Skattesystemet modarbejdet uddannelse
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 31-03-06 00:03

Fra : Jim

Dato : 31-03-06 01:27

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
news:1hd1hkc.2uncrxsyeo43N%peter@DIESPAMMERDIE.dk...
> Men det er ikke noget nyt...
>
> http://www.skattetryk.dk/2006/03/28/skattesystemet-modarbejder-uddannels
> e/

Hold da kæft en narrehat, der har skrevet de indlæg på den site.
Han har da ikke begreb om ret meget.

J.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 31-03-06 11:54

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Hold da kæft en narrehat, der har skrevet de indlæg på den site.
> Han har da ikke begreb om ret meget.
>
> J.

Der er henvisininger til tal og undersøgelser fra 5-6 andre sites. Mener
du at de allesammen er narrehatte, eller er det bare fordi du ikke
bryder dig om konklusionen at de skal påduttes den mærkat?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Jim

Dato : 31-03-06 12:30

> Der er henvisininger til tal og undersøgelser fra 5-6 andre sites. Mener
> du at de allesammen er narrehatte, eller er det bare fordi du ikke
> bryder dig om konklusionen at de skal påduttes den mærkat?

Når man kan skildre en terrorlovgivning med dette billede:
http://www.skattetryk.dk/wp-content/rigsvaaben.jpg
og kalde Danmark for en politistat, fordi flertallet ønsker kontrol med
fascisterne (altså koranfascisterne), som vi pt. forsøger at bekæmpe, så er
man ude på overdrevet.

Ligeledes kan jeg læse en kritik af DF, som er fuldstændig ude af
proportioner.

Bortset fra det så er der da også ting, jeg er enig i.
Misforstå mig endelig ikke.
Men DF fortjener ikke negativ kritik for at bakke op om den nye terrorpakke.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 06-04-06 00:23

skrev:
> Men det er ikke noget nyt...
>
> http://www.skattetryk.dk/2006/03/28/skattesystemet-modarbejder-uddannels
> e/

Det er altså skatten, som betaler SUen og dine skolepenge.

Det er rigtigt at du betaler mere i skat jo bedre som du er udannet,
men det burdte du også have bedre råd til.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 06-04-06 17:36

Peter Ole Kvint <haabet2003@yahoo.dk> wrote:

> Det er altså skatten, som betaler SUen og dine skolepenge.

Skolerne skal privatiseres. SÅ vilel vå få en bedre og billigere
service.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : sylfede

Dato : 06-04-06 19:50

> Skolerne skal privatiseres. SÅ vilel vå få en bedre og billigere
> service.

Det kræver en grundlovsændring, der ikke ligger lige for

--
Sylfede

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 06-04-06 21:20

sylfede <syl@fedeinvalid.com> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Det kræver en grundlovsændring, der ikke ligger lige for

Står det i grundloven at alle har en ret til uddannelse på andres
regning?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : sylfede

Dato : 06-04-06 22:12

> Står det i grundloven at alle har en ret til uddannelse på andres
> regning?

ja!

§ 76
Alle børn i den undervisningspligtige alder har ret til fri undervisning i
folkeskolen. Forældre eller værger, der selv sørger for, at børnene får en
undervisning, der kan stå mål med, hvad der almindeligvis kræves i
folkeskolen, er ikke pligtige at lade børnene undervise i folkeskolen.

Her understreges det altså at alle børn skal tilbydes gratis undervisning i
folkeskolen. Det kan der ikke rokkes ved under den nuværende grundlov.
--
Sylfede

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 07-04-06 07:13

> [...]

> folkeskolen. Det kan der ikke rokkes ved under den nuværende grundlov.

Sørgeligt.

Tak for citatet.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 08-04-06 09:55

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
news:1hdf04e.bp3jod1x0zn59N%> > § 76

> Sørgeligt.
>
> Tak for citatet.
>
> --
> regards, Peter Bjørn Perlsø

Hvis du tænker dig lidt om, vil du nok ikke finde det "sørgeligt".
Det er jo netop en garanti for, at vi kan oprette skoler, hvor vore børn kan
få en bedre undervisning, end den der tilbydes i udsultede folkeskoler.

