Aldi eller shg PC til spil???
Fra : Vittrup

Dato : 30-03-06 19:00

Undskyld hvis det ikke er den rette gruppe...

Hvordan vil i vurdere den computer Aldi www.aldi.dk har på bud i øjeblikket
til de mere avancerede spil som f.eks. WOW, CS og andre?

Har nogen erfaring med SHG's Gameline pc'er til sammenligning? www.shg.dk

Søren
www.audiocompagniet.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-03-06 21:51

Vittrup wrote:

> Hvordan vil i vurdere den computer Aldi www.aldi.dk har på bud i
> øjeblikket til de mere avancerede spil som f.eks. WOW, CS og andre?

Det er da en fine lille maskine

Geforce 6700 XL burde performe en smule bedre end 6600GT
http://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_6200

- Peter

Fra : BuFFerz

Dato : 30-03-06 22:32

Det er nok forsent at købe i denne omgang - men jeg kan varmt anbefale
alle at købe spil-computer i aldi. Næste gang de får på bud.

Har selv en tidligere model
(3,4 ghz, GF6610XL, 1Gb ram mm.)
og den kører alt det nye med over 100+ fps og super-duper grafik

Fra : Kim2000

Dato : 31-03-06 22:21

"BuFFerz" <nospam@tomesdfsdfs.dfsklh> skrev i en meddelelse
> Det er nok forsent at købe i denne omgang - men jeg kan varmt anbefale
> alle at købe spil-computer i aldi. Næste gang de får på bud.

Nej det er det næppe. I de store byer er de hurtigt udsolgt, men blot spørg
filiallederen om det er muligt at skaffe en hjem, da jeg arbejdede som
filialleder havde vi i nordjylland maskiner både 3 og 4 uger efter avisen
havde været i. Og det er helt kotyme at sende maskinerne rundt. Vi havde
nogle gange kunder der var kørt fra Ålborg for at hente noget, fordi man
havde sagt vi havde det liggende (ellers tager det ca. 1 uge før det er
fragtet til butikken).

Det er en fed maskine, men om den så er 8500 værd synes jeg er svært at
svare på, du kan i hvert fald selv bygge den samme for under 6000, men det
kræver jo at man ved hvad man laver, at man ved hvor man skal handle og
gider rode rundt med det. Og så er designet faktisk ret fedt. Hvis noget går
galt er servicen elendig, men det er den faktisk i alle butikker (Fona,
Merlin osv osv er endnu værre).

mvh
Kim

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 31-03-06 05:55

"Vittrup" <XXXvittrup@audio-link.dk> wrote in message
> Undskyld hvis det ikke er den rette gruppe...
>
> Hvordan vil i vurdere den computer Aldi www.aldi.dk har på bud i
> øjeblikket til de mere avancerede spil som f.eks. WOW, CS og andre?

Maskinen er fin. Det er Aldi's maskiner som regel.

De spil du nævner vil den absolut ikke have problemer med at trække.
CS er efterhånden et gammelt spil, og WoW er et første-generations
mmorpg, der netop er skrevet så det kan køres på selv mindre maskiner.

Skulle du efterfølgende finde et rigtigt avanceret spil, vil
maskinen let kunne opgraderes med f.eks. et bedre grafikkort.
Men det bliver nok ikke aktuelt de(t) første år.

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Vittrup

Dato : 31-03-06 16:48

Tak for jeres vurdering!

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-06 20:16

Vittrup skrev:
> Tak for jeres vurdering!
>
> Søren

Spørgsmålet burde nok rettere have været i en anden gruppe end denne,
men nu har jeg en bekendt som har siddet og repareret ALDI pc'erne og
hans erfaringer var, at det var det ondeste lort. De ser kanon ud når
man ser på hvad de består af, men der var i høj grad brugt 2. rangs dele
til dem da han arbejdede på dem for et par år siden.

Steinbjørn

Fra : Dorph

Dato : 31-03-06 23:54

> [...]
> kanon ud når man ser på hvad de består af, men der var i høj grad
> brugt 2. rangs dele til dem da han arbejdede på dem for et par år

Ehhh skriver du at det er brugte dele der sidder i nye PC'er fraAldi
????
Hvad mener du med 2.rangs??

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-04-06 08:11

Dorph wrote:

> Hvad mener du med 2.rangs??

2nden sortering

- Peter

Fra : Jakob

Dato : 01-04-06 09:29

In article <442e2785$0$99983$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
plykkegaard@gmail.com says...

> 2nden sortering

Det hænger jo godt sammen med at de giver 3 års garanti (ikke
reklamationsret garanti) på dem.

Not.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-04-06 10:03

Jakob wrote:

> Det hænger jo godt sammen med at de giver 3 års garanti (ikke
> reklamationsret garanti) på dem.

Hvad ævler du om?

De alm regler vedr forbrugerkøb kan ikke sættes ud af kraft ved aftale

- Peter

Fra : Morten Guldager

Dato : 01-04-06 10:14

2006-04-01 Peter Lykkegaard wrote

> Hvad ævler du om?
>
> De alm regler vedr forbrugerkøb kan ikke sættes ud af kraft ved aftale

Nej, men hvis butikken har lyst til at yde en service der er bedre end
den købeloven foreskriver, står det dem frit for.

/Morten

Fra : Jakob

Dato : 01-04-06 12:13

In article <442e41cf$0$164$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
plykkegaard@gmail.com says...

> De alm regler vedr forbrugerkøb kan ikke sættes ud af kraft ved aftale

Det er vist dig der ævler. Det står da en butik frit for om de vil give
udvidet garanti og det gør aldi altså på deres pc'er. 3 år og det må da
siges at være en af markedets bedste.

Det synes jeg så ikke hænger sammen med at de skulle proppe 2
sorteringsdele i dem, men hvis de gør mon så ikke de giver op inden der
er gået 3 år.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-04-06 13:20

Jakob wrote:

> Det er vist dig der ævler.

Hvad mener du så når du skriver
"ikke reklamationsret garanti"

?

- Peter

Fra : Jakob

Dato : 01-04-06 13:31

In article <442e6ff3$0$194$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
plykkegaard@gmail.com says...

> Hvad mener du så når du skriver
> "ikke reklamationsret garanti"

Jeg mener at de giver garanti og ikke reklamationsret og der er garanti
langt bedre.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-04-06 14:31

Jakob wrote:

> Jeg mener at de giver garanti og ikke reklamationsret og der er
> garanti langt bedre.

Ok, det var bare ikke sådan jeg forstod det :)

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-06 09:06

Dorph skrev:

> Ehhh skriver du at det er brugte dele der sidder i nye PC'er fraAldi ????
> Hvad mener du med 2.rangs??

2. rangs dele = Der kunne relativt nemt være fundet dele af bedre
kvalitet.