Naive danskere
Fra : NoTrabajo

Dato : 30-03-06 09:58

Er danskerne da sindssyge?:

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3648838/
http://www.jp.dk/popup:print=3648838

Hvordan kan dette landsforrædere få større og større tilslutning? Jeg
håber, at det ikke er "gammeldanskere", der er så
naive/sindssyge/forvirrede oven i hovedet, at de stemmer på partiet.

At de muhamedanere, der er blevet danske statsborgere, stemmer på partiet,
vil jeg ikke fortænke dem - det ville jeg også have gjort hvis jeg var
tilrejst muhamedaner med stemmeret.

Stop de danske landsforrædere, inden det er for sent.
--
NoTrabajo

Fra : Tveskaeg

Dato : 30-03-06 10:19

On Thu, 30 Mar 2006 10:58:11 +0200, "NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com>
wrote:

> [...]
>håber, at det ikke er "gammeldanskere", der er så
>naive/sindssyge/forvirrede oven i hovedet, at de stemmer på partiet.

Du burde undlade at tage ordet gammeldanskere i din mund.

Dette ord er opfundet af dem du kalder landsforrædere og ved at bruge
det legitimerer du deres politiske begrebsverden.

Anvend istedet ordet folkedanskere, det er meget mere dækkende
og dem du kalder landsforrædere hader dette ord værre end pesten.

Fra : NoTrabajo

Dato : 30-03-06 13:43

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i

> Du burde undlade at tage ordet gammeldanskere i din mund.
>
> Dette ord er opfundet af dem du kalder landsforrædere og ved at bruge
> det legitimerer du deres politiske begrebsverden.

De opfandt ordet "nydansker", og min ironiske parallel til det er
"gammeldansker".

> Anvend istedet ordet folkedanskere, det er meget mere dækkende
> og dem du kalder landsforrædere hader dette ord værre end pesten.

Folkedansker er også et udmærket ord at bruge.
--
NoTrabajo

Fra : Allan Riise

Dato : 30-03-06 10:22

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilrejst muhamedaner med stemmeret.
>
> Stop de danske landsforrædere, inden det er for sent.

Hvis man er landsforræder her i landet er man vel pr. def. Dansker, og du
vil åbenbart ikke have opposition til den siddende regering, hvilket jo er
lig med overvågning at alt går reelt og inden for hvad Demokratiet i DAnmark
sanktionerer, men vil have et land, hvor de der har holdninger som *DU* kan
tilslutte dig, har uindskrænket og ikke kontrollerbar magt.

P.T. kan oppositionen jo gøre hvad de vil, de kan råbe de kan skrige og de
kan stille de modforslag i Folketinget som de nu lyster, men det er jo så
stadig en regering som er baseret på D.F.'s vilje og mandater der sidder ved
magten, er det slet ikke nok for dig?

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 30-03-06 10:51

wrote:

>Er danskerne da sindssyge?:
>
>http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3648838/
>http://www.jp.dk/popup:print=3648838

nej, men der findes da en masse Radigale

>Hvordan kan dette landsforrædere få større og større tilslutning?

ingen anelse, men verden vil bedrages, og det bliver den så

vi må nok til at støtte op om norske Statoil -
de driver da i det mindste tankevirksomhed :-]

>Stop de danske landsforrædere, inden det er for sent.

nu om dage er det ikke ulovligt at være landsforræder

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,

Fra : Egon Stich

Dato : 30-03-06 16:29

> [...]
> at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,
> og som følgelig er sikker på at fortjene paradiset ved at

Nemt.
Man siger:
"nå, du er muhammedaner?"

MVH
Egon

Fra : TheLandOfTax

Dato : 30-03-06 11:05

Jeg stemte også på de radikale. Ikke fordi jeg er specielt tilhænger
af deres politik - faktisk er jeg ofte imod - men de var utroligt
nok det bedste parti for mig at stemme på da de ikke går ind for at
forhindre familiesammenføringer, eller gør det helvedes svært at
gennemføre.

Nu 1½ senere er tingene bedre, min ægtefælde er startet på en
uddannelse betalt at skatteborgerne. SU er der også bevilliget. Men
den behandling vi har fået inden dette blev realiseret har gjort et
meget negativt indtryk på min familie.

Jeg er blot en "gammeldansker" der har boet i udlandet nogle år og
valgte at bringe nogle internationale erfaringer med til danmarK som
min nuværende arbejdsgiver nyder godt af. Erfaringer som danske
virksomheder har svært ved at finde blandt de fastgroede danskere.

Én ting er dog sikkert, hvis ikke forholdene i Danmark bliver bedre
for indvandrere så bliver det på lånt tid. Min familie skal ikke
vokse op i et racistisk samfund. Heldigvis er den danske uddannelse så
god at der er mange muligheder uden for danmarK.

Fra : John

Dato : 30-03-06 14:08

"TheLandOfTax" <thelandoftax@yahoo.com> skrev i en meddelelse
[...]

Ja, man må da sige til din ros, at du forstår at gnide SALT i såret.
john

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 30-03-06 14:13

"TheLandOfTax" <thelandoftax@yahoo.com> skrev i en meddelelse

SNIP

[...]

