Caspar Weinberger er død
Fra : Sigvald

Dato : 29-03-06 23:46

no.samfunn.politikk.diverse,no.samfunn.politikk.utenriks,swnet.politik

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=128901

USAs tidligere forsvarsminister, Caspar Weinberger, er død, opplyste
familien hans tirsdag.

Weinberger ble forsvarsminister i 1981, i regjeringen til president
Ronald Reagan, og fungerte i stillingen fram til 1987. Tirsdag døde
han på et sykehus i delstaten Maine, like ved hjemstedet i Mount
Desert. Han ble 88 år gammel.

- Det han gjorde sammen med Reagan, førte til Sovjetunionens fall,
sier sønnen Caspar Weinberger junior, som mener at faren bør regnes
som en stor statsmann.

Weinberger er også kjent for å ha overtalt Kongressen til å bevilge
1.000 milliarder dollar til våpen i løpet av Reagans første periode.

President George W. Bush har sagt dette i en offisiell uttalelse:
> Caspar Weinberger was an American statesman and a dedicated public
> servant. He wore the uniform in World War II, held elected office, and served
> in the cabinets of three Presidents. As Secretary of Defense for President
> Reagan, he worked to strengthen our military and win the Cold War. In all
> his years, this good man made many contributions to our Nation. America
> is grateful for Caspar Weinberger's lifetime of service. Laura and I send our
> condolences and prayers to the entire Weinberger family.

Nåværende forsvarsminister Donald Rumsfeld har sagt dette i en
offisiell uttalelse:
> Cap Weinberger was a friend. His extensive career in public service, his
> support for the men and women in uniform and his central role in helping
> to win the Cold War leave a lasting legacy... He left the United States
> armed forces stronger, our country safer and the world more free.

---------------------

Kort sagt en stor mann som på 1980-tallet sammen med sin sjef Ronald
Reagan, burde fått Nobels fredspris for sin uvurderlige innsats for
verdensfreden.

Weinberger besøkte forøvrig Stavanger ca. 1986.

Sigvald

Fra : Hans Petter Nenseth

Dato : 30-03-06 00:19

Etter en stund uttalte Sigvald følgende:

>Kort sagt en stor mann som på 1980-tallet sammen med sin sjef Ronald
>Reagan, burde fått Nobels fredspris for sin uvurderlige innsats for
>verdensfreden.

Ja jøss.

Det finnes nok noen amerikanere som ønsket/r verdensfred (eksempelvis
Lennon og noen andre), men Caspar var neppe blant dem.
--
Det er bedre å stille spørsmål om ting man ikke har greie på
enn å svare på ting man tror man har greie på

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 30-03-06 05:09

Hans Petter Nenseth skrev:
> Etter en stund uttalte Sigvald følgende:

> Ja jøss.
>
> Det finnes nok noen amerikanere som ønsket/r verdensfred (eksempelvis
> Lennon og noen andre), men Caspar var neppe blant dem.

"Hvæm in' i Hælved æ' Lennon?"

Nåh, BRITEN John Lennon?

Ja, han var da helt sikkert også en rigtig god amerikaner!

(Især for så vidt at diverse amerikanske efterretningstjenester altså
åbenbart fandt det nødvendigt at udspionere og aflytte ham, yep, helt
sikkert, dèr!)

Gudfaderdogpålokum...

Anders Peter Johnsen

Fra : Hans Petter Nenseth

Dato : 30-03-06 06:43

Etter en stund uttalte Anders Peter Johnsen følgende:

>"Hvæm in' i Hælved æ' Lennon?"
>
>Nåh, BRITEN John Lennon?

Alle hvite amerikanere er i grunnlaget innvandrere. Lennon oppfattet
nok seg selv som en amerikaner, og fikk sitt grønne kort. England
ville han ikke vite av.

>Ja, han var da helt sikkert også en rigtig god amerikaner!

Det er en vurderingssak, etter hvilken retning man tenker. Det settes
i det hele tatt i tvil om han var et godt menneske. Han fiket jo til
sin første kone en gang, og var kjent for å være en villmann i fylla.

Men at han ønsket verdensfred var det liten tvil om.

>(Især for så vidt at diverse amerikanske efterretningstjenester altså
>åbenbart fandt det nødvendigt at udspionere og aflytte ham, yep, helt
>sikkert, dèr!)

Slik en drøss andre amerikanere ble behandlet på 40 og 50tallet...

Fra : Jo Stein

Dato : 30-03-06 20:14

On 29 Mar 2006 14:46:25 -0800, "Sigvald" <sigvald4@yahoo.no> wrote in

>Kort sagt en stor mann som på 1980-tallet sammen med sin sjef Ronald
>Reagan, burde fått Nobels fredspris for sin uvurderlige innsats for
>verdensfreden.

Har FRP komma-kurs for sine news-skribenter?
Da bør du søke deg inn der.
--
jo
Siv Jensen stinks ... she is a smoker! ©

Fra : Bjorn Borud

Dato : 21-04-06 19:11

["Sigvald" <sigvald4@yahoo.no>]

| Kort sagt en stor mann som på 1980-tallet sammen med sin sjef Ronald
| Reagan, burde fått Nobels fredspris for sin uvurderlige innsats for
| verdensfreden.

vi burde samle Sigges ytringer i en bok en gang. "En småvokst
brunskjortes betraktninger".

-Bjørn

Fra : Erik J. Helgesen

Dato : 03-05-06 20:03

On 21 Apr 2006 20:10:49 +0200, Bjorn Borud <borud-news@borud.no>
wrote:

>["Sigvald" <sigvald4@yahoo.no>]
>

>vi burde samle Sigges ytringer i en bok en gang. "En småvokst
>brunskjortes betraktninger".

Småvokst? Det er da ingen her som bryr seg om lengden på Sigvalds
penis.

--
Erik

Darkness cannot drive out darkness, only light can do that.
Hate cannot drive out hate, only love can do that.
-- Martin Luther King, Jr.

Fra : Sigvald

Dato : 26-04-06 15:39

Bjorn Borud wrote:

> Vi burde samle Sigges ytringer i en bok en gang. "En småvokst
> brunskjortes betraktninger".

For ordens skyld. Borud er for lengst, av andre enn meg, avslørt som
både idiot og psykopat. Her dokumeneterer han at det ikke har vært
noen bedring i tilstanden.

Sigvald

Fra : Bjorn Borud

Dato : 26-04-06 17:59

["Sigvald" <sigvald4@yahoo.no>]

| For ordens skyld. Borud er for lengst, av andre enn meg, avslørt som
| både idiot og psykopat. Her dokumeneterer han at det ikke har vært
| noen bedring i tilstanden.

jeg er sær, men ikke sær nok til at det er verdt å gi ut en bok om
det.

du derimot er et kasus som antagelig kommer til å havne på formalin i
et eller annet bisarrt museum så foreldre kan ta med barna sine dit og
skremme vannet av dem. nysgjerrige kommer til å trykke nesene mot
glasset i skrekkblandet undring. jeg vil tippe et digest av dumhetene
dine vil være å få kjøpt i museumsbutikken slik at allmuen kan forlyste
seg med dine selvhøytidelige, men ytterst enfoldige, ytringer på
nettet. sinker på skolen vil finne stor trøst i at man alltids kan
bli historiker om alt annet skule slå feil. det er viktig å kunne
kalle seg noe.

ingen ville kommet for å se meg på et omreisende sirkus. du derimot,
er en schnåling i alle målbare dimensjoner.

-Bjørn

Fra : Poul Nielsen

Dato : 27-04-06 17:22

Der står ellers ikke noget om hans død i medierne, link??

Fra : Sigvald

Dato : 27-04-06 16:49

Bjorn Borud wrote:

> [...]
>
> ingen ville kommet for å se meg på et omreisende sirkus. du derimot,
> er en schnåling i alle målbare dimensjoner.

Bjørn Borud viser her nok en gang at han er en ekte psykopat i alle
målbare dimensjoner.

Sigvald