Latterlig bøde
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 29-03-06 22:32

http://politiken.dk/visartikel.iasp?pageid=445985

"En vicepolitikommissærs 18-årige søn tisser i en skraldespand under en
våd bytur. En patrulje kommer forbi, og den 18-årige får udskrevet en
bøde på 400 kroner for at »urinere på offentlig gade«.

Men den 18-årige modtager aldrig bøden. Betjenten sender den nemlig
direkte til vicepolitikommissæren i en intern konvolut med beskeden om,
at han kan gøre med den, hvad han vil."

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Tony

Dato : 30-03-06 00:27

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men den 18-årige modtager aldrig bøden. Betjenten sender den nemlig
> direkte til vicepolitikommissæren i en intern konvolut med beskeden om,

Hvordan er sagen egentlig kommet for dagens lys ?

Tony

Fra : Anonym

Dato : 30-03-06 00:48

"Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan er sagen egentlig kommet for dagens lys ?

Formentligt ved at en eller anden har gjort sin borgerpligt.
Korruption er uacceptabel, og i dette tilfælde er det jo vanskelige at hævde
at handlemåden kunne retfærdiggøres ud fra kollegiale hensyn.
Det kommer jo ikke borgerne til gavn, at personer i øvrighedens tjeneste
dækker over hinandens børn og ægtefæller eller aktivt hjælper dem med at
bryde loven.

Fra : Tony

Dato : 30-03-06 01:15

"Anonym" <anonym@anonym.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det kommer jo ikke borgerne til gavn, at personer i øvrighedens tjeneste
> dækker over hinandens børn og ægtefæller eller aktivt hjælper dem med at

Helt enig

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 30-03-06 07:21

"Anonym" <anonym@anonym.com> skrev i en meddelelse

> Formentligt ved at en eller anden har gjort sin borgerpligt.
> Korruption er uacceptabel,

Ja ...

> [...]
> Det kommer jo ikke borgerne til gavn, at personer i øvrighedens tjeneste
> dækker over hinandens børn og ægtefæller eller aktivt hjælper dem med at

Når det er sagt, er det helt latterligt at få en bøde for at strinte
offentligt. Hvis man overpisser en eller andens have midt om sommeren mens
de sidder og griller kan jeg godt forstå man skal have en bøde. Men at
strinte i en busk på en mørk villavej i buldermørke, midt om natten skal
udløse en bøde på 500,- som det gjorde for min kammerat den anden dag, er
fuldstændigt uacceptabelt i mine øjne.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Egon Stich

Dato : 30-03-06 09:16

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> udløse en bøde på 500,- som det gjorde for min kammerat den anden dag, er

I takt med at flere og flere offentlige toiletter lukkes eller aflåses, har
man da ikke andre muligheder?
Særlig slemt må det være for pigerne.

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 30-03-06 11:02

On Thu, 30 Mar 2006 01:48:22 +0200, "Anonym" <anonym@anonym.com>
wrote:

>Formentligt ved at en eller anden har gjort sin borgerpligt.

Hvem skulle det være....???

Næppe betjenten der skrev bøden (han ville jo afsløre sig selv)....

Næppe den 18-årige (han ville være lykkelig for at slippe billigt)...

Måske vicepolitikommissæren (han har ikke noget i klemme)...