grund til, at der skulle gælde nogen mildere
> dobbeltstandard for korrupte politibetjente.

Nej.

> Ville det også være forkert at sige det samme om Peter Lundin?

Ja naturligvis.

> Han er jo heller ikke blevet idømt lynchning, men ikke desto mindre kunne
> jeg udmærket forestille mig, at mange ville finde ulovlig lynchning af
> Lundin helt rimelig.

Lige precis _derfor_ blir alle ordentlige borgerer i et demokratisk samfund
nødt til at gribe i egen barm og lade det samfund vi er en del af, idømme
straf og ikke lade vores følelser være afgørende for hvordan folk blir
straffet...det er lisom "bagsiden" af demokratiets medalje.

For at ilustrerer hvad jeg mener...... Jeg har _intet_ til overs for feks
Nazister eller Nazistiske synspunkter..... men jeg vil til enhver tid
forsvare Nazisternes ret til at ytre sig om deres synspunkter, sålænge de
holder sig inden for lovens rammer. Det samme gør sig gældende for Islam,
Hiz-but-Tahir, osv osv.

Når det er sagt...... er der _ingen_ tvivl om at jeg personligt ville ha en
helt anden opfattelse hvis Peter Lundin havde været gift med min søster.
(jeg har ingen søster) Der er heller ingen tvivl om hvad jeg ville gøre hvis
min datter feks (har ingen) på bastialsk vis blev voldtaget og jeg kendte
identiteten på voldtægtsmanden.... Men det ændre ikke på det faktum at jeg
godt ved hvad der er rigtigt og hvad der er forkert.

Det er efter min opfattelse _ikke_ rigtigt at accepterer pøblens
lynchestemninger, selv om den indre svinehund ville fryde sig.

Fra : Anonym

Dato : 01-04-06 14:05

> [...]
>
> Det er efter min opfattelse _ikke_ rigtigt at accepterer pøblens
> lynchestemninger, selv om den indre svinehund ville fryde sig.

Jeg er helt enig. Dog kan jeg ikke se at sagen med den korrupte
politibetjent afviger fra andre sager, hvor gengangerne risikerer vold under
afsoningen.

Personligt går jeg ind for hjemmeafsoning for alt andet end volds- og
seksualforbrydelser, da den idømte straf udelukkende er fængsel, jeg kan
ikke se nogen grund til at samme hensyn ikke kunne varetages lige så
effektivt gennem hjemmeafsoning.

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 01-04-06 12:15

Rea721 wrote:

> I news:442d96ec$0$15784$14726298@news.sunsite.dk

> Mig bekendt er lynching ikke en del af den straf man blir idømt i danmark.

Hvad har det med sagen at gøre?

> Han skal jo ud i samfundet ign på et tidspunkt....men det er måske en
> del af dit menneskesyn du her gir udtryk for??

Folk, der misbruger deres del af statsmagten til at opnå fordele for sig
selv og deres udvalgte på resten af befolkningens bekostning, har jeg
ingen sympati for. Set fra mit synspunkt kunne de passende blive smidt
for løverne.

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : Rea721

Dato : 01-04-06 13:50

I news:442e5269$0$15792$14726298@news.sunsite.dk

> Hvad har det med sagen at gøre?

Jeg havde et naivt håb om at du ville ta afstand fra "pøblens ekstra straf",
men jeg tog åbenbart fejl.

> Folk, der misbruger deres del af statsmagten til at opnå fordele for
> sig selv og deres udvalgte på resten af befolkningens bekostning, har
> jeg ingen sympati for.

Det er der vel ingen der har?

> Set fra mit synspunkt kunne de passende blive
> smidt for løverne.

Godt du ikke har magt som du har agt.

En politibetjent (feks) har samme ret til retsbeskyttelse som en "alm"
kriminel. _Hvis_ han skal ha en hårderer straf skal samfundet idømme ham den
og ikke pøblen......vi lever trods alt i et retssamfund, men du ønsker måske
anarkistiske tilstande hvor pøblen vælger en passende ekstra straf?

Fra : Anonym

Dato : 01-04-06 14:00

> [...]

> den
> og ikke pøblen......vi lever trods alt i et retssamfund,

En korrupt politibetjent har ikke samme ret som en almindelig kriminel, han
er almindelig kriminel.
Hvis hans tjenestelige forhold overhovedet skulle inddrages som nogen særlig
omstændighed, burde det snarere være strafskærpende, men naturligvis har du
ret i, at strafskærpelsen skal ske under retssagen og ikke ved pøbelens
mellemkomst.

Fra : Rea721

Dato : 01-04-06 15:16

I news:442e7949$0$15782$14726298@news.sunsite.dk

> En korrupt politibetjent har ikke samme ret som en almindelig
> kriminel, han er almindelig kriminel.

Jeg forstår ikke hvad du mener..... Hvilken "ret" er det du mener en korrupt
politibetjent ikke har....og som en alm kriminel her?

Fra : Anonym

Dato : 02-04-06 01:00

> [...]
>
> Jeg forstår ikke hvad du mener..... Hvilken "ret" er det du mener en
> korrupt politibetjent ikke har....og som en alm kriminel her?