MVH
Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-04-06 20:31

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> [...]
> få en bedre undervisning, end den der tilbydes i udsultede folkeskoler.

Mener du at staten ellers vil forhindre oprettelsen af privatskoler,
hvis det ikke var for §76?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 09-04-06 09:26

> Mener du at staten ellers vil forhindre oprettelsen af privatskoler,
> hvis det ikke var for §76?
>

> --
> regards, Peter Bjørn Perlsø

Det kan du være ganske sikker på.
Der har fra flere partier igennem årene været tale om at hindre denne
mulighed.
B.la. ved at fjerne statstilskuddet, hvilket jo er en reel mulighed.
Man har altid fra magthavernes side, været interesserede i at kontrollere
befolkningen.
Men hidtil har fornuften da sejret.

MVH
Egon

Fra : Kim2000

Dato : 09-04-06 11:14

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Skolerne skal privatiseres. SÅ vilel vå få en bedre og billigere
> service.

Hvad var din far og mor af profession?

Min mor var syerske og min far var konkurs med en virksomhed i firserne,
kort sagt så ville jeg i hvert fald ikke have fået en uddannelse hvis det
havde været efter det amerikanske princip. Hvis du går konkurs i morgen, så
vil et sådan system også betyde at dine børns fremtid er væk. Men det er
selvfølgelig nemmere ikke at tænke sådan.

mvh
kim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-04-06 11:41

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> [...]
> vil et sådan system også betyde at dine børns fremtid er væk. Men det er
> selvfølgelig nemmere ikke at tænke sådan.

Hvorfor mener du at du har ret til en uddannelse, og samtidig sende
regningen videre til andre?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 09-04-06 14:37

> Hvorfor mener du at du har ret til en uddannelse, og samtidig sende
> regningen videre til andre?
>
> --
> regards, Peter Bjørn Perlsø

Har du ikke efterhånden gået ret mange år i skole?
Og endog skiftet spor, i stedet for at holde dig til normeret tid?
På hvis regning, mon?

Men det er vel noget andet, når det er dig, det drejer sig om?

MVH
Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-04-06 15:25

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> "Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Har du ikke efterhånden gået ret mange år i skole?

Jo, det har jeg vel.

> Og endog skiftet spor, i stedet for at holde dig til normeret tid?
> På hvis regning, mon?

Hey, når staten og alle dens socialdemokratiske støtter insisterer på at
monopolisere uddannelsesystemet, så tager jeg hvad der bliver givet mig.
Men det ændrer ikke et hak på at jeg hellere så et 100% privat og
brugerfinansieret uddannelsessystem.

> Men det er vel noget andet, når det er dig, det drejer sig om?

Næ. Forskellen ligger i at skolesystemet er tvangsmonopoliseret i
Danmark, så har jeg ikke noget valg, andet end at benytte det hvis jeg
vil have en formel uddannelse. At jeg gør brug af hvad jeg bliver
tilbudt er ikke et argument for at jeg skal mene anderledes end jeg gør.

Men du så måske at jeg som liberalist helt afholdt mig fra at få en
uddannelse på fællesskabets regning? Må jeg allernådigst også bruge
vejene, eller skal jeg også holde mig fra dem?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 09-04-06 15:44

> monopolisere uddannelsesystemet, så tager jeg hvad der bliver givet mig.
> Men det ændrer ikke et hak på at jeg hellere så et 100% privat og
> brugerfinansieret uddannelsessystem.

