Program til at kontroller om der er forbin~
Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 31-03-06 20:47

Jeg leder efter et program som kan gøre nogenlunde følgende

I et fast interval, eksempelvis hver 3 minut, skal programmet pinge et antal
IP adresser som at se om der er "hul" igemmen. Formålet er, at vi i vores
andelsboligforening, som er med i en større Internet Forening, har nogen
problemer med at forbindelse til Internettet forsvinder. Ved at pinge et par
angivende adresser, vil vi kunne påvise mere præsist hvor "fejlen" ligger.

Alle disse ping skal kunne opsamles i en log, helst med tidsangivelse.

Hvis der findes andre muligheder, høre jeg gerne om det

Mvh
Allan Schuster Bach

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 31-03-06 21:00

Se på SmokePing.

-A

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 31-03-06 21:09

> Se på SmokePing.

Tak for det hurtige svar

Det ser "spændende" ud, men kan tilsyneladende ikke køre på en "windåse",
hvilket jeg glemte at nævne !

Så har du et andet foreslag!

Mvh
Allan Schuster Bach

Fra : Niklas Petersen

Dato : 31-03-06 21:37

Allan Schuster Bach wrote:
> Det ser "spændende" ud, men kan tilsyneladende ikke køre på en "windåse",
> hvilket jeg glemte at nævne !
Prøv at køre det under cygwin.

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 01-04-06 22:45

"Allan Schuster Bach" <newskonto@schuster.dk> wrote in message
> Det ser "spændende" ud, men kan tilsyneladende ikke køre på en "windåse",
> hvilket jeg glemte at nævne !
>
> Så har du et andet foreslag!
pingplotter

vh
Martin Bilgrav

Fra : Erik Klausen

Dato : 01-04-06 09:51

> [...]
> påvise mere præsist hvor "fejlen" ligger.
>
> Alle disse ping skal kunne opsamles i en log, helst med tidsangivelse.

Du kan klippe følgende til en .BAT-fil, og starte den i et vindue pr.
adresse:

Echo Ping af adresse %1 >%1.log
date /t >>%1.log

:Start
time /t >%1.log
ping -n 60 %1 >>%1.log
goto Start

Det pinger hvert sekund, så filen bliver ganske lang. I starten bliver
datoen noteret, og hvert minut bliver klokkeslettet noteret.

Når du skal gennemgå loggen skal du søge efter teksten

Anmodning fik timeout <linieskift> Anmodning fik timeout

hvis dit operativsystem altså taler dansk.

Alternativt kan du downloade sleep.exe fra
http://www.computerhope.com/dutil.htm#01 og bruge følgende .BAT-fil:

Echo Ping af adresse %1 >%1.log
date /t >>%1.log

:Start
time /t >%1.log
ping -n 1 %1 >>%1.log
sleep 180
goto Start

så får du dine 3 minutter mellem pingene.

mvh.
Erik Klausen

Fra : Frans Meyer

Dato : 03-04-06 19:53

> Hvis der findes andre muligheder, høre jeg gerne om det

Servers Alive!
http://www.woodstone.nu/salive/

Meget stabilt - har nu brugt det i > 4 år.

vh
Frans