Jeg mener ikke, at korrupte øvrighedspersoner har færre rettigheder end
almindelige kriminelle. Jeg anfører omvendt, at de har samme rettigheder,
fordi korrupte politifolk ikke er anderledes stillet eller mere
beskyttelsesværdige end gengangerne fra diverse bander.
En korrupt politibetjent er en simpel kriminel og må affinde sig med præcis
samme vilkår, som dem vi byder almindelige kkriminelle uden en fortid i
øvrighedens tjeneste.

Fra : Rea721

Dato : 02-04-06 12:11

I news:442f13f9$0$15782$14726298@news.sunsite.dk

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 01-04-06 16:26

Rea721 wrote:
> I news:442e5269$0$15792$14726298@news.sunsite.dk

> Jeg havde et naivt håb om at du ville ta afstand fra "pøblens ekstra
> straf",
> men jeg tog åbenbart fejl.

Hvis det var det du ønskede, hvorfor spurgte du så ikke direkte om det?

> Det er der vel ingen der har?

Det er et interessant spørgsmål. Jeg har mine tvivl.

> Godt du ikke har magt som du har agt.

Er du da en korrupt offentlig ansat? I så fald vil jeg gerne undskylde
for den direkte måde jeg sagde det på. Jeg ønskede ikke at støde nogen.

> [...]
> måske
> anarkistiske tilstande hvor pøblen vælger en passende ekstra straf?

Staten ER en pøbel, eftersom statens stærke mænd (og kvinder) udpeges af
flertallet af vælgerne. En pøbel er en pøbel, uanset om den spiller med
musklerne på gaden, eller om den spiller med musklerne i stemmelokalet.

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : Rea721

Dato : 01-04-06 17:43

I news:442e8d22$0$15786$14726298@news.sunsite.dk
skrev Stefan W. Christensen følgende tekst:

> Hvis det var det du ønskede, hvorfor spurgte du så ikke direkte om
> det?

Der er forskel på ønsker og håb.

> Er du da en korrupt offentlig ansat? I så fald vil jeg gerne undskylde
> for den direkte måde jeg sagde det på. Jeg ønskede ikke at støde
> nogen.

Du vil gerne smide offentlige korrupte ansatte for løverne....men du vil
ikke støde dem...... / Me totaly confused

> [...]
> af flertallet af vælgerne. En pøbel er en pøbel, uanset om den
> spiller med musklerne på gaden, eller om den spiller med musklerne i

Okay.....jeg tror jeg stopper her.... har ingen argumenter mod den slags.
Du får lige lidt tid i filtret så jeg ikke roder mig ind i en debat med dig
igen foreløbigt.

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 01-04-06 20:47

Rea721 wrote:

> I news:442e8d22$0$15786$14726298@news.sunsite.dk

> Der er forskel på ønsker og håb.

Ok. Det erkender jeg. Jeg retter mig selv: Hvis det var det du håbede
på, hvorfor spurgte du så ikke direkte om det?

> Du vil gerne smide offentlige korrupte ansatte for løverne....men du vil
> ikke støde dem...... / Me totaly confused

Jeg serverede en (svagt syrlig) vittighed; det faldt mig ikke ind at den
kunne komme til at skyde over målet.

> Okay.....jeg tror jeg stopper her.... har ingen argumenter mod den slags.

Fair nok.

> Du får lige lidt tid i filtret så jeg ikke roder mig ind i en debat med
> dig igen foreløbigt.

Det skal være dig velundt.

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : GB

Dato : 31-03-06 22:31

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> wrote in

> [...]
> et almindeligt fængsel, han risikerer jo at blive lynchet. Man kan vel
> heller ikke mene at manden skal sidde 8 måneder i isolation, så kommer

Han skal bare ind at sidde. Så kan han lære det.

Hvis man har den tillid der vises en betjent, bør straffen også være
hårdere hvis han dømmes, end hvis det havde været en almindelig Brian.

Fra : Per Rønne

Dato : 01-04-06 05:49

> [...]

> ikke mene at manden skal sidde 8 måneder i isolation, så kommer han da ud

Fyrer ham, og sætter ham i fængsel. I fængslet er han jo så ikke en
betjent, men en kriminel, som har arbejdet sammen med andre kriminelle.

Skulle han blive udsat for trusler er der jo den samme løsning, som
blebv anvendt med Kurt Thorsen. Hans isolation var jo i øvrigt kun en
isolation over for de andre fanger; han havde telefon og internet i sin
celle, og kunne styre sit finansimperium derfra.

I øvrigt er der vel altid optionen med husarrest med elektronisk
fodlænke på. Man jeg tvivler på om han opfylder aldersbetingelsen [unge
undr 25] eller om forbrydelsens art [som spritbilister].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 02-04-06 01:32

> [...]

> ikke mene at manden skal sidde 8 måneder i isolation, så kommer han da ud

Sætter ham sammen med sexforbryderne i Herstedvester. Der er ingen der
har noget at lade hinanden høre for.
--
Jesper
The saw is family!