Global kampagne for Danmarks ry
Fra : TheLandOfTax

Dato : 31-03-06 08:28

Citeret fra Børsen 31/3

<citat>
I et interview med dagbladet Børsen forklarer statsministeren, at
regeringen i foråret vil afsætte penge til en kampagne, som skal få
genskabt billedet af danskerne som et åbent og tolerant folk.
<citat slut>

Synes du at danskerne er et åbent og tolerant folk? Og ønsker vi at
være det? Jeg vil gerne høre fra folk der har lidt udenlandsk
erfaring (mere end blot nogle ugers ferie) om du opfatter danskerne som
et åbent og tolerant folk sammenlignet med hvad du måtte have oplevet
i andre lande. Skriv gerne hvilket land du refererer til.

Og så vil jeg gerne henstille at dette indlæg ikke ødelægges med
spam eller personlig kritik.

Fra : Allan Riise

Dato : 31-03-06 08:45

> [...]

> regeringen i foråret vil afsætte penge til en kampagne, som skal få
> genskabt billedet af danskerne som et åbent og tolerant folk.

Vi er jo nogen der længe har ment at det er præcis hvad der er sket her de
sidste 4-5 år, at Danmark ses som et mere og mere lukket land med mere og
mere intolerance.

Hver gang vi har sagt netop dette, er vi blevet lagt for nar og blevet til
grin, men ikke destomindre så er det jo sådan det opfattes i store dele af
verdene, jeg ved da fra de venner jeg har i udlandet, at de med hovedrysten
ser på vores sammenføringsregler, især det at en Dansker som har arb. i en
årrække i et andet land, ikke uden videre kan rejse tilbage til Danmark med
sin kone, uden at en hel række kriterier er opfyldt, det er med hovedrysten
og en letter latter man hører folk tale om det.

Og det er jo ikke nok med en "reklame kampagne", der skal helt andre boller
på suppen, som det er i dag, er der mange lande hvorfra det er umanerlig
svært at få Visa til Danmark fra, uden at det har noget som helst med at
personen har været kriminel eller lignende, og som det også påpeges i den
artikel jeg har læst om Fogh's initiativ, så er det jo ikke nok med postkort
og forsikringer, man skal opleve det på egen krop, og hvis folk kan se at
det er så godt som umuligbt at få et ganske almindeligt indrejse Visa for en
ferieperiode, så kan Fogh og regeringen nok så mange gange sige, skrive
eller råbe ud i verdenen at Danmark er et åbent og et tolerant land.
Danmark er åbent, Danmark er tolerant, men kun hvis du kommer fra de rigtige
lande, og du har de rigtige hiodninger.

Nu har jeg venner både i vestlige lande, primært Tyskland, England og USA,
men også Tyrkiske, Cypriotiske og fra mellemøsten, og de er egentlig taget
alle sammen enige om, at landet med den lille havfrue, er blevet til landet
med den lille indre svinehund.

Btw. kunne man ikke få dig til at bruge en newsreader/klient, det er lidt
træls at sidde og indsætte > når man vil besvare dine skriv?

--
Allan Riise

Fra : Egon Stich

Dato : 31-03-06 10:21

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Vi er jo nogen der længe har ment at det er præcis hvad der er sket her de
> sidste 4-5 år, at Danmark ses som et mere og mere lukket land med mere og
> mere intolerance.

Ville du ikke nok være lidt mere specifik, hvad angår din opfattelse af,
hvad "tolerence" betyder?
Som det er nu, fremgår det som om en del mennesker bruger ordet ukritisk til
at betegne meninger, der ikke er i overensstemmelse med egne?
Noget med "tonen"?

> [...]
hovedrysten
> og en letter latter man hører folk tale om det.

Sammenføringsreglerne er ikke ideelle.
De virker som diskrimination overfor danskere.
Men det er jo en følge at umådeholden misbrug fra indvandreside, at vi har
været nødt til at lave reglerne?
Fordi de elitære, med "den gode tone", har fået indført regler, der
umuliggør en nations ønsker om at kunne tilgodese egne borgere, uden at
lukke alskens "feriegæster" ind?

> [...]
> men også Tyrkiske, Cypriotiske og fra mellemøsten, og de er egentlig taget
> alle sammen enige om, at landet med den lille havfrue, er blevet til

Indre svinehund?
Atter et zombie-ord fra elitær side?
Eller hvad mener du med ordet?
Kan du give en forklaring?

> --
> Allan Riise

MVH
Egon

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-06 12:54

Allan Riise wrote:

> Vi er jo nogen der længe har ment at det er præcis hvad der er sket
> her de sidste 4-5 år, at Danmark ses som et mere og mere lukket land
> med mere og mere intolerance.

Ja i takt med fremmedhelvedet tager til i omfang, begynder danskerne at sige
mere og mere fra. Det kan vel ikke undre nogen at et land gerne vil afværge
en invation?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Allan Riise

Dato : 31-03-06 12:57

"Kim Frederiksen" <kim snabela gmail punktum com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sige
> mere og mere fra. Det kan vel ikke undre nogen at et land gerne vil

Hvilket helvede og hvilken inva(s)ion?

--
Allan Riise

Fra : hanzen

Dato : 31-03-06 14:14

> Hvilket helvede og hvilken inva(s)ion?

Du behøver ikke udstille din uvidenhed.
Den er allerede velkendt.
--
hilzen
hanzen

Villy Søvndal (SF):
»Vil statsministeren redegøre uddybende for
specialstyrkebasen Fort Bragg, der angiveligt
er placeret under den grønlandske indlandsis?«

Fra : Allan Riise

Dato : 31-03-06 14:19

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> Du behøver ikke udstille din uvidenhed.
> Den er allerede velkendt.

2 Linier og ingen hjælp fra dig af!

Må gå udfra at du så er enig i mit syn, ellers må du jo oplyse mig!.

--
Allan Riise

Fra : hanzen

Dato : 31-03-06 15:54

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> "hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> 2 Linier og ingen hjælp fra dig af!
>
> Må gå udfra at du så er enig i mit syn,

Her tager du naturligvis også fejl.

> ellers må du jo oplyse mig!.

Det er vist en umulig opgave. Intet tyder på du er indstillet på at modtage
viden.
--
hilzen
hanzen

Fra : Allan Riise

Dato : 31-03-06 15:59

> [...]
>
> Her tager du naturligvis også fejl.

> Det er vist en umulig opgave. Intet tyder på du er indstillet på at

Eller dine evner rækker ikke til.

Det er nok den sidste mulighed der er begrundelsen, for hvor er invasionen
henne, og hvilket helvede befinder landet sig?

--
Allan Riise

Fra : hanzen

Dato : 01-04-06 08:57

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> "hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> Eller dine evner rækker ikke til.

Nemlig.
Det er lettere at forklare relatevitetsteorien for min hund end putte
fornuft ind i dit hovede.
--
hilzen
hanzen

Fra : Allan Riise

Dato : 01-04-06 09:24

> [...]
>
> Nemlig.
> Det er lettere at forklare relatevitetsteorien for min hund end putte

Nu er mit hovede jo også fyldt af fakta og mine holdninger er ikke bestemt
af frygt, så det..

--
Allan Riise

Fra : hanzen

Dato : 01-04-06 10:05

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> "hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er mit hovede jo også fyldt af fakta

Hvad med at delagtiggøre os andre i nogle af de fakta i stedet for det
pladder du normalt lukker ud?
Men det du kalder fakta er måske noget du hørte i moskeen i går?
Så er vi nemlig ikke interesserede

> og mine holdninger er ikke bestemt
> af frygt, så det..

Næh de er vel bestemt af trusler. Det er jo også bedst at have fred med
familien..

Fra : Allan Riise

Dato : 01-04-06 10:37

> Hvad med at delagtiggøre os andre i nogle af de fakta i stedet for det
> pladder du normalt lukker ud?

Jeg spurgte dig jo om du ikke ville lægge ud, men det har du ikke lyst til,
men jeg er ikke smålig, så det kan jeg da godt.

