Det var så tobakken, nu lurer kaffen lige ~
Fra : Lyrik

Dato : 29-03-06 12:39

Her er de første følere ude omkring farligheden af kaffedrikning:
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_12037326.asp

De er på gyngende grund, men kan med lidt god vilje se en lille smule
forøgelse i sygdommen "hjerteinfarkt"

Tendensen er ikke til at tage fejl af,. Vi skal gøres til "mormoner" som
forsager kaffe, te, cola, tobak.

Så kan man leve længe og være en århundredelang pestilens for menneskeheden.
Go' fornøjelse!

Jens

Fra : TheLandOfTax

Dato : 29-03-06 12:44

Lyrik skrev:

> [...]
> forsager kaffe, te, cola, tobak.
>
> Så kan man leve længe og være en århundredelang pestilens for menneskeheden.

Forskellen er blot at tobakken, udover den som den nydes af, også
skader omgivelserne. Sådan er det ikke med kaffe, te eller cola

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 29-03-06 12:52

"TheLandOfTax" <thelandoftax@yahoo.com> skrev i en meddelelse

>Forskellen er blot at tobakken, udover den som den nydes af, også
>skader omgivelserne. Sådan er det ikke med kaffe, te eller cola

Vent du bare ... man skal nok finde et undskyldning for at forbyde det
alligevel. Sukker er også skadeligt. Lad os også forbyde det. Og hvorfor
stoppe her? Der er masser er dødsensfarlige ting at tage fat på. Solarier
f.eks. De giver hudkræft. Men det gør solen jo også. Og stråling. Det må
være slut nu. Kan vi så få blændet solen af så almindelige, lovlydige
mennesker kan gå på gaden i fred uden at risikere at dø af stråler.

/Kim

Fra : Thomas H.

Dato : 29-03-06 14:27

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> være slut nu. Kan vi så få blændet solen af så almindelige, lovlydige
> mennesker kan gå på gaden i fred uden at risikere at dø af stråler.

Hvad er det du ikke forstår ved sætningerne:
"at skade sig selv" og "at skade andre"?

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-03-06 14:33

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er det du ikke forstår ved sætningerne:
> "at skade sig selv" og "at skade andre"?

Vi diskuterer rygning, ikke? Så er al logik og sund fornuft lagt på hylden.
Vi har med en flok stofhungrende narkomaner at gøre. De kan som bekendt ikke
tænke rationelt.

--
-Jens B.

[indsæt valgfri tekst her]

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 14-04-06 23:56

Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

> [...]
> være slut nu. Kan vi så få blændet solen af så almindelige, lovlydige
> mennesker kan gå på gaden i fred uden at risikere at dø af stråler.

Hvad med fast food, pizza, burgere, kebab? Det kan almindelige Brian'er
aldeles ikke selv administrere, så der kan vi vel lige proppe er par
"helbredsskatter" på. Osv.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : @

Dato : 15-04-06 11:53

On Sat, 15 Apr 2006 00:55:58 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter
Bjørn Perlsø) wrote:

>Hvad med fast food, pizza, burgere, kebab? Det kan almindelige Brian'er
>aldeles ikke selv administrere, så der kan vi vel lige proppe er par
>"helbredsskatter" på. Osv.

der er helt sikkert flere danskere som langsomt begår selvmord med
kniv og gaffel end med tobak

men en afgift på f.eks. animalske fedtstoffer ville jo ramme det
hellige almindelige landbrug

så en sådan afgift kommer ikke

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : GB

Dato : 16-04-06 15:29

"@" <1@invalid.net> wrote in news:p0k142t15o05rfisq2sa6nc9ciqie6ksl4@
4ax.com:

> der er helt sikkert flere danskere som langsomt begår selvmord med
> kniv og gaffel end med tobak

Og det har de lov til. Hvis de ellers er voksne og myndige.

> men en afgift på f.eks. animalske fedtstoffer ville jo ramme det
> hellige almindelige landbrug
> så en sådan afgift kommer ikke

Det er vist kun socialdemokrater som sværger til, at alle problemer kan
løses ved hjælp af afgifter.

Fra : @

Dato : 17-04-06 08:44

On 16 Apr 2006 14:29:04 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>
>Og det har de lov til. Hvis de ellers er voksne og myndige.

>Det er vist kun socialdemokrater som sværger til, at alle problemer kan

at afgiftsbelægge fedtstoffer ville give penge i kassen og samtidig
øge folkesundheden

det er blot et spørgsmål om tilvænning,
der er faktisk ingen som sætter spørgsmålstegn ved afgift på alkohol
tobak og kaffe

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 17-04-06 09:07

@ <1@invalid.net> wrote:

> at afgiftsbelægge fedtstoffer ville give penge i kassen og samtidig
> øge folkesundheden

At afgiftsbelægge fedststoffer ville være at føre omvendt Robin
Hood-politik.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 17-04-06 10:27

On Mon, 17 Apr 2006 10:07:29 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>At afgiftsbelægge fedststoffer ville være at føre omvendt Robin
>Hood-politik.

så må afgift på danske øl og dansk brændevin også være omvendt Robin
Hood

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 17-04-06 12:13

@ <1@invalid.net> wrote:

> så må afgift på danske øl og dansk brændevin også være omvendt Robin
> Hood

Jep, men ikke afgifter på dyre franske vine eller årgangswhisky.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 17-04-06 09:40

@ skrev:

> at afgiftsbelægge fedtstoffer ville give penge i kassen og samtidig
> øge folkesundheden

Kun hvis man nøjes med at afgiftbelægge de usunde fedtstoffer.

Fra : Fjollefrans

Dato : 29-03-06 18:05

> [...]

Forskellen er blot at tobakken, udover den som den nydes af, også
skader omgivelserne. Sådan er det ikke med kaffe, te eller cola

måske min rygrad er ringe, men jeg får sgu en gang imellem lyst til en
sodavand fordi en person i nærheden af mig drikker en. og lur mig om ikke
der er mange børn/unge, der også lige nupper en cola fordi kammeraterne gør
det.

- FF

Fra : Norma

Dato : 29-03-06 19:31

Lyrik skrev:

Forskellen er blot at tobakken, udover den som den nydes af, også
skader omgivelserne. Sådan er det ikke med kaffe, te eller cola

Har du nogen dokumentation for det?

Norma

Fra : Egon Stich

Dato : 30-03-06 09:27

Lyrik skrev:

> [...]

Forskellen er blot at tobakken, udover den som den nydes af, også
skader omgivelserne. Sådan er det ikke med kaffe, te eller cola

Det skal du da ikke sige?
Man kan sikkert "forske" sig frem til forfærdelige sager om hvad
kaffebønnernes bortskaffelse forårsager af potentielle katastrofer i
naturen.
For asketerne er intet umuligt.

MVH
Egon

Fra : Mette

Dato : 29-03-06 13:12

> De er på gyngende grund, men kan med lidt god vilje se en lille smule
> forøgelse i sygdommen "hjerteinfarkt"

Hehe ja du har ret.

> Tendensen er ikke til at tage fejl af,. Vi skal gøres til "mormoner" som
> forsager kaffe, te, cola, tobak.

Tænk engang, vi der ryger stilles offentligt til skue, ingen tænker på
hvor meget vi i grunden poster i statskassen, os der godt kan lide
en smøg engang imellem. så så stille nu alle i ikke rygere
Men sagt på en anden måde, hvem skænker en tanke at det at ryge
en cigaret faktisk er sundere end alt det forurening man "tanker op"
bare ved at bevæge sig uden for en dør i løbet af en af en dag?
Vi der godt kan lide en cigaret, før og efter, eller ind imellem.
Ja vi er altså skyld i al elendigheden? Utroligt!
Jeg vil aldrig udsætte mine børn for passiv rygning, ej heller nogen
anden, jeg går med al skammen udenfor, hoster lidt, indånder tonsvis
af bilos og hvad der nu ellers findes, men jeg nyder min cigaret i fulde
drag til enhver tid.
Det skal ingen da tage fra mig!

> Så kan man leve længe og være en århundredelang pestilens for
> menneskeheden.
> Go' fornøjelse!

Tak, i lige måde, jeg drikker foresten også masser af kaffe, men det lider
jeg
nu ikke ved, tværtimod

Mette

Fra : Westai Posten

Dato : 29-03-06 13:57

"Mette" <fmking@yahoo.mail> skrev i melding

> [...]
> Det skal ingen da tage fra mig!

> Tak, i lige måde, jeg drikker foresten også masser af kaffe, men det lider

Det er usundt ikke at ryge! Har røget 30 smøger hver dag i 40 år. Stoppet i
julen 2004, helberedet gik til helvede, og jeg lider stadig under det.

Ikke noget alvorligt, men en masse små irriterende sygdomme som forkølelser,
næseblod og den slags.

Jeg har lagt cigaretterne fra mig, men kaffen beholder jeg uanset hvad en
flok hysteriske svenskere siger.

I øvrigt så er alt farlig efter svensk standard, der hele tiden tager
udgangspunk i at uanset hvad det er, og hvorfor det er vi
bruger/spiser/drikker er i udgangspunktet dødsensfarlig, med untagelse af
islam og sharialove som svenskerne forguder i Sverigistan.

Når alt kommer til alt er det farligste der kan overgå et menneske er at
blive født. Det er livsfarlig at blive født, det ender jo altid med døden på
den ene eller anden måde.

Jeg kender ingen der er sluppet fra livet med livet i behold. Derfor nyd
livet så længe det varer, det er trods alt en dejlig gave.

Muslimer er farlige, drik bare din kaffe og ryg dine smøger, men hold dig
fra muslimer, og alt hvad der er muslimsk. Ingen grund til at udfordre
skæbnen vel? ...:)

Cigaret whisky og nøgne pi..r det er vel det der gir' livet eliksir?

W.P.
www.westai.com

Fra : @

Dato : 29-03-06 14:25

On Wed, 29 Mar 2006 14:11:59 +0200, "Mette" <fmking@yahoo.mail> wrote:

>Hehe ja du har ret.

>Tænk engang, vi der ryger stilles offentligt til skue, ingen tænker på
>hvor meget vi i grunden poster i statskassen, os der godt kan lide
>en smøg engang imellem.

20 cigaretter om dagen i 50 år:
416.282 kr. minus 250.000 kr. til hospitalsudgifter

<<<<<
http://www.skat.dk/display.aspx?oID=111315&vID=200963&indhold=1
Fra 9. januar 2005 er afgiften af cigaretter 63,66 øre pr. stk. +
13,61 pct. af detailprisen inkl. tobaksafgift og moms, jf. § 28.

Eksempel
Salgsprisen for en pakke med 20 stk. cigaretter er 30 kr.
Stykafgift 12,73 kr.

Værdiafgift 4,08 kr.

Tobaksafgift i alt 16,81 kr.

Moms 6,00 kr.

Tobaksafgift og moms i alt 22,81 kr.
<<<<<<

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,

Fra : Per Rønne

Dato : 29-03-06 14:48

@ <1@invalid.net> wrote:

> 20 cigaretter om dagen i 50 år:
> 416.282 kr. minus 250.000 kr. til hospitalsudgifter

Min fætter Jan [ikke Rønne] havde nu et lidt andet forbrug.

60 cigaretter om dagen i 30 år. Samt en kasse øl [elefant?] om dagen.
Hver dag. Vel også i 30 år.

Derudover dyrehårsallergi, fordi moderen var kattemaniker.

Han blev 45 ... faderen 57, da han startede senere.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 14-04-06 23:56

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> 60 cigaretter om dagen i 30 år. Samt en kasse øl [elefant?] om dagen.
> Hver dag. Vel også i 30 år.

Det er en rigtig mand!

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 15-04-06 04:26

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Det er en rigtig mand!

Som aldrig er blevet voksen - og som heller aldrig blev det. En af dem
der trækker middellevetiden for mænd og drenge ned.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 15-04-06 11:51

Bjørn Perlsø) wrote:

>Det er en rigtig mand!

rigtige mænd står i Ribers og har ingen lever

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Tony

Dato : 29-03-06 15:39

> [...]
> anden, jeg går med al skammen udenfor, hoster lidt, indånder tonsvis
> af bilos og hvad der nu ellers findes, men jeg nyder min cigaret i fulde

Kun døden kan tage smøgerne fra dig.

Rygerne er et standhaftigt folkefærd.

Jeg så engang i tv, en mand som lå i sin sygeseng, med rygelunger,
iltapparat og 20 cecil inden for rækkevidde.

Jo jo, rygerne holder sgu ud lige til det sidste hiv.

Tony

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 14-04-06 23:56

Tony <tonycarpediem@invalid.dk> wrote:

> Jeg så engang i tv, en mand som lå i sin sygeseng, med rygelunger,
> iltapparat og 20 cecil inden for rækkevidde.
>
> Jo jo, rygerne holder sgu ud lige til det sidste hiv.
>
> Tony

Det minder mig om Denis Leary's "No Cure for Cancer" :)

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : @

Dato : 29-03-06 14:10

On Wed, 29 Mar 2006 13:39:25 +0200, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

> [...]
>http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_12037326.asp
>
>De er på gyngende grund, men kan med lidt god vilje se en lille smule

gør som jeg, fortynd kaffen med brændevin så er den ikke farlig,

hvis der skal være en udersøgelse af om "en bette swot" er farlig,
melder jeg mig gerne som frosøgsperson

>Tendensen er ikke til at tage fejl af,. Vi skal gøres til "mormoner" som
>forsager kaffe, te, cola, tobak.

hahaha

lasternes sum er konstant,

så jeg er sikker på at mormonernes flerkoneri har lagt mangen mand i
en tidlig grav

You talk to your enemies.
Moshe Dayan

Fra : Per Rønne

Dato : 29-03-06 14:18

@ <1@invalid.net> wrote:

> gør som jeg, fortynd kaffen med brændevin så er den ikke farlig,

Smagsmæssigt bliver resultatet dog langt bedre, hvis det gøres i te
eller en varm kop chokolade med flødeskum i toppen .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 29-03-06 14:18

Lyrik <lyrikfjern@heaven.dk> wrote:

> Her er de første følere ude omkring farligheden af kaffedrikning:

Der er mig bekendt intet der heder /passiv kaffedrikning«.

I øvrigt holder jeg mig langt fra ting som kaffe, mørkt pladechokolade
og cacao uden flødeskum. Kaffesmagen er alså ikke god;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carl

Dato : 29-03-06 16:09

> Der er mig bekendt intet der heder /passiv kaffedrikning«.

Tro mig, om 5 år kommer der en rapport som fortæller at dampen fra kaffen
slår 800 i hjel om året.

Carl

Fra : Tony

Dato : 29-03-06 16:16

"Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Tro mig, om 5 år kommer der en rapport som fortæller at dampen fra kaffen
> slår 800 i hjel om året.

Når man kan drikke iste, kan man vel også drikke iskaffe.

Tony

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 14-04-06 23:56

Carl <news@111.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Tro mig, om 5 år kommer der en rapport som fortæller at dampen fra kaffen
> slår 800 i hjel om året.
>
> Carl

Skulel sku ikke undre mig. Sundhedsmafiaen strikes back! Drop al
illusion om at tage ansvar for eget liv og velvære (og så iøvrigt have
de laster man nu vil)...

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 30-03-06 09:31

Kaffesmagen er alså ikke god;-(.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Du hælder for lidt sukker i

Man skal betragte sukker som:

"Et stof, som hvis man undlader at komme det i kaffen, fremkalder en bitter
smag".

MVH
Egon

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 29-03-06 14:21

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

Ja???

Fra : TheLandOfTax

Dato : 29-03-06 20:19

> [...]
> der er mange børn/unge, der også lige nupper en cola fordi kammeraterne gør

Det er rigtigt, men det er stadig personen selv der bestemmer om man
deltager i usundheden. Sådan er det ikke med passiv rygning.

Fra : Norma

Dato : 14-04-06 17:47

> [...]
> forsager kaffe, te, cola, tobak.
>
> Så kan man leve længe og være en århundredelang pestilens for

Samfundsøkonomisk vil det nok være smartere at forbyde alkohol på alle
offentlige steder.

Der er formentligt nok flere politikere, der dømmer dårligt pga
alkoholindtagelse end på grund af en cigaret i pausen.

Flere dårlige forældre, med øl på kakkelbordet eller rødvin på i
designerkøkkenet, end forældre, der når barnet er lagt, deler en cigaret i
havens stilhed eller unden em-hætten.

Men alkohol er tilsyneladende ikke aktuelt lagt for had af vores liberale
regering, der heldigvis også stadig tillader kvinder, stort set at klæde sig
som de vil, skønt der er røster fremme om, at vi selv er ude om det
(underforstået voldtægt eller det, der er værre) såfremt man kan se vores
navler, hvis vi rækker op efter en bog på øverste hylde.

Norma