Mig bekendt har Venstre og Konservative heller ikke talt om at
brugerfinansiere uddannelsessystemet - og hvad angår folkeskolen, så igen:
det er bestemt af grundloven at alle børn i den undervisningspligtige alder
skal have gratis undervisning i folkeskolen.
I verdenserklæringen om menneskerettigheder står der også at enhver har ret
til en uddannelse, og det er noget vi har skrevet under på - endelig er det
sådan at vi har brug for veluddannet arbejdskraft. Hvis alt blev
privatiseret, ville vi få anarki hvor den der havde mest kunne gribe mest -
og det ville være i modstrid med selv jyske lov i 1200-tallet, hvor selv de
kunne se så langt.

Endelig har man jo prøvet din form for ultraliberalisme, og hvad skete: de
fattige blev endnu fattigere og udnyttet - børn blev sendt i minerne fra de
var 5 år gamle og døde tidligt - denne kyniske tankegang, som du er
eksponent for, er der heldigvis kun et fåtal der støtter, og kun de mest
velbjergede og forkælede som dig.

> [...]
> vil have en formel uddannelse. At jeg gør brug af hvad jeg bliver
> tilbudt er ikke et argument for at jeg skal mene anderledes end jeg gør.

Og de fattige har heller ikke noget valg - og de gør ligesom dig - tager
det, de får tilbudt. Hvad er problemet her? hvis du virkelig mente en tøddel
af hvad du prædiker, så ville du have sagt nej til at få en uddannelse på de
vilkår her i landet, men havde rejst til USA hvor det som bekendt ikke altid
er gratis at tage en uddannelse - så ville man måske kunne tage hatten af
for dig - men som det er nu er du jo blot en forbandet hykler, der taler om
alt det du gerne ville privatisere, men som du ikke selv kunne tænke dig at
døje med, når det kom til stykket.

> Men du så måske at jeg som liberalist helt afholdt mig fra at få en
> uddannelse på fællesskabets regning? Må jeg allernådigst også bruge
> vejene, eller skal jeg også holde mig fra dem?

Naturligvis må du bruge vejene, men kun i forbindelse med en klækkelig skat,
eftersom du jo ikke har bidraget til dem, skulle din tankegang få indpas. Så
må du naturligvis betale for at bruge de veje, samfundet har stillet dig til
rådighed.
--
Wilstrup

Fra : Egon Stich

Dato : 09-04-06 17:22

> [...]
> monopolisere uddannelsesystemet, så tager jeg hvad der bliver givet mig.
> Men det ændrer ikke et hak på at jeg hellere så et 100% privat og

Jaså.
Må man spørge, hvorledes du i givet fald ville financiere din skolegang?
Uden at komme til i stedet for skat at komme til at financiere
bankaktionærer?

> [...]
> vil have en formel uddannelse. At jeg gør brug af hvad jeg bliver
> tilbudt er ikke et argument for at jeg skal mene anderledes end jeg gør.

Tvangsmonopoliseret?
Husker jeg forkert, når jeg mener enhver, i hvertfald teoretisk, kan
indstille sig til hvilken som helst examen?
I så fald er der jo intet der forhindrer dig i at ansætte en eller flere
private manuduktører?
Du kan da blot sige til, man kan vel altid bruge en extra skilling?

Eller lave din egen undervisningsanstalt?
Det er der vist ingen, der kan forhindre?

> Men du så måske at jeg som liberalist helt afholdt mig fra at få en
> uddannelse på fællesskabets regning? Må jeg allernådigst også bruge
> vejene, eller skal jeg også holde mig fra dem?

Jeg synes, du burde udvise anstændighed nok til at undlade at pive.
Eller gøre som ovenfor foreslået.

Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-04-06 23:25

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> "Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Jaså.
> Må man spørge, hvorledes du i givet fald ville financiere din skolegang?

1) Ved forældrenes gavmildhed.
2) Ved eget arbejde og opsaring.
3) Ved en kombination af 1 & 2.

> Uden at komme til i stedet for skat at komme til at financiere
> bankaktionærer?

Hvad mener du?

> [...]
>
> Eller lave din egen undervisningsanstalt?
> Det er der vist ingen, der kan forhindre?

Ok, jeg var for hurtig på aftrækkeren der. Man fakta står tilbage at
Folkeskolen og hele det offentlige uddannelsesystem alvorligt fordrejer
markedet, snupper kunder fra privatskoler, og dermed driver prisen på
privat undervisning kraftigt op.

> Jeg synes, du burde udvise anstændighed nok til at undlade at pive.
> Eller gøre som ovenfor foreslået.

Mon ikke du også ville pive en anelse, hvis du smagte skatteministeriets
pisk som almindeligt arbejdende mennesker gør det? Har du i det hele
taget et arbejde, Egon?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Kim2000

Dato : 11-04-06 09:57

> 1) Ved forældrenes gavmildhed.
> 2) Ved eget arbejde og opsaring.
> 3) Ved en kombination af 1 & 2.

Godt nok, så må man da håbe at du vælger en uddannelse som dine forældre vil
have.

> Mon ikke du også ville pive en anelse, hvis du smagte skatteministeriets
> pisk som almindeligt arbejdende mennesker gør det? Har du i det hele
> taget et arbejde, Egon?

Det kan du jo så overhovedet ikke tillade dig at sige, du er selv på
uddannelse og er dermed en af dem der tager af fælleskassen. Du smider altså
ikke penge i kassen - endnu må vi håbe. Så hvornår er det nu du får
skatteministerets pisk? Du har da i hvert fald ikke prøvet det endnu. Og
spørgsmålet er derfor om det er dine egne synspunkter du fyrer af eller om
det er din fars brokkeri....

mvh
Kim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-04-06 11:24

> [...]

> Det kan du jo så overhovedet ikke tillade dig at sige, du er selv på
> uddannelse og er dermed en af dem der tager af fælleskassen. Du smider altså

Min familie har "smidt" millioner af kroner i "fælleskassen" igennem de
skatter de er blevet plyndret for i årenes løb. Du mener måske ikke at
det tæller?

> Så hvornår er det nu du får
> skatteministerets pisk?

Jeg har skam tidligere arbejdet som både postbud, rengøringsmedarbejder
og IT-assistent.

> Du har da i hvert fald ikke prøvet det endnu.

Bullshit. Du aner ikke hvad du snakker om.

Min far er død. Idiot.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Kim2000

Dato : 11-04-06 19:13

> Min familie har "smidt" millioner af kroner i "fælleskassen" igennem de
> skatter de er blevet plyndret for i årenes løb. Du mener måske ikke at
> det tæller?

I forhold til dig er det fuldstændig irrelevant om din familie endog skulle
have lagt milliarder i statskassen, mon ikke også de fik bare en smule
tilbage, fx i form af lægehjælp, en god infrastruktur (som alle er enige om
er en forudsætning for god økonomi i landet), et særdeles godt
uddannelsessystem osv osv. Men nu er det jo faktisk ikke din familie vi
taler om, men om dig, der hævder du har mærket skatteministeriets pisk.

> Jeg har skam tidligere arbejdet som både postbud, rengøringsmedarbejder
> og IT-assistent.

> Bullshit. Du aner ikke hvad du snakker om.

Nåååh, så det er der skoen trykker, du har haft en lang række lavt lønsjobs
og har ikke synes du fik nok ud af det. Fint nok, men hvorfor dælen er det
så du ikke argumenterer for et forhøjet bundfradrag, som faktisk ville ramme
fattigerøvene - som du da forresten er en del af.

Det var jo så ikke til at vide.

mvh
Kim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-04-06 21:03

> [...]

> tilbage, fx i form af lægehjælp, en god infrastruktur (som alle er enige om
> er en forudsætning for god økonomi i landet), et særdeles godt

Du er forvirret hvis du mener at det dansje uddannelsesystem er
"særdeles godt".

> Men nu er det jo faktisk ikke din familie vi
> taler om, men om dig, der hævder du har mærket skatteministeriets pisk.

I et frit samfund vil jeg, som tidligere nævnt, delvist være afhængig af
min familie for at finaniere min uddannelse. Så jo, hvad min familie har
mått bløde til staten er på det kraftigste relevant for hvad jeg kan
"tillade mig".

> Nåååh, så det er der skoen trykker,

Nej, skoen trykker når jeg skal høre på idioter som dig udtale dig om
hvad du åbenlyst ikke aner en skid om, som fx. hvad jeg tidligere har
beskiftiget mig med.

> [...]
> så du ikke argumenterer for et forhøjet bundfradrag, som faktisk ville ramme
> fattigerøvene - som du da forresten er en del af.

Et forhøjet bundfradrag vil ikke "ramme fattigrøvene" - det vil *GAVNE*
"fattigrøvene". Eller er du en af de socialdemokrater der mener at et
mindre rådighedsbeløb fordi skatterne på din indkomst er steget, er en
god ting?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 12-04-06 10:22

> [...]
> min familie for at finaniere min uddannelse. Så jo, hvad min familie har
> mått bløde til staten er på det kraftigste relevant for hvad jeg kan

Du har da ikke styr på det.
Du nævnte, at ´din far er død..
Kondolerer.

Men: Så er du jo på¨egen boldgade, og må klare dig selv.
Og det kan du ikke.

Eller skal samfundet, i undtagelsestilfælde som dig, nu betale din
uddannelse?
Og ikke andres?
Du har jo formodentlig formøblet arven?
Det er da egoisme, der vil noget..!!

Hvor og hvad var du, om vi havde det du kalder "et frit samfund"
Næppe under uddannelse.
Mon ikke du stadig rendte rundt i et lavtlønsjob?
Hvis du overhovedet havde noget?

Egon

Fra : GB

Dato : 12-04-06 16:36

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in

> Du har jo formodentlig formøblet arven?
> Det er da egoisme, der vil noget..!!

Du, Egon - du har vist glemt din medicinering her på det sidste. Du bliver
jo direkte perfid at høre på. Fy for satan.

Fra : Egon Stich

Dato : 12-04-06 19:23

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in

> Du, Egon - du har vist glemt din medicinering her på det sidste. Du bliver
> jo direkte perfid at høre på. Fy for satan.

Jeg synes det er betydeligt mere perfidt. at høre liberalister kræve ind og
atter kræve ind, uden at ville yde noget, og altid fra de fattigste.

Forøvrigt er min bemærkning særdeles relevant, når manden netop påstår, at
familien burde tage sig af ham.
Samtidig med, at han nyder godt af vort uddannelsessystem.

Læs hele tråden, og du vil se, at jeg har ret i dette.

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 11-04-06 10:01

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> 1) Ved forældrenes gavmildhed.
> 2) Ved eget arbejde og opsaring.
> 3) Ved en kombination af 1 & 2.

Aha - kun forkælede møjunger med en guldske i røven, skal kunne uddanne
sig.
Har du tænkt over, at det kan komme til at gå ud over dine eventuelle børn?
Der er jo langt fra nogen garanti for, at du selv "bliver rig"?

> Hvad mener du?

Din "liberale" model vil jo uværgeligt omfatte banklån.
Da jeg læste, var SU næsten umulig at opmå, for andre end dem med forældre
med mange fradrag.
Så det hed banklån.
Med ganske andre renter, end dem vi kender for tiden.
Det var i 60erne.
Det tog temmelig mange år, at få betalt ud.
Men de liberale aktionærer var sikkert glade.

> [...]
> Folkeskolen og hele det offentlige uddannelsesystem alvorligt fordrejer
> markedet, snupper kunder fra privatskoler, og dermed driver prisen på

Sikke da noget ævl.
Privatskoler får, så vidt jeg husker, 80% støtte af staten.
Det vil sige, at pengene følger barnet.
Med 3 børn, som jeg havde i privatskole, for man "mængderabat".
Har man ikke råd, må man vel følge den liberale hellige tanke, og arbejde
noget mere?
Jeg finder sandelig, at dine holdninger bærer ikke så lidt præg af
egeninteresse.
Og at du gerne vrider principperne, så de passer hertil?

Du er da hjertelig velkommen.
Men det ville da klæde dig, og andre liberalister, om i så også lod der være
plads til andre?
Man kan da brække sig over de sataner, der først nyder godt af vort system,
for derefter at gøre alt, for at ødelægge det.
Desværre ikke ukendt blandt typer, der aldrig har ydet noget som helst selv,
i retning af praktisk arbejde.
(men du har vist, måske, prøvet at "arbejde?)

> Mon ikke du også ville pive en anelse, hvis du smagte skatteministeriets
> pisk som almindeligt arbejdende mennesker gør det? Har du i det hele
> taget et arbejde, Egon?

Uha - da--
Jeg har sandelig betalt skat.
I flere år, end du har levet.
Gør det faktisk stadig.
Men som pensionist. (og derfor frit menneske )
For at sløre de reelle forhold, har politikerne jo beskattet de "umådelige"
summer, de fører sig frem med, udbetales i pension.
Mellem 40 0g 50% er ikke ualmindeligt for pensionister, at returnere til
staten.

MVH
Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-04-06 12:33

> [...]

> Har du tænkt over, at det kan komme til at gå ud over dine eventuelle børn?
> Der er jo langt fra nogen garanti for, at du selv "bliver rig"?

Hvilken del af punkt 2 forstår du ikke?

> Din "liberale" model vil jo uværgeligt omfatte banklån.

Og selvom vi antager at dette skulle være sandt, er banklån forskellige
fra SU-lån - på hvilken måde?

> [...]
> Det var i 60erne.
> Det tog temmelig mange år, at få betalt ud.
> Men de liberale aktionærer var sikkert glade.

Nøjagtigt det samme som statens SU-lån. Men dem hører man dig ikke
kritisere.

> [...]
> Med 3 børn, som jeg havde i privatskole, for man "mængderabat".
> Har man ikke råd, må man vel følge den liberale hellige tanke, og arbejde

Ignorerer at skoler vil være billigere i et liberalt samfund. Hvis du
har fulgt med vil du vide at socialdemokraterne har gjort folkeskolen
uhelligt ineffektiv ved ukritisk at pøse penge i skolesystemet de sidste
mange årtier.

> Jeg finder sandelig, at dine holdninger bærer ikke så lidt præg af
> egeninteresse.

Og du dine.

> Og at du gerne vrider principperne, så de passer hertil?

Mine principper bygger på at regeringer ikke kan gøre hvad de erklærer
er ulovligt for private at gøre, dvs. tyveri (skat) er ulovligt. Derfor
skal man stræbe efter at folk finansierer deres eget forbrug istedet for
at sende regningen videre til andre, hvilket er hvad du også andre
socialister så gerne vil have. Jeg kan ikke se hvordan jeg skulle vride
mine principper i den sammenhæng.

> [...]
> i retning af praktisk arbejde.
> (men du har vist, måske, prøvet at "arbejde?)

Som fortalt andetsteds, ja. Og det har ikke været prestigefyldte eller
højtlønnede steder.

> Uha - da--
> Jeg har sandelig betalt skat.
> I flere år, end du har levet.
> Gør det faktisk stadig.

Hvordan fanden kan du så billige de overgreb der sker imod befolkningen
ved statens hånd?!?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Kim2000

Dato : 09-04-06 20:22

> [...]
> monopolisere uddannelsesystemet, så tager jeg hvad der bliver givet mig.
> Men det ændrer ikke et hak på at jeg hellere så et 100% privat og

Du fravalgte vel så SU?

> [...]
> uddannelse på fællesskabets regning? Må jeg allernådigst også bruge
> vejene, eller skal jeg også holde mig fra dem?

Sagt med andre ord, det var godt med et gratis uddannelsessystem da du
brugte det, nu har du brugt det, og tjener penge og kan dermed ikke fatte
hvorfor du skal betale til uddannelsessystemet. Yes yes, simpel logik

mvh
Kim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-04-06 23:25

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Du fravalgte vel så SU?

Nej, hvorfor skulle jeg det?

> Sagt med andre ord, det var godt med et gratis uddannelsessystem da du
> brugte det, nu har du brugt det, og tjener penge og kan dermed ikke fatte
> hvorfor du skal betale til uddannelsessystemet. Yes yes, simpel logik

Jeg aner ikke hvor i har fået ideen at jeg tjener penge fra. Jeg er
stadig i uddannelse og uden job. Men til sagen: Jeg har haft denne
diskussion før, og det kan kort koges ned til at hvis hele hoben af
socialdemokrater insisterer på at prakke mig og min familie noget på,
som vi ikke har bedt om (uddannelsessystemet i DK) med midler vi ikke
har bedt om (Beskatning, dvs tvungen finansiering af jeres
velfærdsprojekt), så vil jeg ikke ofre mig selv for at skulle
tilfredsstille hverken dig, Egon Stich eller nogen anden socialdemokrat
der mener at velfærds"goderne" kun skal tilkomme dem med den rette
overbevisning.

Du tvinger mig til at bruge det offentlige skolesystem ved at ødelægge
markedet for alternativer, og når jeg så endeligt bruger det i mangel på
bedre (jeg er iøvrigt ikke et øjeblik i tvivl om at private alternativer
ville slå det offentlige dominans med flere banelængder), så kommer du
med skattefar i hånden og siger at jeg sku bare har at betale til jeres
tvangssystem. Nøjagtig samme argumentation bruge SF's IDa Auken da jeg
grillede hende for hendes socialistiske synspunkter om brug af
vejnettet.

Og Ja, det er simpelt logik - såre simpelt at socialisterne og
socialdemokraterne her i landet har gang i mafia-virksomhed.

PS: Jeg er gået på privatskole fra 1 klasse til og med 3.G. (Hold kæft,
Per). Får jeg de penge tilbage, som jeg ikke har brugt på at belaste
folkeskolen? (Nej, vel)?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 11-04-06 10:03

Egon Stich eller nogen anden socialdemokrat

Hov - hov---
Jeg synes, jeg behandler dig nogenlunde ordentligt.
Hvorfor så svine mig til med ovenstående skældsord?

Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-04-06 12:33

> [...]

> Hov - hov---
> Jeg synes, jeg behandler dig nogenlunde ordentligt.
> Hvorfor så svine mig til med ovenstående skældsord?

Hvis du ikke er socialdemokrat, hvad er du så?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 11-04-06 18:03

> Hvis du ikke er socialdemokrat, hvad er du så?
>
> --
> regards, Peter Bjørn Perlsø

Danmarks sidste socialist.-)

MVH
Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-04-06 21:03

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> Danmarks sidste socialist.-)
>
> MVH
> Egon

Nærmere et anti-akademisk brokkehoved.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 11-04-06 10:06

> [...]
>

> PS: Jeg er gået på privatskole fra 1 klasse til og med 3.G. (Hold kæft,
> Per). Får jeg de penge tilbage, som jeg ikke har brugt på at belaste

Det har dine forældre jo i høj grad netop fået.
Privatskoler får 80% tilskud fra staten.
Burde du ikke sætte dig bedre ind i sagerne, før du begynder at hyle?

Størstedelen af "liberalisterne" er det formodentlig p.ga. uvidenhed.

Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-04-06 12:33

> [...]

> Burde du ikke sætte dig bedre ind i sagerne, før du begynder at hyle?
>
> Størstedelen af "liberalisterne" er det formodentlig p.ga. uvidenhed.

Så skulel jeg jo også have 20% af folkeskoleomkostningerne tilbage,
ikke?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Bruno Christensen

Dato : 11-04-06 19:24

On Tue, 11 Apr 2006 13:32:36 +0200, Peter Bjørn Perlsø wrote:

> Så skulel jeg jo også have 20% af folkeskoleomkostningerne tilbage,
> ikke?

Joda, 20% af 1/28 , er der nogen der gider bruge 16 kroner på at sende en
500'mer til dette stakkels misforståede barn ?

/|\
/\
Bruno

Fra : Kim2000

Dato : 09-04-06 20:19

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor mener du at du har ret til en uddannelse, og samtidig sende
> regningen videre til andre?

Nemlig, se på lande som Zimbawe, Kenya, Unganda, der er der ikke gratis
skolegang og se hvor godt det går dem. Uddannelse er simpelthen noget
opreklameret bras. Nåja, forresten var det ikke dig der brokkede dig over
mangel på kvalificeret arbejdskraft? Nej, jeg må tænke på en anden....

mvh
Kim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-04-06 23:25

> [...]

> uddannelse, og samtidig sende > regningen videre til andre? >
>
> Nemlig, se på lande som Zimbawe, Kenya, Unganda, der er der ikke gratis

Tror du virkelig selv på at disse landes pauvre situation har noget at
gøre med at der ikke skulle være kollektivt finansieret skolegang der,
og ikke med at de har haft en flok kleptokratiske diktatorer ved magten
siden af-kolonialiseringen? I så fald er du et fjols.

> Uddannelse er simpelthen noget opreklameret bras. Nåja, forresten var det
> ikke dig der brokkede dig over mangel på kvalificeret arbejdskraft? Nej,
> jeg må tænke på en anden....

Hvor skulle jeg have brokket mig over det? henvisning tak.

Fra : Kim2000

Dato : 11-04-06 10:08

> [...]
> og ikke med at de har haft en flok kleptokratiske diktatorer ved magten
> siden af-kolonialiseringen? I så fald er du et fjols.

Hvis befolkningen var veluddannede ville man ikke acceptere det fjols ved
magten (der endda kunne slippe godt fra en valgsejr på 115%). Hvis
befolkningen var uddannede kunne de opdyrke jorden. Uddannelse er vejen
fremad, og kun de allerrigeste dernede har den mulighed. Der er i Ghana fx
typisk 40 elever i et klasseværelse (www.ibis.dk), men det er ikke
usædvanligt at klasser har 70, og at eleverne lærer udenadslære på et sprog
de ikke forstår. Så jo, Afrikas nød og elendig kan først og fremmest spores
tilbage til manglende uddannelse. Det er iøvrigt samme situation Mellemøsten
risikere at strande i om 50 år, medmindre de skifter spor i tide.

> Hvor skulle jeg have brokket mig over det? henvisning tak.

Så der er ikke mangel på kvalificeret arbejdskraft? Det var da en rar
udmelding, godt nok er det i modstrid med landets erhvervsliv, men vi er
meget enige om at erhvervslivet er alt for kræsen.

Det minder mig om at byggebranchen fx siger de desperat mangler
kvalificerede arbejdskraft, formanden for deres fagforening mindede dem dog
om at der altså var 9000 arbejdsløse håndværkere. Der blev en larmende
tavshed fra erhvervslivet som svar.

mvh
Kim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-04-06 11:24

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis befolkningen var veluddannede ville man ikke acceptere det fjols ved
> magten

Den vestlige verden er relativt veluddannet, og alligevel "accepterer"
den gang på gang idiotiske socialdemokrater, som bare er en mere populær
form for despot. Din argumentation holder ikke.

> (der endda kunne slippe godt fra en valgsejr på 115%). Hvis
> befolkningen var uddannede kunne de opdyrke jorden.

Landmandsarbejde er ikke det mest uddannelseskrævende hverv.

> [...]
> de ikke forstår. Så jo, Afrikas nød og elendig kan først og fremmest spores

Nonsens. Ignorerer som sædvanligt komplet det politske spil.

> [...]
> udmelding, godt nok er det i modstrid med landets erhvervsliv, men vi er
> meget enige om at erhvervslivet er alt for kræsen.

Du besvarer uoverraskende nok ikke mit spørgsmål. Tak for
tilkendegivelsen om at du opdigtede at jeg skulle have sagt det du
hentydede til.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk