Indvandrere snyder stort
Fra : Henri Gath

Dato : 28-03-06 23:48

Fra dagens Fyens Stiftstidende - selv hos de radikale er skyklapperne ved at
komme af. Et par interessante bidder:

Proforma-skilsmisser med henblik på at malke det offentlige mest muligt for
penge, systematisk bigami og andet socialt bedrageri er stort og omfattende
blandt flygtninge og indvandrere.

Det er den radikale rådmand for Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen i
Odense Kommune, Erik Simonsen, som kommer med de kontroversielle angreb på
flygtninge og indvandrere i et debatindlæg i Stiftstidende i dag. ..

- Der er mænd, som cirkulerer rundt blandt forskellige kvinder i byen, som
de er muslimsk gift med, men skilt fra efter dansk praksis. Børneflokken
bliver større og større, og da der ingen far er til at betale, må det
offentlige gøre det, siger Erik Simonsen. ..

- Der er tale om bevidst bedrageri, det er rystende, og det er specielt
vanskeligt med flygtninge og indvandrere, fordi de nødigt svarer på
spørgsmål og er svære at komme i kontakt med, siger Erik Simonsen. ..

- Der er tale om proforma-skilsmisser, og om børn, der bliver sendt på
genopdragelse i hjemlandet, men hvor der alligevel bliver udbetalt
børneydelser. Det er ene og alene spekulation i sociale ydelser, siger
rådmanden. ..

- Det er flygtninge og indvandrere, det især handler om. De undskylder sig
med, at det er en del af deres kultur, når de bliver gået på klingen. Og så
bliver der ikke gjort mere ved det, siger Erik Simonsen. ..

Men også indvandrere, der er selvstændige, snyder det offentlige, hævder
rådmanden:

- 80 procent af indvandrer-økonomien i Odense er sort. Det er meget, og det
kan vi slet ikke acceptere, for lovgivningen er ens for alle, siger en
rystet Erik Simonsen.

Som altid, når man påpeger problemer med indvandringen, skal man da lige
have den rituelle præcisering med:

- Når alle er kritiske på det her område, bliver vi gjort til racister og
Pia Kjærsgaard-tilhængere, men det er faktisk ikke tilfældet, siger Erik
Simonsen.

Fra : HC

Dato : 29-03-06 07:05

> - Det er flygtninge og indvandrere, det især handler om. De undskylder sig
> med, at det er en del af deres kultur, når de bliver gået på klingen. Og
> så bliver der ikke gjort mere ved det, siger Erik Simonsen. ..

Novra, jamen hold da kæft - så er der da helt god grund til at konvertere
til islam. Man må jo begå bedrageri i religionens hellige navn!

> [...]
> det kan vi slet ikke acceptere, for lovgivningen er ens for alle, siger en

Hvordan skulle de ellers få råd til at sende penge hjem til hjemlandende, og
til de terrorist-organisationer de måtte støtte, hvis nogen?

> [...]

> Pia Kjærsgaard-tilhængere, men det er faktisk ikke tilfældet, siger Erik

Ja, vorherre bevares. Man kan ikke kritisere mennesker der har islam som
religion, for så er man automatisk racist. Sjovt, som islam tilhængere får
forskelsbehandling i dette land..

HC

Fra : TheLandOfTax

Dato : 29-03-06 09:34

Henri Gath skrev:

> [...]
> penge, systematisk bigami og andet socialt bedrageri er stort og omfattende

Det skyldes nok at det danske system mest af alt tiltrækker mennesker
med stor trang til sociale ydelser. Straffen for at tilkende sig "lidt
for meget" er for lille til at forhindre folk i at snyde.

> [...]
> vanskeligt med flygtninge og indvandrere, fordi de nødigt svarer på
> spørgsmål og er svære at komme i kontakt med, siger Erik Simonsen. ...

Her kunne en bedre - og ikke mindst hurtigere integration hjælpe
meget. Ved ikke at parkere indvandrere mens deres sag behandles kunne
man få dem ind i samfundet fra starten og ikke vende dem til at
modtage alle mulige sociale ydelser.

> [...]
> med, at det er en del af deres kultur, når de bliver gået på klingen. Og så
> bliver der ikke gjort mere ved det, siger Erik Simonsen. ..

At flytte til et andet land betyder ny kultur. Hvis man har svært ved
at acceptere en ny kultur, så gør man klogt i at lære lidt om det
nye lands kultur inden man rejser, så man kan afgøre om det er det
rigtige sted man har valgt.

> [...]
> kan vi slet ikke acceptere, for lovgivningen er ens for alle, siger en

Jamen, dette er nok igen den forskellige kultur. I Danmark deler vi
alles profit. Lev med det eller flyt til et andet sted.

> [...]
> Pia Kjærsgaard-tilhængere, men det er faktisk ikke tilfældet, siger Erik

Racisme er at forskelsbehandle mennesker med forskelligt udseende eller
anden religion som Pia Kjærgråd gør det. Dette her har intet med
forskelsbehandling at gøre.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 29-03-06 21:28

"Henri Gath" skrev i en meddelelse

> [...]
muligt for
> penge, systematisk bigami og andet socialt bedrageri er stort og

Ja - og det har været så tydeligt at se i de sidste 20 år, men hvis man
ville føre en samtale om det med nogen, så begyndte de altid at snakke
om Pia Kjærsgaard. Jamen hvor er det dog åndssvagt. Så var enhver
mulighed for debat kørt af sporet.

Hvad mener de med at svare: Jamen Pia Kjærsgaard . . . . er de
forelskede i hende, så de har hende i tankerne altid. Det at almindelige
danskere, som kan se hvad der foregår, ikke må åbne munden om det, har
nu i 20 år været enormt skadeligt for det danske samfund.

Skadeligt og belastende.

R.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 29-03-06 21:34

> [...]

Børneflokken
> bliver større og større, og da der ingen far er til at betale, ...

Nej nej nej - lige den model har jeg ikke hørt om før, kors bevar mig
vel. Man ved ikke om man skal le eller græde.

Den er virkelig langt ude. ...

Men det er SÅ meget for dårligt, at man ikke kan føre en fornuftig og
logisk debat om, hvad man skal gøre ved det, fordi der omgående bare vil
blive sagt "racist" eller "Pia Kjærgaard". Det er virkelig dybt godnat.

R.