Hvorfor mener du at DK er et racistisk samfund i forhold til andre samfund?

Du dømmer vel ikke et helt land på en enkelt nyhedsgruppes debatniveau?

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
ikke

Fra : PerX ...

Dato : 30-03-06 19:14

In article <442bd953$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
dslFJERNDETTE142221@vip.cybercity.dk says...

Hvad med lige at citerer ordentlig. Det er ikke til at se om det er dig
eller andre som har skrevet teksten.

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 31-03-06 13:12

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse
> In article <442bd953$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
> dslFJERNDETTE142221@vip.cybercity.dk says...
>
> Hvad med lige at citerer ordentlig. Det er ikke til at se om det er dig
> eller andre som har skrevet teksten.

Det plejer jeg skam også, men uvist af hvilke årsager er det ikke altid at
OE markerer det jeg svarer på som originaltekst.
Og så hedder det "at citere, jeg citerer"

Fra : Lars Månsson

Dato : 01-04-06 09:32

"Anders B. Hyltoft" <dslFJERNDETTE142221@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:442d1c84$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> OE markerer det jeg svarer på som originaltekst.
> Og så hedder det "at citere, jeg citerer"

problemet er når nogle bruger Google til at sende til nyhedsgrupperne
så bliver det sent med "Content-Transfer-Encoding: quoted-printable"
og det kan OE ikke finde ud af, selv om den kan sættes op til at gøre
det samme.
Der er flere ting man kan gøre
lade være at svare dem som bruger Google
selv sætte >
prøv at spøre i dk.edb.internet.mail+news.outlook-express
bruge et andet program til nyhedsgrupperne som kan finde ud af det

Hilsen
-Lars-

Fra : Per Rønne

Dato : 01-04-06 19:34

Lars Månsson <fotokob@mail.dk> wrote:

> bruge et andet program til nyhedsgrupperne som kan finde ud af det

40tude Dialog hvis man bruger Windows.

<http://40tude.com/dialog>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : NoTrabajo

Dato : 30-03-06 15:15

> [...]

> vokse op i et racistisk samfund. Heldigvis er den danske uddannelse så
> god at der er mange muligheder uden for danmarK.

Tænk lige på at muhamedanerne er de største racister. Nå nej, den form for
racisme anses ikke for racisme. Det er kun racisme, hvis folkedanskeren
tillader sig at være negativ overfor muhamedanernes gebærden her i landet.
--
NoTrabajo

Fra : Egon Stich

Dato : 30-03-06 16:31

[...]

Jamen det er da virkelig flot..!!
Først tage hvad man kan få af skatteborgerne, og så: Farvel og tak.
Skulle du ikke hellere tage og pakke familien sammen med det samme, og
skrubbe at?

Føj for den, siger jeg..!!

Egon

Fra : Tim

Dato : 31-03-06 12:50

"TheLandOfTax" <thelandoftax@yahoo.com> wrote in message
Jeg stemte også på de radikale.

snip
----
Figures.

Efter at have læst dine indlæg i denne tråd, tvivler jeg i øvrigt stærkt på,
at nogen vil savne jer, når I er rejst efter at have nasset på vores
skattekroner.

Jeg er også gift med en udlænding, der måtte gennem CVUU for at få godkendt
hendes cvilingeniør-uddannelse som sådan.

Imidlertid hyler hun (eller jeg) ikke over situationen, men hun arbejder
hårdt og har snart færdiggjort en HA her i Danmark.

Hun skal sgu' nok finde et godt job. Hun bruger tiden effektivt, istedet for
at hyle som dig. I øvrigt er hun lige så træt af udenlandske nasserøve og
ballademagere som jeg.

Tim

Fra : TheLandOfTax

Dato : 30-03-06 15:26

Anders B. Hyltoft skrev:

> Hvorfor mener du at DK er et racistisk samfund i forhold til andre samfund?
>
> Du dømmer vel ikke et helt land på en enkelt nyhedsgruppes debatniveau?

Selvfølgelig dømmer jeg ikke på hvad der skrives her. Jeg dømmer
på hvad jeg oplever i det daglige så som:
Regeringens udtalelser,
I supermarkedet,
På mit arbejde
På togturen frem og tilbage dertil,
Danske avisers artikler
Udenlandske avisers artikler.

Og jeg kunne finde meget mere. Hvis der er nogle mennesker i Danmark
der ikke mener at dette land generelt er indadvendt, fremmedfjendsk og
racistisk, så er disse mennesker meget meget lukkede overfor
virkeligheden. Jeg har aldrig oplevet noget der minder om dette i andre
lande.

Fra : PerX ...

Dato : 30-03-06 19:22

In article <1143728743.493456.231020@z34g2000cwc.googlegroups.com>,
thelandoftax@yahoo.com says...

> Selvfølgelig dømmer jeg ikke på hvad der skrives her. Jeg dømmer
> på hvad jeg oplever i det daglige så som:
> [...]

Du kunne også finde på at rent faktisk dokumentere hvad det er du finder
racistisk og om du kan bevise det (hvad jeg tvivler på du kan)

> Hvis der er nogle mennesker i Danmark
> der ikke mener at dette land generelt er indadvendt,

Du kan ikke kalde et land for inadvednt.

> fremmedfjendsk og

Der er forskel på fjendsk og at man ikke elsker alle og enhver. Vi HAR
LOV til ikke at syntes alle andre er fantastisk, hvad fanden er det for
en psykotisk diktatur mentalitet at vi skal elske alt og alle. I øvrigt,
hvis man risikere at komme i fængsel, få sagsanlæg, blive boykottet
eller hængt ud i en elitær udenlandsk presse så er det sgu da klart man
forsøger at undgå at pleje omgang med visse grupperinger.

> racistisk, så er disse mennesker meget meget lukkede overfor
> virkeligheden.

Eller også har du været væk så længe du har glemt dansk. Hvis der er
nogen som ikke kan lide muslimer, hvad de iøvrigt burde have lov til i
et frit land, så er det ikke racisme - tilsyneladende har en masse
idioter overset at en hvilken som helst race kan være muslim.

> Jeg har aldrig oplevet noget der minder om dette i andre lande.

Måske kommer det - det kan godt være den nedladende presse i udlandet
rynker på næsen af Danmark, men når almindlige mennesker kommer til orde
i blogs over det hele så ser de jo positivt på danmark - igen fremme i
fronten for frihed - under anden verdenskrig var det imod nazisme, nu er
det imod islamismen.

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 30-03-06 19:43

"TheLandOfTax" <thelandoftax@yahoo.com> wrote in message
SNIP

[...]

Jeg vil da gerne have uddybet hvad du oplever som racistisk.

I bund og grund mener jeg at danskerne er venligt stillede overfor fremmede.
Vi tilbyder dem (Jer) gratis uddannelse, mulighed for at leve her med de
goder det medfører.
Vi sørger for undervisning til børn i skolealderen. Der bliver faktisk brugt
rigtig mange penge på modtageklasser og integration i skoleniveau i det hele
taget (betalt tolk til skole-hjem samtaler osv.)

Langt hen ad vejen er især de muslimske indvandreres krav blevet
imødekommet. Så hvorfor vælger mange at se glasset som halvtomt?

Man kan godt være venligt stillet, men stadig kritisk overfor folk som
fortjener det. De Islamister som er i søgelyset nu, har fortjent det ved at
opildne til had og arbejde for at muslimer i hele verden skal føle sig
krænkede pga. 12 tegninger i en dansk avis. Hvis det er så vigtigt at ens
religion skal respekteres, så er det da dumt at flytte til et land med en
anden religion. Man kan jo godt anerkende andre religioner, men det er kun
udøverne der skal respektere den.

Fra : NoTrabajo

Dato : 31-03-06 16:57

> [...]
> til et land med en anden religion. Man kan jo godt anerkende andre
> religioner, men det er kun udøverne der skal respektere den.

Det er ikke til at hitte rede i, hvad DU har skrevet og hvad den du citerer
har skrevet.
--
NoTrabajo

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 31-03-06 18:31

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse
SNIP

> Det er ikke til at hitte rede i, hvad DU har skrevet og hvad den du
> citerer
> har skrevet.

Har set det. Det er OE der er mærkelig. I dette tilfælde ku' den godt finde
ud af det.
Men du kan jo bare læse indlægget før mit svar hvis du er i tvivl. Så er man
også nødt til at fordybe sig

Fra : GB

Dato : 31-03-06 23:26

http://xnews.newsguy.com

Fra : TheLandOfTax

Dato : 30-03-06 18:27

Egon Stich skrev:

> [...]
> Først tage hvad man kan få af skatteborgerne, og så: Farvel og tak.
> Skulle du ikke hellere tage og pakke familien sammen med det samme, og

Nå gør du det. Med fare for at jeg kommunikere med en social bums,
så vil jeg alligevel forklare dig at det her ikke kun handler om penge
men om livskvalitet. Og så betaler jeg 150.000 kr. om året i skat,
hvilket gør at jeg kan uddanne min ægtefælde med god samvittighed.
Mit md. overskud er bestemt ikke større i Danmark end det ville have
været hvor vi kom fra. Til gengæld har min arbejdsgiver nydt godt af
mit valg af bopæl i Danmark.

I øvrigt er min ægtefældes uddannelse en del af en tvungen
handlingsplan. Uddannelsen er nødvendig fordi min ægtefældes
tidligere uddannelse, der ellers er internationalt anerkendt, ikke
godtages i Danmark, noget mange indvandrere har erfaret. Go figure.

Fra : PerX ...

Dato : 30-03-06 19:25

In article <1143739604.871871.305720@i39g2000cwa.googlegroups.com>,
thelandoftax@yahoo.com says...

> så vil jeg alligevel forklare dig at det her ikke kun handler om penge
> men om livskvalitet.

Ah, det er livskvalitet at under trussel om straf at skulle lade som om
man kan lide nogle - sælsom livskavlitet.

> Og så betaler jeg 150.000 kr. om året i skat,
> hvilket gør at jeg kan uddanne min ægtefælde med god samvittighed.

Som udgør langt under en promille af hvad det koster.

> Mit md. overskud er bestemt ikke større i Danmark end det ville have
> været hvor vi kom fra. Til gengæld har min arbejdsgiver nydt godt af
> mit valg af bopæl i Danmark.

Dokumentation eller stilhed.

> [...]
> tidligere uddannelse, der ellers er internationalt anerkendt, ikke
> godtages i Danmark, noget mange indvandrere har erfaret. Go figure.

Det er jo fordi regeringen også ligger under for tvang udefra, så de
forsøger at snige ting ind som de nu kan.

Fra : Egon Stich

Dato : 31-03-06 11:18

Egon Stich skrev:

> [...]

>Mit md. overskud er bestemt ikke større i Danmark end det ville have
>været hvor vi kom fra. Til gengæld har min arbejdsgiver nydt godt af

Du taler om fare for at kommunikere med en social bums"?
Som jeg forstår dine indlæg, er det da en glimrende betegnelse på dig selv
og din kone.
Du ønsker at nasse på de danske skatteydere, og oven i købet blot for at
"din arbejdsgiver" kan nyde godt heraf?
Da er du ikke alene en social bums, men en slavesjæl.

> [...]
>tidligere uddannelse, der ellers er internationalt anerkendt, ikke
>godtages i Danmark, noget mange indvandrere har erfaret. Go figure.

Det er jo, desværre, ikke usædvanligt, at udlændinge kommer hertil med ikke
valide uddannelser, og tror de skal have det hele forærende.
For derefter at beklage sig over skattetrykket.

Så jeg gentager:
Føj for den.

Egon

Fra : TheLandOfTax

Dato : 30-03-06 19:48

PerX ... skrev:

> Som udgør langt under en promille af hvad det koster.

Dokumentation eller stilhed.

> Det er jo fordi regeringen også ligger under for tvang udefra, så de
> forsøger at snige ting ind som de nu kan.

Vrøvl

Fra : TheLandOfTax

Dato : 31-03-06 12:26

Egon Stich skrev:

> Du ønsker at nasse på de danske skatteydere,

Hvor har du det fra? Jeg betaler 150.000 kr om året i skat. Hvordan er
du til gavn er du til det danske samfund?

> og oven i købet blot for at
> "din arbejdsgiver" kan nyde godt heraf?

Min arbejdsgiver tjener penge hjem til Danmark. Vi sælger ting udenfor
Danmarks grænser så danskere kan købe udenlandske vare, uden at det
ødelægger betalingsbalancen. Jeg forstår slet ikke din generelle
kritik af mig eller min arbejdsgiver. Vi begge bidrager positivt til
det danske samfund. Gør du også det?

> Det er jo, desværre, ikke usædvanligt, at udlændinge kommer hertil med ikke
> valide uddannelser, og tror de skal have det hele forærende.
> For derefter at beklage sig over skattetrykket.

Det er vel ikke udlændinges skyld at Danmark tit og ofte ikke
anerkender internationalt godkendte uddannelser. Jeg taler her om
læger, sygeplejesker og anden sundhedsrelavant uddannelse.

Fra : Egon Stich

Dato : 31-03-06 19:55

Egon Stich skrev:

> Du ønsker at nasse på de danske skatteydere,

Hvor har du det fra? Jeg betaler 150.000 kr om året i skat. Hvordan er
du til gavn er du til det danske samfund?

Du påstår, du betaler kun 150.000 om året i skat?
Hvad piver du over?
Skulle du ikke se at få fingeren ud, og begynde at bestille noget?

> [...]

ødelægger betalingsbalancen. Jeg forstår slet ikke din generelle
kritik af mig eller min arbejdsgiver. Vi begge bidrager positivt til

Jeg har ydet mit, tak.
Det er dit piveri over vore forhold og skattepolitik, der støder mig.

> [...]

anerkender internationalt godkendte uddannelser. Jeg taler her om
læger, sygeplejesker og anden sundhedsrelavant uddannelse.

Stadigvæk:
Lad være at piive.
Hvis man vil hertil, må man følge vore regler.
Enkelt og ligetil.

Egon

Fra : TheLandOfTax

Dato : 31-03-06 13:00

Tim skrev:

> [...]
>
> Efter at have læst dine indlæg i denne tråd, tvivler jeg i øvrigt stærkt på,
> at nogen vil savne jer, når I er rejst efter at have nasset på vores

Kan du begrunde det?

> [...]
>
> Imidlertid hyler hun (eller jeg) ikke over situationen, men hun arbejder
> hårdt og har snart færdiggjort en HA her i Danmark.

Hvilken situation"hyler" jeg om?

> Hun skal sgu' nok finde et godt job. Hun bruger tiden effektivt, istedet for
> at hyle som dig.

Jeg bruger også tiden effektivt når jeg er på arbejde. Ægtefælden
ligeledes på studiet

I øvrigt er hun lige så træt af udenlandske nasserøve og
> ballademagere som jeg.

Så må du hellere forbedre dig før hun skrider

Fra : Tim

Dato : 31-03-06 13:10

Tim skrev:

> [...]
> på,
> at nogen vil savne jer, når I er rejst efter at have nasset på vores

Kan du begrunde det?

------

Du er utilfreds med landet og dets borgere og du nasser på vores
skattekroner. Du er velkommen til at fise af. Won't missya babe.

> [...]
>
> Imidlertid hyler hun (eller jeg) ikke over situationen, men hun arbejder
> hårdt og har snart færdiggjort en HA her i Danmark.

Over det åhh-så racistske Danmark, hvor du ikke ønsker at blive længere, end
det tager jer at nasse jer til en uddannelse.

> [...]
> for
> at hyle som dig.

Jeg bruger også tiden effektivt når jeg er på arbejde. Ægtefælden

--------

Ja, det siger jo sig selv... men tydeligvs ikke for senere at bidrage til
samfundet. Derimod agter I at rejse ud med en grats uddannelse.

De snollede 150.000 du bidrager med, går til alt andet end lige hendes
uddannelse. Tror du det er det eneste vi betaler skat til????

Come on.

I øvrigt er hun lige så træt af udenlandske nasserøve og
> ballademagere som jeg.

Så må du hellere forbedre dig før hun skrider

------

Jeg er ikke udlænding. Det burde være info nok til at du kan tyde min
ovenstående sætning.

Tim

Fra : TheLandOfTax

Dato : 31-03-06 13:29

Tim skrev:

> [...]
>
> De snollede 150.000 du bidrager med, går til alt andet end lige hendes
> uddannelse. Tror du det er det eneste vi betaler skat til????

Som jeg skrev tidligere. Var vi blevet hvor vi var ville vi have været
bedre økonomisk stillet, også med en selvbetalt uddannelse, end vi
er her i Danmark i dag. Derudaf kan jeg konkludere at det danske
samfund nyder godt af vores tilstedeværelse.

Det var godt at se at din kones Civilingeniør udd. kunne godkendes.
Men hun skulle læse HA alligevel?

Fra : Tim

Dato : 31-03-06 17:17

Tim skrev:

> [...]

er her i Danmark i dag. Derudaf kan jeg konkludere at det danske
samfund nyder godt af vores tilstedeværelse.

Den er sgu' noget tynd. Det betyder nok nærmere, at det ville have kostet
"det andet sted" mere.

----

Det var godt at se at din kones Civilingeniør udd. kunne godkendes.
Men hun skulle læse HA alligevel?

---

Nej, det er hun ikke _nødt_ til, men havde lyst til at supplere sin
udelandske tekniske uddannelse men en dansk økonomisk udd. Alene for at
komme ud blandt folk og lære dansk kultur, og ikke mindst lære sproget.

At have såvel en masters degree i en teknisk udd. som en bachelor i økonmo
gør hende jo heller ikke mindre attraktiv for arbejdsmarkedet.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 31-03-06 20:51

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> At have såvel en masters degree i en teknisk udd. som en bachelor i økonmo
> gør hende jo heller ikke mindre attraktiv for arbejdsmarkedet.

Altså hellere lukrere på systemet end at arbejde, fordi det havde hun lyst
til.

Tjaee.

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 01-04-06 02:22

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Altså hellere lukrere på systemet end at arbejde, fordi det havde hun lyst
> til.
>
> Tjaee.

Næh... hun har lyst til at gøre noget VED det, stedet for at lukrere på
systemet.

Glem dine hjemlige problemer med muslimen, når du taler med os andre.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 01-04-06 08:04

> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> Næh... hun har lyst til at gøre noget VED det, stedet for at lukrere på
> systemet.

Det samme har LandofTax kone, hun studerer jo også, og han betaler jo også
skat, men det at hans kone studerer fordi hun *ingen* relevant udd. har,
kalder du at nasse på statskronerne.

Din kone(hmm) har en udd. men vælger ikke at arbejde, men er ved at udd. sig
ved et HA studie, og der skriver du, det er at gøre noget ved det??

Du er rent til grin.

> Glem dine hjemlige problemer med muslimen, når du taler med os andre.

Nu arbejder min kone jo, så det..

--
Allan Riise

Fra : Egon Stich

Dato : 01-04-06 10:56

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skat, men det at hans kone studerer fordi hun *ingen* relevant udd. har,

Grunden til at man ikke kan lide ovenstående, er udtalelsen om at forlade
landet igen, efter endt gratis uddannelse.
Den holdning og intention kan man kun have foragt til overs for.

Egon

Fra : Allan Riise

Dato : 01-04-06 11:03

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> landet igen, efter endt gratis uddannelse.
> Den holdning og intention kan man kun have foragt til overs for.

Du har ikke læst hvad han skrev, men jeg vil da gerne citere, for der bliver
jo skrevet ...

[...]

Altså er det med det forbehold at hvis det vedbliver at være et land, hvor
visse udlændinge ser sig forfulgt og sat i bås med terror og kriminalitet
uagtet de er ganske almindelige gode borgere, så vil ahn og hans familie
flytte, men det er der ikke en af jer der forholder jer overfor, men jeg må
så gå udfra at I mener at det ihvertfald ikke skal blive bedre for
indvandrere i Danmark, hvorfor I allerede siger farvel!

--
Allan Riise

Fra : Egon Stich

Dato : 01-04-06 11:38

> [...]

> så gå udfra at I mener at det ihvertfald ikke skal blive bedre for
> indvandrere i Danmark, hvorfor I allerede siger farvel!

Så vidt jeg ved, "forfølges" alene uintegrerbare fremmede.
Når det er svært at skelne disse fra anstændige mennesker, er det jo alene
fordi akademisk uddannede "humanister", umuliggør dette.
De formår ikke at kalde en spade for en spade.
Nok fordi, de heller ikke ved, hvad en spade egentlig er.

Egon

Fra : Tim

Dato : 01-04-06 15:29

> [...]
>
> Din kone(hmm) har en udd. men vælger ikke at arbejde, men er ved at udd.
> sig ved et HA studie, og der skriver du, det er at gøre noget ved det??

Du kan vende og dreje det lige så meget du vil narrerøv. Hans kone får sig
en uddannelse i Danmark, og stikker så af. Det er nasseri, anyway you put it
bitch.

Og ja, jeg har en ikke-muslimsk kone. Det er mere end du kan prale af,
dhimmie

Tm

Fra : Allan Riise

Dato : 01-04-06 16:31

> [...]
> en uddannelse i Danmark, og stikker så af. Det er nasseri, anyway you put

Det har LandofTax ikke skrevet, der er jo et "aber dabei" med, men det
overser du let og elegant.

> Og ja, jeg har en ikke-muslimsk kone. Det er mere end du kan prale af,
> dhimmie

Jeg tvivler faktisk på at du har nogen.

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 01-04-06 16:59

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det har LandofTax ikke skrevet,

Jo.

> der er jo et "aber dabei" med, men det overser du let og elegant.

Nej.

> Jeg tvivler faktisk på at du har nogen.

Gør du bare det... who gves a shit ))

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 01-04-06 19:04

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> Jo.

> Nej.

Hvorfor skriver du så, at de efter at hendes udd. er overstået, så skrider
de bare?

For var det hvad LandofTax skrev, eller kommer du med sandheden + moms,
endnu engang?

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 01-04-06 20:21

> [...]
> de bare?
>
> For var det hvad LandofTax skrev, eller kommer du med sandheden + moms,

_Er_ du fattesvag, eller gør du bare som om? Jesus altså, Allan

Citat:

Fra : Allan Riise

Dato : 01-04-06 21:00

> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> _Er_ du fattesvag, eller gør du bare som om? Jesus altså, Allan

Det er dig der læser en tekst og udlægger den efter dit hovede, og ikke
efter forfatterens.

> Citat:
> "Én ting er dog sikkert, hvis ikke forholdene i Danmark bliver bedre
> for indvandrere så bliver det på lånt tid."

Og hvis du så mener at han skrider, mener du så implicit at forholdene for
indvandrere ikke bliver bedre, men der tager du fejl, meget endda, Fogh kan
ikke klare flere hug internationalt.

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 01-04-06 22:12

> [...]
> indvandrere ikke bliver bedre, men der tager du fejl, meget endda, Fogh
> kan ikke klare flere hug internationalt.

Forholdende er som de skal være, og det bliver der næppe ændret en tøddel
ved. Altså skrider han, og jeg har ret.

Tm

Fra : Allan Riise

Dato : 02-04-06 06:05

> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> Forholdende er som de skal være, og det bliver der næppe ændret en tøddel
> ved. Altså skrider han, og jeg har ret.

Nej Tim, du kan få ret, men har det ikke før end han og hans kone er
flyttet, og det er der du går galt i byen, nemlig at du mener at du allerede
har det!
Lever du i en tidsmaskine?

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 02-04-06 09:26

> [...]
>
> Nej Tim, du kan få ret, men har det ikke før end han og hans kone er
> flyttet, og det er der du går galt i byen, nemlig at du mener at du

Hvis ikke jeg får ret, er det fordi han lyver her i tråden.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 02-04-06 10:22

> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> Hvis ikke jeg får ret, er det fordi han lyver her i tråden.

Nu nærmer du dig Orakliske højder a'la Thorkild P.
Det burde afskrække dig.

--
Allan Riise

Fra : N/A

Dato : 02-04-06 20:21

Fra : Tim

Dato : 02-04-06 20:21

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu nærmer du dig Orakliske højder a'la Thorkild P.
> Det burde afskrække dig.

Det er simpel logik. Jeg ved godt, at det absolut ikke er din stærke side,
men:

1) Han siger, at han rejser, hvis tilstandene ikke bliver "bedre".
2) Tilstandende ændrer sig ikke til hvad han vil synes er bedre... nærmere
tværtimod. Det sørger muslimske fanatikere for.
3) Hvis han så alligevel ikke rejser, har han ergo løjet her i tråden.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 03-04-06 07:04

> [...]
> men:
>
> 1) Han siger, at han rejser, hvis tilstandene ikke bliver "bedre".

Ja.

> 2) Tilstandende ændrer sig ikke til hvad han vil synes er bedre... nærmere
> tværtimod. Det sørger muslimske fanatikere for.

Du laver her en fremskrivning som du ikke ved om den holder vand, der kan
ske meget inden konen er færdig med sin udd.
Nåår man fremkommer med sin mening, og ikke fakta, er det normalt sådan at
man skriver, "IMHO" eller bare "IMO", så det ikke fremstår som en universal
sandhed.

Jeg ved godt at *Du* mener at det er de yderliggående Islamister der skal
stå for hvordan at integrationspolitikken skal udformes, men lad os nu se,
der kunne jo ske det at Venstre fjerner sig lidt fra D.F. især hvis Barfod
han får et mistillidsvotum.

Men humlen er ay du ikke ved det, men mener det.

> 3) Hvis han så alligevel ikke rejser, har han ergo løjet her i tråden.

Det er der mange andre der har gjort herinde, ingen nævnt inhen glemt, men
på den anden side så er det vil også subjektivt om Landof Tax og hans
familie mener det er blevetr bedre for dem, jeg kunne jo se at hun fik et
arbejde straks efter hendes udd. er afsluttet, med gode kollegaer etc,
hvorved at hun ikke oplever konsekvensen af at regeringens indvandrings og
integrationspolitik.

Men du mener altså at den er god nok, eller måske endda skulle strammes,
selvom konsekvensen f.eks. er at 2'gere og 3'gere der går håndværkervejen,
ikke kan få en læreplads, selvom de taler perfekt Dansk og har bedre
karakterer end etniske Danskere?

--
Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 03-04-06 20:44

> [...]
> han får et mistillidsvotum.
>
> Men humlen er ay du ikke ved det, men mener det.

Ok. Jeg nøjes med at kalde det "meget sandsynligt".

> [...]
> arbejde straks efter hendes udd. er afsluttet, med gode kollegaer etc,
> hvorved at hun ikke oplever konsekvensen af at regeringens indvandrings og

Altså er det blot en tom udtalelse han kommer med, som faktisk ikke rigtig
skal tages alvorlig.

> Men du mener altså at den er god nok, eller måske endda skulle strammes,

Ja og ja, for muslimers vekommende. Andre indvandrere har vi _ingen_
problemer med.

> selvom konsekvensen f.eks. er at 2'gere og 3'gere der går håndværkervejen,
> ikke kan få en læreplads, selvom de taler perfekt Dansk og har bedre
> karakterer end etniske Danskere?

Tag du en tur forbi Åbenrå håndværkerskole (EUC-Syd), og sig det til vores
samfundslærer, og diverse andre faglærere.

De vil vælte sig rundt på gulvet af grin.

Tim

Fra : TheLandOfTax

Dato : 01-04-06 14:08

Egon Stich skrev:

> Grunden til at man ikke kan lide ovenstående, er udtalelsen om at forlade
> landet igen, efter endt gratis uddannelse.
> Den holdning og intention kan man kun have foragt til overs for.
>
> Egon

Mens jeg opholdte mig i udlandet havde jeg stadig kontakt med det
danske samfund. På et tidspunkt får jeg en kontakt med et dansk firma
og aftalen bliver at jeg tager hjem. Min kone har en international
anerkendt uddannelse inden for sundhedsområdet. Folk med hendes
kvalifikationer er der stor mangel på i Danmark, så jeg ser ikke det
store problem i dette. Lidt dansk undervisning så skulle hun være
kørende. Jeg er nødt til at tage en hurtig beslutning om flytning til
Danmark og har ikke tid til at starte en ansøgning om
familiesammenføring før vi tager af sted. Jeg fandt ud at man kunne
søge fra Danmark så ikke noget problem.

Vi kommer til Danmark, søger om sammenføring. Det tager 10 mdr, hvor
min kone ikke kan gøre en skid. Ikke arbejde, ikke gå til
danskundervisning. Uden cpr nr. kan man intet. Mens vi venter finder
vi ud af at Danmark ikke anerkender hendes uddannelse. Generelt alt
inden for sundhedsvæsenet skal være dansk, ellers duer det ikke. Kan
man få supplerende udd? Nogle gange men ikke i hendes tilfælde.
Derfor begynder vi at se på en alternativ udd. Det kommer på plads
hun starter på en udd kun efter godt et års residens.

Danskernes fremmedfjendskhed har været umuligt at undgå og eskalere
til nye højder pga JP tegningerne, der har gjort at vi i dag begge er
enige om at Danmark ikke er det optimale sted for vores familie at
vokse op hvis dette fortsætter.. Intet af dette kunne vi vide før vi
kom til Danmark. I så fald ville vi aldrig være kommet. Men nu er vi
her og må prøve at få det bedste ud af det. Om det bliver på lånt
tid kan kun fremtiden vise.

Jeg forstår godt hvis nogle tager afstand fra folk kun kommer for at
nasse på systemet. Jeg mener dog ikke vi hører til i denne kategori.
Vi forbereder os, og det danske samfund, på at min kone kan arbejde
her i fremtiden. Men vores daglige liv skal også fungere
tilfredsstillende. Her må jeg tilstå at der skal et generelt
holdningsskifte til mht. til mange danskeres syn på indvandrere.
Ellers klare vi den ikke her.

Fra : Egon Stich

Dato : 01-04-06 20:31

Egon Stich skrev:

> [...]

tilfredsstillende. Her må jeg tilstå at der skal et generelt
holdningsskifte til mht. til mange danskeres syn på indvandrere.

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Ok.
Jeg accepterer, at jeg nok her misforstået dit første indlæg.

Og vil da sige dig, at jeg faktisk også finder, at vore regler for
"indførelse" af kone - mand er uheldig.
Problemet består i, at det, på grund af en elitær overklasses frygt for at
være konsekvente, ikke har været muligt at lovgive, så en dansker kan gifte
sig i udlandet uden problemer, uden at dette ville medføre en forsættelse af
et misbrug, vi desværre har oplevet.

Angående udenlandske uddannelser, kan jeg faktisk ikke have nogen mening,
idet jeg ikke har nok viden på området.
Der er man henvist til at stole på dem, der bestemmer.
Hvad man jo desværre ikke kan, idet samme personager jo i høj grad forfølger
egeninteresser.

Hvad angår fremmedhad:
Det er jo ikke sådan, at danskere i almindelighed lider af dette.
Det er reelt nogle ganske bestemte grupper, man ikke kan lide.
Ikke fordi de er røde - grønne - sorte eller af nogen anden kulør.
Men fordi de helt enkelt aktivt arbejder for at ødelægge vor kultur.
Det er ikke fremmedhad, men ren og skær politik og kulturkamp.

På grund af mange års liggen under for en akademisk såkaldt humanitær
overklasse, har dette forhold i for mange år været skjult.
Det er først i det seneste år, sandheden er begyndt at dukke frem af
hallalhippiernes tågeslør.

Den skepsis overfor "fremmede", der kan opleves, kender jeg alt for godt
gennem egne oplevelser.
Jeg er jo ikke selv "bondefødt" dansker, men "tillært".

Jeg kan da helt sikkert sige, at accepterer man dansk kultur og væremåde, og
gør en indsats, bliver man selv accepteret.
Men jeg snyder selvfølgelig lidt, idet jeg er blond og gråøjet.
Og kun meget brun om sommeren
Og derfor ikke skiller mig ret meget ud.

Under alle omstændigheder:
Held og lykke med "projektet".

Og undskyld, jeg misforstod dig.

MVH
Egon

Fra : TheLandOfTax

Dato : 03-04-06 08:47

Egon Stich skrev:

> [...]
> sig i udlandet uden problemer, uden at dette ville medføre en forsættelse af

Nej, det er der flere der har sagt til mig. Og jeg kan også godt se
problemet. Danmark var for rundhåndede til at uddele statsborgerskaber
tidligere.

> [...]
> Men fordi de helt enkelt aktivt arbejder for at ødelægge vor kultur.
> Det er ikke fremmedhad, men ren og skær politik og kulturkamp.

Der er måske nogle der bevist arbejder på at ændre vor kultur. Men
jeg tror også at mange indvandrere oplever at etniske danskere ikke
ønsker nogen anden kultur end den de er vant til. Vi er et meget
konservativt samfund og ser helst ikke noget ændre sig (for meget
eller for hurtigt). Man kan godt have et fungerende multikulturelt
samfund hvor man accepterer hinanden, og uden at nogle skal tvinges til
at ændre sin livsstil væsentlig. Og her mener jeg danskerne er for
stive. Mange indvandrere opfatter nok dette som mangel på tolerance og
accept. Bevares, dette er ikke kun indvandrer der oplever dette. Er man
lidt anderledes end gennemsnittet, så føler man sig hurtig lidt
mindre accepteret. Jeg tror vor kultur er svær at forstå for mange.
Jeg har oplevet så meget imødekommenhed rundt om i verden der gør at
man finder forholdende i Danmark næsten umenneskelige. Ok, det er et
lidt stærkt ord, men vi interessere os altså ikke så meget for
personer vi ikke kender eller omgås til daglig. Det er vor kultur og
er svær at forstå for indvandrere - og også for mig der har været
væk i en halv snes år.

På vej til arbejde (10 min. togtur) siger jeg godmorgen en halv snes
gange. Jeg møder gerne et par stykker der er ude at lufte hund -
Godmorgen. Så er der et par stykker der allerede står og venter på
toget når jeg når stationen - Godmorgen. Når jeg står på og
finder en plads - Godmorgen til dem der sidder overfor. Måske får
jeg også chancen for at holde døren for personen der haster ud fra
bageren når jeg er på ved ind - Godmorgen siger jeg mens
vedkommende suser forbi. Den form for åbenhed er meget brugt i mange
lande, men ikke her i Danmark. Hvis jeg ikke tager initiativet så er
der ofte ikke noget "godmorgen". Indvandrer kunne nemt opfatte
dette som uvenlig, hvilket det måske nok er men ikke anderledes end
etniske danskere oplever det.

> [...]
> Men jeg snyder selvfølgelig lidt, idet jeg er blond og gråøjet.
> Og kun meget brun om sommeren
> Og derfor ikke skiller mig ret meget ud.

Dem der gør en indsats for at integrere sig har bestemt en fremtid og
bliver helt sikkert accepteret bedre. Men der skal ikke herske tvivl om
at en "forkert" hudfarve eller påklædning gør det betydeligt
vanskeligere at begå sig. Disse mennesker udstråler at de er
forskellige og deraf bliver de blandt mange etniske danskere sorteret
fra - uanset hvor meget potentiale de end måtte have for at fungere
normalt i samfundet.

> Under alle omstændigheder:
> Held og lykke med "projektet".
>
> Og undskyld, jeg misforstod dig.