Handfree til 6280 med Bluetooth
Fra : Nielsen

Dato : 31-03-06 17:46

Hejsa.

Hvad er det smarteste håndfri bil system med bluetooth til min Nokia 6280?
Det jeg leder efter er et så _mindst_ synligt system som muligt.
Der skal kunne være en "mute" funktion på mit bil anlæg og lyden skal komme
fra bil anlæggets højtaler system.
Mikrofonen skal placeres ved venstre stolpe eller ved bakspejlet hvor der er
pre-installeret til mobilmikrofon.
Om der er en aktiv eller passiv holder har ingen betydning.
Om der er en eksternantenne har ingen betydning.

Hvad anbefaler i og gerne links til produktet.

På forhånd tak for hjælpen

Vh Nielsen

X-postet i dk.teknik.bil, dk.teknik.telefoni.mobil

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 31-03-06 19:56

"Nielsen" <thefuturefreak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
| fra bil anlæggets højtaler system.
| Mikrofonen skal placeres ved venstre stolpe eller ved bakspejlet hvor der

http://www.pioneer.dk/files/eur/DEHP70BT/html/p70bt_content.html

Lettere og mere integreret med bilradioen bliver det vist ikke :D

Jeg regner selv med at anskaffe mig én indenfor nærmeste fremtid.

\Mandal

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 10-04-06 20:09

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@FJERN_MIGedb.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.pioneer.dk/files/eur/DEHP70BT/html/p70bt_content.html
> Jeg regner selv med at anskaffe mig én indenfor nærmeste fremtid.

Så har jeg brugt radioen et par dage med min 6230i - og det kan kun
anbefales! Glimrende lydkvalitet, godt integreret med telefonen (bl.a
kopiering af telefonbog, stemmestyret opkald, m.m).

Eneste ulempe: Jeg har haft lidt problemer med, at støj fra mobiltelefonens
antenne går i mikrofonens kabel, hvis telefonen ligger for tæt på radioen.

\Mandal

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-03-06 20:12

Nielsen skriver:

> Hvad er det smarteste håndfri bil system med bluetooth til min Nokia 6280?
> Det jeg leder efter er et så _mindst_ synligt system som muligt.

Så skal du have det i en bilradio.

Jeg har selv CK1 fra Nokia, der er der både en lille rund knap og en
miikrofon

> Der skal kunne være en "mute" funktion på mit bil anlæg og lyden skal komme
> fra bil anlæggets højtaler system.

Mute kan alle ordentlige hådnfri set. Om lyden kan gå gennem radioen
afhænger til dels af radioen og til dels af håndfrisættet.

Til mit sæt har jeg en løs enhed med relæer der selv skifter mellem
radio og telefon til bilens højttalere, og bibeholder den lilel
højttaler der kommer med handsfree kittet. Grunden til at beholde den
sidste er at man ellers ikek fåe en advarselstone, når der komemr en
SMS.

Der skulle dog lige en lille modifikation til, da kittet ikke kunne
trække 5 højttalere i parallel, så der blev indført en passende modstand
i serie med signalet fra HF kittet

> Om der er en aktiv eller passiv holder har ingen betydning.
> Om der er en eksternantenne har ingen betydning.

Ingen holder og ingen antenne. Telefonen ligger i min lomme, det er ikek
lovligt i følge gældende regler, men spørg om politiet kan finde en
holder der holder bedre fast om telefonen end min bukselomme.........

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 01-04-06 05:56

> Ingen holder og ingen antenne. Telefonen ligger i min lomme, det er ikek
> lovligt i følge gældende regler, men spørg om politiet kan finde en
> holder der holder bedre fast om telefonen end min bukselomme.........

Telefonen må ikke ligge løst "i bilen" (eksempelvis på passagersiden eller i
aflæggerrum) - dette omfatter ikke lommen.

\Mandal

Fra : Basil Fawlty

Dato : 01-04-06 05:57

Klaus D. Mikkelsen skrev d. 31-03-2006 i meddelelse
> [...]

> lovligt i følge gældende regler, men spørg om politiet kan finde en
> holder der holder bedre fast om telefonen end min bukselomme.........

Hej Klaus.
Jeg har samme holdning, men det gør det desværre ikke lovligt.
Jeg tror, hvis et alvorligt uheld sker, så kan der tjekkes en log, eks.
telefonens opkaldsliste, og man kan risikere at hænge på den.
Kai

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-04-06 06:58

Basil Fawlty skriver:

> Jeg tror, hvis et alvorligt uheld sker, så kan der tjekkes en log, eks.
> telefonens opkaldsliste, og man kan risikere at hænge på den.

Møder du politiet med et BT handsfree kti og en telefon i lommen giver
de ikke bøder.

Teknologien er rendt fra lovgivningen, det ved politiet godt og derfor
uddeler de ikek bøder til dem der snakker "forsvarligt". Dem med røret
op til øret får en bøde.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Jens Vejmand & Holge~

Dato : 02-04-06 21:14

Nixen - det gør de ikke, det ser man hele tiden på motorvejen ...
Hvis de gjorde, så ville folk være mere påpasselige ...

JV