Udskrivning uden dato og adresse oplysning~
Fra : Allan Gorm Pedersen

Dato : 29-03-06 14:51

Det er min plan at lave en side som kan udskrive uden de
sædvanlige data:

Øverst til venstre - Google
Øverst til højre - Side 1 af 1
Nederst til venstre http://www.google.dk
Nederst til højre - 29-03-2006

Er der nogen som kan hjælpe?

Jeg arbejder med ASP/HTML.

Hvis ikke det kan løses i HTML har nogen et bud på om det kan
løses med et Javascript?

Med venlig hilsen
Allan Gorm Pedersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 29-03-06 14:54

Allan Gorm Pedersen ramte sit keyboard den 29-03-2006 15:50 og fik dette
ud af det:
> Det er min plan at lave en side som kan udskrive uden de
> sædvanlige data:

Det er noget der indstilles i brugerens browser. Ikke noget du kan ændre
på på nogen måde.
Du kan måske konvertere siden til .pdf og lade brugeren udskrive den i
stedet for.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Allan Gorm Pedersen

Dato : 29-03-06 15:08

Benny Nissen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> på på nogen måde.
> Du kan måske konvertere siden til .pdf og lade brugeren udskrive den i

Tak det var lige det jeg skulle bruge.
Sitet skal køre online men til internt brug.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-03-06 15:39

Allan Gorm Pedersen skrev:

> Det er min plan at lave en side som kan udskrive uden de
> sædvanlige data:

En sidebemærkning:

Til dit eget brug kan du gøre som det passer dig. Hvis det er
noget du vil tilbyde andre (offentligt), bryder det sideejerens
ophavsret.

--
Bertel

Fra : Benny Nissen

Dato : 29-03-06 15:52

Bertel Lund Hansen ramte sit keyboard den 29-03-2006 16:39 og fik dette
ud af det:

> En sidebemærkning:
>
> Til dit eget brug kan du gøre som det passer dig. Hvis det er
> noget du vil tilbyde andre (offentligt), bryder det sideejerens
> ophavsret.

Fordi browseren sættes op til ikke at udskrive sidehoved og sidefod ?
Næppe ...

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : per christoffersen

Dato : 30-03-06 08:44

> Til dit eget brug kan du gøre som det passer dig. Hvis det er
> noget du vil tilbyde andre (offentligt), bryder det sideejerens
> ophavsret.

Næppe. Der er ikke tale om noget selvstændigt værk, men en rutinemæssig,
teknisk opskrivning af data, som foretages af brugerens browser.
Iøvrigt vil der ved udskriften være tale om en enkelt kopi til personligt
brug, og dem kan man sådan set gøre med, hvad man vil.

/Per

Fra : Thomas Jari

Dato : 29-03-06 16:43

On 29 Mar 2006 13:50:36 GMT, Allan Gorm Pedersen <agp@mobilixnet.dk>
wrote:

>Det er min plan at lave en side som kan udskrive uden de
>sædvanlige data:
>
>Øverst til venstre - Google
>Øverst til højre - Side 1 af 1
>Nederst til venstre http://www.google.dk
>Nederst til højre - 29-03-2006

Er jeg den eneste der er stået af her.

Hvad mener du??

--
Thomas Jari
http://blog.weblogging.dk

Fra : David Trasbo

Dato : 29-03-06 18:19

Thomas Jari skrev:

[Snip: "De sædvanlige data"]

> Er jeg den eneste der er stået af her.
>
> Hvad mener du??

Jeg tror der menes de oplysninger, der udskrives sammen med resten af siden.
(Hvis du åbner Google og vælger "Vis udskrift", så tror jeg du finder ud af,
hvad jeg mener.)

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet-bruger. http://usenet.dk/netikette.

Fra : Thomas Jari

Dato : 29-03-06 19:45

On Wed, 29 Mar 2006 19:18:31 +0200, "David Trasbo" <datra@mail.dk>
wrote:

> [...]
>(Hvis du åbner Google og vælger "Vis udskrift", så tror jeg du finder ud af,

Nååå :)

Tak for den forklaring.

--
Thomas Jari
http://blog.weblogging.dk

Fra : David Trasbo

Dato : 30-03-06 11:00

Thomas Jari skrev:

> Nååå :)
>
> Tak for den forklaring.

Egentlig er det jo relevante oplysninger, så jeg forstår ikke hvorfor
spørgeren vil fjerne/ændre dem.

Fra : Leonard

Dato : 30-03-06 12:58

"David Trasbo" <datra@mail.dk> wrote:

>Egentlig er det jo relevante oplysninger, så jeg forstår ikke hvorfor
>spørgeren vil fjerne/ændre dem.

Nogengange er det relevante oplysninger, ikke altid.
Jeg har en funktion, der udskriver kørselsafregningssedler, der er det
ret ligegyldige oplysninger, da alt der skal stå på sedlen er der i
forvejen og den faktisk skulle være magen til den samme seddel, der
kan udfyldes i hånden med fortrykte felter.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-04-06 09:21

Leonard wrote:

> [...]
> forvejen og den faktisk skulle være magen til den samme seddel, der
> kan udfyldes i hånden med fortrykte felter.

Så kan man, som nævnt tidligere i tråden, sætte sin egen browser op til ikke
at udskrive de oplysninger. Det er noget, som ligger helt udenfor webdesign
eller html.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/