"Grazie a Sicurezza"!
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 30-03-06 03:12

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3903865&forside

Jeg således tror at følgende hjemmesiden må være værd at dyrke de
næstkommende dage, da italienerne Gudskelov har vist sig macho nok til
at yde Abdul Rahman kærkommen og nødvendig beskyttelse:

http://www.serviziinformazionesicurezza.gov.it/pdcweb.nsf/pagine/ee_homepage

Ja, der var jo engang hvor romerne ikke ligefrem brød sig om kristne,
men med tiden har det dog lykkeligvis ændret sig til det bedre!

Anders Peter Johnsen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 30-03-06 04:59

Anders Peter Johnsen skrev:
> [...]
> næstkommende dage, da italienerne Gudskelov har vist sig macho nok til
> at yde Abdul Rahman kærkommen og nødvendig beskyttelse:

OM'ER! Elendig syntaks!

Vi prøver lige igen:

"Jeg tror således at følgende hjemmeside...."

Capicé?

Anders Peter

Fra : Konrad

Dato : 30-03-06 07:31

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message
> [...]
> næstkommende dage, da italienerne Gudskelov har vist sig macho nok til
> at yde Abdul Rahman kærkommen og nødvendig beskyttelse:

Der var engang - da vi havde en anden regering - hvor Danmark gjorde det
samme overfor nogle forfulgte pakistanske kristne. Vistnok i 1995.

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-03-06 08:28

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message

> Der var engang - da vi havde en anden regering - hvor Danmark gjorde det
> samme overfor nogle forfulgte pakistanske kristne. Vistnok i 1995.

Men der er jo stor forskel på at yde beskyttelse til en mand, som mange
muslimer mener bør dræbes, - og så nogle kristne, som bare er kristne, og
som man gerne vil af med i fx Pakistan.

Fra : Konrad

Dato : 30-03-06 08:41

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Men der er jo stor forskel på at yde beskyttelse til en mand, som mange
> muslimer mener bør dræbes, - og så nogle kristne, som bare er kristne, og

Der var tale om en far og søn, eller onkel og fætter eller noget i den
stil - der svjh havde været hele retssagsmøllen igennem, var blevet groft
forulempet/forfulgt osv.

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-03-06 08:49

> [...]
>
> Der var tale om en far og søn, eller onkel og fætter eller noget i den
> stil - der svjh havde været hele retssagsmøllen igennem, var blevet groft

Ja, det er almindeligt at kristne bliver forfulgt i Pakistan, - men man er
jo stadig bare glade for at få dem jaget ud af landet. Hvorimod mange
muslimer vil synes at Rahman SKAL dræbes, også selv om han forlader
Afghanistan, - dvs det *kunne* blive farligt for Italien.

Fra : Konrad

Dato : 30-03-06 10:33

> [...]
> muslimer vil synes at Rahman SKAL dræbes, også selv om han forlader
> Afghanistan, - dvs det *kunne* blive farligt for Italien.

Nu er historien jo ikke helt normal. Han har boet Tyskland svjh i 15 år, og
været kristen i næsten lige så mange - efter Talebans fald rejser han så
tilbage til Afghanistan, sikkert i håbet om at nye tider er på vej, og så
bliver sagen pludselig rejst - efter et par år i landet. Det virker som
noget politisk - en dommer/anklager har sikkert skulle markere en eller
anden proislamisk linie. At der antagelig er en del blandt menige afghanere
der mener at loven skulle overholdes (!!) undrer vel ikke - du kan jo
tilsvarende finde læssevis af danskere der har masser af meninger om
verserende retssager, og ytrer sig om hvordan folk i forskellige sager
skulle straffes - både inden og udenfor straframmerne. Her i gruppen mødes
vi jo næsten dagligt af et overflødighedshorn omkring hvordan anklagede
eller dømte SKAL straffes - lige fra retsstridig udvisning over kastration
til henrettelse.

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-03-06 14:38

> [...]
> eller dømte SKAL straffes - lige fra retsstridig udvisning over kastration

Han blev anmeldt af sin familie, svjv. Jeg siger ikke det er mærkeligt at
menige afghanere mener loven skal overholdes, - det er loven der er
"mærkelig".

Jeg ved ikke, om du kender nogen "herfra", som er gået fra retorik til det
materielle, men det er der masser af eksempler på i muslimske lande, - især
i sager om påstået frafald. Det er jo heller ikke tilfældigt, at den påstået
"frafaldne" Hirsi Ali skal have vagt på, døgnet rundt. Naser Khader regnes
også for frafalden, og skal også have vagter på døgnet rundt. Flere andre
frafaldne må holde sig skjult selv i Vesten.

Fra : Konrad

Dato : 30-03-06 15:22

> Han blev anmeldt af sin familie, svjv. Jeg siger ikke det er mærkeligt at
> menige afghanere mener loven skal overholdes, - det er loven der er
> "mærkelig".

Ja - det kan vi godt blive enige om. Men som god objektiv iagttager - det
som nogle nedladende kalder kulturrelativist - tror jeg at vores love, dem
der tillader f.eks "blasfemi overfor profeten" virker lige så "mærkelige",
som det, at man ikke må konvertere i Afghanistan, virker på os. Og det er
ikke fordi, det "er det samme" eller fordi de også går på toilettet i
Afghanistan. Det *er* bare sådan. Det er jo også i mange danskeres øjne
"mærkeligt" at man kan idømme mindreårige livsvarigt fængsel i USA, eller
idømme folk dødsstraf.

> Jeg ved ikke, om du kender nogen "herfra", som er gået fra retorik til det
> materielle,

Vi har ellers f.eks Combat18, Blekingegadebanden, de autonomes malingkasteri
efter Fogh, Dansk Front osv osv. Der findes mange eksempler. Men der er
rigtig nok længere imellem dem - altså dem der bliver "materielle" - men for
det første hersker der et andet temperament her i det kolde nord, for det
andet har vi det jo ret godt - man har et socialt problem hvis man deponerer
al sin vrede i en enkeltsag - vi er ikke så fattige, og vi lever ikke midt i
en klankrig med 170 forskellige interresanter. Vi har bevæget os imod
"verdslighed" fordi vi ikke længere har så stor behov for religion - i et
land som Afghanistan er man blevet mere religiøse, fordi man som følge af
årtiers borgerkrig, fattigdom og hvad ved jeg, ikke har haft så meget andet
end religionen at læne sig opad.

>men det er der masser af eksempler på i muslimske lande, - især
> i sager om påstået frafald.

Ja? Hvis du anklager dem for dét, altså bare det, at de har sådan en lov, er
du vel ikke bedre end dem, der peger fingre af dansk lovgivning? Du kan ud
fra et eller andet humanitært kriterie sige, altså for din part, at der da
godt nok er forskel på at slå nogen ihjel, fordi de konverterer, i forhold
til at tillade blasfemi - men det er jo en værdimæssig betragtning. Du og vi
synes at vores måde er den bedste, og så er det jo nemt at komme frem til en
sådan hierakisk vægtning af værdier - men dem, der har en anden kultur,
kommer (måske) frem til nogle andre værdier, der for dem regnes for at være
lige så meget værd.

> Det er jo heller ikke tilfældigt, at den påstået
> "frafaldne" Hirsi Ali skal have vagt på, døgnet rundt.

Nej - det er jo fordi hun lever af sin antipati imod islam. Hvis nogen
fremturede lige så kraftigt imod kristendommen, ville de sørme også opleve
repressalier.

> Naser Khader regnes
> også for frafalden, og skal også have vagter på døgnet rundt. Flere andre
> frafaldne må holde sig skjult selv i Vesten.

Jeg synes det er rart, at der i det mindste er et sted de kan være. Det
ville selvfølgelig være at foretrække, at alle muslimerne blev ligesom os,
men det har nok lige så lange udsigter som at vi skulle gå hen og blive
muslimer. Så udsigten er altså, at folk kan stå på begge sider og tæske
hinanden i hovedet med deres værdier - eller, man kan gå i dialog og arbejde
henimod nogle lidt mere fredelige og ikke mindst spiselige kompromiser for
begge parter.

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-03-06 16:00

> [...]

> Afghanistan. Det *er* bare sådan. Det er jo også i mange danskeres øjne
> "mærkeligt" at man kan idømme mindreårige livsvarigt fængsel i USA, eller

Så at frihedsrettigheder føles "mærkelige", lige som vi synes, det er
"mærkeligt", at man skal slås ihjel, hvis man skifter tro, - så er der en
eller anden symmetri? Så bliver alt jo næsten ens, og alle værdier
forsvinder.

Mindreårige kan ikke idømmes livsvarigt i usa, men uanset, det er vel
stadigvæk en - bare lille? - forskel fra at blive dømt for mord, og at blive
dømt for at skifte religion? Men du mener det er lige mærkeligt at have
dødsstraf for tanker, som at have dødsstraf for mord? Tjaa.

> [...]
> land som Afghanistan er man blevet mere religiøse, fordi man som følge af
> årtiers borgerkrig, fattigdom og hvad ved jeg, ikke har haft så meget

Vi taler om mord pga tankeforbrydelser, det er IKKE det sammme som det du
nævner.

> Ja? Hvis du anklager dem for dét, altså bare det, at de har sådan en lov,
> er
> du vel ikke bedre end dem, der peger fingre af dansk lovgivning?

Hvad ER det for noget fis at komme med, vi taler om privates dødsdomme over
mennesker som har begået tankeforbrydelser. Må man nu ikke længere kritisere
de mest utrolige brud på menneskerettighederne, så er man lige som dem der
peger fingre af, at vi ikke straffer nok for satire.
Det bliver svært at udtale sig om nogetsomhelst, hvis vi skal have sådanne
"sammenligninger" med: hvordan kan jeg kritiser håndsafskæring for rapseri,
hvis jeg ikke på helt samme måde kritiserer, at man her kan få bøde for at
køre uden cykellygte?

> [...]
> sådan hierakisk vægtning af værdier - men dem, der har en anden kultur,
> kommer (måske) frem til nogle andre værdier, der for dem regnes for at

Ja, værdimæssig, hvad ellers? Skulle det nu være "fint" at hævde, at "alt er
relativt", en fornærmelse er lige så slem som mord, - du ER virkelig på den
mest eksemplariske, "det er det samme", jeg længe har set, - alt bliver jo
til fis på den måde.

Det er helt AHWsk : "vi har heller ikke ytringsfrihed, for vi må ikke printe
børneporno" - som han flere gange har skrevet, og så er Øst og Vest blevet
til "det samme" mht ytringsfrihed.

> Nej - det er jo fordi hun lever af sin antipati imod islam. Hvis nogen
> fremturede lige så kraftigt imod kristendommen, ville de sørme også opleve
> repressalier.

Nå, til begge påstande.

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-03-06 16:10

> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

Jeg vil lige sige, at jeg håber det er for sjov, du kommer med disse
"relativitets-teorier".