/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Igen Politiken løgn!
Fra : Martin Larsen


Dato : 30-03-06 00:20

Politiken bliver ved med at digte i muhammedsagen.
Nogen må lukke den avis!

http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3648212/

Mvh
Martin
--
Befri DK


 
 
Frank Løkkegaard (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 30-03-06 00:32

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> on torsdag 30. marts 2006 at 1:20
+0100 wrote:
>Nogen må lukke den avis!
Som et forsvar for det helt principielle i ytringsfriheden?

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Martin Larsen (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 30-03-06 01:27

Frank Løkkegaard fortalte:

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> on torsdag 30. marts 2006 at
> 1:20 +0100 wrote:
>> Nogen må lukke den avis!
> Som et forsvar for det helt principielle i ytringsfriheden?

Ja, se:
http://www.menneskeret.dk/menneskeretieuropa/konventionen/artikel10/




@ (30-03-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 30-03-06 01:26

On Thu, 30 Mar 2006 01:20:05 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Politiken bliver ved med at digte i muhammedsagen.
>Nogen må lukke den avis!

den skal bare have navneforandring:

Dhimmie Posten?

Sharia Tidende?

Løgnesprøjten?

Thøgers Tågehorn?


--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,
og som følgelig er sikker på at fortjene paradiset ved at
skære halsen over på en? /Voltaire/

Pjensen73 (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 30-03-06 14:15

@ skrev:
> On Thu, 30 Mar 2006 01:20:05 +0200, "Martin Larsen"
> <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> Politiken bliver ved med at digte i muhammedsagen.
>> Nogen må lukke den avis!
>
> den skal bare have navneforandring:
>
> Dhimmie Posten?
>
> Sharia Tidende?
>
> Løgnesprøjten?
>
> Thøgers Tågehorn?
>
>
Halal Posten?

Stening tidende?

Al-Quida Posten?

Per Rønne (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 30-03-06 03:39

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> Politiken bliver ved med at digte i muhammedsagen.

Politiken har et forklaringsproblem.

> Nogen må lukke den avis!

Men det gør altså ikke, at vi skal støtte totalitære tendenser.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Tim (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Tim


Dato : 30-03-06 05:56

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message
news:442b1622$0$915$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Politiken bliver ved med at digte i muhammedsagen.
> Nogen må lukke den avis!
>
> http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3648212/
>

Det kan kun læserne, elle mangelen på samme, gøre.

Det er jo hele pointen ved den her sag.

Tim



Konrad (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 30-03-06 07:16


"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message
news:442b1622$0$915$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Politiken bliver ved med at digte i muhammedsagen.

Forstår ikke hvad de har digtet? Hvis nogen digter er det da politiet, der
indgyder et utvetydigt indtryk af, at de "indsamler alle oplysninger",
"arbejder på højtryk" osv - det har politiet, ikke mindst joviale Per
Larsen, for fortalt os dagligt allerede inden imamerne vendte hjem fra det
konference i Mellemøsten, der betød ophævelse af boycotton mod danske varer.

> Nogen må lukke den avis!

Nådada. Den holdt ikke mange uger, der der ukrænkelige ytringsfrihed.




Frank Løkkegaard (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 30-03-06 08:11

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> on torsdag 30. marts 2006 at 2:26
+0100 wrote:
>http://www.menneskeret.dk/menneskeretieuropa/konventionen/artikel10/

Og?

Har politiken skrevet noget forkert må de rette det, redaktøren må give
journalisten en skideballe, smide ham ud eller hvad nu forseelsen
berettiger til. Men man kan da ikke i ytringsfrihedens navn lukket et
medie??

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Egon Stich (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 30-03-06 09:11


"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b0770a8883b9aca00e00810a1.770a8a0@net.dialog.dk...
> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> on torsdag 30. marts 2006 at 2:26
> +0100 wrote:
> >http://www.menneskeret.dk/menneskeretieuropa/konventionen/artikel10/
>
> Og?
>
> Har politiken skrevet noget forkert må de rette det, redaktøren må give
> journalisten en skideballe, smide ham ud eller hvad nu forseelsen
> berettiger til. Men man kan da ikke i ytringsfrihedens navn lukket et
> medie??
>

Nej.
Man kan ikke lukke en avis.
Men man har da heldigvis sin frihed til at undlade at købe jyllitikken.
Og samme til at, højlydt, forlange en fyreseddel udstedt til redaktøren.
Men denne kommer af sig selv, om man undlader at købe giftsprederen.

MVH
Egon



Peter Bjørn Perlsø (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 30-03-06 14:42

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> Nej.
> Man kan ikke lukke en avis.
> Men man har da heldigvis sin frihed til at undlade at købe jyllitikken.

