Netværk mellem Windows 2k og ME
Fra : Jonas Delfs

Dato : 14-06-01 20:46

Hej

Jeg kan ikke få <subj.> til at virke.
Jeg har sat min bærbare og min stationære computer, sammen med et
crosswire-kabel, i hver deres funktionelle netkort.
Hvis jeg sætter Win2k'eren (den bærbare) til at køre med en bestemt IP, kan
jeg på den "se" min stationære computer. Men prøver jeg at gå ind på
computeren, får jeg at vide at serveren ikke er fundet på netværket. Desuden
fryser ME'eren når den er sat til 2k'eren som har fået en bestemt IP.
Er den bærbare (win2k) også sat op til autoatisk at "hente" IP, kan de slet
ikke se hinanden.

Lige nu har win2k'eren IP'en 192.168.0.1 samt undernetmaske 255.255.255.0,
og ME'eren er sat til automatisk at "hente" en IP.

Hvad gør jeg galt?

På forhånd tak!

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

"Rigtige mænd scorer på ICQ" - Christian Jørgensen

Fra : Anders Goltermann

Dato : 14-06-01 21:05

"Jonas Delfs" <nospam@delfs.dk> wrote in message
> [...]
>
> --
> Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk
>
> "Rigtige mænd scorer på ICQ" - Christian Jørgensen

Med mindre din Win2K er en server version, vil jeg ikke sætte den til at
hente en ip. da det med dynamisk ip-tildeling oftest kun bruges i størrer
netværk, da det er for besværeligt at holde styr på alle de ip-addresser.
Så giv din bærebare ip-numret 192.168.0.2 - 192.168.0.255.

Men det du skal gøre for at undgå at den fryser, er at slå guest accounten
til i win2k. da den som default er sat til disable.
Det gøres på følgene måde.(Det er på engelsk, da jeg har engelsk Win2k.)
Start->Settings->Control Panel->Users and Passwords.
Her gå du ind under fane bladet Advanced.
Så under Advanced User Management trykker du på advanced.
Der kommer så et nyt billede frem. her går du ind under users. Højre klikker
åp den account der hedder guest.
og vælger properties. Der skal du så fjerne krydset i den der hedder
"Account is disabled"

Hvis du stadig har problemer kontakt mig på ICQ: 58384170

Anders Goltermann