Når man læser politirapprter/sigtelser og domsfældelser ang. indvandre, så
husk at man aldrig ved hvor mange gange de samme/den samme person(er) går
igen, hvorfor at disse statistikker skal tages med store forbehold, især når
det gælder anholdelser og sigtelser, da vi vel stadig har et samfund hvor
man er uskyldig til man er dømt.
Dette skrevet for at det måske vil være lidt nemmere for dig at forstå at
vel er der problemer med visse indvandrere, men at det er et mindretal af
indvandrere der er et problem, og at disse problemer intet har med Islam at
gøre, men med vores holdninger, begge siders, det er en fejlslagen
integration der har været med til at blæse disse problemer op til en
størrelse som vel er besværlig og meget uhensigtsmæssig, men den er ikke
uløselig, medmindre man er blevet enig med sig selv om at den er det, så er
det meget nemt at ens holdninger bliver selvprofetiske.
Jeg synes jo at det netop er hvad jeg ser ske hos "muslimhaderne" herinde,
at i har opgivet at bruge vores frihedsrettigheder og vores demokrati i
kampen om at få disse problemer løst, og i stedet lukker ned for samme
rettigheder og for demokratiet.

At nogen Imamer tager Islam som gidsel for at hævde sig selv, eller deres
sag, det må stå for deres egen regning, man kan ikke give religionen skyldne
for det.

Læg desuden mærke til, at ligesom jeg går ind for at de indv. der
overhovedet ikke vil følge Dansk lovgivning og som vi har mulighed for enten
at fratage Dansk statsborgerskab, eller som ikke har det, skal udvises til
3'die land, ligeså er den store del af Muslimerne med på samme muligheder,
da de ikke ønsker at de skal forpeste deres tilværelse her i landet.

> Men det du kalder fakta er måske noget du hørte i moskeen i går?
> Så er vi nemlig ikke interesserede

Det sker at jeg er inviteret med i moske, og det sker at jeg siger ja,
hvilket jo så gør at jeg *ved* hvad der bliver sagt til Muslimerne i den
moske jeg så går ind i, hvor megen viden har du om hvad der bliver sagt?

> Næh de er vel bestemt af trusler. Det er jo også bedst at have fred med
> familien..

Åha, det er så usandt og så stubidt, at jeg næsten fortryder at jeg har
skrevet ovenstående linier til dig, du er jo fuldstændig ligeglad med hvad
jeg skriver og med mine argumenter, du har jo dine fordomme at pleje. Det er
ynkeligt, småligt og kontraproduktivt og det er dit problem.
Tag brillerne af, og se Danmark uden filter.

--
Allan Riise

Fra : Egon Stich

Dato : 01-04-06 11:31

> [...]

når
> det gælder anholdelser og sigtelser, da vi vel stadig har et samfund hvor

Selvfølgelig er det rigtigt, hvad du der skriver.
Men det er samtidig en forfladigelse af hele sagen.
For det første:
Angående kriminalitet i danmark, dur de statistikker vi fra elitært politisk
hold præsenteres for, ikke.
Delvis på grund af "udvælgelse" af tallene, delvis på manglende
registrering.
Man tør ganske enkelt ikke lave tal for etnisk tilhørsforhold.
Findes de, gemmes de ret godt for befolkningen.
(På samme måde, som man skjuler fordelingen af overførselsindkomster fordelt
på etnicitet.)
Endvidere, og synes jeg mere interessant, er man helt god til at skjule
misforholdet imellem begåede lovovertrædelser og opklarede.
Det man kan udlede, viser tilsyneladende, at vi har et nærmest ikke
fungerende politi.

> [...]
> at i har opgivet at bruge vores frihedsrettigheder og vores demokrati i
> kampen om at få disse problemer løst, og i stedet lukker ned for samme

Du bør se på egen rede først.
Altså de såkaldte "venstrefløjspartier".
De har jo i den grad pisset i suppen, så man ganske enkelt kan sige, at de
har vist sig aldeles uduelige.
Alene på grund af en "humanistisk" opfattelse, der reelt har haft
umenneskelige følger..!!
Man forfægter nogle reelt sindsyge forestillinger, og giver på den måde
højrefløjen frie tøjler.
Når man "kan blæse noget op", skyldes det jo i høj grad de elitære akademisk
uddannede politikere og deres medløber slængs angst for at offentliggøre de
oplysninger, der kunne give befolkningen noget konkret at holde sig til.
Det værktøj vi har i statistikker, bruges IKKE..!!
Af politisk korrekte årsager.
Hvilket jo er umenneskeligt, da dette medfører, at hæderlige mennesker i
befolkningens opfattelse slås i hartkorn med "de problematiske".

Angående "integration".
Også der tager du og dine så grueligt fejl.
Vel nok fordi, igen igen, de akademiske velmenere ikke kan forholde sig til
virkeligheden, men forsøger at gennemtrumfe deres elitære holdninger, som
tilsiger, at "de alene vide".
Og det gør de sgu ikke.
Integration er ikke noget selv den fineste elitære kan opsætte køreplaner
for.
Man kan IKKE integrere folk.
Men folk kan integrere sig.
Denne forskel kan fjolserne slet ikke fatte.
De kører frem med den ene vanvittige rapport efter den anden.
Efterfulgt af lige så vanvittige handlingsplaner.
Vel sagtens en følge af deres opdragelse til rundbordspædagogik på løst
teoretisk grundlag?

Det man, helt forudsigeligt, har opnået, er et forfærdeligt roderi, som det
vil tage år at rode sig ud af igen.
Myter og gode historier florerer.
Fremmedhadet fødes.
Men de har slet ikke endnu opfattet kalamiteten.

Samtidig har man givet de reaktionære højrefløjspartier glimrende, og
udnyttet, mulighed for at fjerne den reelle årsag til kriminalitet og
utilpassethed hos en stor gruppe mennesker.
Man har nemlig ganske glemt at der er noget der hedder "sociale forhold".
Og at disse har helt afgørende indflydelse på ovennævnte.
Dette har de elitære, ved deres gennemførte dumhed, fået fjernet fra den
politiske debat..!!
De har fået erstattet den sociale klassekamp med fremmedhad.

Jo, de nuværende salonsocialister er sandelig kloge.

> At nogen Imamer tager Islam som gidsel for at hævde sig selv, eller deres
> sag, det må stå for deres egen regning, man kan ikke give religionen
skyldne
> for det.

Det kan man godt, når man først har fattet, at det du her kalder religion,
for en dels vedkommende reelt er en politisk ideologi.
Men den slags har de "humanistiske" også fået ødelagt muligheden for at
blive klar over ved offentlig debat.
Til stor skade for de der alene opfatter sagen som en privat religion.
Det er da synd for mange anstændige mennesker.

Jo, disse snot naive elitære har sandelig gjort skade.
Men således går det jo, når en snæver uvidende, og i egne øjne ufejlbarlig,
klasse får magt og indflydelse.

MVH
Egon

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-06 00:30

Allan Riise wrote:

> Hvilket helvede og hvilken inva(s)ion?

Der greb du mig i en, for denne debat, uhyre vigtig stavefejl. Det hedder
naturligvis invaSion.

For at besvare dit spørgsmål: Fremmedhelvedet er den tilstand der er opstået
i vores land efter tilstrømningen fra særlig de mellemøstlige lande, med de
problemer DET medførte som f.eks. enorm indvandrerkriminalitet og udgifter
for samfundet samt truslen om vold og terror.

Med invasionen mener jeg det faktum at omkring 8% af den "danske" befolkning
i dag er muhamedanere og at tallet er stigende.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Allan Riise

Dato : 01-04-06 07:57

> [...]
> lande, med de problemer DET medførte som f.eks. enorm
> indvandrerkriminalitet og udgifter for samfundet samt truslen om vold og

Danmark har en kriminalitetsrate der er meget lav, og ses som et af de
sikreste lande at bevæge sig i i EU, så det må afhænge af øjnene der ser,
det du her plæderer for.

> Med invasionen mener jeg det faktum at omkring 8% af den "danske"
> befolkning i dag er muhamedanere og at tallet er stigende.

Det har da intet med invasion at gøre.

Danmark har de mest tilfredse borgere i verdenen, de mest lykkelige, vi
ligger på en delt 1'ste plads når det gælder journalisters frihed til at
bedrive fri og uafhængig journalistik, og Danmark er et af verdenens bedste
lande at investere i.

Men igen, alt afhænger af øjnene der ser.

--
Allan Riise

Fra : Egon Stich

Dato : 01-04-06 10:20

> [...]
>
> Danmark har en kriminalitetsrate der er meget lav, og ses som et af de
> sikreste lande at bevæge sig i i EU, så det må afhænge af øjnene der ser,

Det kommer sandelig da an på, hvorledes "man" opgør dette.
For der er da ganske helt klart et misforhold mellem de tal vi bliver
præsenteret for af diverse DJØFere, og så den virkelighed man uden besvær
selv kan finde.