Dejligt at se Egon Stich agitere for det frie marked! ;)

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk
http://liberterran.org
http://haxor.dk/fanaticism/

Egon Stich (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 30-03-06 16:48


"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
news:1hd0rdz.clcv9xodefyzN%peter@DIESPAMMERDIE.dk...
> Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:
>
> > Nej.
> > Man kan ikke lukke en avis.
> > Men man har da heldigvis sin frihed til at undlade at købe jyllitikken.
>
> Dejligt at se Egon Stich agitere for det frie marked! ;)
>
> --
> regards, Peter Bjørn Perlsø

Hvorfor tror du, jeg er imod en form for frit marked?
Jeg har da ofte påtalt de borgerlige partiers beskyttelse af karteller og
monopoler.

Forskellen er den enkelte, at jeg er konsekvent, og ikke lyver om
intentionerne, som f.ex. de konservative har årelang træning i.

Markedet skal være frit, og forbrugerne skal bestemme.
Så kan man jo tænke over, hvorfor de borgerlige praktisk taget har afskaffet
de organer, der skulle kontrollere og oplyse borgerne?
Fødevaredirektoratet.
Ikk?

MVH
Egon



Peter Bjørn Perlsø (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 30-03-06 23:17

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> Markedet skal være frit, og forbrugerne skal bestemme.
> Så kan man jo tænke over, hvorfor de borgerlige praktisk taget har afskaffet
> de organer, der skulle kontrollere og oplyse borgerne?
> Fødevaredirektoratet.
> Ikk?

Migbekendt står fødevaredirektoretet for kontrol af fødevarernes
kvalitet, ikke beskyttelse imod karteller og monopoler.

Iøvrigt kan forbrugerne og private forbrugerorganisationer ganske fint
varetage at passe på sig selv. Det har vi ikke brug for pampere til.

Men alt i alt, herligt at se et punkt hvor vi er enige - mere magt til
det frie marked! :)

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk
http://liberterran.org
http://haxor.dk/fanaticism/

Egon Stich (31-03-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 31-03-06 11:25


"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
news:1hd1fde.1trbpn6xwtpgtN%peter@DIESPAMMERDIE.dk...
> Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:
>
> Iøvrigt kan forbrugerne og private forbrugerorganisationer ganske fint
> varetage at passe på sig selv. Det har vi ikke brug for pampere til.
>
> Men alt i alt, herligt at se et punkt hvor vi er enige - mere magt til
> det frie marked! :)
>
> --
> regards, Peter Bjørn Perlsø

Blot underligt, at mennesker med den opfattelse, støtter borgerlige partier,
som konsekvent modarbejder fri konkurrense til fordel for monopoler og
karteller.

I kampen imod disse, er forbrugerorganisationer ganske enkelt magtesløse.

MVH
Egon



Peter Bjørn Perlsø (31-03-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 31-03-06 11:54

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> Blot underligt, at mennesker med den opfattelse, støtter borgerlige partier,
> som konsekvent modarbejder fri konkurrense til fordel for monopoler og
> karteller.
>
> I kampen imod disse, er forbrugerorganisationer ganske enkelt magtesløse.
>
> MVH
> Egon

Ja, hvis det er ægte de-jure monopoler. Ellers er jeg dybt uenig.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk
http://liberterran.org
http://haxor.dk/fanaticism/

Egon Stich (31-03-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 31-03-06 19:49


"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
news:1hd2ebi.1lbvfagppz8vN%peter@DIESPAMMERDIE.dk...
> Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:
>
> > Blot underligt, at mennesker med den opfattelse, støtter borgerlige
partier,
> > som konsekvent modarbejder fri konkurrense til fordel for monopoler og
> > karteller.
> >
> > I kampen imod disse, er forbrugerorganisationer ganske enkelt
magtesløse.
> >
> > MVH
> > Egon
>
> Ja, hvis det er ægte de-jure monopoler. Ellers er jeg dybt uenig.
>
> --
> regards, Peter Bjørn Perlsø

Byggebranchen - monopol.
VVS - monopol
Bryggerier - betaling for at udelukke konkurrenter.
Ispinde - betaling for at udelukke konkurrenter.
Pølsefabrikanter - betaling for at udelukke konkurrenter.

Politikere - betaling for at muliggøre og forsvare ovenstående.

Osv.
Der er sandelig nok at tage fat på.
Og ja, det kan - er dokumenteret utallige gange.
Myndighederne ved det.
Skattevæsenet ved det.
Hvem reagerer?
Ingen---


MVH
Egon



Pjensen73 (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 30-03-06 14:13

Frank Løkkegaard skrev:
> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> on torsdag 30. marts 2006 at 2:26
> +0100 wrote:
>> http://www.menneskeret.dk/menneskeretieuropa/konventionen/artikel10/
>
> Og?
>
> Har politiken skrevet noget forkert må de rette det, redaktøren må give
> journalisten en skideballe, smide ham ud eller hvad nu forseelsen
> berettiger til. Men man kan da ikke i ytringsfrihedens navn lukket et
> medie??
>
der er ellers en ugeavis der for mange år siden blev lukket, fordi de
havde skrevet at muslimerne tørre røv med samme hånd, uden toiletpapir,
som de røre ved grønsager nede i grønhandleren.

Frank Løkkegaard (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 30-03-06 08:14

spam@RQNNE.dk (Per Rønne) on torsdag 30. marts 2006 at 4:38 +0100 wrote:
>Politiken har et forklaringsproblem.

Ja og det må siges at være, ahem, ret omfattende med hensyn til den
artikel.
>
>
>> Nogen må lukke den avis!
>
>Men det gør altså ikke, at vi skal støtte totalitære tendenser.

Helt enig, men her er problemet at såvel regeringen som støttepartiet DF,
så frygtelig gerne vil lave forbud, overvågning og andre indgreb i de
frihedsrettigheder, som denne konflikt angiveligt handler om. I den
forbindelse er det ikke så underligt at det tankegods smitter.

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Konrad (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 30-03-06 08:25


"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in message
news:fc.0073fb6b0770a8a53b9aca00e00810a1.770a8c3@net.dialog.dk...
> spam@RQNNE.dk (Per Rønne) on torsdag 30. marts 2006 at 4:38 +0100 wrote:
> >Politiken har et forklaringsproblem.
>
> Ja og det må siges at være, ahem, ret omfattende med hensyn til den
> artikel.

Jeg har endnu ikke forstået hvad problemet er? Det kunne være rart at se den
omtalte åbenbart løgnagtige artikel??




Martin Larsen (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 30-03-06 13:00

Frank Løkkegaard fortalte:

> Helt enig, men her er problemet at såvel regeringen som støttepartiet
> DF, så frygtelig gerne vil lave forbud, overvågning og andre indgreb
> i de frihedsrettigheder, som denne konflikt angiveligt handler om. I
> den forbindelse er det ikke så underligt at det tankegods smitter.

Det du taler om er så vidt jeg forstår lovgivning som skal beskytte
samfundet mod dem der vil afskaffe ytringsfriheden. Lad mig erindre om et
slogan fra muhademo i London: "Freedom go to hell". Det er selvfølgelig
en vanskelig sag, hvor meget afhænger af hvorvidt man (som dig) ynder at
bagatellisere trusselsbilledet.
Som det desværre ser ud i øjeblikket, kommer vi til at leve med
terrormuha i landet mange år fremover. Og der er absolut *INTET* der
peger på at den skulle blive mindre ondartet fremover - tværtimod.

Mvh
Martin
--
Befri DK


Konrad (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 30-03-06 13:30


"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message
news:442bc85b$0$843$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Frank Løkkegaard fortalte:
>
> > Helt enig, men her er problemet at såvel regeringen som støttepartiet
> > DF, så frygtelig gerne vil lave forbud, overvågning og andre indgreb
> > i de frihedsrettigheder, som denne konflikt angiveligt handler om. I
> > den forbindelse er det ikke så underligt at det tankegods smitter.
>
> Det du taler om er så vidt jeg forstår lovgivning som skal beskytte
> samfundet mod dem der vil afskaffe ytringsfriheden. Lad mig erindre om et
> slogan fra muhademo i London: "Freedom go to hell". Det er selvfølgelig
> en vanskelig sag, hvor meget afhænger af hvorvidt man (som dig) ynder at
> bagatellisere trusselsbilledet.
> Som det desværre ser ud i øjeblikket, kommer vi til at leve med
> terrormuha i landet mange år fremover. Og der er absolut *INTET* der
> peger på at den skulle blive mindre ondartet fremover - tværtimod.

Kan du ikke lige vise mig den politiken-artikel?



Martin Larsen (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 30-03-06 14:04

Konrad fortalte:

> Kan du ikke lige vise mig den politiken-artikel?

Det er du vel stor nok til til selv at finde??
Det er vist denne:
http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=445735



Konrad (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 30-03-06 14:34


"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message
news:442bd72e$0$852$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Konrad fortalte:
>
> > Kan du ikke lige vise mig den politiken-artikel?
>
> Det er du vel stor nok til til selv at finde??

Åbenbart ikke.

> Det er vist denne:
> http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=445735

OK - den læste jeg da godt den anden dag. Jeg forstår stadigvæk ikke - og
her må andre altså også gerne hjælpe lille tungnemme mig - hvad det er, der
er problemet?



Konrad (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 30-03-06 14:35


"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message
news:442bde30$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
>

> OK - den læste jeg da godt den anden dag. Jeg forstår stadigvæk ikke - og
> her må andre altså også gerne hjælpe lille tungnemme mig - hvad det er,
der
> er problemet?

Eller rettere : Hvor er løgnen?



