www.rolf-martens.com: En debatt om "CIA In~
Fra : Rolf Martens

Dato : 30-03-06 14:33

Jag har idag lagt till på min hemsida:

'FÖRENA ER! Info #255se: En debatt om "CIA Internet fakes"'.

Detta Info återger en debatt som fördes på brevlistan
"mot_krig", huvudsakligen mellan Leif Erlingsson
(<leif@lege.com>, http://blog.lege.net/) och mig, 12-13 mars
och 28-30 mars. Mario Sousa <mario.sousa@telia.com> deltog
också med ett inlägg.

Debatten gällde framför allt ett avsnitt av mitt 'UNITE!
Info #253en: A list of websites on "911" (etc)' av den
11.03.2006, där jag kommenterade en artikel av Fintan Dunne
(http://www.psyopnews.com/) från 04.08.2005, "The CIA
Internet Fakes".

Jag hade redan i mitt Info #253en skrivit att jag ansåg att
denna artikel var en klart välkommen och på det hela taget
mycket bra sak, men nämnde också ett par websidor som jag
ansåg att Fintan D. delvis eller helt hade tagit fel om. Leif
E. gillade inte denna artikel alls, och inte mina kommentarer
till den heller, framgick det ur hans inlägg.

Två andra saker som också debatterades var de - för många,
hoppas jag - ökända CIA(osv)-propagandabluff-försöken om
"skadlig extra växthuseffekt pga mänsklig inverkan" och
"farlig strålning från utarmat uran".

I ett av inläggen av Leif E. (nr 02) återgavs den ganska
långa lista över websidor, bedömda av Fintan Dunne som "CIA
Internet fakes", som fanns med i hans artikel, och ytterli-
gare några kommentarer av Fintan D. om dessa frågor (på
engelska). Detta fanns inte med t.ex. i mitt Info #253en.

Två inlägg av Leif E. var rejält långa: Dels hans nr 02, vars
engelspråkiga textdel (citat från Fintan Dunne) också hade
versaler genomgående - men just den biten är trots detta klart
läsvärd, anser jag. Och dels hans nr 04, som innehöll en
(citerad) också gräsligt tråkig sakligt sett förfärlig goja;
man missar inget viktigt om man hoppar över allt här utom
några rader i början.

I min intro-anmärkning till Info #255se skrev jag bl.a.:

"Förhoppningsvis ger den här återgivna debatten lite led-
trådar angående frågan, huruvida det kanske finns en eller
flera 'CIA Internet fakes' baserade här i Sverige också."

_____________________

Meddelande sänt av:
Rolf Martens
Malmö, Sverige
Telefon och fax:
+46 - 40 - 124832
rolf.martens@comhem.se
www.rolf-martens.com
______________________

Fra : Henry

Dato : 30-03-06 15:19

Rolf Martens said the following:

> gräsligt tråkig sakligt sett förfärlig goja;
> man missar inget viktigt om man hoppar över allt

Men Rolf du talar sanning för en gångs skull!

Fra : Rolf Martens

Dato : 31-03-06 10:52

Fra : Henry

Dato : 31-03-06 11:40

Rolf Martens said the following on 2006-03-31 in <QY6Xf.50364$d5.206841@newsb.telia.net>:
> [...]
>>
> Det gällde en del av en grej som min meddebattör Leif E.
> sände.
>
> Och det där med "för en gångs skull", som du skrev,
> innebär ju ett påstående om att vissa saker jag
> har skrivit skulle vara osanning.
>
> Finns der faktafel någonstans i saker jag skrivit,
> påpeka gärna konkret, Henry.
>
> Jag är fortsatt intresserad av alla sådana påpekanden
> (eller påståenden).
>
> Kan det vara så att du bara talade i den s.k. nattmössan,
> den här gången, Henry? (Vissa exempel på att du har skrivit
> vettiga saker finns också, men hur är det nu...?)

Det du har skrivit om fågelinfluensan är rena gojan.
Det är alldeles uppenbart att fåglar dör i influensa och att det
smittar människor. Jag är inte smittad, men barn i tredje världen
som leker med tamfåglar på deras fågelfarmer har blivit smittade
och dött i sjukdomen.