Se blot i en hvilken som helst lokal sprøjte.
Hvor mange forhold anmeldes hver uge?
Hvor mange opklares?

Man ligger ganske givet på procenter under 10..!!

Det er opklaringen, der er lav.
Ikke kriminalitetsraten.

MVH
Egon

Fra : Allan Riise

Dato : 01-04-06 11:07

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det kommer sandelig da an på, hvorledes "man" opgør dette.

Selvfølgelig, men ikke destomindre, så er der faldende lriminalitet på alle
områder, pånær vold, og dette, som alle mener der har fod på slige sager, er
fordi at folk melder mere end de nogensinde har gjort tidligere.

> For der er da ganske helt klart et misforhold mellem de tal vi bliver
> præsenteret for af diverse DJØFere, og så den virkelighed man uden besvær
> selv kan finde.

Kan du alene tegne et kort over kriminaliteten i Danmark?

> Se blot i en hvilken som helst lokal sprøjte.
> Hvor mange forhold anmeldes hver uge?
> Hvor mange opklares?

Jamen dog hvor du kan.

Jeg synes at du skulle lade være med at se efter demagogisk fordeling af
kriminalitet og kriminalrate i lokalsprøjterne, men i stedet gå ind og se på
domsfældelser, da det jo er det eneste man kan bruge hvis man vil sige den
eller den er kriminel.

> Man ligger ganske givet på procenter under 10..!!
>
> Det er opklaringen, der er lav.
> Ikke kriminalitetsraten.

Dansk politi har en af verdenens højeste opklaringsprocenter.

--
Allan Riise

Fra : Egon Stich

Dato : 01-04-06 11:47

> [...]
> fordi at folk melder mere end de nogensinde har gjort tidligere.

> Kan du alene tegne et kort over kriminaliteten i Danmark?

Det kan man nok ikke.
Men enhver har da mulighed for at se og bemærke udviklingen i egen landssel.
Jeg ved ikke, hvad der sker i Tyborøn.
Men jeg ved ganske sikkert, at for exempel antallet af indbrud er steget
ganske gevaldigt i den del, hvor jeg holder til.
Samt at den eneste form for politimæssigt arbejde, der i den forbindelse
udføres, er udastedelse af kvittering for anmeldelse, til anvendelse i
forsikringssagen.

Men der er vel mennesker, der kan give indtrykket for egen landsdel?

> Jamen dog hvor du kan.

Selvfølgelig.
Når du svarer således, kan det vel tages som udtryk for, at du ikke kan kan
modgå min opfattelse af sagen?

> [...]

> domsfældelser, da det jo er det eneste man kan bruge hvis man vil sige den

Forbandet sludder og vrøvl.
Typisk DJØF - opfattelse, du her er faldet for.
Eller har du blot ikke forstået, hvad jeg siger?
Du svarer tilsyneladende på det, du tror, jeg siger.
Jeg taler om antallet af overtrædelser sammenholdt med opklarelser.

> Dansk politi har en af verdenens højeste opklaringsprocenter.
>
> --
> Allan Riise

Er det et succeskriterie i sig selv?
Nej - vel?

Egon

Fra : @

Dato : 01-04-06 12:53

On Sat, 1 Apr 2006 12:47:06 +0200, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

> [...]
>forsikringssagen.
>
>Men der er vel mennesker, der kan give indtrykket for egen landsdel?

her omkring har politiet slet ikke tid til at tage sig af f.eks.
inbrud i private hjem

men der er altid rigelig tid til fartkontrol på vejene,
det skæpper selvfølgelig også mere i kassen end måske at skulle
efterforske indbrud føre sag og så videre

politiet med deres megen ageren på vejene er IMNSHO ikke længere
politi, men statskassens forlængede arm

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,

Fra : Egon Stich

Dato : 01-04-06 20:50

> her omkring har politiet slet ikke tid til at tage sig af f.eks.
> inbrud i private hjem

Det var så endnu et område i landet, hvor mine antagelser holder stik.
Men de er jo bygget på praktiske observationer, og tæller derfor ikke i "den
lærte virkelighed".

> [...]
> efterforske indbrud føre sag og så videre
>
> politiet med deres megen ageren på vejene er IMNSHO ikke længere

Lige efter DJØFernes hoved.
Blot der kommer penge i kassen---

> [...]
> at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,
> og som følgelig er sikker på at fortjene paradiset ved at

Det har jeg jo fortalt dig een gang.
Men svarer:

Nå - er du muhammedaner?

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 01-04-06 23:24

On Sat, 1 Apr 2006 21:49:45 +0200, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

> [...]

>Men de er jo bygget på praktiske observationer, og tæller derfor ikke i "den

jeg tror desværre at det er den generelle situation her i landet

>Lige efter DJØFernes hoved.
>Blot der kommer penge i kassen---

ja det er meget mere farligt at en bil kører 89km/t på en øde vej end
at tyvene har frit spil

>Det har jeg jo fortalt dig een gang.
>Men svarer:

du kan da bare holde op med at bekymre dig om min signatur

--
The great nations have always acted like gangsters, and the small
nations like prostitutes.

Stanley Kubrick
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 31-03-06 09:10

TheLandOfTax <thelandoftax@yahoo.com> wrote:

> Synes du at danskerne er et åbent og tolerant folk?

Jep, og det viser alle erfaringer og alle internationale undersøgelser.

Men det er naturligvis rigtigt at danskere, som mener noget andet, tager
deres fordomme med til udlandet, og dermed for bekræftet at det
forholder sig sådan som de tror at det forholder sig ... Betragteren,
hvad enten det drejer sig om Marianna Jelved eller Allan Riise, påvirker
jo selv det betragtede ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 31-03-06 09:25

> [...]
> forholder sig sådan som de tror at det forholder sig ... Betragteren,
> hvad enten det drejer sig om Marianna Jelved eller Allan Riise, påvirker

Undrer det så ikke dig, at selv Fogh siger at vores ry, ang. åbenhed og
tolerence er ringe?

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 31-03-06 09:32

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Undrer det så ikke dig, at selv Fogh siger at vores ry, ang. åbenhed og
> tolerence er ringe?

Det må undre mig, men jeg ved dog at der også i udlandet er forskel på
hvad den brede befolkning mener, og hvad visse lag af politikere og
journalister mener.

Det er samme lag som en Gitte Seeberg har kontakt med.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 31-03-06 10:22

> Undrer det så ikke dig, at selv Fogh siger at vores ry, ang. åbenhed og
> tolerence er ringe?
>
> --
> Allan Riise

Noget må han vel gøre, for at bevare tilskuddet fra dansk industri?

Egon

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 31-03-06 11:12

TheLandOfTax wrote:
> [...]
> et åbent og tolerant folk sammenlignet med hvad du måtte have oplevet
> i andre lande. Skriv gerne hvilket land du refererer til.

Først og fremmest mener jeg det er forkasteligt at regeringen vil bruge
borgernes penge på denne charme-offensiv (det er jo nemlig ikke deres
egne penge politikerne vil bruge). For det andet mener jeg at det
dårlige ry, som måtte være opstået, kun eksisterer i bevidstheden på
venstre-orienterede mennesker i udlandet, og jeg kan ikke se nogen som
helst grund til at lefle for den gruppe mennesker. De
ikke-venstreorienterede i udlandet føler sikkert at vi danskere er
foregangsmænd (sammen med hollænderne) i det forestående opgør med islam.

Med hensyn til dit spørgsmål: min erfaring med englændere (og jeg har
boet i England i mere end 10 år) siger mig at gennemsnits-englænderen
hader at England er fyldt af folk fra fjerne steder i verden. Vi
danskere er MEGET populære herovre, for vi bliver anset for at være
englændernes eneste rigtige venner her i verden. Muslimer, derimod, er
bestemt ikke populære. England er imidlertid flere år efter Danmark med
hensyn til accept af anti-indvandrings-synspunkter, så folks
utilfredshed med muslimerne lever en undergrunds-tilværelse. Endnu.

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : Kim Larsen

Dato : 31-03-06 10:31

Dit computer-ur går forkert.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 31-03-06 13:47

Kim Larsen wrote:
> Dit computer-ur går forkert.

Det har du da ret i; det er fordi jeg har to forskellige
operativ-systemer på PC'en, og de har begge velvilligt stillet om til
sommertid.

Tak for oplysningen!

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 31-03-06 13:47

Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
> Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

USENET nazi'en er på banen igen... suk.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-06 00:32

Kim Larsen wrote:
> Dit computer-ur går forkert.

Var det ikke dig selv der frabad dig uvedkommende kommentarer i denne tråd?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-06 00:37

Kim Frederiksen wrote:

> Var det ikke dig selv der frabad dig uvedkommende kommentarer i denne
> tråd?

Nej det var det ikke ... der var jeg lige hurtig nok.

/Kim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 31-03-06 13:47

Stefan W. Christensen <swcMEN_FJERN_DETTE@soton.ac.uk> wrote:

> [...]
> hensyn til accept af anti-indvandrings-synspunkter, så folks
> utilfredshed med muslimerne lever en undergrunds-tilværelse. Endnu.

Kan kun erklære mig enig.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 31-03-06 10:29

[...]

---------------
Nej.
---------------

Og ønsker vi at
være det?

---------------
Ude i samfundet generelt: Nogle vil, andre vil ikke.
I denne nyhedsgruppe: Langt de fleste ønsker ikke at være/blive tolerant.
---------------

Fra : TheLandOfTax

Dato : 31-03-06 10:53

Stefan W. Christensen skrev:

> [...]
> Vi danskere er MEGET populære herovre, for vi bliver anset for at være
> englændernes eneste rigtige venner her i verden.

Så der er i det mindste undtagelser til hadet. Jeg kender ikke så
meget til England, på trods af vi næsten er naboer. Det kunne tyde
lidt på at England har de samme problemer som Danmark. Der ser ud til
at være et vist vendskab med USA inden for regeringen. Er gns.
befolkningen meget uenig i dette "venskab"? Hvordan forholder man sig
til 4. juli?

> Muslimer, derimod, er bestemt ikke populære.

Jeg kan ikke lide at du sammenligner med muslimer. Dette er jo en
religion. Der findes mange vestlige statsborgere med muslimsk religion.
Jeg mener religion skal være den enkelte persons valg. Jeg kender et
par stykker der er muslim. Det opdager du ikke før du tilbyder dem et
stykke flæskesteg :)

Fra : TheLandOfTax

Dato : 31-03-06 12:10

Allan Riise skrev:

> Vi er jo nogen der længe har ment at det er præcis hvad der er sket her de
> sidste 4-5 år, at Danmark ses som et mere og mere lukket land med mere og
> mere intolerance.

Ja, og det er på trods af at virksomhederne kæmper godt for at
tilpasse sig globaliseringen. Men mange borgere forstår (endnu) ikke
at verdenen uden for Danmark er at nogen betydning. Det er utroligt
eftersom vi har et meget åbent nyhedsmedie.

> [...]
> sin kone, uden at en hel række kriterier er opfyldt, det er med hovedrysten
> og en letter latter man hører folk tale om det.

Ja. Det er præcist min situation du her beskriver. Magen til latterlig
ansøgningsprocedure findes ikke. Det bære tydeligt præg af, at være
noget der er lavet i hast uden nogen har overvejet hvilke konsekvenser
det har fået for mange danskere.

> [...]
> alle sammen enige om, at landet med den lille havfrue, er blevet til landet

Jeg har mange venner/bekendte specielt fra Asien. Jeg har ikke tal på
hvor mange emails jeg har fået fra dem de seneste tre mdr. vedr. den
krise Danmark befinder sig I. Generelt har de set noget på TV om
Danmark som de ikke forstår kan være rigtigt. Det har været
umådeligt svært at forklare. Sikkert fordi jeg heller ikke selv
forstår det. Det er meget svært at forstå det danske samfund når
man har boet i et multikulturelt samfund hvor det handler om "vi"
og ikke "dem og os"

> Btw. kunne man ikke få dig til at bruge en newsreader/klient, det er lidt
> træls at sidde og indsætte > når man vil besvare dine skriv?

Det må jeg se af få kigget på.

Fra : Jim

Dato : 31-03-06 14:06

[...]

Jeg og familien har jævnligt kontakt til både australiere og amerikanere,
som alle stiller sig undrende overfor netop dit spørgsmål.
De har ikke fået nogen negativ opfattelse af Danmarks omdømme, snarere
tværtimod.

Håber du har stillet det samme spørgsmål i de udenlandske NG'er.
Så skulle du gerne få et svar fra det internationale publikum.

J.