Tim (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Tim


Dato : 30-03-06 21:16

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message
news:442bde89$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message
> news:442bde30$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>
>> OK - den læste jeg da godt den anden dag. Jeg forstår stadigvæk ikke - og
>> her må andre altså også gerne hjælpe lille tungnemme mig - hvad det er,
> der
>> er problemet?
>
> Eller rettere : Hvor er løgnen?
>

Konrad... til tider politsk afsporet, ja, men fattetung plejer du nu ikke
være, så hold nu op med dit pjat.

Tim



Konrad (31-03-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 31-03-06 14:34


"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message
news:442c3c9b$0$38652$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> > Eller rettere : Hvor er løgnen?
> >
>
> Konrad... til tider politsk afsporet, ja, men fattetung plejer du nu ikke
> være, så hold nu op med dit pjat.

Det var faktisk helt alvorligt ment - men tak for rosen



Tim (31-03-2006)
Kommentar
Fra : Tim


Dato : 31-03-06 17:21

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message
news:442d2fbf$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message
> news:442c3c9b$0$38652$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>> > Eller rettere : Hvor er løgnen?
>> >
>>
>> Konrad... til tider politsk afsporet, ja, men fattetung plejer du nu ikke
>> være, så hold nu op med dit pjat.
>
> Det var faktisk helt alvorligt ment - men tak for rosen
>

Yr welcome

Tm



John (30-03-2006)
Kommentar
Fra : John


Dato : 30-03-06 13:54


"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:442bc85b$0$843$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Frank Løkkegaard fortalte:
>
>> Helt enig, men her er problemet at såvel regeringen som støttepartiet
>> DF, så frygtelig gerne vil lave forbud, overvågning og andre indgreb
>> i de frihedsrettigheder, som denne konflikt angiveligt handler om. I
>> den forbindelse er det ikke så underligt at det tankegods smitter.
>
> Det du taler om er så vidt jeg forstår lovgivning som skal beskytte
> samfundet mod dem der vil afskaffe ytringsfriheden. Lad mig erindre om et
> slogan fra muhademo i London: "Freedom go to hell". Det er selvfølgelig en
> vanskelig sag, hvor meget afhænger af hvorvidt man (som dig) ynder at
> bagatellisere trusselsbilledet.
> Som det desværre ser ud i øjeblikket, kommer vi til at leve med terrormuha
> i landet mange år fremover. Og der er absolut *INTET* der peger på at den
> skulle blive mindre ondartet fremover - tværtimod.
>
> Mvh
> Martin
> --
> Befri DK

>Tror du ikke, terror ville være afskaffet for længst
HVIS man kunne lovgive sig ud af problemet. ?
Jeg mener et af de største problemer, med terror lovene, er at man prøver at
bilde folk ind, at når vi får dem, så er vi sikre. Sluder og vrøvl er nok
det der dækker bedst.
Hvis kaster et kort blik på London, er det nok en af de bedst overvågede
byer i verden, og ja, de fandt de skyldige, men forhindrede det bomberne.
mvh john




Martin Larsen (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 30-03-06 14:21

John fortalte:

> Tror du ikke, terror ville være afskaffet for længst
> HVIS man kunne lovgive sig ud af problemet. ?

Jo.
Formålet er at nedbringe antallet af anslag samt lette opklaringen.

> Jeg mener et af de største problemer, med terror lovene, er at man
> prøver at bilde folk ind, at når vi får dem, så er vi sikre. Sluder
> og vrøvl er nok det der dækker bedst.

Lidt mere sikre.

> Hvis kaster et kort blik på London, er det nok en af de bedst
> overvågede byer i verden, og ja, de fandt de skyldige, men
> forhindrede det bomberne.

Se noget muhakryb som antiterrorlove opsporede (fra i går)
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/4856982.stm


Frank Løkkegaard (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 30-03-06 13:05

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> on torsdag 30. marts 2006 at 10:11
+0100 wrote:
>Nej.
>Man kan ikke lukke en avis.
>Men man har da heldigvis sin frihed til at undlade at købe jyllitikken.
>Og samme til at, højlydt, forlange en fyreseddel udstedt til redaktøren.
>Men denne kommer af sig selv, om man undlader at købe giftsprederen.

Præcist - det er de muligheder der findes i et demokratisk land med
ytringsfrihed. Præcist min pointe!

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Frank Løkkegaard (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 30-03-06 15:55

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> on torsdag 30. marts 2006 at 14:00
+0100 wrote:
>Det du taler om er så vidt jeg forstår lovgivning som skal beskytte
>samfundet mod dem der vil afskaffe ytringsfriheden.

Det er præcis den lovgivning jeg taler om ja. Jeg begriber ikke hvordan
man kan lade 2 og 5 være lige på denne måde:
Nu skal vi forsvare blandt andet ytringsfriheden og de danske
frihedsprincipper i det hele taget!
Øjjjj, det er godt nok svært, hvad gør vi?
Jamen kan vi da ikke lave nogle forbud og flytte nogle ting væk fra
almindelig demokratisk kontrol?
Jo, det er en mægtig god idé, det gør vi.


