Danmark på førstepladsen
Fra : @

Dato : 31-03-06 07:01

<<<<<<<<<
Danmark på førstepladsen
I debatten om presse- og ytringsfrihed er det overmåde herligt at
erfare, at den internationale journalistorganisation, Reporter Sans
Frontier, der arbejder for indførelse af pressefrihed i alle lande,
har kåret Danmark som nr. et mht. pressefrihed blandt 167 lande for
2005. Helt i bunden ligger bl.a. en del middelalder, nej, undskyld,
muslimske lande. Michael Arvedlund Sesoko Station University of the
Ryukyus, Okinawa, Japan
http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3650364
<<<<<<<<
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Allan Riise

Dato : 31-03-06 07:03

> [...]
> 2005. Helt i bunden ligger bl.a. en del middelalder, nej, undskyld,
> muslimske lande. Michael Arvedlund Sesoko Station University of the

Og det er fra året 2005, hvor man næppe har medtaget tegningerne, er der et
link til deres konklusion om hvorfor det skulle være Danmark?

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 31-03-06 07:25

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

> Og det er fra året 2005, hvor man næppe har medtaget tegningerne, er der et
> link til deres konklusion om hvorfor det skulle være Danmark?

Tegningerne er fra 2005, og Dar al-Islam gik altså amok /før/
beslutningen er taget. Man må næsten tage det for givet, at
karikaturerne og den danske statsministers reaktion [der svarede til
Krags reaktion i 1967] har spillet den afgørende rolle.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 31-03-06 07:44

> [...]
> karikaturerne og den danske statsministers reaktion [der svarede til
> Krags reaktion i 1967] har spillet den afgørende rolle.

Nej, det tror jeg ikke, da det overhovedet ikke er nævnt, og da slet ikke
med tanke på hvem vi deler førstepladsen med.

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 31-03-06 15:37

On Fri, 31 Mar 2006 08:43:42 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Nej, det tror jeg ikke, da det overhovedet ikke er nævnt, og da slet ikke
>med tanke på hvem vi deler førstepladsen med.

hvis du er så ked af Danmark

hvorfor flytter du så ikke bare?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Allan Riise

Dato : 31-03-06 15:54

> hvis du er så ked af Danmark

Jeg er ikke ked af mit land, og jeg benytter mig af min ytringsfrihed, og
mine Demokratiske muligheeder for at forsøge på at få landet i den retning
jeg mener er mere gavnlig, ikke for mig personligt nødvendigvis, men
samfundsmæssigt.

> hvorfor flytter du så ikke bare?

Hvorfor skulle jeg dog det, når Demokratiet netop giver mig muligheden for
at få ændret de ting som jeg ikke er enig med denne regering i, jeg kunne
aldrig finde på, enten at lade stå til eller give op, lidt modspil skal I
vel have!?

--
Allan Riise

Fra : Allan Riise

Dato : 31-03-06 07:08

> [...]
> 2005. Helt i bunden ligger bl.a. en del middelalder, nej, undskyld,
> muslimske lande. Michael Arvedlund Sesoko Station University of the

Hmm, ja, det drejer sig om 2 ting, friheden til uhindret at kunne dække
lands og internationale begivenheder, og hvordan landet behandler
journalister, og vi er jo ikke alene på den første plads den er delt med 6
andre lande, bl.a. Norge som har en helt anden holdning end den officielle
DAnske når vi taler om at evt. forhåne andre, og Schweitz som jo heller ikke
er fremmest i skoen når det gælder kritik af segmenter i deres befolkning.

1 Denmark 0,50
- Finland 0,50
- Iceland 0,50
- Ireland 0,50
- Netherlands 0,50
- Norway 0,50
- Switzerland 0,50

--
Allan Riise

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 31-03-06 11:26

Allan Riise wrote:

> Hmm, ja, det drejer sig om 2 ting, ...

