Sammensætte rækkenavn af to $var?
Fra : Thomas H

Dato : 30-03-06 10:12

Hej NG!

Jeg forsøger mig for første gang med noget php og mysql, og det driller
lidt. Jeg har lavet en session der hedder sprog og har værdien _gb

Menigen er så at jeg kan have sider med forskelligt indhold ved at kalde
sidexx+session

Jeg forsøger nu at kalde siden forside_gb men jeg kan ikke finde ud af at
sætte den rigtige sætning sammen. Jeg har prøvet med den følgende model, men
har mere eller mindre fattet at man ikke bare kan hakke sætninger sammen,
sådan helt uafhængigt af "",[] og ;

$conn = mysql_connect("localhost", "root", "root");
mysql_select_db("database");
$result = mysql_query("select * from tekster");
while ($row = mysql_fetch_array($result))

{
echo $row["forside$_SESSION['sprog']; "];
}

er der nogle gode forslag til hvordan jeg opnår dette?

På forhånd tak, Thomas

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 30-03-06 10:20

Thomas H skrev:
> [...]
> }
>

> er der nogle gode forslag til hvordan jeg opnår dette?

echo $row["forside".$_SESSION["sprog"]];

Hvis $_SESSION["sprog"] inneholder "dk" nå, så vil du få opp innholdet i
$row["forsidedk"];

Husk at indeksen i en array består av enten tall (int) eller variabel
(string), noe som medfører at du kan gjeldende regler for int og string
gjelder også inni "indekspekeren".

Verden er ikke så vanskelig som man av og til vil ha det til ... ;)

Se gjerne:
http://php.net/manual/en/language.types.array.php
http://php.net/manual/en/language.types.string.php

Fortsatt god dag. :)

--

Vennlig hilsen

Erlend Klakegg Bergheim

Fra : Thomas H

Dato : 30-03-06 10:31

Tusind tak for det hurtige svar!

Det fungerer nu som det skal... takket være et enkelt lille punktum :)

Fra : Benny Nissen

Dato : 30-03-06 10:24

Thomas H ramte sit keyboard den 30-03-2006 11:12 og fik dette ud af det:

> echo $row["forside$_SESSION['sprog']; "];

prøv med:
$la = $_SESSION['sprog'];
echo "forside".$row[$la];

--