Jeg synes ikke det hænger sammen. Man kan efter min opfattelse ikke først
gøre friheden ukrænkelig og dernæst lave indgreb i friheden under
henvisning til at man forsvarer friheden. Det er reelt sort snak og noget
hykleri.


>Lad mig erindre om et
>slogan fra muhademo i London: "Freedom go to hell". Det er selvfølgelig
>en vanskelig sag, hvor meget afhænger af hvorvidt man (som dig) ynder at
>bagatellisere trusselsbilledet.

Jeg mindes nu ikke jeg har bagatelliseret trusselsbilledet - men det er
nok ikke lige så skarpt skåret som dit.
Naturligvis er der en trussel - ambassadeafbrændinger giver da et
fingerpeg om at nogle af mørkemændende har fået øje på Danmark. Desuden er
der for ingen tvivl om at det internationale engagement og den
aktivistiske udenrigspolitik Danmark fører i øjeblikket (i denne
forbindelse er de ikke interessant om man er enig eller uenig i den - den
er et faktum, og det må ligge til grund for en vurdering), selvfølgelig
placerer Danmark i en risikonzone i forhold til terror-aktioner.
Problemet er blot, at i det øjeblik vi begynder at graduere vore egne
frihedsrettigheder, så har mørkemænden e og skiderrikkerne vundet - og det
skal de edderhugme ikke have lov til.
>



--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Martin Larsen (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 30-03-06 16:34

Frank Løkkegaard fortalte:

> Problemet er blot, at i det øjeblik vi begynder at
> graduere vore egne frihedsrettigheder, så har mørkemænden e og
> skiderrikkerne vundet - og det skal de edderhugme ikke have lov til.

Du høster konsekvensen af pervers etnofili



Frank Løkkegaard (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 30-03-06 15:56

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> on torsdag 30. marts 2006 at
15:13 +0100 wrote:
>der er ellers en ugeavis der for mange år siden blev lukket, fordi de
>havde skrevet at muslimerne tørre røv med samme hånd, uden toiletpapir,
>som de røre ved grønsager nede i grønhandleren.

Øhhhh - lukket af hvem? Jeg kender ikke sagen.

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Pjensen73 (31-03-2006)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 31-03-06 13:04

Frank Løkkegaard skrev:
> Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> on torsdag 30. marts 2006 at
> 15:13 +0100 wrote:
>> der er ellers en ugeavis der for mange år siden blev lukket, fordi de
>> havde skrevet at muslimerne tørre røv med samme hånd, uden toiletpapir,
>> som de røre ved grønsager nede i grønhandleren.
>
> Øhhhh - lukket af hvem? Jeg kender ikke sagen.
>
Det var en sag fra Odense, hvor de (Lokal Avisen) blev presset af
myndighederne til at lukke Avisen. Det var forresten under Nyrup
regeringen, så måske derfor den blev lukket.

Konrad (31-03-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 31-03-06 14:34


"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
news:442d1a9e$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...

> > Øhhhh - lukket af hvem? Jeg kender ikke sagen.
> >
> Det var en sag fra Odense, hvor de (Lokal Avisen) blev presset af
> myndighederne til at lukke Avisen. Det var forresten under Nyrup
> regeringen, så måske derfor den blev lukket.

Du husker forkert. Avisen blev ikke lukket - *kommunen* valgte blot - efter
frugtesløs dialog - at annoncere i en anden avis. Det havde således heller
intet med Nyrup at gøre.



Pjensen73 (31-03-2006)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 31-03-06 17:30

Konrad skrev:
> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
> news:442d1a9e$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>> Øhhhh - lukket af hvem? Jeg kender ikke sagen.
>>>
>> Det var en sag fra Odense, hvor de (Lokal Avisen) blev presset af
>> myndighederne til at lukke Avisen. Det var forresten under Nyrup
>> regeringen, så måske derfor den blev lukket.
>
> Du husker forkert. Avisen blev ikke lukket - *kommunen* valgte blot - efter
> frugtesløs dialog - at annoncere i en anden avis. Det havde således heller
> intet med Nyrup at gøre.
>
>
Den blev nødt til at lukke, fordi myndighederne mente den var racistisk,
p.g.a. den ene artikel.

NoTrabajo (31-03-2006)
Kommentar
Fra : NoTrabajo


Dato : 31-03-06 19:18


"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i
news:442d5909$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...

> Den blev nødt til at lukke, fordi myndighederne mente den var
> racistisk, p.g.a. den ene artikel.

Hvorfor opfattes det altid som racistisk at sige sandheden om
muhamedanerne?
--
NoTrabajo

*** Free account sponsored by SecureIX.com ***
*** Encrypt your Internet usage with a free VPN account from http://www.SecureIX.com ***

Peter Bjørn Perlsø (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 30-03-06 14:42

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> Politiken bliver ved med at digte i muhammedsagen.
> Nogen må lukke den avis!
>
> http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3648212/
>
> Mvh
> Martin
> --
> Befri DK

Tag det op i pressenævnet?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk
http://liberterran.org
http://haxor.dk/fanaticism/

Frank Løkkegaard (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 30-03-06 23:17

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> on torsdag 30. marts 2006 at 17:34
+0100 wrote:
>Du høster konsekvensen af pervers etnofili

Ehhhh???

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Martin Larsen (31-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 31-03-06 00:13

Frank Løkkegaard fortalte:

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> on torsdag 30. marts 2006 at
> 17:34 +0100 wrote:
>> Du høster konsekvensen af pervers etnofili
>
> Ehhhh???

Etnofili er en tilbøjelighed der kan forklares darwinistisk analogt til
fremmedbestøvning. Ved moderat anvendelse kan det hjælpe den lokale
genpulje til undgåelse af indavl.
Men når der importeres horder af fætter/kusineindavlede stenalderfolk,
som af kulturelle og totalitært ideologiske årsager ikke kunne drømme om
at have omgang med de lokale, mistes dette sigte - og foretagendet bliver
perverst. Og så bliver det vist vanskeligt at pinde det mere ud for dig.

Mvh
Martin


Per Rønne (31-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 31-03-06 03:39

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> Frank Løkkegaard fortalte:
>
> > "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> on torsdag 30. marts 2006 at
> > 17:34 +0100 wrote:
> >> Du høster konsekvensen af pervers etnofili
> >
> > Ehhhh???
>
> Etnofili er en tilbøjelighed der kan forklares darwinistisk analogt til
> fremmedbestøvning. Ved moderat anvendelse kan det hjælpe den lokale
> genpulje til undgåelse af indavl.
> Men når der importeres horder af fætter/kusineindavlede stenalderfolk,
> som af kulturelle og totalitært ideologiske årsager ikke kunne drømme om
> at have omgang med de lokale, mistes dette sigte - og foretagendet bliver
> perverst. Og så bliver det vist vanskeligt at pinde det mere ud for dig.

Jeg er etnisk dansker, og at dømme efter dit navn er du det samme. Og så
ville det vel også være udtryk for »etnofili« hvis du giftede dig med en
anden etnisk dansker.

Du bruger ganske simpelt ordet forkert. Du skulle snarere bruge ord som
»xenofil« og »oikofobi«. »Xeno« betyder »fremmed«,, »oiko« »hjem«, som i
»økonomi« som kan oversættes til noget i retning af
»husholdningsregnskab«.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Martin Larsen (31-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 31-03-06 13:40

"Per Rønne" fortalte:

> Jeg er etnisk dansker, og at dømme efter dit navn er du det samme. Og
> så ville det vel også være udtryk for »etnofili« hvis du giftede dig
> med en anden etnisk dansker.

> Du bruger ganske simpelt ordet forkert.

Nej, men denne betegnelse er måske blot ikke så indarbejdet.
Der findes ikke nogen fiks betegnelse for "ikke indfødt etnicitet" som
ville være mere præcist.
Xenofili ville kunne betyde alt mellem modvilje mod incest og onani, og
omgang med hvadsomhelst "fremmed".

Pluk fra nettet:

Velkommen til Etniske Rejsers hjemmeside. (Mon det er til Jylland Per?)

information om ældre etniske borgere (Mon det er folk fra Anholt Per?)

Find selv mere

Mvh
Martin


Per Rønne (31-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 31-03-06 13:57

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> "Per Rønne" fortalte:
>
> > Jeg er etnisk dansker, og at dømme efter dit navn er du det samme. Og
> > så ville det vel også være udtryk for »etnofili« hvis du giftede dig
> > med en anden etnisk dansker.
>
> > Du bruger ganske simpelt ordet forkert.
>
> Nej, men denne betegnelse er måske blot ikke så indarbejdet.
> Der findes ikke nogen fiks betegnelse for "ikke indfødt etnicitet" som
> ville være mere præcist.
> Xenofili ville kunne betyde alt mellem modvilje mod incest og onani, og
> omgang med hvadsomhelst "fremmed".

Det komme af »xenon«, fremmed, og betyder såmænd blot »kærlighed til det
fremmede«. Det er det modsatte af »xenofobi«, »[sygelig] angst for det
fremmede«.

Xenofili indicerer oikofobi, og har intet med hverke incest eller onani
- eller det modsatte.

> Pluk fra nettet:
>
> Velkommen til Etniske Rejsers hjemmeside. (Mon det er til Jylland Per?)
>
> information om ældre etniske borgere (Mon det er folk fra Anholt Per?)

Også på nettet kan man finde folk, der bruger sproget forkert.