Ifølge organisationen selv drejer det sig om 50 ting, eller rettere 50
spørgsmål som forskellige korrespondenter har besvaret for de
forskellige lande:

"How the index was compiled

The index measures the state of press freedom in the world. It reflects
the degree of freedom journalists and news organisations enjoy in each
country, and the efforts made by the state to respect and ensure respect
for this freedom.

It is based solely on events between 1 September 2004 and 1 September
2005. It does not look at human rights violations in general, just press
freedom violations.

Reporters Without Borders compiled a questionnaire with 50 criteria for
assessing the state of press freedom in each country. It includes every
kind of violation directly affecting journalists (such as murders,
imprisonment, physical attacks and threats) and news media (censorship,
confiscation of issues, searches and harassment).

It registers the degree of impunity enjoyed by those responsible for
such violations. It also takes account of the legal situation affecting
the news media (such as penalties for press offences, the existence of a
state monopoly in certain areas and the existence of a regulatory body)
and the behaviour of the authorities towards the state-owned news media
and the foreign press. It also takes account of the main obstacles to
the free flow of information on the Internet.

We have taken account not only of abuses attributable to the state, but
also those by armed militias, clandestine organisations or pressure
groups that can pose a real threat to press freedom.

The questionnaire was sent to partner organisations of Reporters Without
Borders (14 freedom of expression groups in five continents) and its 130
correspondents around the world, as well as to journalists, researchers,
jurists and human rights activists. A scale devised by the organisation
was then used to give a country-score to each questionnaire. The
Statistics Institute of the University of Paris provided assistance and
advice in processing the data reliably and thoroughly.

The 167 countries ranked are those for which we received completed
questionnaires from a number of independent sources. Others were not
included because of a lack of credible data. Where countries tied, they
are listed in alphabetical order.

The index should in no way be taken as an indication of the quality of
the press in the countries concerned."

Artiklen står iøvrigt at læse her:

http://www.rsf.org/article.php3?id_article=15338

Jeg mener denne passage er tankevækkende: "We have taken account not
only of abuses attributable to the state, but also those by armed
militias, clandestine organisations or pressure groups that can pose a
real threat to press freedom."

Hele Muhammed-affæren startede jo med at nogle mennesker ikke turde
illustrere en bog af frygt for represalier fra islamiske terror-grupper.
Dette kunne betyde at Danmark vil ryge ned af skalaen næste år (læg
mærke til at dataene er opnået FØR 1. september sidste år).

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 31-03-06 11:30

@ wrote:

> [...]
> 2005. Helt i bunden ligger bl.a. en del middelalder, nej, undskyld,
> muslimske lande. Michael Arvedlund Sesoko Station University of the

Og læg mærke til at Sverige ligger helt nede på 12. pladsen. Tankevækkende.

Tallene står her:

Fra : Per Rønne

Dato : 31-03-06 13:42

Stefan W. Christensen <swcMEN_FJERN_DETTE@soton.ac.uk> wrote:

> Og læg mærke til at Sverige ligger helt nede på 12. pladsen. Tankevækkende.
>
> Tallene står her:
>
> http://www.rsf.org/article.php3?id_article=15338

Mon de kan holde en 12. plads når udenrigsministeren får lukket en
hjemmeside hos et oppositionsparti?

Og mon Norge kan holde til det, når den norske regering lægger sig
pladask ned for overmagten?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 31-03-06 10:23

> [...]
> <<<<<<<<
> --
> If you want to make peace, you don't talk to your friends.

Det må sandelig pine de elitære, der er sure over ikke at være "dem der
bestemmer"?

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 31-03-06 15:44

On Fri, 31 Mar 2006 11:22:50 +0200, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

>Det må sandelig pine de elitære, der er sure over ikke at være "dem der
>bestemmer"?

ja

og da de stadigvæk ikke har nogle lødige argumenter
kommer de med:

manglende tolerance

den indre svinehund

hvis der er nogen i denne verden som ikke har bare den mindste smule
tolerance over for andre så er det muhammedanere

hvis der er nogen i denne verden der opfører sig som svin over for
andre så er det muhammedanere

så PC'erne burde sende deres skældsord i den rigtige retning

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/