Du är farlig när du påstår att det inte existerar ett dödligt fågelvirus.
Hur gör du när folk börjar dö på löpande band i Sverige, gömmer du dig då?

Henry, som ser sanningen.

-------------
Blog? Dagbok. www.millibit.nu

Fra : Rolf Martens

Dato : 31-03-06 16:00

Fra : Henry

Dato : 31-03-06 17:00

<eubXf.50389$d5.206888@newsb.telia.net>:
> In article <442d0707$1@usenet.zapto.org>, nospam@bornet.net says...

> Varifrån har du detta? Tydligen från de ultrareaktionära
> massmedia. Men deras påståenden vederläggs ju av vad
> (framför allt) Stefan Lanka och andra i Tyskland säger,
> - se mina Infos #251en och #252en - och ett par saker av
> Jon Rappoport, USA, och av Bangkok Post, vederlägger det
> ju också.

Nu är ju inte massmedia ultrareaktionär i Sverige.
Den är rätt PK har jag märkt, men inte så att de medvetet ljuger.

> Vad har du att säga om det som skrivs där? Se mina NWBC,
> bl.a.

Jag läser inlägg här. (i swnet.diverse)
Orkar inte läsa någon tokstolles svammel.

> Nej, det har de ju inte. Också detta är bara påståenden i
> de reaktionära media. Vad har du för skäl att tro på dem,
> angående sådant. Och på nytt, varför är det som de
> verkliga (och ÄRLIGA) experterna säger "fel", enligt
> din mening?

Verkliga och ärliga experter finns i forskarvärlden.
Lite misstänksam mot att de döljer sina forskningsresultat för att
få ett toppjobb på något stort bolag.

> Du är ganska ofarlig när du upprepar de där dumheterna.
> Men varför inte försöka kolla sakerna mera? Vad?

Att jag läser någon tokig text påverkar inte risken för pandemi.

> Dina invändningar mot Stefan Lanka? T.ex.??
>
> Rolf M.

Henry

Fra : Rolf Martens

Dato : 01-04-06 14:32

Fra : Rolf Martens

Dato : 31-03-06 16:11

Fra : Henry

Dato : 31-03-06 17:02

<AEbXf.50391$d5.206912@newsb.telia.net>:
> [...]
>
> Det är just det som det är viktigt att varna för, vilket
> jag gör efter förmåga. Detta kan i bästa fall rädda några
> liv, och förhindra större ekonomiska skador (massavlivning
> av fjäderfä, medicinskt helt omotiverat).
>
> Du däremot hjälper inte till, utan genam att på denna
> punkt tyvärr agera lite papegoja till stoorbedragarna
> hjälper du *dem* en liten aning.
>
> Betänk!
>
> Kolla fakta, efter bästa förmåga!
>
> Är det okänt för dig, hur förskräckligt och hur
> samfällt alla politiker och media i bland kan ljuga?

Du ÄR allt bra tokig, du.

*snyft* alla andra har fel *snyft*

Fra : Rolf Martens

Dato : 01-04-06 14:39

Fra : Tamuel

Dato : 02-04-06 20:48

"Henry" <nospam@bornet.net> skrev i meddelandet

> Det du har skrivit om fågelinfluensan är rena gojan.

På något sätt var det där rätt roligt skrivet.

Fra : Rolf Martens

Dato : 03-04-06 11:25

Fra : Rolf Martens

Dato : 03-04-06 11:31

Fra : Tamuel

Dato : 04-04-06 12:13

bwestling.NOSPAM@comhem.se
> says...

> Tack för det!

Nu menade jag Henrys användande av "rena gojan" i samband med
fågelinfluensan.
Påminner om att skriva att förkylningskurer är rena nyset.

Fra : Rolf Martens

Dato : 05-04-06 03:05

Fra : K.W. Persson v4.11

Dato : 08-04-06 16:38

"Tamuel" ha scritto nel messaggio news:<1xsYf.50990$d5.207121@newsb.telia.net>

>"Rolf Martens" <rolf.martens@comhem.se> skrev i meddelandet
>bwestling.NOSPAM@comhem.se

>Nu menade jag Henrys användande av "rena gojan" i samband med
>fågelinfluensan.

Den dokumenterade idioten "Tamuel" är så komplett humorbefriad och sinneslö att
hans känner sig manad att påpeka sådana uppenbara prepubertala ordlekar.
Tragiskt, tragiskt...

--
This row is intentionally left blank.

"Jag ser inte mig själv som rasist eller nazist.
Jag tyckte bara inte om invandrare."
- John Ausonius "Lasermannen"

Fra : N/A

Dato : 10-04-06 12:34

Fra : K.W. Persson v4.11

Dato : 10-04-06 12:34

"Rolf Martens" ha scritto nel messaggio

>In article <o5mf329qmmfg7rveda42f6mkslulm9nrc2@4ax.kom>,
>svalbardifast@abcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijk.c
>om says...

>att

>Kan han ("Tamuel") verkligen vara så hemsk? Fast du låter
>lite grann som om du vet vad du talar om.

Tamuel befinner sig visserligen inom autismspektrat och han är i det närmaste
att betrakta som kroniskt sinnesslö men särskilt hemsk är han inte. Eventuella
hemskheter balanseras gott och väl av att han med jämna mellanrum detaljerat
redogör för sin högst personliga uppfattning om sin egen betydelse här och dessa
lyteskomiska inlägg har jag haft mycket nöje av.

De flesta gånger jag käbblat med honom har han dock gett intrycket av vara
påverkad av något sorts narkotikaklassat preparat.

Fra : Tamuel

Dato : 10-04-06 23:19

"K.W. Persson v4.11"
jk.com> skrev i meddelandet
> [...]
närmaste
> att betrakta som kroniskt sinnesslö men särskilt hemsk är han inte.

Och inte befinner han sig inom autismspektrat, och inte är han sinnesslö. Så
det blev inte mycket kvar.

> [...]
dessa
> lyteskomiska inlägg har jag haft mycket nöje av.

Inte lika mycket nöje som jag haft av dina egenhändigt påhittade regler för
matemaik, logik och citering. Du måste förstå att när du misslyckas med att
lösa en enkel förstagradsekvation, så kommer folk att misstro dina
matematiska kunskaper. När du sedan inte känner till fundamentala satser
inom matematiken, som till exempel aritmetikens fundamentalsats, så är du
ansedd som matematisk analfabet.

Du har varit ett mycket intressant studieobjekt, men frågan är om du kan
underträffa ditt rekord i usel läsförståelse, som du presterade när du ville
demonstrera dina musikkunskaper.

Fra : Rolf Martens

Dato : 11-04-06 11:57

Fra : K.W. Persson v4.11

Dato : 31-05-06 13:46

"Tamuel" ha scritto nel messaggio news:<1RA_f.52268$d5.207597@newsb.telia.net>

> [...]
>närmaste
>
>Och inte befinner han sig inom autismspektrat, och inte är han sinnesslö.

Du skriver om dig själv i tredje person, är du sinnesslö?

Fra : Rolf Martens

Dato : 12-04-06 07:46

Fra : Tamuel

Dato : 12-04-06 21:54

> In article <fhgk32pe459i9ps656ensa21armqcmocog@4ax.kom>,

svalbardifast@abcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghij
k.c
> om says...

> .c

Eventuella
> dessa

> OK, jag noterar. Her egentligen inte kollat så mycket vad
> Tamuel har skrivit i sakfrågorna, men har fått intrycket att
> det snarare har varit du som har haft rätt i dem.

Vad? Du måste skämta!!!

Nu senast ägnade han ett *antal* inlägg för att försöka vederlägga mitt
påstående att 1+1=2

Jag skrev att gränsvärdet för en viss funktion var lika med noll. KWP
frågade varför jag fick gränsvärdet till ett "mycket stort tal".

Jag har vid flera tillfällen skrivit att en som är född 1968 faktiskt var
född 1984. Han vägrar acceptera att en person som är född 1968 faktiskt var
född 1984.

Han har vid _flera tillfällen_ ställt frågor, vilka jag besvarat *korrekt*.
Då har han blivit totalt jätteförbannad. Ändrat sin fråga i efterhand, och
även ändrat mitt svar genom citatförfalskning eller klippning, och så kallar
han mig för komplett idiot för att jag gav honom ett korrekt svar. Hade jag
itne svarat hade han kallat mig för komplett idiot eftersom jag inte
svarade.

Jag förslår, Rolf, att du kritiskt granskar både mina och KW:s inlägg. Du
förstår: KW anser att påhittade fakta är bevis nog. Hans favoritmetod för
att bevisa något är att antaga att teorin stämmer, och sedan utgå ifrån att
allt sker på grund av hans teori. Exempel:
En person löser ett matematiskt problem.
KWP anklagar denne för plagiat, trots att det är en välkänd metod.
"Beviset" är att personen ifråga inte kan matematik, enligt KWP.
beviset för att han inte kan matematik är för att han plagierade.
Beviset för att han plagierade är ju att han inte kan matematik. Hade han
kunnat matematik hade han inte behövt plagiera.
Han plagierade eftersom han inte kunde matematik, och han kan inte matematik
eftersom han plagierade.

Vågar du fortfarande hålla fast vid det du skrev, utan att åtminstone
kontrollera faktum.

Om jag använde hans metod på dig så skulle det vara att jag skriver att du
aldrig hört talas om Shakespeare. Hade jag använt hans måttstock så hade det
nu varit bevisat.

Det intressant är att trots att KWP fått ett intyg (som han gråtit över) där
det kalrt och tydligt står att jag studerat matematik, så vägrar han
acceptera det eftersom det faktumet strider mot hans teori. Just därför
vägrar han också acceptera att jag hade femma i matematik i gymnasiet. Och
han har som sagt fortfarande inte lärt sig förstå att 1+1=2

Fra : Rolf Martens

Dato : 13-04-06 10:58

Fra : Tamuel

Dato : 13-04-06 12:40

bwestling.NOSPAM@comhem.se
> says...

> Sorry, Tamuel, men - utan att jag gitter kolla detta ens - jag tror
> dig faktiskt *icke* på denna punkt.

">>Om k=1 så är k+1=2.

> Vidhåller att K. W. Perssons inlägg för mig har verkat
> förnuftigare än dina.

Då har du inte läst dem.
Det finns inget förnuft alls i KWP.
Läser du hans argumentering så märker du snart att den enbart är skapad för
det aktuella tillfället, och den stämmer *bara* för just mig. Jag skrev att
jag glömde min plånbok en gång, och KWP ansåg att det bevisade att jag var
mentalsjuk och att jag inte visste att det kostar pengar att åka buss. Ja,
han använde till och med faktumet att det plötsligt började störtregna som
bevis för mitt mentala handikapp.

Anser du fortfarande att han har alla hästar hemma?

> Och för all del, ifall jag hade blivit angripen som
> "absolut mindre vetande" så hade jag nog strävat
> att försvara mig också.

Du kan till exempel tänka dig att någon hade skrivit "Du var inte ens född
1980, och en så politiskt okunnig person som du har säkert läst om
kärnkraftsomröstningen i barnboken "Putte röstar kärnkraft"."

> Men vid det här laget börjar er bådas kritik mot varanda
> bli lite tradig att läsa, tycker jag.

Jag tycker det är väldigt tradigt, men eftersom jag inte ens får besvara en
fråga om popmusik utan att bli hetsigt angripen så är det svårt att ignorera
den.
KWP har också vid flera tillfällen plötsligt hittat på otroligt korkade
matematiska utsagor och hävdat att jag inte kan matematik.

När jag sedan vid flera tillfällen löst matematiska problem som han
misslyckats lösa, så anklagar han mig för plagiat.

Jag försöker med hjälp av loigskt oantastliga arguemnt visa för (främst)
alla andra exakt vlka argumentationsfel den mannen gör, men hans högljudda
kverulans har gjort att folk inte ens ids kontrollera verkligheten - utan
helt enkelt bestämmer sig för att jag ljuger, för varför skulle KWP ljuga?

> Vad sägs om att låta det bero så långt och köra lite om
> de sakfrågor som togs upp under denna rubrik i stället?

Saken är den att jag skulle vilja att folk slutar gnälla på texter de inte
ens läst!

Fra : Rolf Martens

Dato : 13-04-06 13:04

Fra : K.W. Persson v4.11

Dato : 13-04-06 17:53

> [...]

>förnuftigare än dina.
>
>Och för all del, ifall jag hade blivit angripen som
>"absolut mindre vetande" så hade jag nog strävat

Just i Tamuels fall är jag övertygad om att du, om du varit i Tamuels
rullstol^h^h^h^h^h^h^h^hkläder, först konsulterat en kartbok för att utröna om
huruvida Yokohama är en stad i Japan eller ej _innan_ du börjat argumentera mot
min ståndpunkt att Yokohama faktiskt är en stad i Japan.

>Men vid det här laget börjar er bådas kritik mot varanda
>bli lite tradig att läsa, tycker jag.

(Jag skall bara förklara för den lättprovocerade Tamuel att "tradig" är skånska
och betyder "tråkig".)

>Vad sägs om att låta det bero så långt och köra lite om
>de sakfrågor som togs upp under denna rubrik i stället?

Förresten, hörde du att den 55 år gamle snuskgubben Brian Doyle på "Department
of Homeland Security" blev arresterad för att han försökte ragga upp en 14-årig
flicka på nätet? Fy fan för dessa äckliga snuskgubbar!!!1!

Fra : Tamuel

Dato : 13-04-06 23:11

"K.W. Persson v4.11"
jk.com> skrev i meddelandet

> [...]
argumentera mot
> min ståndpunkt att Yokohama faktiskt är en stad i Japan.

Svar:
Jag har aldrig argumenterat mot "din" ståndpunkt, dvs den ståndpunkt du fick
när du överbevisades om att Yokohama är en stad. Vad jag däremot har
argumenterat mot är att du överförde din tidigare villfarelse på mig. Att du
trodde att Yokohama var en tidpunkt är solklart bevisat. Att jag visste att
det är en stad är lika solklart bevisat. Hade du frågat mig vad Yokohama är
hade jag självklart kunnat upplysa dig.

Fast, hade du haft någon form av intelligens hade du insett det farliga i
att försöka pådyvla andra dina egna villfarelser. Faktum är att om du inte
hade försökt pådyvla mig din villfarelse hade folk faktiskt trott att du
visste att Yokohama är en stad. Nu avslöjade du att du inte visste det innan
du upplystes genom min försorg. Du borde alltså tackat mig!
Något inlägg där jag skulle ha argumenterat mot "din" stånpunkt finns inte
heller, så eftersom du inte har något bevis för ditt lösryckta och
sinnesrubbade påstående så är det alltså falskt.

> (Jag skall bara förklara för den lättprovocerade Tamuel att "tradig" är
skånska
> och betyder "tråkig".)

Till skillnad från dig så behövde jag inte slå upp ordet, jag visste vad det
betydde.

Fra : Rolf Martens

Dato : 14-04-06 07:13

Fra : K.W. Persson v4.11

Dato : 14-04-06 14:48

"Tamuel" ha scritto nel messaggio news:<x%z%f.52832$d5.207815@newsb.telia.net>

> [...]
>Jag har aldrig argumenterat mot "din" ståndpunkt, dvs den ståndpunkt du fick
>när du överbevisades om att Yokohama är en stad.

Jo, fast du argumenterade mot det långt efter det ("flera Yokohama" för att
använda din förvirrade terminologi) att jag flyttade från Yokohama.

Fra : Rolf Martens

Dato : 14-04-06 07:10

Fra : K.W. Persson v4.11

Dato : 14-04-06 14:42

>In article <740t32l84eh5n7cgqlrlre8mejem8224di@4ax.kom>,
>svalbardifast@abcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijk.c
>om says...

>bwestling.NOSPAM@comhem.se

>14-årig
>
>Nu börjar jag snart hålla med Tamuel angående dig, när du skriver
>sen sån där smörja, som dessutom inte har ett piss med ämnet
>här att göra.

Utmärkt, för det är i längden nämligen inte bra för min image i swnet.diverse
att få medhåll av dig.

Fra : K.W. Persson v4.11

Dato : 13-04-06 17:56

"Tamuel" ha scritto nel messaggio news:<eNd%f.52666$d5.207332@newsb.telia.net>

>"Rolf Martens" <rolf.martens@comhem.se> skrev i meddelandet

> [...]

Rolf Martens har gjort liknande bedömning som de flesta andra här, det är bara
du och din "polare" Sam Albaniensson som har en annan uppfattning.

Fra : Jana

Dato : 13-04-06 20:26

"K.W. Persson v4.11" kvad:
> Rolf Martens har gjort liknande bedömning som de flesta andra här, det är bara
> du och din "polare" Sam Albaniensson som har en annan uppfattning.

Om jag inte missminner mig så anmälde även Feltén en avvikande åsikt. Du
vet han med epostadressen bfelten@telia.com?

--
A noise annoys an oyster

Fra : Tamuel

Dato : 13-04-06 23:19

"Jana" <spam@jana.se> skrev i meddelandet
> "K.W. Persson v4.11" kvad:
>
> Om jag inte missminner mig så anmälde även Feltén en avvikande åsikt.

Jag önskar bara att du, Jana, kunde studera vad KW skriver i sina tirader.
Och att du, Jana, satte dig ner och efterforskadesanningshalten i hans
bevisning. Jag är övertygad om att du inte är så korkad som du ibland ger
sken av.

Fra : K.W. Persson v4.11

Dato : 14-04-06 14:46

"Tamuel" ha scritto nel messaggio news:<b7A%f.52835$d5.207865@newsb.telia.net>

>"Jana" <spam@jana.se> skrev i meddelandet
>är bara

>Jag önskar bara att du, Jana, kunde studera vad KW skriver i sina tirader.

Jana har nog ingen lust att göra som du gör: spendera 6-7 timmar dagligen för
att "läsa" och kommentera mina inlägg.

Var inte så socialt handikappad Bettan! Dina fysiska och mentala handikapp är
mer än tillräckliga. Det är vår, kör ut med din rullstol till en mysig park och
spana in dessa småpojkar som du så gärna vill ha sex med. Vill du ha glass kan
du t ex påkalla din vårdares uppmärksamhet genom att peka med ditt salivdrypande
sugrör mot glassförsäljaren samtidigt som du med tungan avger ett klickande läte
som överröstar din respirator.

Fra : Tamuel

Dato : 13-04-06 23:17

"K.W. Persson v4.11"
jk.com> skrev i meddelandet
> [...]

bara
du och din "polare" Sam Albaniensson som har en annan uppfattning.

Med tanke på att Sam Albaniensson mordhotade mig kan han inte kallas för min
polare. Det är dock intressant att du tydligen är van att bli mordhotad.

Och Rolf har avslöjat att han inte läst vad som skrivits, utan bara gissar,
och i likhet med alla andra som inte läst vad som skrivits har han en
uppfattning. Det betyder dock inte att uppfattningen är korrekt.

I själva verket är du ansedd som en otroligt korkad fåntratt. Jag önskar att
du rent faktiskt kunde lära dig läsa sanrt, för när du förstår vad du
faktiskt skrivit så kommer du att kräva att någon tar livet av dig eftersom
du gjort bort dig så mycket.

Jag fattar inte varför du har så svårt för att acceptera att om
*verkligheten* strider mot dina teorier så är det fel på dina teorier.

Fra : Rolf Martens

Dato : 14-04-06 07:16

Fra : K.W. Persson v4.11

Dato : 14-04-06 14:50

"Tamuel" ha scritto nel messaggio news:<b5A%f.52834$d5.207833@newsb.telia.net>

> [...]
>polare. Det är dock intressant att du tydligen är van att bli mordhotad.

Det som du felaktigt benämner "mordhot" råkar de flesta här ut för flera gånger
varje dag.

Fra : N/A

Dato : 13-04-06 10:51

Fra : Rolf Martens

Dato : 13-04-06 10:51

Fra : K.W. Persson v4.11

Dato : 11-04-06 17:02

> [...]

>om says...

>att

>Kan han ("Tamuel") verkligen vara så hemsk?

Han är väldigt lättprovocerad också men det har du kanske redan märkt?

Fra : Tamuel

Dato : 11-04-06 18:50

"K.W. Persson v4.11"
jk.com> skrev i meddelandet
> [...]
jk.c

> Han är väldigt lättprovocerad också men det har du kanske redan märkt?

Inte lika lättprovocerad som du. Du är den ende som kan få psykbryt av att
någon känner till en artist du aldrig hört talas om!

Du måste lära dig följande:
1) Ta ansvar för dina misstag. Ingen annan ligger bakom dem.
2) Om du läser vad som skrivs istället för att hitta på vad som skrivs så
blir du mer trovärdig.
3) När du projicerar dina brister på andra gör du dig löjlig, och dina
brister försvinner inte för det.
4) Påhittade fakta är inte fakta
5) Cirkelbevisning bevisar ingenting
7) 6) saknas i denna uppställning.

Fra : K.W. Persson v4.11

Dato : 13-04-06 17:56

"Tamuel" ha scritto nel messaggio news:<P_R_f.52395$d5.207589@newsb.telia.net>

> [...]
>blir du mer trovärdig.
>3) När du projicerar dina brister på andra gör du dig löjlig, och dina

Förutom det som du lånade av Monty Python är den humoristiska behållningen av
ditt osedvanligt sinnesslöa och lögnaktiga kverulerande ovan att du försöker
visa att du inte är väldigt lättprovocerad genom att skriva ett ilsket inlägg
som svar på något som uppenbarligen provocerade dig.

Fra : Tamuel

Dato : 13-04-06 23:13

"K.W. Persson v4.11"
jk.com> skrev i meddelandet
> [...]

inlägg
som svar på något som uppenbarligen provocerade dig.

Jag lånade inget från Monty Python.
Och det fanns inget lögnaktigt i det jag skrev, och det var varken
sinnesslött eller kverulerande.

Det är mycket lustigt att du skriver ett ilsket svar och klagar på att jag
inte är lättprovocerad.

Om jag ställer en fråga och får ett korrekt svar på den så har jag inte för
vana att få psykbryt och kalla den som svarar för idiot. Du gör så ofta.

Fra : N/A

Dato : 14-04-06 15:41

Fra : Tamuel

Dato : 14-04-06 15:41

"K.W. Persson v4.11"

> [...]
>inlägg
>som svar på något som uppenbarligen provocerade dig.

Jo och du blir extremt provocerad av att jag ständigt upptäcker vilka du
"lånar"
av.

Svar:
Som när jag skrev "Huggormars avföda", vilket är en allusion från Bibeln och
du trodde att det var från Tintin?

Det är inte förbjudet att alludera. Det som dock fick dig att gå i taket var
inte ett lån eller en allusion utan en lustighet, som totalt passerade dig
på molnfri höjd eftersom den handlade om matematik.

Du är den 59:e som skulle kalla dig själv "trög".

Det finns två hemligheter till framgång:
1) Berätta inte allt du vet

Fra : K.W. Persson v4.11

Dato : 05-05-06 10:00

"Tamuel" ha scritto nel messaggio news:<DvO%f.52923$d5.207932@newsb.telia.net>

> [...]
>
>Svar:
>Som när jag skrev "Huggormars avföda", vilket är en allusion från Bibeln och

Var god håll dina tok-kristna värderingar från swnet.diverse.

Fra : Rolf Martens

Dato : 12-04-06 07:49

Fra : Tamuel

Dato : 12-04-06 21:57

> In article <2nkn32d6ur3dt7to87759e7iucdl4st6eu@4ax.kom>,

svalbardifast@abcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghij
k.c
> om says...

> .c

> Tidigare blev jag själv ibland lite förbannad när folk
> skrev förfärliga dumheter, och kunde skälla rätt skarpt på
> dem, men numera är jag lite mera gäspig angående sånt. Media
> ljuger ju också så färskräckligt att det inte är så konstigt
> om rätt många har fått vissa knasiga uppfattningar om somliga
> saker i samhället.

Nu gäller det i första hand text som står skriven i just diverse.

Man kan ju tycka att någon som klagar på andras läsförståelse borde kunna
tolka meningen "Du äter blomjord" till något annat än "Jag äter kaffe",
eller hur. Den tolkningen är ett paradexempel på KWs mycket speciella syn på
världen.