Og man kan sagtens kalde en restaurant der serverer flæskesteg med hvide
og brunede kartofler, rødkål og brun sauce for en etnisk restaurant. En
etnisk /dansk/ restaurant.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Martin Larsen (31-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 31-03-06 14:21

"Per Rønne" fortalte:

> Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> "Per Rønne" fortalte:
>>
>>> Jeg er etnisk dansker, og at dømme efter dit navn er du det samme.
>>> Og så ville det vel også være udtryk for »etnofili« hvis du giftede
>>> dig med en anden etnisk dansker.
>>
>>> Du bruger ganske simpelt ordet forkert.
>>
>> Nej, men denne betegnelse er måske blot ikke så indarbejdet.
>> Der findes ikke nogen fiks betegnelse for "ikke indfødt etnicitet"
>> som ville være mere præcist.
>> Xenofili ville kunne betyde alt mellem modvilje mod incest og onani,
>> og omgang med hvadsomhelst "fremmed".
>
> Det komme af »xenon«, fremmed, og betyder såmænd blot »kærlighed til
> det fremmede«. Det er det modsatte af »xenofobi«, »[sygelig] angst
> for det fremmede«.

Gab - Jeg tror du har undervist for længe i folkeskolen

>> Pluk fra nettet:
>>
>> Velkommen til Etniske Rejsers hjemmeside. (Mon det er til Jylland
>> Per?)
>>
>> information om ældre etniske borgere (Mon det er folk fra Anholt
>> Per?)
>
> Også på nettet kan man finde folk, der bruger sproget forkert.

Du gad ikke finde flere eksempler?

Sproget er ikke statisk.
De facto brugen af "etnisk" er som eksemplerne angiver.


Per Rønne (31-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 31-03-06 15:12

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> Gab - Jeg tror du har undervist for længe i folkeskolen

Bortset fra et enkelt år som lærervikar i folkeskolen, har jeg ikke
undervist på dét niveau.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Martin Larsen (31-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 31-03-06 20:54

"Per Rønne" fortalte:

> Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> Gab - Jeg tror du har undervist for længe i folkeskolen
>
> Bortset fra et enkelt år som lærervikar i folkeskolen, har jeg ikke
> undervist på dét niveau.

En farlig arbejdsplads.

Fik du fat i det med etnisk Per?

Jeg har flere eksempler - nogle få fra en hel spandfuld!
Eksempler fra Korpus 2000.
Korpus 2000 er både et projekt og et produkt. Projektet Korpus 2000 hører
under Det Danske Sprog- og Litteraturselskab, DSL,som er en institution
under Kulturministeriet.

overvejelser i forbindelse med behandlingen af etniske barnløse par
er ikke i tvivl om , at de etniske besøgsvenner også får stor glæde af
hæve det samlede tal af etniske betjente i England og Wales til 8.265
Hele 65 procent af de etniske biblioteksbesøgende bruger internet
Eventuelt kunne man oprette de etniske bofællesskaber på eksiste
danske ekspedienter ind i alle de etniske butikker og restauranter
markører på den nye tid : etniske børn i skoleklasserne , kloning
kulturer etniske børn og udfordringen er at give etnisk unge Info
godt liv sidenhen . " De etniske børn får et godt fundament
Eller rapporter om etniske computerkulturer , der er ligeså mystis


sbm@pc.dk (31-03-2006)
Kommentar
Fra : sbm@pc.dk


Dato : 31-03-06 23:01

On Fri, 31 Mar 2006 21:54:11 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>En farlig arbejdsplads.
>
>Fik du fat i det med etnisk Per?
>
>Jeg har flere eksempler - nogle få fra en hel spandfuld!
>Eksempler fra Korpus 2000.
>Korpus 2000 er både et projekt og et produkt. Projektet Korpus 2000 hører
>under Det Danske Sprog- og Litteraturselskab, DSL,som er en institution
>under Kulturministeriet.
>
>overvejelser i forbindelse med behandlingen af etniske barnløse par
>er ikke i tvivl om , at de etniske besøgsvenner også får stor glæde af
>hæve det samlede tal af etniske betjente i England og Wales til 8.265
>Hele 65 procent af de etniske biblioteksbesøgende bruger internet
>Eventuelt kunne man oprette de etniske bofællesskaber på eksiste
>danske ekspedienter ind i alle de etniske butikker og restauranter
>markører på den nye tid : etniske børn i skoleklasserne , kloning
>kulturer etniske børn og udfordringen er at give etnisk unge Info
>godt liv sidenhen . " De etniske børn får et godt fundament
>Eller rapporter om etniske computerkulturer , der er ligeså mystis

Du har ret i at sprogbrugen florerer, men Per har til gengæld ret i at
denne brug af ordet er noget vrøvl. Etnisk fortæller i sig selv intet
om det drejer sig om noget fremmed, men alene om nogets oprindelse.

Regards Croc®

NoTrabajo (31-03-2006)
Kommentar
Fra : NoTrabajo


Dato : 31-03-06 19:22


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i
news:1hd2k24.b0g4mv121ig49N%per@RQNNE.invalid...

> Og man kan sagtens kalde en restaurant der serverer flæskesteg med
> hvide og brunede kartofler, rødkål og brun sauce for en etnisk
> restaurant. En etnisk /dansk/ restaurant.

En sådan bliver vel snart forbudt. Vi skal jo vise "respekt" og "tolerance"
overfor muhamedanerne, og det må da bl.a. bestå i at vi ophører med at
servere sådan noget "svinsk" mad.
--
NoTrabajo

*** Free account sponsored by SecureIX.com ***
*** Encrypt your Internet usage with a free VPN account from http://www.SecureIX.com ***

fribytteren (31-03-2006)
Kommentar
Fra : fribytteren


Dato : 31-03-06 02:00


Konrad skrev:

> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message
> news:442bde30$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
> >
>
> > OK - den læste jeg da godt den anden dag. Jeg forstår stadigvæk ikke - og
> > her må andre altså også gerne hjælpe lille tungnemme mig - hvad det er,
> der
> > er problemet?
>
> Eller rettere : Hvor er løgnen?

Prøv at gå tilbage til første indlæg og læs JP artiklen.

Politiken påstår at dansk politi har kontakt med den franske
journalist, som hårdnakket påstår ikke at have det, i følge JP.

Enten fortæller Politiken en løgn eller også har dansk politi et
brådent kar blandt sig.

For er Politikens artikel ikke løgn, så forsøger den fanske
journalist at lave et fordækt samarbejde med dansk politi.

JP påstår at den franske journalist påstår, at han ikke har haft
kontakt med det danske politi.

Så er Politikens artikel ikke løgn, er det den fanske journalist der
har fået JP til at fortælle en løgn, nemlig journalistens løgn.

Så spørgsmålet er, hvem siger sandheden eller rettere sagt
fortæller en løgn?

Er det Politiken eller den franske journalist med JP som mellemmand?

Døm selv. Jeg varer mig for at dømme, da den journalistiske verden er
så fuld af fortalte fortielser og løgne, så langt over det halve
ville være nok.

med venlig hilsen

Lars Kristensen


Konrad (31-03-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 31-03-06 14:38


"fribytteren" <fribytteren@fribytteren.dk> wrote in message
news:1143766820.346961.46450@v46g2000cwv.googlegroups.com...

Konrad skrev:

> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message
> news:442bde30$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
> >
>
> > OK - den læste jeg da godt den anden dag. Jeg forstår stadigvæk ikke -
og
> > her må andre altså også gerne hjælpe lille tungnemme mig - hvad det er,
> der
> > er problemet?
>
> Eller rettere : Hvor er løgnen?

Prøv at gå tilbage til første indlæg og læs JP artiklen.

Politiken påstår at dansk politi har kontakt med den franske
journalist, som hårdnakket påstår ikke at have det, i følge JP.

Enten fortæller Politiken en løgn eller også har dansk politi et
brådent kar blandt sig.

For er Politikens artikel ikke løgn, så forsøger den fanske
journalist at lave et fordækt samarbejde med dansk politi.
---------------

Nååårh!!!? Det var nok derfor, jeg ikke kunne gennemskue det - for det er
sgu da voldsomt banalt. Det er ikke Politiken der har frembragt denne
historie - det har politiet selv, i adskillige medier adskillige gange.
Allerede umiddelbart efter udsendelsen var vist kunne man på tekst-TV læse,
at politiet var ude efter råbåndene. Jeg har i flere tråde (dage før denne
tråd) faktisk undret mig over, at den franske journalist ikke havde fået
henvendelse nu.

--------
JP påstår at den franske journalist påstår, at han ikke har haft
kontakt med det danske politi.

Så er Politikens artikel ikke løgn, er det den fanske journalist der
har fået JP til at fortælle en løgn, nemlig journalistens løgn.
---------
Eller også er det danske politi blot vanen tro lidt rådvild og ukoordineret,
når det gælder andet end at fange folk på motorvejen der kører uden sele på,
eller at chikanere hashrygerepå Christiania



Martin Larsen (31-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 31-03-06 15:15

Konrad fortalte:

> Eller også er det danske politi blot vanen tro lidt rådvild og
> ukoordineret, når det gælder andet end at fange folk på motorvejen
> der kører uden sele på, eller at chikanere hashrygerepå Christiania
>

Hvad /sandheden/ er kan vi kun gisne om.
Men dit *yndlingsorgan* står ikke til at redde. Artiklen indledes:

"Københavns politi forhandler i øjeblikket med journalisten, der står bag
den opsigtsvækkende franske tv-dokumentar om danske imamer, om at få
udleveret ubrugte optagelser"

Altså en *uomtvisteligt* redaktionel konstatering!

Drop Thøger Tågehorn, Konrad, og bliv klar i hovedet.

Mvh
Martin


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408633
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste