/ Forside / Teknologi / Udvikling / HTML / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
HTML
#NavnPoint
molokyle 11184
Klaudi 5506
bentjuul 3377
severino 2040
smorch 1950
strarup 1525
natmaden 1396
scootergr.. 1320
e.c 1150
10  miritdk 1110
ikon i adresse vinduet
Fra : x


Dato : 12-01-01 09:05

Hvordan får jeg sat et ikon i browserens adresselinie,
lige før selve hjemmesidens adresse?

Jeg har prøvet at gå ind på
adressen:http://www.msdn.microsoft.com/workshop/Author/dhtml/howt
o/ShortcutIcon.asp , men det virker ikke.
Skal man have et specielt ikon-program, for jeg kan
tilsyneladende ikke bruge Photoshop.

Håber, at der er nogle dygtige nørder, der kan hjælpe mig!!

Mvh og på forhånd tak
fra X

--
Dette indlæg er sendt fra http://www.html.dk
* Søg og læs i de danske nyhedsgrupper om webdesign
* Tutorials og artikler om webdesign på dansk

 
 
Nikolaj Kolbe (12-01-2001)
Kommentar
Fra : Nikolaj Kolbe


Dato : 12-01-01 09:40

Hej

> Hvordan får jeg sat et ikon i browserens adresselinie,
> lige før selve hjemmesidens adresse?

http://webcafe.dk/diverse/artikler/201/da201.php3 eller
http://html.dk/artikler/00002/ forklarer hvordan det kan gøres

Nikolaj
--
http://webcafe.dk - Dansk site om udvikling til WWW
Lær at mestre PHP, HTML, Java, Perl, SSI og gode Webdesign-dyder


x (12-01-2001)
Kommentar
Fra : x


Dato : 12-01-01 10:58









Nikolaj Kolbe wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hej
>
> > Hvordan får jeg sat et ikon i browserens adresselinie,
> > lige før selve hjemmesidens adresse?
>
> http://webcafe.dk/diverse/artikler/201/da201.php3 eller
> http://html.dk/artikler/00002/ forklarer hvordan det kan gøres
>
> Nikolaj
> --
> http://webcafe.dk - Dansk site om udvikling til WWW
> Lær at mestre PHP, HTML, Java, Perl, SSI og gode Webdesign-dyder
>
Hej Jonas!

Jeg har nu downloadet HappyIcon, og gjort som du har
skrevet, men det virker ikke. Kan det have noget at gøre med,
at det ikke virker på Intranet, som er det jeg har testet det på?

på forhånd tak!!

x


--
Dette indlæg er sendt fra http://www.html.dk
* Søg og læs i de danske nyhedsgrupper om webdesign
* Tutorials og artikler om webdesign på dansk

Lasse Hedegaard (12-01-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 12-01-01 13:39

x skrev:

>Kan det have noget at gøre med,
>at det ikke virker på Intranet, som er det jeg har testet det på?

Det kan det sagtens, uden at vide det.

Læs på www.favicon.com - om 'mysterierne' omkring Favicon, der er vist
ikke rigtig nogle der helt har fundet ud af hvornår det dukker op, og
hvornår det ikke gør.
--
venligst
/Lasse

Gratis .dk-domæne!
http://fergusons.dk/link/domain/

Claus Schmidt (12-01-2001)
Kommentar
Fra : Claus Schmidt


Dato : 12-01-01 13:40

x skrev
>... det virker ikke. Kan det have noget at gøre med,
>at det ikke virker på Intranet, som er det jeg har testet det på?

- favicon virker kun i IE. Hvis du opretter
en henvisning til en favoritikon v.hj.a. kode
på dine sider, kan du ikke samtidig bruge
favicon.ico

Desuden skal du have tilføjet siden til dine
foretrukne før den dukker op i adresselinien
(den kommer først ved det følgende besøg
på siden).

Når du sletter "Temporary Internet Files"
forsvinder den igen.

Og ja, det er da muligt det ikke virker på lokale
drev, men jeg kan ikke forstå hvorfor det ikke
skulle gøre det.

--
[claus]



Lasse Hedegaard (12-01-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 12-01-01 13:51

Claus Schmidt skrev:

>- favicon virker kun i IE.

Og Konqueror (KDE's browser (http://kde.org))
Se evt. <zHh76.13372$zH2.587117@news000.worldonline.dk>

>Hvis du opretter
>en henvisning til en favoritikon v.hj.a. kode
>på dine sider, kan du ikke samtidig bruge
>favicon.ico

Jo, hvis man henviser til den :)

>Desuden skal du have tilføjet siden til dine
>foretrukne før den dukker op i adresselinien
>(den kommer først ved det følgende besøg
>på siden).

Nah, det virker nu ret tilfældigt af og til. Hvis jeg har brugt en
side meget, hvor der ikke er favicon - og der pludselig er det, så
dukker den ikke bare op. Desuden er der kun en enkelt af mine
bookmarks der viser den lige nu, selvom mange af siderne har favicon.

>Og ja, det er da muligt det ikke virker på lokale
>drev, men jeg kan ikke forstå hvorfor det ikke
>skulle gøre det.

Det kan jeg :) Fordi favicon generelt opfører sig højst besynderligt.
--
venligst
/Lasse

Gratis .dk-domæne!
http://fergusons.dk/link/domain/

Claus Schmidt (12-01-2001)
Kommentar
Fra : Claus Schmidt


Dato : 12-01-01 14:17

Lasse Hedegaard skrev
>Claus Schmidt skrev:

>Jo, hvis man henviser til den :)

Ikke altid...
f.eks. kan man fra www.x.dk/subdir/page.htm
- henvise til www.x.dk/pics/favicon.ico.
Hvis der så samtidig ligger en favicon.ico i
www.x.dk/subdir/ så vil ingen af dem virke.

Men jeg forstår hvad du mener og jeg
formulerede mig også upræcist. Meningen var
"Du kan ikke samtidig bruge metoden med at
lægge favicon.ico i filmapperne og så henvise
til en anden ikon v.hj.a. kode"

>... det virker nu ret tilfældigt af og til.

-jep.

>Hvis jeg har brugt en
>side meget, hvor der ikke er favicon - og der pludselig er det, så
>dukker den ikke bare op.

-ikke hvis du har bookmarket den
før den fik favicon.

>Desuden er der kun en enkelt af mine
>bookmarks der viser den lige nu, selvom mange af siderne har favicon.

-du kan have slettet "Temp. Int Fls" mellem
registrering af de forskellige bookmarks,
eller også er cachingen af nogle af siderne
i "oversigt" ophørt.

>Det kan jeg :) Fordi favicon generelt opfører sig højst besynderligt.

MS as usual

>Gratis .dk-domæne!
>http://fergusons.dk/link/domain/

-ikke forstået? (9 kr. på 1klik.dk)

--
[claus]



caspar (12-01-2001)
Kommentar
Fra : caspar


Dato : 12-01-01 14:35

Claus Schmidt wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Lasse Hedegaard skrev
> >Claus Schmidt skrev:
>
> >Jo, hvis man henviser til den :)
>
> Ikke altid...
> f.eks. kan man fra www.x.dk/subdir/page.htm
> - henvise til www.x.dk/pics/favicon.ico.
> Hvis der så samtidig ligger en favicon.ico i
> www.x.dk/subdir/ så vil ingen af dem virke.
>
> Men jeg forstår hvad du mener og jeg
> formulerede mig også upræcist. Meningen var
> "Du kan ikke samtidig bruge metoden med at
> lægge favicon.ico i filmapperne og så henvise
> til en anden ikon v.hj.a. kode"
>
> >... det virker nu ret tilfældigt af og til.
>
> -jep.
>
> >Hvis jeg har brugt en
> >side meget, hvor der ikke er favicon - og der pludselig er det, så
> >dukker den ikke bare op.
>
> -ikke hvis du har bookmarket den
> før den fik favicon.
>
> >Desuden er der kun en enkelt af mine
> >bookmarks der viser den lige nu, selvom mange af siderne har favicon.
>
> -du kan have slettet "Temp. Int Fls" mellem
> registrering af de forskellige bookmarks,
> eller også er cachingen af nogle af siderne
> i "oversigt" ophørt.
>
> >Det kan jeg :) Fordi favicon generelt opfører sig højst besynderligt.
>
> MS as usual
>
> >Gratis .dk-domæne!
> >http://fergusons.dk/link/domain/
>
> -ikke forstået? (9 kr. på 1klik.dk)
>
> --
> [claus]
>
>

Hej alle sammen!!

Ja, det er mig der er x.

Jeg har fået ikonet til at virke i adressefeltet på Intranettet.
Men nu er der i stedet for problemer med ikonfarverne.
De er helt anderledes, end når jeg laver ikonet i Photoshop.
Bl.a er baggrunden grå, hvor den skal være blå.

Er der nogen der har en løsning???

på forhånd tak!!!

mvh caspar X


--
Dette indlæg er sendt fra http://www.html.dk
* Søg og læs i de danske nyhedsgrupper om webdesign
* Tutorials og artikler om webdesign på dansk

caspar (12-01-2001)
Kommentar
Fra : caspar


Dato : 12-01-01 14:37

Claus Schmidt wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Lasse Hedegaard skrev
> >Claus Schmidt skrev:
>
> >Jo, hvis man henviser til den :)
>
> Ikke altid...
> f.eks. kan man fra www.x.dk/subdir/page.htm
> - henvise til www.x.dk/pics/favicon.ico.
> Hvis der så samtidig ligger en favicon.ico i
> www.x.dk/subdir/ så vil ingen af dem virke.
>
> Men jeg forstår hvad du mener og jeg
> formulerede mig også upræcist. Meningen var
> "Du kan ikke samtidig bruge metoden med at
> lægge favicon.ico i filmapperne og så henvise
> til en anden ikon v.hj.a. kode"
>
> >... det virker nu ret tilfældigt af og til.
>
> -jep.
>
> >Hvis jeg har brugt en
> >side meget, hvor der ikke er favicon - og der pludselig er det, så
> >dukker den ikke bare op.
>
> -ikke hvis du har bookmarket den
> før den fik favicon.
>
> >Desuden er der kun en enkelt af mine
> >bookmarks der viser den lige nu, selvom mange af siderne har favicon.
>
> -du kan have slettet "Temp. Int Fls" mellem
> registrering af de forskellige bookmarks,
> eller også er cachingen af nogle af siderne
> i "oversigt" ophørt.
>
> >Det kan jeg :) Fordi favicon generelt opfører sig højst besynderligt.
>
> MS as usual
>
> >Gratis .dk-domæne!
> >http://fergusons.dk/link/domain/
>
> -ikke forstået? (9 kr. på 1klik.dk)
>
> --
> [claus]
>
>

Hej alle sammen!!

Ja, det er mig der er x.

Jeg har fået ikonet til at virke i adressefeltet på Intranettet.
Men nu er der i stedet for problemer med ikonfarverne.
De er helt anderledes, end når jeg laver ikonet i Photoshop.
Bl.a er baggrunden grå, hvor den skal være blå.

Er der nogen der har en løsning???

på forhånd tak!!!

mvh caspar X


--
Dette indlæg er sendt fra http://www.html.dk
* Søg og læs i de danske nyhedsgrupper om webdesign
* Tutorials og artikler om webdesign på dansk

caspar (12-01-2001)
Kommentar
Fra : caspar


Dato : 12-01-01 14:37

Claus Schmidt wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Lasse Hedegaard skrev
> >Claus Schmidt skrev:
>
> >Jo, hvis man henviser til den :)
>
> Ikke altid...
> f.eks. kan man fra www.x.dk/subdir/page.htm
> - henvise til www.x.dk/pics/favicon.ico.
> Hvis der så samtidig ligger en favicon.ico i
> www.x.dk/subdir/ så vil ingen af dem virke.
>
> Men jeg forstår hvad du mener og jeg
> formulerede mig også upræcist. Meningen var
> "Du kan ikke samtidig bruge metoden med at
> lægge favicon.ico i filmapperne og så henvise
> til en anden ikon v.hj.a. kode"
>
> >... det virker nu ret tilfældigt af og til.
>
> -jep.
>
> >Hvis jeg har brugt en
> >side meget, hvor der ikke er favicon - og der pludselig er det, så
> >dukker den ikke bare op.
>
> -ikke hvis du har bookmarket den
> før den fik favicon.
>
> >Desuden er der kun en enkelt af mine
> >bookmarks der viser den lige nu, selvom mange af siderne har favicon.
>
> -du kan have slettet "Temp. Int Fls" mellem
> registrering af de forskellige bookmarks,
> eller også er cachingen af nogle af siderne
> i "oversigt" ophørt.
>
> >Det kan jeg :) Fordi favicon generelt opfører sig højst besynderligt.
>
> MS as usual
>
> >Gratis .dk-domæne!
> >http://fergusons.dk/link/domain/
>
> -ikke forstået? (9 kr. på 1klik.dk)
>
> --
> [claus]
>
>

Hej alle sammen!!

Ja, det er mig der er x.

Jeg har fået ikonet til at virke i adressefeltet på Intranettet.
Men nu er der i stedet for problemer med ikonfarverne.
De er helt anderledes, end når jeg laver ikonet i Photoshop.
Bl.a er baggrunden grå, hvor den skal være blå.

Er der nogen der har en løsning???

på forhånd tak!!!

mvh caspar X


--
Dette indlæg er sendt fra http://www.html.dk
* Søg og læs i de danske nyhedsgrupper om webdesign
* Tutorials og artikler om webdesign på dansk

Jonas Astrup - html.~ (12-01-2001)
Kommentar
Fra : Jonas Astrup - html.~


Dato : 12-01-01 14:59

caspar wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Jeg har fået ikonet til at virke i adressefeltet på Intranettet.
> Men nu er der i stedet for problemer med ikonfarverne.
> De er helt anderledes, end når jeg laver ikonet i Photoshop.
> Bl.a er baggrunden grå, hvor den skal være blå.

Det er sikkert fordi ikonet kun må indeholde 16 farver - prøv at se om det
ikke hjælper hvis du i photoshop retter dit billede til så det maximalt
indeholder 16 farver.

Mvh
Jonas

PS: Det er god skik at slette overflødig tekst i det indlæg man svarer på -
du kan læse mere om hvorfor her:
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html




--
Dette indlæg er sendt fra http://www.html.dk
* Søg og læs i de danske nyhedsgrupper om webdesign
* Tutorials og artikler om webdesign på dansk

caspar (12-01-2001)
Kommentar
Fra : caspar


Dato : 12-01-01 15:06

Der er kun 12 farver i ikonet!!!

caspar

--
Dette indlæg er sendt fra http://www.html.dk
* Søg og læs i de danske nyhedsgrupper om webdesign
* Tutorials og artikler om webdesign på dansk

caspar (12-01-2001)
Kommentar
Fra : caspar


Dato : 12-01-01 15:07

Der er kun 12 farver i ikonet!!!

caspar

--
Dette indlæg er sendt fra http://www.html.dk
* Søg og læs i de danske nyhedsgrupper om webdesign
* Tutorials og artikler om webdesign på dansk

Claus Schmidt (12-01-2001)
Kommentar
Fra : Claus Schmidt


Dato : 12-01-01 15:39

caspar skrev
>Der er kun 12 farver i ikonet!!!

Måske lidt kryptisk, men...

De 16 farver Jonas omtalte er de farver
som optræder i windows-standard-skærm-
indstillingen "16 farver".

Det drejer sig ikke om 16 farver, men om
16 *bestemte* farver. Du kan godt have 16
farver eller derunder, som bare ikke er *de*
16 farver. Dette kan give fejl.

Der er muligvis en setting i Photoshop, hvor
du kan vælge dette windows-farveskema, jeg
ved det ikke - jeg plejer at bruge en simpel ikon-
editor, som ikke har andet end de 16.

--
[claus]




John Sahl (13-01-2001)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 13-01-01 11:09

"Claus Schmidt" <no@no.no> wrote in message
news:93n4ug$k4j$1@news.inet.tele.dk...
> Der er muligvis en setting i Photoshop, hvor
> du kan vælge dette windows-farveskema, jeg
> ved det ikke - jeg plejer at bruge en simpel ikon-
> editor, som ikke har andet end de 16.


Så vidt jeg husker skriver de jo også på Favicons side at du skal bruge
et specielt icon program til at lave dine icon'er i? Og altså ikke
PhotoShop.

John Sahl, Webmaster på http://www.xdslinfo.dk
Se sidste nyhed om Internord/Worldonline...
Julekonkurrencen er slut, se hvem der vandt...
Skal du være vores næste præmiesponsor..?



caspar (15-01-2001)
Kommentar
Fra : caspar


Dato : 15-01-01 11:06

Claus Schmidt wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> caspar skrev
> >Der er kun 12 farver i ikonet!!!
>
> Måske lidt kryptisk, men...
>
> De 16 farver Jonas omtalte er de farver
> som optræder i windows-standard-skærm-
> indstillingen "16 farver".
>
> Det drejer sig ikke om 16 farver, men om
> 16 *bestemte* farver. Du kan godt have 16
> farver eller derunder, som bare ikke er *de*
> 16 farver. Dette kan give fejl.
>
> Der er muligvis en setting i Photoshop, hvor
> du kan vælge dette windows-farveskema, jeg
> ved det ikke - jeg plejer at bruge en simpel ikon-
> editor, som ikke har andet end de 16.
>
> --
> [claus]
>
>
>

Jeg har downloadet Iconforge, som har de 16 farver, og
det virker også, hvis jeg holder mig til dem, men jeg synes, at
det er irriterende, at man kun har de 16 farver. Hvis man
har opbygget et site, og man vil bruge et logo i adressefeltet,
skal logoets farver jo helst være de samme som på ens
site.Medmindre man naturligvis kun bruger de 16 farver på ens
site.


Men tak for hjælpen Claus og alle andre!!!

mvh caspar


--
Dette indlæg er sendt fra http://www.html.dk
* Søg og læs i de danske nyhedsgrupper om webdesign
* Tutorials og artikler om webdesign på dansk

Bafomet (13-01-2001)
Kommentar
Fra : Bafomet


Dato : 13-01-01 17:03

Ved hjælp af jeres udmærkede ideer har jeg nu fået et ikon til at virke i
Favoritter på www.fritanken.dk.

Jeg mangler dog at få det til at virke i html adresselinjen på browseren.

Nogen tricks?



KeZZe (13-01-2001)
Kommentar
Fra : KeZZe


Dato : 13-01-01 17:11

> Jeg mangler dog at få det til at virke i html adresselinjen på browseren.

Det sker først, når man føjer siden til foretrukne.

--
/KeZZe
Mail: mailto:kezze@kezze.dk ICQ: 14602805



Bafomet (13-01-2001)
Kommentar
Fra : Bafomet


Dato : 13-01-01 17:57


KeZZe <kezze@kezze.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:O6%76.11056$W81.156648@twister.sunsite.dk...
> > Jeg mangler dog at få det til at virke i html adresselinjen på
browseren.
>
> Det sker først, når man føjer siden til foretrukne.

det har jeg skam gjort. Har du ikke misforstået mit spørgsmål? Det gik på
adresselinjen der viser stien til den side man står på, ikke listen over
favoritter.



Bafomet (13-01-2001)
Kommentar
Fra : Bafomet


Dato : 13-01-01 18:02


KeZZe <kezze@kezze.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:O6%76.11056$W81.156648@twister.sunsite.dk...
> > Jeg mangler dog at få det til at virke i html adresselinjen på
browseren.
>
> Det sker først, når man føjer siden til foretrukne.

Ikonet kunne ses i adresselinjen efter at have holdt 'shift' nede, derefter
pege på IE ikonet i adr. linjen med musen, og mens man holder musetasten
nede samtidig med shift - dragge hen langs adresselinjen og slippe der. Så
vises favicon i adresselinjen. Fancy!

Tak for hjælpen til både KeZZe og Nikolaj Kolbe.



Jesper Stocholm (17-01-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 17-01-01 09:15


"KeZZe" <kezze@kezze.dk> wrote in message
news:O6%76.11056$W81.156648@twister.sunsite.dk...
> > Jeg mangler dog at få det til at virke i html adresselinjen på
browseren.
>
> Det sker først, når man føjer siden til foretrukne.
>

hmmm ... det virker meget som en ikke særligt godt implementeret black-box
rutine ...

Findes der nogen, der har samlet disse ikoner ? Jeg er selv nu begyndt på
det, men hvis nogen allerede har samlet dem ville det jo være spildt
arbejde. Jeg har lagt de få jeg endnu har fået skrabet sammen ud på
http://download.stocholm.dk


--
/Jesper
http://stocholm.dk
MSN Messenger: jesperstocholm at hotmail.com
My PGP-key has expired. Get the new at http://stocholm.dk/key.txt



Lasse Hedegaard (17-01-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 17-01-01 14:36

Jesper Stocholm skrev:

>Findes der nogen, der har samlet disse ikoner?

Samle dem? Vil du samle alle de favicon der findes? Det er vist ellers
noget af en opgave du har givet dig selv der!

Jeg har indtil flere på mit eget domæne (undersider), og der er
efterhånden utroligt mange sites der har det!

Hvad er idéen? Hvis jeg altså ikke har misforstået noget :)
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på nettet:
http://tjenpenge.com/

Jesper Stocholm (17-01-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 17-01-01 18:04


"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote in message
news:dp7b6t40e59hcibdvn33s7bq83oig3cchf@sunsite.dk...
> Jesper Stocholm skrev:
>
> >Findes der nogen, der har samlet disse ikoner?
>
> Samle dem? Vil du samle alle de favicon der findes? Det er vist ellers
> noget af en opgave du har givet dig selv der!
>
nej ... ikke alle dem der findes ... blot nogen af dem.

> Jeg har indtil flere på mit eget domæne (undersider), og der er
> efterhånden utroligt mange sites der har det!
>
> Hvad er idéen? Hvis jeg altså ikke har misforstået noget :)

idéen er, at jeg har en 5-10 links, som jeg bruger flere gange hver dag,
deriblandt Wired News. Nu har jeg forsøgt i flere dage at "fange" ikonen,
men det er ikke lykkedes mig endnu ... derfor ville det være nemt/fedt,
hvis der var nogen, der samlede på dem ... i takt med, at de dukkede op i
favorites.

Jeg har i hvert fald besluttet mig for at prøve at se, hvor mange det kan
blive til. Indtil videre ligger dem jeg har samlet på
http://download.stocholm.dk ... grab'em if you like




--
/Jesper
http://stocholm.dk
MSN Messenger: jesperstocholm at hotmail.com
My PGP-key has expired. Get the new at http://stocholm.dk/key.txt



Lasse Hedegaard (18-01-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 18-01-01 14:44

Jesper Stocholm skrev:

>nej ... ikke alle dem der findes ... blot nogen af dem.

Hvorfor?!

>idéen er, at jeg har en 5-10 links, som jeg bruger flere gange hver dag,
>deriblandt Wired News. Nu har jeg forsøgt i flere dage at "fange" ikonen,
>men det er ikke lykkedes mig endnu ...

Du kan sikkert selv hente dem:
http://www.wirednews.com/favicon.ico

Hvis der i HTML-koden ikke er defineret ikonet ligger et andet sted,
så hedder det favicon.ico

- Så det burde være nemt nok at hente dem.

>derfor ville det være nemt/fedt,
>hvis der var nogen, der samlede på dem ... i takt med, at de dukkede op i
>favorites.

Hvad vil du så, når du har fået dem gemt på din harddisk?

>Jeg har i hvert fald besluttet mig for at prøve at se, hvor mange det kan
>blive til. Indtil videre ligger dem jeg har samlet på
>http://download.stocholm.dk ... grab'em if you like

Nej tak - jeg kan som sagt ikke lige gennemskue hvad jeg skulle bruge
dem til :)
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på nettet:
http://tjenpenge.com/

Jesper Stocholm (18-01-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 18-01-01 14:58


"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote in message
news:3hsd6tg5aq7kvc76809c11qs384sgll36e@sunsite.dk...
> Jesper Stocholm skrev:
>
> >nej ... ikke alle dem der findes ... blot nogen af dem.
>
> Hvorfor?!
>

fordi det er pænt med et lille ikon i min menubjælke i stedet for den alm.
IE-dims

> >idéen er, at jeg har en 5-10 links, som jeg bruger flere gange hver dag,
> >deriblandt Wired News. Nu har jeg forsøgt i flere dage at "fange" ikonen,
> >men det er ikke lykkedes mig endnu ...
>
> Du kan sikkert selv hente dem:
> http://www.wirednews.com/favicon.ico
>
> Hvis der i HTML-koden ikke er defineret ikonet ligger et andet sted,
> så hedder det favicon.ico
>
> - Så det burde være nemt nok at hente dem.
>

det har du ret i ... det burde det ... men jeg har endnu ikke formået at
hente dem. Hvis jeg fx går ind på wired.com/favicon.ico, så kan jeg kun
gemme i enten .gif eller .bmp-format, og det ødelægger filen. Jeg har prøvet
at gemme ikonen med IE, Opera, NN ... men intet vil lykkes ...

> >derfor ville det være nemt/fedt,
> >hvis der var nogen, der samlede på dem ... i takt med, at de dukkede op i
> >favorites.
>
> Hvad vil du så, når du har fået dem gemt på din harddisk?
>

jeg har nu et bibliotek i my documents, der hedder "icons". Deri ligger de
ikoner jeg har fået hentet. Når jeg så bookmarker et site med en ikon,
vælger jeg props på linket og vælger "change icon". Dette bevirker, at de nu
ikke pludselig forsvinder igen - evt ved tømning af temp.int.files

> >Jeg har i hvert fald besluttet mig for at prøve at se, hvor mange det kan
> >blive til. Indtil videre ligger dem jeg har samlet på
> >http://download.stocholm.dk ... grab'em if you like
>
> Nej tak - jeg kan som sagt ikke lige gennemskue hvad jeg skulle bruge
> dem til :)

jeg håber, at det er blevet lidt klarere nu ...

.... eller er det mig, der er skudt i hovedet ?

/Jesper



Lasse Hedegaard (18-01-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 18-01-01 15:26

Jesper Stocholm skrev:

>det har du ret i ... det burde det ... men jeg har endnu ikke formået at
>hente dem. Hvis jeg fx går ind på wired.com/favicon.ico, så kan jeg kun
>gemme i enten .gif eller .bmp-format, og det ødelægger filen. Jeg har prøvet
>at gemme ikonen med IE, Opera, NN ... men intet vil lykkes ...

Så brug et program der kan hente en fil når du indtaster URLen. Jeg
prøvede lige med www.getright.com - virkede fint. Jeg har sendt dig
filen fra http://wired.com/favicon.ico pr. mail.

>jeg har nu et bibliotek i my documents, der hedder "icons". Deri ligger de
>ikoner jeg har fået hentet. Når jeg så bookmarker et site med en ikon,
>vælger jeg props på linket og vælger "change icon". Dette bevirker, at de nu
>ikke pludselig forsvinder igen - evt ved tømning af temp.int.files

Ahh, det vidste jeg ikke - nu giver det lidt mere mening :)
Selv vil jeg dog ikke bruge så meget tid på det.
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på nettet:
http://tjenpenge.com/

Andreas Kleist Svend~ (18-01-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Kleist Svend~


Dato : 18-01-01 18:48

Thu, 18 Jan 2001 14:58:20 +0100, udtrykte "Jesper Stocholm"
<spam@stocholm.dk> Følgende:

>det har du ret i ... det burde det ... men jeg har endnu ikke formået at
>hente dem. Hvis jeg fx går ind på wired.com/favicon.ico, så kan jeg kun
>gemme i enten .gif eller .bmp-format, og det ødelægger filen. Jeg har prøvet
>at gemme ikonen med IE, Opera, NN ... men intet vil lykkes ...

gå ind i c:\WINDOWS\Temporary Internet Files og søg på *.ico, så popper
alle de ikoner du har i favorites frem, og så kan du frit vælge at
kopiere/flytte dem over i en anden folder hvor de ikke bliver slettet.

--
mvh Andreas Kleist Svendsen
a_svendsen@hotmail.com
http://whitehat.dk/nautilus/

Jesper Stocholm (18-01-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 18-01-01 20:00


"Andreas Kleist Svendsen" <a_svendsen@hotmail.com> wrote in message
news:3a672bf1.3442572@news.cybercity.dk...
> Thu, 18 Jan 2001 14:58:20 +0100, udtrykte "Jesper Stocholm"
> <spam@stocholm.dk> Følgende:
>
> >det har du ret i ... det burde det ... men jeg har endnu ikke formået at
> >hente dem. Hvis jeg fx går ind på wired.com/favicon.ico, så kan jeg kun
> >gemme i enten .gif eller .bmp-format, og det ødelægger filen. Jeg har
prøvet
> >at gemme ikonen med IE, Opera, NN ... men intet vil lykkes ...
>
> gå ind i c:\WINDOWS\Temporary Internet Files og søg på *.ico, så popper
> alle de ikoner du har i favorites frem, og så kan du frit vælge at
> kopiere/flytte dem over i en anden folder hvor de ikke bliver slettet.
>

hmm ... I /vil/ altså ikke acceptere, at jeg har gjort alt muligt for at få
det til at fungere ?



Jeg henter i forvejen mine ikoner i netop temp.int.fls (kan de findes andre
steder?), men det er ikke helt let. Jeg ved ikke, om det er Windows 2000,
der f***** i det, men den kløjs i mine ikoner i dette bib. I dk.binaer har
jeg postet et indlæg med et billede af problemet ... det er i indlægget
news:947e1i$vj7$1@eising.k-net.dk

Hvis nogen har en løsning på det, så modtages den med kyshånd


--
/Jesper
http://stocholm.dk
MSN Messenger: jesperstocholm at hotmail.com
My PGP-key has expired. Get the new at http://stocholm.dk/key.txt




Andreas Kleist Svend~ (18-01-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Kleist Svend~


Dato : 18-01-01 22:48

Thu, 18 Jan 2001 19:59:37 +0100, udtrykte "Jesper Stocholm"
<spam@stocholm.dk> Følgende:

>hmm ... I /vil/ altså ikke acceptere, at jeg har gjort alt muligt for at få
>det til at fungere ?

Jo det vil jeg da gerne, men hvordan skulle jeg vide at du havde prøvet
netop det?

Det var såmænd bare ment som en venlig hjælpende hånd... :)

--
mvh Andreas Kleist Svendsen
a_svendsen@hotmail.com
http://whitehat.dk/nautilus/

Bafomet (13-01-2001)
Kommentar
Fra : Bafomet


Dato : 13-01-01 17:26

Hvis favicon kommer og går, kan en forklaring være, at din cache af og til
tømmes.
De fleste har jo en grænse på nogle MB i cachen. Når denne nåes tømmes
cachen helt.
Derved forsvinder iconet:

Favicons are cached very similar to html documents. When they are deleted
from the cache, they revert to the standard IE icon. If you want to prevent
the icon from disappearing:

1. Create a local directory (IE c:\favicons)
2. Copy the desired favicon into the directory created above.
3. Right click the mouse over the favorite/bookmark and select properties.
4. Enter the path (or use the 'browse' feature) to the favicon you want for
that bookmark.


Det næste her, er det ikke det rene volapyk? Hvad H... mener de med 'holding
shift over'?

Another temporary solution is to hold down the mouse button while holding
shift over the default IE icon in the address bar and then let go of the
mouse button anywhere in the address bar. This seems to 'update' the
favicon.





Nikolaj Kolbe (13-01-2001)
Kommentar
Fra : Nikolaj Kolbe


Dato : 13-01-01 17:35

Hej

> Det næste her, er det ikke det rene volapyk? Hvad H... mener de med
'holding
> shift over'?
>
> Another temporary solution is to hold down the mouse button while holding
> shift over the default IE icon in the address bar and then let go of the
> mouse button anywhere in the address bar. This seems to 'update' the
> favicon.

At man skal holde "shift"-knappen nede, mens man trykker på
musetasten?

Nik
--
http://webcafe.dk - Dansk site om udvikling til WWW
Lær at mestre PHP, HTML, Java, Perl, SSI og gode Webdesign-dyder


Bafomet (13-01-2001)
Kommentar
Fra : Bafomet


Dato : 13-01-01 17:58


Nikolaj Kolbe <kolbe@cs.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Pine.GSO.4.21.0101131734170.8517-100000@luke.cs.auc.dk...
Hej

> Det næste her, er det ikke det rene volapyk? Hvad H... mener de med
'holding
> shift over'?
>
> Another temporary solution is to hold down the mouse button while holding
> shift over the default IE icon in the address bar and then let go of the
> mouse button anywhere in the address bar. This seems to 'update' the
> favicon.

At man skal holde "shift"-knappen nede, mens man trykker på
musetasten?

Jo, det er nok det der menes. Tak.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408887
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste