/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Svensk skole: Elever dumper i samfundsfag ~
Fra : Per Rønne


Dato : 29-03-06 11:26

Jeg hører netop i Radioavisen, at man på den svenske folkeskole
Utterbyskolen har beslutettet, at 50 børn i 9. klasse skal dumpe til den
afsluttende eksamen i samfundsfag, /fordi de har politiske opfattelser,
som det svenske samfund ikke kan være tjent med/.

Jeg kan kun være glad for, at jeg aldrig er stødt på lignende dybt
anti-demokratiske grundholdinger i den danske debat.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

 
 
Martin (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 29-03-06 11:40


Per Rønne skrev:

> Jeg hører netop i Radioavisen, at man på den svenske folkeskole
> Utterbyskolen har beslutettet, at 50 børn i 9. klasse skal dumpe til den
> afsluttende eksamen i samfundsfag, /fordi de har politiske opfattelser,
> som det svenske samfund ikke kan være tjent med/.
>
> Jeg kan kun være glad for, at jeg aldrig er stødt på lignende dybt
> anti-demokratiske grundholdinger i den danske debat.
>
Det tror jeg ganske enkelt ikke på. Det må være en fuld inspektør
der har dummet sig.

Mvh
Martin


Martin (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 29-03-06 11:51


Martin skrev:

> Per Rønne skrev:
>
> > Jeg hører netop i Radioavisen, at man på den svenske folkeskole
> > Utterbyskolen har beslutettet, at 50 børn i 9. klasse skal dumpe til den
> > afsluttende eksamen i samfundsfag, /fordi de har politiske opfattelser,
> > som det svenske samfund ikke kan være tjent med/.
> >
> > Jeg kan kun være glad for, at jeg aldrig er stødt på lignende dybt
> > anti-demokratiske grundholdinger i den danske debat.
> >
> Det tror jeg ganske enkelt ikke på. Det må være en fuld inspektør
> der har dummet sig.
>
Jo fandeme jo, har lige hørt rektoren for Ytterby skole udtale sig:
Hvis man har modtaget undervisning i demokrati men fastholder at man er
nazist/fascist, har man ikke forstået undervisningen, og så dumper
man.

Det mest forfærdelige var dog en elev der syntes det var helt iorden.
Totalt hjernevasket. Men heldigvis lader det til at Skolverket ikke
synes om ideen.

Mvh
Martin


Kim Frederiksen (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 29-03-06 12:14

Martin skrev:
>
>Jo fandeme jo, har lige hørt rektoren for Ytterby skole udtale sig:
>Hvis man har modtaget undervisning i demokrati men fastholder at man er
>nazist/fascist, har man ikke forstået undervisningen, og så dumper
>man.

Hvad så hvis man fastholder klassiske muhamedanske færdigheder som f.eks.
kvindeundertrykkelse, diktatur og racisme? Dumper man så også?

mvh.
Kim Frederiksen



@ (29-03-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 29-03-06 13:56

On Wed, 29 Mar 2006 13:14:05 +0200, "Kim Frederiksen"
<kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

>Martin skrev:
>>
>>Jo fandeme jo, har lige hørt rektoren for Ytterby skole udtale sig:
>>Hvis man har modtaget undervisning i demokrati men fastholder at man er
>>nazist/fascist, har man ikke forstået undervisningen, og så dumper
>>man.
>
>Hvad så hvis man fastholder klassiske muhamedanske færdigheder som f.eks.
>kvindeundertrykkelse, diktatur og racisme? Dumper man så også?

der står jo nazist/fascist så selvfølgelig gælder det da også for
koranfacisterne, da de jo er de allerværste facister, samtidig er det
dem der er de farligste på grund af deres store antal


--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
Moshe Dayan

Peter Bjørn Perlsø (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 30-03-06 16:51

Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

> Martin skrev:
> >
> >Jo fandeme jo, har lige hørt rektoren for Ytterby skole udtale sig:
> >Hvis man har modtaget undervisning i demokrati men fastholder at man er
> >nazist/fascist, har man ikke forstået undervisningen, og så dumper
> >man.
>
> Hvad så hvis man fastholder klassiske muhamedanske færdigheder som f.eks.
> kvindeundertrykkelse, diktatur og racisme? Dumper man så også?
>
> mvh.
> Kim Frederiksen

Nejda, Så består du med 13, eller hvad topkarakteren nu hedder i
Sverige.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk
http://liberterran.org
http://haxor.dk/fanaticism/

NoTrabajo (29-03-2006)
Kommentar
Fra : NoTrabajo


Dato : 29-03-06 14:14


Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i
news:1143629449.144256.77250@i39g2000cwa.googlegroups.com...

> Jo fandeme jo, har lige hørt rektoren for Ytterby skole udtale sig:
> Hvis man har modtaget undervisning i demokrati men fastholder at man
> er nazist/fascist, har man ikke forstået undervisningen, og så dumper
> man.

Ja, hvis man er nazist/fascist, så dumper man nok, men hvad hvis man er
islamist, så dumper man vel ikke, for det er jo en "politisk korrekt" form
for fascisme.
--
NoTrabajo



*** Free account sponsored by SecureIX.com ***
*** Encrypt your Internet usage with a free VPN account from http://www.SecureIX.com ***

Fredrik :Ostman (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Fredrik :Ostman


Dato : 29-03-06 11:54

>-----< Per Rønne >
> > Jeg hører netop i Radioavisen, at man på den svenske folkeskole
> > Utterbyskolen har beslutettet, at 50 børn i 9. klasse skal dumpe til den
> > afsluttende eksamen i samfundsfag, /fordi de har politiske opfattelser,
> > som det svenske samfund ikke kan være tjent med/.
> >
> > Jeg kan kun være glad for, at jeg aldrig er stødt på lignende dybt
> > anti-demokratiske grundholdinger i den danske debat.

>-----< Martin >
> Det tror jeg ganske enkelt ikke på. Det må være en fuld inspektør
> der har dummet sig.

Nej då, förslaget är alldeles äkta. Det ligger dessutom helt i
linje med vad de flesta svenskar finner alldeles naturligt. Jämför
även med den svenska läroplanen, som föreskriver att barnen skall
uppfostras i "demokratisk anda" eller liknande.

--
Fredrik Östman


@ (29-03-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 29-03-06 13:52

On 29 Mar 2006 02:53:47 -0800, "Fredrik :Ostman"
<Fredrik.Oestman@siemens.com> wrote:

>>-----< Per Rønne >
>> > Jeg hører netop i Radioavisen, at man på den svenske folkeskole
>> > Utterbyskolen har beslutettet, at 50 børn i 9. klasse skal dumpe til den
>> > afsluttende eksamen i samfundsfag, /fordi de har politiske opfattelser,
>> > som det svenske samfund ikke kan være tjent med/.

>Nej då, förslaget är alldeles äkta. Det ligger dessutom helt i
>linje med vad de flesta svenskar finner alldeles naturligt. Jämför
>även med den svenska läroplanen, som föreskriver att barnen skall
>uppfostras i "demokratisk anda" eller liknande.


vil det sige at i Sverige dumper man i økonomistudiet hvis man
vedbliver med at være socialist, da man så ikke har forstået pensum?

--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
Moshe Dayan

Jana (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Jana


Dato : 29-03-06 12:06

"Per Rønne" kvad:
> Jeg hører netop i Radioavisen, at man på den svenske folkeskole
> Utterbyskolen har beslutettet, at 50 børn i 9. klasse skal dumpe til den
> afsluttende eksamen i samfundsfag, /fordi de har politiske opfattelser,
> som det svenske samfund ikke kan være tjent med/.
>
> Jeg kan kun være glad for, at jeg aldrig er stødt på lignende dybt
> anti-demokratiske grundholdinger i den danske debat.

Men Rönne, kolla vad som redan är postat innan du korspostar - du är
inte ensam på usenet. Och om det skulle vara så du inte orkar bry dig om
att läsa de gruppen du korspostar till så ska du självklart ge fan i att
korsposta överhuvudtaget! :-\

--
A noise annoys an oyster

Per Rønne (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 29-03-06 13:15

Jana <spam@jana.se> wrote:

> "Per Rønne" kvad:
> > Jeg hører netop i Radioavisen, at man på den svenske folkeskole
> > Utterbyskolen har beslutettet, at 50 børn i 9. klasse skal dumpe til den
> > afsluttende eksamen i samfundsfag, /fordi de har politiske opfattelser,
> > som det svenske samfund ikke kan være tjent med/.
> >
> > Jeg kan kun være glad for, at jeg aldrig er stødt på lignende dybt
> > anti-demokratiske grundholdinger i den danske debat.
>
> Men Rönne, kolla vad som redan är postat innan du korspostar - du är
> inte ensam på usenet. Och om det skulle vara så du inte orkar bry dig om
> att läsa de gruppen du korspostar till så ska du självklart ge fan i att
> korsposta överhuvudtaget! :-\

Jeg så intet om dette på swnet.politik før jeg postede ...

Og når jeg checker efter igen, så kan jeg /stadig/ ikke finde noget om
det. I hvert fald ikke når jeg ser efter subject.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Jana (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Jana


Dato : 29-03-06 13:49

"Per Rønne" kvad:
> Jana <spam@jana.se> wrote:
>
>> "Per Rønne" kvad:
>> > Jeg hører netop i Radioavisen, at man på den svenske folkeskole
>> > Utterbyskolen har beslutettet, at 50 børn i 9. klasse skal dumpe til den
>> > afsluttende eksamen i samfundsfag, /fordi de har politiske opfattelser,
>> > som det svenske samfund ikke kan være tjent med/.
>> >
>> > Jeg kan kun være glad for, at jeg aldrig er stødt på lignende dybt
>> > anti-demokratiske grundholdinger i den danske debat.
>>
>> Men Rönne, kolla vad som redan är postat innan du korspostar - du är
>> inte ensam på usenet. Och om det skulle vara så du inte orkar bry dig om
>> att läsa de gruppen du korspostar till så ska du självklart ge fan i att
>> korsposta överhuvudtaget! :-\
>
> Jeg så intet om dette på swnet.politik før jeg postede ...
>
> Og når jeg checker efter igen, så kan jeg /stadig/ ikke finde noget om
> det. I hvert fald ikke når jeg ser efter subject.

Ett nytt inlägg vid namn "Yttrandefrihet i skolan" borde ha väckt din
misstanke. Annars har du antingen svårt med språket eller är osedvanligt
trögfattad.

--
A noise annoys an oyster

Per Rønne (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 29-03-06 14:13

Jana <spam@jana.se> wrote:

> Ett nytt inlägg vid namn "Yttrandefrihet i skolan" borde ha väckt din
> misstanke. Annars har du antingen svårt med språket eller är osedvanligt
> trögfattad.

Jeg kan ganske simpelt ikke se det pågældende indlæg. Er du sikker på at
det har været bragt i swnet.politik?

Men det er naturligvis muligt at det endnu ikke er nået frem til
CyberCitys newsserver.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Jana (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Jana


Dato : 29-03-06 14:29

"Per Rønne" kvad:
> Jana <spam@jana.se> wrote:
>
>> Ett nytt inlägg vid namn "Yttrandefrihet i skolan" borde ha väckt din
>> misstanke. Annars har du antingen svårt med språket eller är osedvanligt
>> trögfattad.
>
> Jeg kan ganske simpelt ikke se det pågældende indlæg. Er du sikker på at
> det har været bragt i swnet.politik?
>
> Men det er naturligvis muligt at det endnu ikke er nået frem til
> CyberCitys newsserver.

Tråden är från kl 09.14 i morse och är sex inlägg lång vid det här
laget. Jag har själv stått för en del av dessa, *och du ser bevisligen
alla mina inlägg*! Så frågan är varför du ljuger, Rönne.

Dina eventuellt undermåliga hjälpmedel får du allt ta ansvar för själv.
Och nu när vi ser hur det tycks ligga till med den saken så får du helt
enkelt lov att inse att du bör vänta *i åtminstone sex timmar* innan du
korspostar, speciellt något med pinfärskt innehåll, till swnet.politik.
Fram tills dess får du lov att hålla dig till grupper du har en bättre
feed på. Kan vi enas om det?

--
A noise annoys an oyster

Per Rønne (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 29-03-06 14:43

Jana <spam@jana.se> wrote:

> Tråden är från kl 09.14 i morse och är sex inlägg lång vid det här
> laget. Jag har själv stått för en del av dessa, *och du ser bevisligen
> alla mina inlägg*! Så frågan är varför du ljuger, Rönne.

Jeg kan altså kun fastholde at den pågældende tråd endnu ikke er kommet
på CyberCitys newsserver. Forsinkelser er dog ikke ukendte ukendte på
usenet.

EOD.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Jana (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Jana


Dato : 29-03-06 15:31

"Per Rønne" kvad:
> Jana <spam@jana.se> wrote:
>
>> Tråden är från kl 09.14 i morse och är sex inlägg lång vid det här
>> laget. Jag har själv stått för en del av dessa, *och du ser bevisligen
>> alla mina inlägg*! Så frågan är varför du ljuger, Rönne.
>
> Jeg kan altså kun fastholde at den pågældende tråd endnu ikke er kommet
> på CyberCitys newsserver. Forsinkelser er dog ikke ukendte ukendte på
> usenet.

Har du *något* inlägg från idag i swnet.politik som *inte* korspostats
till någon annan nyhetsgrupp?

--
A noise annoys an oyster

Per Rønne (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 29-03-06 15:52

Jana <spam@jana.se> wrote:

> "Per Rønne" kvad:
> > Jana <spam@jana.se> wrote:
> >
> >> Tråden är från kl 09.14 i morse och är sex inlägg lång vid det här
> >> laget. Jag har själv stått för en del av dessa, *och du ser bevisligen
> >> alla mina inlägg*! Så frågan är varför du ljuger, Rönne.
> >
> > Jeg kan altså kun fastholde at den pågældende tråd endnu ikke er kommet
> > på CyberCitys newsserver. Forsinkelser er dog ikke ukendte ukendte på
> > usenet.
>
> Har du *något* inlägg från idag i swnet.politik som *inte* korspostats
> till någon annan nyhetsgrupp?

Den eneste tråd på swnet.politik jeg i dag har skrevet i er denne - som
du gerne vil gøre længere. Hvorfor auto-sortlister du den ikke bare?

Og nu gider jeg altså ikke svare mere på dine brokkerier.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Peter Bjørn Perlsø (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 30-03-06 16:51

Jana <spam@jana.se> wrote:

> >
> > Jeg så intet om dette på swnet.politik før jeg postede ...
> >
> > Og når jeg checker efter igen, så kan jeg /stadig/ ikke finde noget om
> > det. I hvert fald ikke når jeg ser efter subject.
>
> Ett nytt inlägg vid namn "Yttrandefrihet i skolan" borde ha väckt din
> misstanke. Annars har du antingen svårt med språket eller är osedvanligt
> trögfattad.
>
> --
> A noise annoys an oyster

Er alle svenskere så næsvise?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk
http://liberterran.org
http://haxor.dk/fanaticism/

@ (29-03-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 29-03-06 14:27

On Wed, 29 Mar 2006 14:14:35 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Jana <spam@jana.se> wrote:
>

>> Men Rönne, kolla vad som redan är postat innan du korspostar - du är
>> inte ensam på usenet. Och om det skulle vara så du inte orkar bry dig om
>> att läsa de gruppen du korspostar till så ska du självklart ge fan i att
>> korsposta överhuvudtaget! :-\
>
>Jeg så intet om dette på swnet.politik før jeg postede ...
>
>Og når jeg checker efter igen, så kan jeg /stadig/ ikke finde noget om
>det. I hvert fald ikke når jeg ser efter subject.

det er ikke et politisk korrekt emne, så det er sikkert forbudt at
debatere i Sverige

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og
religiøse dogmer lægger begrænsninger på ytringsfriheden. Giver vi køb på det,
giver vi samtidig køb på at være et åbent og demokratisk samfund.

@ (29-03-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 29-03-06 13:46

On Wed, 29 Mar 2006 12:25:33 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Jeg hører netop i Radioavisen, at man på den svenske folkeskole
>Utterbyskolen har beslutettet, at 50 børn i 9. klasse skal dumpe til den
>afsluttende eksamen i samfundsfag, /fordi de har politiske opfattelser,
>som det svenske samfund ikke kan være tjent med/.

hvordan vil man bære sig ad med at lade dem dumpe?

Fusker men med eksamensresultater og karaktergivining på den skole?

hvad har politisk holdning overhovedet med faglige kvlifikationer at
gøre?


>Jeg kan kun være glad for, at jeg aldrig er stødt på lignende dybt
>anti-demokratiske grundholdinger i den danske debat.

de er da nu nemme at finde, bare hør Abdul Wahid Pedersen udtale sig



--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
Moshe Dayan

Per Rønne (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 29-03-06 14:13

@ <1@invalid.net> wrote:

> On Wed, 29 Mar 2006 12:25:33 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
> wrote:

> >Jeg hører netop i Radioavisen, at man på den svenske folkeskole
> >Utterbyskolen har beslutettet, at 50 børn i 9. klasse skal dumpe til den
> >afsluttende eksamen i samfundsfag, /fordi de har politiske opfattelser,
> >som det svenske samfund ikke kan være tjent med/.

> hvordan vil man bære sig ad med at lade dem dumpe?

> Fusker men med eksamensresultater og karaktergivining på den skole?

Der er åbenbart tale om årskarakterer. Svarende til at den pågældende
gruppe alle fik et 00 i årskarakter i samfundsfag.

> hvad har politisk holdning overhovedet med faglige kvlifikationer at
> gøre?

Intet.

> >Jeg kan kun være glad for, at jeg aldrig er stødt på lignende dybt
> >anti-demokratiske grundholdinger i den danske debat.
>
> de er da nu nemme at finde, bare hør Abdul Wahid Pedersen udtale sig

Jeg mindes ikke at han har offentligt har udtalt sig om at skolernes
karakterer skulle afhænge af elevernes politiske holdninger.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

@ (29-03-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 29-03-06 15:14

On Wed, 29 Mar 2006 15:13:10 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>@ <1@invalid.net> wrote:

>> >Jeg kan kun være glad for, at jeg aldrig er stødt på lignende dybt
>> >anti-demokratiske grundholdinger i den danske debat.
>>
>> de er da nu nemme at finde, bare hør Abdul Wahid Pedersen udtale sig
>
>Jeg mindes ikke at han har offentligt har udtalt sig om at skolernes
>karakterer skulle afhænge af elevernes politiske holdninger.

nå sådden,

jeg tænkte nu mere på AWP's holdning til demokrati i det hele taget da
du nævnte /anti-demokratiske grundholdinger/

--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
Moshe Dayan

Erling Hansen (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Erling Hansen


Dato : 29-03-06 13:52

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg hører netop i Radioavisen, at man på den svenske folkeskole
> Utterbyskolen har beslutettet, at 50 børn i 9. klasse skal dumpe til den
> afsluttende eksamen i samfundsfag, /fordi de har politiske opfattelser,
> som det svenske samfund ikke kan være tjent med/.
>
> Jeg kan kun være glad for, at jeg aldrig er stødt på lignende dybt
> anti-demokratiske grundholdinger i den danske debat.

Et lignende problem opstod for mig, da jeg som nybegynder skulle ud som
censor ved realeksamen i historie. Den pågældende klasse havde en rabiat
venstreorienteret historielærer, og bl.a. som kilde til USAs nyere
historie havde de i to år brugt det østtyske blad Neues Deutschland.
Det stod mig hurtigt klart, at hvis jeg skulle bedømme de stakkels unger
på sandhedsværdien af deres udsagn, ville alle som trak spørgsmål i
nyere historie dumpe helt igennem. Efter de første tre elever, hvor vi
skulle til at lægge niveau, følte jeg at jeg ikke kunne være alene med
den beslutning, så jeg afbrød eksamen og tilkaldte skolens inspektør.
Efter nogen parlamenteren (og en rasende historielærer) blev vi enige om
at forsøge at bedømme eleverne på hvor gode de var til dét de var blevet
undervist i.
Jeg har det stadig (36 år senere) ikke helt godt med den eksamen.
Eksamensresultaterne var endnu mere tilfældige, end sædvanligt, og jeg
følte (...er) at ca. 1/3 af dem skulle være dumpet.
Mvh
Erling

Per Rønne (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 29-03-06 14:13

Erling Hansen <email@domain.com> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Jeg hører netop i Radioavisen, at man på den svenske folkeskole
> > Utterbyskolen har beslutettet, at 50 børn i 9. klasse skal dumpe til den
> > afsluttende eksamen i samfundsfag, /fordi de har politiske opfattelser,
> > som det svenske samfund ikke kan være tjent med/.
> >
> > Jeg kan kun være glad for, at jeg aldrig er stødt på lignende dybt
> > anti-demokratiske grundholdinger i den danske debat.
>
> Et lignende problem opstod for mig, da jeg som nybegynder skulle ud som
> censor ved realeksamen i historie. Den pågældende klasse havde en rabiat
> venstreorienteret historielærer, og bl.a. som kilde til USAs nyere
> historie havde de i to år brugt det østtyske blad Neues Deutschland.
> Det stod mig hurtigt klart, at hvis jeg skulle bedømme de stakkels unger
> på sandhedsværdien af deres udsagn, ville alle som trak spørgsmål i
> nyere historie dumpe helt igennem. Efter de første tre elever, hvor vi
> skulle til at lægge niveau, følte jeg at jeg ikke kunne være alene med
> den beslutning, så jeg afbrød eksamen og tilkaldte skolens inspektør.
> Efter nogen parlamenteren (og en rasende historielærer) blev vi enige om
> at forsøge at bedømme eleverne på hvor gode de var til dét de var blevet
> undervist i.

Det lyder da ganske uhyggeligt. Men var der da ingen krav om at der til
ministeriet skulle indberettes »læst pensum« og »eksamenspensum«? Var
der ingen ministerielle bestemmelser om hvad der skulle gennemfås [selv
om det naturligvis intet ville hjælpe i sådant et tilfælde].

Men jeg får da i hvert fald bekræftet at man dengang kunne komme op i
historie til realeksamen.

> Jeg har det stadig (36 år senere) ikke helt godt med den eksamen.
> Eksamensresultaterne var endnu mere tilfældige, end sædvanligt, og jeg
> følte (...er) at ca. 1/3 af dem skulle være dumpet.

Ja, gyseligt. Men jeg kan altså regne ud at det foregik i 1970, samtidig
med at jeg var oppe i i mundtlig historie-årsprøve efter 1g.
»Sammenligninger mellem Athens og Spartas forfatninger«. Et 11-tal.

Men noget sådant kunne realisterne naturligvis ikke komme op i.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Erling Hansen (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Erling Hansen


Dato : 29-03-06 19:55

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Erling Hansen <email@domain.com> wrote:
>
> > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> >
> > > Jeg hører netop i Radioavisen, at man på den svenske folkeskole
> > > Utterbyskolen har beslutettet, at 50 børn i 9. klasse skal dumpe til den
> > > afsluttende eksamen i samfundsfag, /fordi de har politiske opfattelser,
> > > som det svenske samfund ikke kan være tjent med/.
> > >
> > > Jeg kan kun være glad for, at jeg aldrig er stødt på lignende dybt
> > > anti-demokratiske grundholdinger i den danske debat.
> >
> > Et lignende problem opstod for mig, da jeg som nybegynder skulle ud som
> > censor ved realeksamen i historie. Den pågældende klasse havde en rabiat
> > venstreorienteret historielærer, og bl.a. som kilde til USAs nyere
> > historie havde de i to år brugt det østtyske blad Neues Deutschland.
> > Det stod mig hurtigt klart, at hvis jeg skulle bedømme de stakkels unger
> > på sandhedsværdien af deres udsagn, ville alle som trak spørgsmål i
> > nyere historie dumpe helt igennem. Efter de første tre elever, hvor vi
> > skulle til at lægge niveau, følte jeg at jeg ikke kunne være alene med
> > den beslutning, så jeg afbrød eksamen og tilkaldte skolens inspektør.
> > Efter nogen parlamenteren (og en rasende historielærer) blev vi enige om
> > at forsøge at bedømme eleverne på hvor gode de var til dét de var blevet
> > undervist i.


Hej. Jeg var nok lidt upræcis m. årstallet. Det var faktisk i 1968.
Mvh
Erling


Per Rønne (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 30-03-06 03:39

Erling Hansen <email@domain.com> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Erling Hansen <email@domain.com> wrote:
> >
> > > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> > >
> > > > Jeg hører netop i Radioavisen, at man på den svenske folkeskole
> > > > Utterbyskolen har beslutettet, at 50 børn i 9. klasse skal dumpe til den
> > > > afsluttende eksamen i samfundsfag, /fordi de har politiske opfattelser,
> > > > som det svenske samfund ikke kan være tjent med/.
> > > >
> > > > Jeg kan kun være glad for, at jeg aldrig er stødt på lignende dybt
> > > > anti-demokratiske grundholdinger i den danske debat.
> > >
> > > Et lignende problem opstod for mig, da jeg som nybegynder skulle ud som
> > > censor ved realeksamen i historie. Den pågældende klasse havde en rabiat
> > > venstreorienteret historielærer, og bl.a. som kilde til USAs nyere
> > > historie havde de i to år brugt det østtyske blad Neues Deutschland.
> > > Det stod mig hurtigt klart, at hvis jeg skulle bedømme de stakkels unger
> > > på sandhedsværdien af deres udsagn, ville alle som trak spørgsmål i
> > > nyere historie dumpe helt igennem. Efter de første tre elever, hvor vi
> > > skulle til at lægge niveau, følte jeg at jeg ikke kunne være alene med
> > > den beslutning, så jeg afbrød eksamen og tilkaldte skolens inspektør.
> > > Efter nogen parlamenteren (og en rasende historielærer) blev vi enige om
> > > at forsøge at bedømme eleverne på hvor gode de var til dét de var blevet
> > > undervist i.
>
>
> Hej. Jeg var nok lidt upræcis m. årstallet. Det var faktisk i 1968.

Sådan var det i hvert fald ikke på Bagsværd Skole, hvor vi i 2. real b
havde skoleinspektøren i historie, i vistnok 3 timer om ugen. Men det
var jo også før faget i forbindelse med »den store katastrofe«,
afskaffelsen af realeksamen, blev »afprioriteret«.

Til orientering er der på swnet.politik en tråd ved navnet:

»Yttrandefrihet i skolan?«. Ikke alle svenskere er glade for den
overdrevne Politiske Korrekthed.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

GB (29-03-2006)
Kommentar
Fra : GB


Dato : 29-03-06 20:56

email@domain.com (Erling Hansen) wrote in
news:1hcyu78.apgkvo1nrz9xcN%email@domain.com:

> Efter nogen parlamenteren (og en rasende historielærer) blev vi enige
> om at forsøge at bedømme eleverne på hvor gode de var til dét de var
> blevet undervist i.

Det var vel ikke en vis Arne H. Wilstrup, som var læreren?

Erling Hansen (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Erling Hansen


Dato : 29-03-06 21:52

GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> email@domain.com (Erling Hansen) wrote in
> news:1hcyu78.apgkvo1nrz9xcN%email@domain.com:
>
> > Efter nogen parlamenteren (og en rasende historielærer) blev vi enige
> > om at forsøge at bedømme eleverne på hvor gode de var til dét de var
> > blevet undervist i.
>
> Det var vel ikke en vis Arne H. Wilstrup, som var læreren?

Nej, da, og vedkommende er død nu - han var 12 år ældre end mig.
mvh
Erling

GB (30-03-2006)
Kommentar
Fra : GB


Dato : 30-03-06 18:39

email@domain.com (Erling Hansen) wrote in news:1hczgst.jy2ixj5p3hdaN%
email@domain.com:

>> Det var vel ikke en vis Arne H. Wilstrup, som var læreren?
> Nej, da, og vedkommende er død nu - han var 12 år ældre end mig.

Er Arne Wilstrup død? Må jeg kondolere...

Per Rønne (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 30-03-06 03:39

GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> email@domain.com (Erling Hansen) wrote in
> news:1hcyu78.apgkvo1nrz9xcN%email@domain.com:
>
> > Efter nogen parlamenteren (og en rasende historielærer) blev vi enige
> > om at forsøge at bedømme eleverne på hvor gode de var til dét de var
> > blevet undervist i.
>
> Det var vel ikke en vis Arne H. Wilstrup, som var læreren?

På det tidspunkt har Arne nu nok snarere været elev end lærer. Han er
jævnaldrende med dig ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fredrik :Ostman (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Fredrik :Ostman


Dato : 29-03-06 15:44

>-----< @ >
> vil det sige at i Sverige dumper man i økonomistudiet hvis man
> vedbliver med at være socialist, da man så ikke har forstået pensum?

Det vore konsekvensen av det hela, men det finns ingen som helst
anledning att förvänta sig att staten skall agera konsekvent.

--
Fredrik Östman


Pjensen73 (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 29-03-06 15:50

Per Rønne skrev:
> Jeg hører netop i Radioavisen, at man på den svenske folkeskole
> Utterbyskolen har beslutettet, at 50 børn i 9. klasse skal dumpe til den
> afsluttende eksamen i samfundsfag, /fordi de har politiske opfattelser,
> som det svenske samfund ikke kan være tjent med/.
>
> Jeg kan kun være glad for, at jeg aldrig er stødt på lignende dybt
> anti-demokratiske grundholdinger i den danske debat.

En lignene sag har skam fundet sted her i Danmark. Dog var det ikke til
en eksamen.
En elev havde skrevet en stil, hvor han bl.a. støtter Dansk Folkeparti.
Han fik ingen karakter, da læren ikke mente at man kunne skrive sådan
noget. Senere fik man en lære, som ikke kendte elven til at rette
opgaven. Her fik han 11.

Per Rønne (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 29-03-06 15:55

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> Per Rønne skrev:
> > Jeg hører netop i Radioavisen, at man på den svenske folkeskole
> > Utterbyskolen har beslutettet, at 50 børn i 9. klasse skal dumpe til den
> > afsluttende eksamen i samfundsfag, /fordi de har politiske opfattelser,
> > som det svenske samfund ikke kan være tjent med/.
> >
> > Jeg kan kun være glad for, at jeg aldrig er stødt på lignende dybt
> > anti-demokratiske grundholdinger i den danske debat.
>
> En lignene sag har skam fundet sted her i Danmark. Dog var det ikke til
> en eksamen.

Det er da så også en afgørende forskel.

> En elev havde skrevet en stil, hvor han bl.a. støtter Dansk Folkeparti.
> Han fik ingen karakter, da læren ikke mente at man kunne skrive sådan
> noget. Senere fik man en lære, som ikke kendte elven til at rette
> opgaven. Her fik han 11.

Ja, såhar det i hvert fald ikke været dig.

»Læreren«, ikke »læren«.
»Lærer«, ikke »lære«.
»Eleven«, ikke »elven«.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Tony (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Tony


Dato : 29-03-06 16:13


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hcz084.1dle6pi13wyf8hN%per@RQNNE.invalid...
> Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>
>> Per Rønne skrev:
>> > Jeg hører netop i Radioavisen, at man på den svenske folkeskole
>> > Utterbyskolen har beslutettet, at 50 børn i 9. klasse skal dumpe til
>> > den
>> > afsluttende eksamen i samfundsfag, /fordi de har politiske opfattelser,
>> > som det svenske samfund ikke kan være tjent med/.
>> >
>> > Jeg kan kun være glad for, at jeg aldrig er stødt på lignende dybt
>> > anti-demokratiske grundholdinger i den danske debat.
>>
>> En lignene sag har skam fundet sted her i Danmark. Dog var det ikke til
>> en eksamen.
>
> Det er da så også en afgørende forskel.
>
>> En elev havde skrevet en stil, hvor han bl.a. støtter Dansk Folkeparti.
>> Han fik ingen karakter, da læren ikke mente at man kunne skrive sådan
>> noget. Senere fik man en lære, som ikke kendte elven til at rette
>> opgaven. Her fik han 11.
>
> Ja, såhar det i hvert fald ikke været dig.
>
> »Læreren«, ikke »læren«.
> »Lærer«, ikke »lære«.
> »Eleven«, ikke »elven«.


Så kan han lære det,- sådan en sjuskemikkel.

Tony



Thomas Smedebøl (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Smedebøl


Dato : 29-03-06 16:36

> Så kan han lære det,- sådan en sjuskemikkel.

Du har dobbelt mellemrum mellem "han" og "det". Du skal også vælge
mellem komma og tankestreg!

Med venlig hilsen
Thomas

Tony (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Tony


Dato : 29-03-06 17:22


"Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:442aa97a$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
>> Så kan han lære det,- sådan en sjuskemikkel.
>
> Du har dobbelt mellemrum mellem "han" og "det". Du skal også vælge mellem
> komma og tankestreg!
>
> Med venlig hilsen
> Thomas

Ja, det gik nok lidt for stærkt

Hva' så med din treøjet smiley ?

Tony



Thomas Smedebøl (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Smedebøl


Dato : 29-03-06 18:20

> Hva' så med din treøjet smiley ?

Min blinkende smiley er helt korrekt. Her er den igen

Med venlig hilsen

Thomas

Pjensen73 (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 29-03-06 17:42


> Ja, såhar det i hvert fald ikke været dig.
>
> »Læreren«, ikke »læren«.
> »Lærer«, ikke »lære«.
> »Eleven«, ikke »elven«.

Er der gået Wilstrup i dig?
Nu æ je fra fyn, og vi forkorter jo endelserne

Per Rønne (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 29-03-06 17:58

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> > Ja, så har det i hvert fald ikke været dig.
> >
> > »Læreren«, ikke »læren«.
> > »Lærer«, ikke »lære«.
> > »Eleven«, ikke »elven«.
>
> Er der gået Wilstrup i dig?
> Nu æ je fra fyn, og vi forkorter jo endelserne

Ikke i dansk stil, hvis det skal give et 11-tal ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Pjensen73 (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 29-03-06 18:41

Per Rønne skrev:
> Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>
>>> Ja, så har det i hvert fald ikke været dig.
>>>
>>> »Læreren«, ikke »læren«.
>>> »Lærer«, ikke »lære«.
>>> »Eleven«, ikke »elven«.
>> Er der gået Wilstrup i dig?
>> Nu æ je fra fyn, og vi forkorter jo endelserne
>
> Ikke i dansk stil, hvis det skal give et 11-tal ...

Som jeg sagde. Der er gået Wilstrup i dag

Per Rønne (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 29-03-06 18:59

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> Per Rønne skrev:
> > Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
> >
> >>> Ja, så har det i hvert fald ikke været dig.
> >>>
> >>> »Læreren«, ikke »læren«.
> >>> »Lærer«, ikke »lære«.
> >>> »Eleven«, ikke »elven«.
> >> Er der gået Wilstrup i dig?
> >> Nu æ je fra fyn, og vi forkorter jo endelserne
> >
> > Ikke i dansk stil, hvis det skal give et 11-tal ...
>
> Som jeg sagde. Der er gået Wilstrup i dag

Sådan reagerer enhver lærer ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Pjensen73 (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 29-03-06 22:14

Per Rønne skrev:
> Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>
>> Per Rønne skrev:
>>> Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>>>
>>>>> Ja, så har det i hvert fald ikke været dig.
>>>>>
>>>>> »Læreren«, ikke »læren«.
>>>>> »Lærer«, ikke »lære«.
>>>>> »Eleven«, ikke »elven«.
>>>> Er der gået Wilstrup i dig?
>>>> Nu æ je fra fyn, og vi forkorter jo endelserne
>>> Ikke i dansk stil, hvis det skal give et 11-tal ...
>> Som jeg sagde. Der er gået Wilstrup i dag
>
> Sådan reagerer enhver lærer ...

Du er måske dansklærer?

Per Rønne (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 30-03-06 03:09

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> Per Rønne skrev:

> > Sådan reagerer enhver lærer ...
>
> Du er måske dansklærer?

Datalogi- og engelsk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Egon Stich (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 30-03-06 09:03


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hcz8ts.3fpvigrf05s7N%per@RQNNE.invalid...
> Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>
> > Per Rønne skrev:
> > > Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
> > >
> > >>> Ja, så har det i hvert fald ikke været dig.
> > >>>
> > >>> »Læreren«, ikke »læren«.
> > >>> »Lærer«, ikke »lære«.
> > >>> »Eleven«, ikke »elven«.
> > >> Er der gået Wilstrup i dig?
> > >> Nu æ je fra fyn, og vi forkorter jo endelserne
> > >
> > > Ikke i dansk stil, hvis det skal give et 11-tal ...
> >
> > Som jeg sagde. Der er gået Wilstrup i dag
>
> Sådan reagerer enhver lærer ...
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Således bør enhver reagere.
Det er alene proffessorer i dansk sprognævn, der forfægter, at "bare man kan
udlede meningen, er det godt nok".
Samt at man skal ændre retskrivningen, så den umiddelbart kan læses af
ordblinde
Det er jo, finder nok de fleste, rart, hvis man kan læse en "skriftlig
skrivelse" uden at skulle gætte sig frem til betydningen.

MVH
Egon




Thomas Smedebøl (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Smedebøl


Dato : 30-03-06 11:10

> Således bør enhver reagere.
> Det er alene proffessorer i dansk sprognævn, der forfægter, at "bare man kan
> udlede meningen, er det godt nok".
> Samt at man skal ændre retskrivningen, så den umiddelbart kan læses af
> ordblinde
> Det er jo, finder nok de fleste, rart, hvis man kan læse en "skriftlig
> skrivelse" uden at skulle gætte sig frem til betydningen.

Hvad er en proffessor?

Mvh
Thomas

Egon Stich (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 30-03-06 16:16


"Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:442bae83$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...
> > Således bør enhver reagere.
> > Det er alene proffessorer i dansk sprognævn, der forfægter, at "bare man
kan
> > udlede meningen, er det godt nok".
> > Samt at man skal ændre retskrivningen, så den umiddelbart kan læses af
> > ordblinde
> > Det er jo, finder nok de fleste, rart, hvis man kan læse en "skriftlig
> > skrivelse" uden at skulle gætte sig frem til betydningen.
>
> Hvad er en proffessor?
>
> Mvh
> Thomas

Et exempel på, at klapperaturet er hurtigere end operatøren

MVH
Egon



GB (29-03-2006)
Kommentar
Fra : GB


Dato : 29-03-06 20:59

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in
news:442ac6a3$0$15790$14726298@news.sunsite.dk:

> Som jeg sagde. Der er gået Wilstrup i dag

Nu sgal vi jo ifølje en dansg profæsår ve språvnævne te a skriv sån som
de ujtals. Fådi så ka stavsvaje ælever gåt fene uj a a stav alivæl.

Pædagoger er åndssvage. Akademikere er verdensfjerne.

Pjensen73 (29-03-2006)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 29-03-06 22:16

GB skrev:
> Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in
> news:442ac6a3$0$15790$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Som jeg sagde. Der er gået Wilstrup i dag
>
> Nu sgal vi jo ifølje en dansg profæsår ve språvnævne te a skriv sån som
> de ujtals. Fådi så ka stavsvaje ælever gåt fene uj a a stav alivæl.
>
> Pædagoger er åndssvage. Akademikere er verdensfjerne.

Ja, og da vi har forskellige dialekter, så bliver det sgu ikke nemt.
Bornholmerne staver på en måde imens en nordjyde staver på en anden
måde. Fynboer på en 3. måde og Københavnerne på en 4. måde.

Tony (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Tony


Dato : 30-03-06 00:08


"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9795DF8F6760CYouremail@62.243.74.162...
> Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in
> news:442ac6a3$0$15790$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Som jeg sagde. Der er gået Wilstrup i dag
>
> Nu sgal vi jo ifølje en dansg profæsår ve språvnævne te a skriv sån som
> de ujtals. Fådi så ka stavsvaje ælever gåt fene uj a a stav alivæl.
>
> Pædagoger er åndssvage. Akademikere er verdensfjerne.

Ha ha , så godt tumpen i tv.

Sikken et virvar det kan blive, at skulle læse folks forskellige dialekter.

Tony



Egon Stich (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 30-03-06 09:05


"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9795DF8F6760CYouremail@62.243.74.162...
> Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in
> news:442ac6a3$0$15790$14726298@news.sunsite.dk:
>
> > Som jeg sagde. Der er gået Wilstrup i dag
>
> Nu sgal vi jo ifølje en dansg profæsår ve språvnævne te a skriv sån som
> de ujtals. Fådi så ka stavsvaje ælever gåt fene uj a a stav alivæl.
>
> Pædagoger er åndssvage. Akademikere er verdensfjerne.

Det skulle da ikke undre en, om nævnte proffessor selv er ordblind.
Eller er han blot tidlig senil dement?

MVH
Egon



@ (29-03-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 29-03-06 18:31

On Wed, 29 Mar 2006 16:55:25 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>
>> Per Rønne skrev:
>> > Jeg hører netop i Radioavisen, at man på den svenske folkeskole
>> > Utterbyskolen har beslutettet, at 50 børn i 9. klasse skal dumpe til den
>> > afsluttende eksamen i samfundsfag, /fordi de har politiske opfattelser,
>> > som det svenske samfund ikke kan være tjent med/.
>> >
>> > Jeg kan kun være glad for, at jeg aldrig er stødt på lignende dybt
>> > anti-demokratiske grundholdinger i den danske debat.
>>
>> En lignene sag har skam fundet sted her i Danmark. Dog var det ikke til
>> en eksamen.
>
>Det er da så også en afgørende forskel.
>
>> En elev havde skrevet en stil, hvor han bl.a. støtter Dansk Folkeparti.
>> Han fik ingen karakter, da læren ikke mente at man kunne skrive sådan
>> noget. Senere fik man en lære, som ikke kendte elven til at rette
>> opgaven. Her fik han 11.
>
>Ja, såhar det i hvert fald ikke været dig.
>
>»Læreren«, ikke »læren«.
>»Lærer«, ikke »lære«.
>»Eleven«, ikke »elven«.

det var stil ikk' ratskivning

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,
og som følgelig er sikker på at fortjene paradiset ved at
skære halsen over på en? /Voltaire/

Peter Bjørn Perlsø (30-03-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 30-03-06 16:51

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg hører netop i Radioavisen, at man på den svenske folkeskole
> Utterbyskolen har beslutettet, at 50 børn i 9. klasse skal dumpe til den
> afsluttende eksamen i samfundsfag, /fordi de har politiske opfattelser,
> som det svenske samfund ikke kan være tjent med/.
>
> Jeg kan kun være glad for, at jeg aldrig er stødt på lignende dybt
> anti-demokratiske grundholdinger i den danske debat.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Sverige - landet med så meget demokrati at de har et
demokratiministerium!

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk
http://liberterran.org
http://haxor.dk/fanaticism/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408633
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste