Igen trænger centralregimet sig på og prøv~
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 29-03-06 09:52

For ca. 10 år siden forsøgte centralregimet at pådutte det lokalsamfund,
hvor jeg er vokset på nogle fremmede værdier, så vores værdigrundlag for
altid ville have været ødelagt.

En vægter havde overtrådt de lokale uskrevne regler for god tiltale, når man
tiltaler en person højere oppe af den sociale rangstige, hvilket han fik
kniven for. Han overlevede og alligevel forsøgte man totalt uventet at gøre
en sag ud af det. Heldigvis så virkede retsystemet, så lokalsamfundet kunne
fungere uden at alt blev kaos.

Nu forsøger man sig så igen.

http://www.dr.dk/Regioner/Regionalen/Nyheder/Krimi/2006/03/27/142648.htm

Som sædvanlig i disse sager, hvor mere end en persons skyld eller uskyld
skal afklares, har man fordoblet forsvaret og man kan kun håbe på at sagen
finder sin afslutning med en frifindelse. En anden dom kan medføre
lokalsamfundets opløsning.

Men samtidig må man sende en opfordring til skolens ledelse om at
reintroducere de gamle dyber, hvor værdier fra de ældre elever i højere grad
kan gives videre til de yngre end det sker i dag. Skolen udsætter sig for
tidens umorale ved at lade lærerstanden være alene om at definere god
opførsel. Den måde, som unge mennsker henvender sig til hinanden i
bybilledet, stemmer ikke helt overens med god opførsel. Skolens ledelse har
med sine reformønsker måske ligefrem åbnet for uheldige søgsmål af denne
karakter.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm

Fra : Per Hagemann

Dato : 29-03-06 15:42

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har
> med sine reformønsker måske ligefrem åbnet for uheldige søgsmål af denne

Hvad skulle det hjælpe om Herlufsholm genindførte kæft, trit og retning?
Eleverne ville bare få endnu større lyst til at skeje ud bag skolens ryg.

Også i gamle dage fandtes disciple, som forbrød sig mod skrevne og uskrevne
regler. Det må være forældrenes opgave at skyldbetynge deres afkom i en
sådan grad at moralen respekteres.

Jeg kørte engang i bil med en tidligere elev fra Herlufsholm, og hans
skødesløse kørsel var nok ikke kun et resultat af promillekørsel, men også
en alt for regelbundet skolegang.

Fra : JensenDenmark

Dato : 05-04-06 17:48

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg kørte engang i bil med en tidligere elev fra Herlufsholm, og hans
> skødesløse kørsel var nok ikke kun et resultat af promillekørsel, men også

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=432550/

Udover at retsystemet har vejet fakta, så har områdets øverste ledelse
allerede afgjort sagen http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=424654/ og denne
afgørelse vejer tungere end rettens efterfølgende afgørelse.

Men ikke alene evnen til at modstå centralregimets deperate forsøg på at slå
den sociale orden i stykker blevet demonstreret, også formiddagsbladenes
eventuelle mulighed for at opfinde deres egen sandhed om begivenheden blev
forpurret med et navneforbud efter afsigelsen af dommen.

Mvh
Jensen